/spanien/barcelona/forum/15735.aspx/spanien/barcelona/forum/15735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jay-z
2010-03-21 23:10
Messi jaa va kan man säga, man kan iallfal inte jämföra han med någon absolut ingen i dagnes fotboll.

Han är kanske bra bättre än de flesta bra spelare i världen..

Sen yeaaaaaaaa va skönt att Messi får ha lekstuga mot Ninas favorit lag. Den där Nina går mig på nerverna, efter Zragoza håller hon på madrid säkert..
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-21 23:10
Istället för att gnälla på Zlatan eller Marquez tänker jag istället välj att fokusera mina tankar åt den där jävla Messi. Redaktionen kommer få ett tufft jobb att försöka sammanfatta hans insats ikväll. Adjektiven kommer inte räcka till.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-03-21 23:09
Jag vet inte vart jag ska börja eller vart jag ska sluta men hur låter det om jag säger Lionel Messi? Den där mannen/pojken är fucking ostoppbar. Jag har varit lite småsur på Messi då och då p.g.a vissa saker men efter årsskiftet har han bara fått mig att le och skratta.

Han gjorde visserligen "bara" 23 ligamål på 31 starter eller något men han var magisk spelmässigt i ligan och allt annat. Denna säsong hade han svårt att komma igång i början, även om han gjorde lite mål då och då så stämde det inte spelmässigt. Han syntes i matchen någon stund, för att sedan vara anonym något tag men efter årsskiftet har han varit kung spelmässigt, målmässigt på alla jävla sätt. 25 ligamål på 24 matcher är bara helt sjukt!

När det kommer till världens bäste spelare så tänker alla på ett ungefär just nu Messi, Rooney och Ronaldo. Rooney började sin stor form kanske 1-2 månader sedan, samtidigt började Messi ösa in mål.

För att Rooney ska bli bäst i världen officiellt så måste Rooney vara sjukt bra medan Messi "bara" måste vara bra annars går det inte. Så länge Messi håller en sån här sjukt hög nivå (högre än Rooneys just nu) och Rooney en skit bra nivå så kommer Rooney eller ingen annan spelare gå om honom oavsett om de gör 50 mål på en säsong.

Slutligen skönt att Zlatan äntligen fick näta. Min favoritspelare så det gjorde ont att se hur han missade dem 2 solklara lägena och hur han kände sig efteråt (med all rätt). Förutom sista 20 så var han faktiskt bra den här matchen - tog löpningar, försökte verkligen, inte lika hängig och så som tidigare matcher. Stora framsteg, sen fick han smälla dit den - generöst av Messi! Jag menar han har redan gjort ett hattrick (3:e i 3 matcher) medan hans anfallskollega har haft det mycket tufft sista 2 månaderna även om det borde vara självklart så är det stort av Messi!!

GRATTIS! God natt.
Canaletes
Pedrito

Kan inte annat än hålla med till 100%

Hade Terry satt straffet i CL finalen hade Ronaldo vart Uniteds syndabock och fortforande legat i gräset o grinnat. Bara ett annat exempel!
Delarocha
FC Barcelona en mi corazon.

Hade Zlatan haft flyt idag hade han gjort 3-4 mål själv. Zlatan har dock inte flyt förtillfället och därmed tror jag många är lättade att han ändå fick göra ett straffmål efter alla brända chanser.

... eller vad tror du?
Barcelona Den vise
2010-03-21 23:08
Hetfield

Det är inte sorgligt , det är osjälviskt. Messi visar på stor integritet och respekt mot laget. Han vet att precis alla spelare hade gjort detsamma för honom om han vore i Zlatans sits.
Det gäller att tänka lite längre än så.
Barcelona Hetfield
H.Alavi

Det säger du nu för att Messi avgjorde matchen , om det hade stått 0-0 och Zlatan hade missat så som han gjorde idag så skulle du spy galla över honom

Hypocrite

Tano

Ja, jag är väl negativ , men det kommer ifrån att jag har skyhöga krav på en spelare som jag har följt i så många år, och som jag dessutom beundrar och gillar

När man älskar någon som har man större krav

Den Vise

Jag menade inte att det var sorgligt av Messi att ge straffen till Zlatan, det var SORGLIGT att Zlatan måste göra ett mål på straff (som Messi fixade genom hårt arbete) för att få se målnätet röra på sig
Barcelona kallesiete

Vi har ingen plan B om Messi skulle skada sig enligt Puertan. Jävlar vilken inside dom har i Barcelona.

Diskussionen om att vara beroende av en spelare har pågått länge och det är inte konstigt att det tas upp när det gäller Messi. Han är världens bäste spelare by faaaar. Vissa matcher är han helt outstanding och man hade undrat hur det hade sett ut om han inte varit på planen. Men mycket handlar om ansvar och självförtroende. Vi har bevisat att vi kan utan Messi också. Beroende är helt klart fel ord.

Men idag var han outstanding. Samtidigt kan man inte veta vem som hade spelat / hur matchen hade artat sig utan honom.

Säger det igen. Skriv livstidskontrakt med en helt enorm lön och bygg en staty av honom utanför Camp Nou där supportrar och spelare, vem som känner för det, kan salutera honom.
Barcelona el julio
Ämne: Mitt första inlägg i....
MerÄnenKlubb

Jag skrev att det var bra för laget och honom... Laget behöver en Ibra i form. Även om Messi är utomjordisk just nu så kan vi inte räkna med att det är så i varje match. Det var inte så i höstas tex. Att få igång Ibra handlar därför om laget i första hand. Var inte det uppenbart?

Sen är det självklart att jag är extra glad om det går bra för en svensk fotbollsspelare i världens största klubblag. Är inte du?

el julio
Barcelona el Maestro!
Är det någon som tvivlar på idag att Messi är den nye Maradona?
Kanske kan han bli till och med ännu bättre. Själva Maradona satt på läktaren och tittade på.
Barcelona Pedrito
2010-03-21 23:07
Fotboll är marginaler.. Hade ibra vinklat huvet en centimeter åt rätt håll i första och pedros pass kommit en halv sekund tidigare hade han vart 2målsskytt och hade förmodligen hyllats som fan härinne..
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Håller med Hetfield

Hur kan man nöja sig med att ibrahimovic gjorde ett straff mål som Messi donerade till honom,

Jag är i alla fall inte nöjd med att köpa en straff skytt för 40 mille plus Eto'o då kunde man lika gärna ha tagit tillbaka Mendieta
Barcelona tano
Ämne: Tano

När Messi få....
Nä precis men kanske behöver du inte sprida ut den negativitet du tydligen har såp mycket av till alla oss andra hela tiden?

Iaf jag är less på att läsa dina negativa inlägg. Men jag ska försöka hålla mig ifrån det i fortsättningen.
Barcelona petersays
2010-03-21 23:06
Alltså vad är det för jeppar på AB? Emil påstår att Barca leder ligan då Real har en match mindre spelad (??) och Johanna kallar vilningen av Iniesta, Puyol och Henry för petningar. Har dom verkligen INGEN JÄKLA KOLL?
Barcelona Braxingen
MerÄnEnKlubb,
Varför ska vi vara oroliga? Messi är vår spelare. Han är fostrad i La Masia och han gör allt rätt för oss. Han har under sin seniorkarriär haft en enda liten dipp och det var under 2009. Den varade 4-8 veckor beroende på tycke/smak.

Jag är glad att vi har Messi, Jag är lättad över att Zlatan fick gör amål och jag är stolt över föreningen och föreningsfilosofin i aktionen med Zlatan som straffskytt.

Sedan tycker inte jag Zlatan var bra i dag. Visst det är ett mentalt problem han har just nu, men det gör honom inte bra. Han är på planen för att spela bra och han är på planen för att göra mål. Han presterar inte, men jag tvivlar inte på honom för fem öre.

Minns ni Piqués första halvår förra säsongen? Han kom som en bänkspelare från United och var stundtals urusel. Sedan växte han med uppgiften. Vet ni varför? För Pep gav honom samma förtroende som han ger Zlatan nu. Pep är en psykolog, en människokännare. Det uppskattar jag enormt.
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
Zlatan var mkt involverad i spelet idag, visst han missade flera chanser men han satte ju en också ^^
Barcelona Messidinho_10
Jag försöker jämnföra Messis förra säsong med den här säsongen jag vet i tusan om han är bättre nu än nånsin??
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Hetfield

Varför är det sorgligt? Du blir negativ så fort Zlatans namn dyker upp i forumet. Lägg ner istället och var glad över att han nätade.
Canaletes
2010-03-21 23:05
Arsenal darrar.. mohaha!!
Barcelona Omarboy
Ämne: Mitt första inlägg i....Z brände väldigt mycket, sant. Men han gör en mycket bra insats ikväll. Mycket.

Edit: Och messi? Han är bara löjlig. Så bra får man väl ändå inte vara? Sjukt stolt över att han väljer att ge bort straffen. Dock om han hade gjort mål innan det.. Herregud.
Barcelona Duda
Fick gåshud när Messi gav straffen till Zlatan. Shit, hade han missat den straffen hade det nog varit riktigt kaos...

Lionel Messi = KUNG!
Barcelona westinho
2010-03-21 23:04
IBRA var riktigt bra idag, en av hans bättre matcher sedan i höstas. Det som gör att han missar är enbart mentalt. Om alla bara hade låtit honom vara ifred hade han satt de lägena. Fortsätt spela såhär Ibra.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-21 23:04
Mitt första inlägg i detta forum handlade just om detta; Att Zlatan blivit större i den svenska supporterskaran än själva föreningen. Med många av er gläds jag att Zlatan fick ett slut på måltorkan. Men detta å Barcas vägnar, inte Zlatans.

Många uttrycker att Zlatan på något sätt ska ha gjort en bra match?! Kom igen, menar ni vad ni skriver? Han brände flera lägen varav några var solklara. Det var ju pinande att se hur han våndandes i skam när han till slut behövde tilldelas ett mål för att komma undan med andan i behåll.

Nä, antingen gotta vi oss i att Zlatan gjorde en medioker insats eller så konstaterar vi att vi är jävligt illa ute när samma spelare gör 10 av våra senaste ligamål (inkl. det han idag gav bort).

Oro är vad jag känner när många tycks känna lättnad.
Osasuna MaiZe
2010-03-21 23:03
Rambla: Det var ju schyst :D
Räcker med återstående nio matcherna(? vi har kvar =)
Canaletes
Ämne: Ämne: Zaragoz....
Visst!!

Målvakten gjorde en "Pinto" länk :P
Barcelona jopo
La liga måste snart avbrytas på grund av bollbrist. Messi tar ju hem alla =)
Barcelona Allan14
Leo Messi lekte med spelarna, bara titta på hans otroliga bolldriv, hans spelsinne osv!
Barcelona Hetfield
2010-03-21 23:02
Tano

När Messi får GE Zlatan en straff då är det bara sorgligt

Han var spelmässigt BÄTTRE än vad han har varit på ett bra tag, men det är fortfarande inte bra

Förstår mig inte på folk som "nöjer" sig med det här, jag gör inte det
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-03-21 23:02
Vad ska man säga om Messi, finns inte ord att beskriva hur bra han är.

Zlatan är på gång men hans självförtroende behöver en ordentlig boost och vi får hoppas att straffmålet hjälper till lite. Grymt av Messi som gav straffen till honom.

Jag tror att Zlatan snart kommer börja ösa in mål när han får igång psyket, för han är iaf med o skapara lägen nu. Hans missade lägen kunde dock kostat oss matchen om vi hade mött ett bättre lag.

Vi skapade otroligt många lägen i andra halvlek, mycket tack vare att mittfältet höjde sig ett snäpp och för att Alves o Messi hade lestuga, även Pedro skapade o spelade fram till en del lägen.

Lite trist att vi släppte in två mål, men det är kul att se Milito i sån bra form nu och han förtjänar verkligen att spela. Det var nog inte många som trodde att han skulle komma tillbaka på det här sättet.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-21 23:01
MerÄnEnKlubb

Äh, Zlatan missade ett par lägen i slutet men han var högst delaktig i spelet, absolut.

Han visade att han ville, han tog löpningar och han visade att han kan spela i det här spelsystemet. Det räcker för att få mig och sätta en godkänd stämpel på honom. Finns det någon stämpel för Messi dock?

Känslan som jag fick när Messi pekade på Zlatan *du tar straffen!*, den satte punkten för en underbar kväll.
Annons: