/spanien/barcelona/forum/15731.aspx/spanien/barcelona/forum/15731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-03-21 14:04
el julio

Nä det är nog ganska samma nivå, iallafall om man kollar länktips^^
Barcelona Pep.G
2010-03-21 14:03
Cesc Fabregas#4

Ibra var verkligen inte på toppen av sin karriär då. Haha fick inte Pavel Nedved rött kort den matchen ?
Barcelona el julio
2010-03-21 14:00
Domarnas nivå i CL jämfört ligan?

Hur ser det ut enligt panelen? Tillåts det mer fysiskt spel i CL eller är det jämnt skägg månne? Persoligen tycker jag att ligadomarna blåser för minsta kroppskontakt, men jag kanske är känslig?

el julio
Barcelona Omarboy
2010-03-21 13:59
Ämne: Återigen försöker ja....
för att vi är bättre än madridistas...
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-03-21 13:59
Ämne: För er som brukar fö....
Har du glömt att vi redan mött Ibra när han var på toppen av sin karriär i Juve respektive Ajax?
Barcelona Rodriiguees
2010-03-21 13:56
Ämne: MerÄnEnKlubb

Zlat....
Co signar hela ditt inlägg med en fin signatur!
Barcelona Cobain
2010-03-21 13:52
Det är dagar som denna (och självklart alla andra dagar av ens liv) som man är glad att man inte håller på en smutsig och äcklig klubb som real madrid!
Barcelona BOJAN...-170-200-170cm
2010-03-21 13:42
Visst spelar Atletic nu? Är det som har en stream dit. Behöver inte vara bra men..
Barcelona ★Barca★
2010-03-21 13:39
Fan vad tufft det kommer bli idag. Hoppas på 1-2.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-21 13:33
Det värsta är att Marca skryter och hånar oss med dagens huvudrubrik: "Mano de santo", som betyder helgonets hand.

Madrid-mediernas Villarato-kampanj börjar ge utdelning.
Barcelona Pep.G
2010-03-21 13:27
För er som brukar följa Premier League, så vet ni att Arsenal har blivit mosade av Drogba. Dem klarar inte av hans tyngd helt enkelt och vi har en spelare som är ännu tyngre än Double D och det är Ibra.
Barcelona Trippeln
2010-03-21 13:21
H.Alavi - Triangulo Magico!

Ja och Villarato kan de köra upp i röven de åsnorna!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-21 13:19
Trippeln

Only in Madrid. Skulle inte bli överraskad om det blir flera "misstag" under El Clasico.
Barcelona Trippeln
2010-03-21 13:18
Återigen försöker jag uppmärksamma det här,det här är helt otroligt varför säger ingen något för hade barca gjort det hade Madristas ältat om det i månader och vi glömmer nu när Van der Vaart tog bollen med handen innan han kvittera!
Barcelona Criff
2010-03-21 13:14
Trippeln, Ja mer synligt än så kan det inte bli. Man undrar ju vart allt gnäll på domare som Marca och Real kampen sysslade med har hänt efter det?
Knäpp tysta som möss så fort det gynnar dem själva.
Barcelona petersays
Lite hårt kanske, men ändå.

Tycker ni underskattar Abidals offensiv den här säsongen. Han har överlappat bra när han spelat. Gjort flera kantlöpningsar och hållit sig spelbar.

Sedan tänker jag på Maxwells inlägg. Eller vadå, "vilka inlägg?" tänker ni nu. Ja just det. När såg ni senast ett inlägg från vänsterkanten?

Det han faktiskt bidragit med offensivt är att han är helt ok på att löpa in mot straffområdet med boll och vägga med t.ex. Iniesta. Men det var Sylvinho med.
Barcelona el Maestro!
Ämne: Ganska charmigt och ....Pep gör väldig många bra saker som gör att spelarna inte ska känna sig hypade alldeles för mycket. Att få ner dem på jorden lite grann och vara ödmjuka.
Ni kommer väl ihåg också de långa promenaderna i förra säsongen i de städer där lagen skulle spela, i Ukraina, i Polen. Även under försäsongen fick laget träna i Central Park istället för en lyxig arena någonstans i New York.
Barcelona Criff
2010-03-21 13:11
Aléx, Zlatko givetvis =)
Barcelona Hetfield
2010-03-21 13:10
el Flaco

Det är ju intressant, det är väl inte mycket kvar tills de blir ultramiljövänliga : Duschar tillsammans för att spara vatten

Petersays

Det var hårt, jag tycker att Maxwell gör ett gediget jobb på kanten, han bidrar mer offensivt än vad Abidal gör, sen att Abidal är bättre defensivt är en helt annan femma

MerÄnEnKlubb

Det är svårt för Zlatan att vara rörlig med tanke på hans storlek och hans kondition, men jag håller med, hans attityd stinker ibland
Barcelona Trippeln
2010-03-21 13:09
Van Der Vaart tar bollen med båda händerna innan han skjuter,varför i helvete uppmärksammar inte någon det?!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-21 13:08
petersays

Håller inte med, jag tycker att Maxwell har gjort ett helt okej arbete sedan Abidal åkte på en skada. Visst, han gör inte ett arbete a la Abidal men han försöker och det räcker för mig. Sen ska vi inte glömma att han har lyckats hålla sig skadefri under en lång period, något han inte är van vid om jag minns rätt. Han brukar åka på små skador under åren, men inte i år.

Längtar jag efter Abidal? Självklart. Men är fortfarande nöjd med Maxwell.

-----

el Flaco - Fuerza Chile!

Jaså, tåg? Det måste vara första gången jag läser att en klubb åker på med tåg istället för flyg/buss. Kul!
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-21 13:02
Ganska charmigt och samtidigt miljövänligt att Barça åker med tåg till Zaragoza.

Senaste gången laget färdades på samma sätt var i den spanska cupfinalen 1998 till Valencia där man mötte Mallorca, som man vann efter straffläggning.
Barcelona petersays
2010-03-21 13:01
Maxwell gör ett knappt godkänt jobb om ni frågar mig, längtar verkligen efter Abidal - som gör sin bästa säsong i Barcatröjan.

Trodde att Maxwell skulle passa in mycket bättre än han gör. Han är svagare än jag trodde både i offensiv och defensiv. Vi kunde lika gärna behållt Sylvinho. Framstår mer och mer som att Maxwell var en alibivärvning för att få hit Zlatan. Han känns verkligen inte som en del av lagmaskinen Barcelona.
Barcelona NoGo™
2010-03-21 12:57
Sam

Maxwell har definitivt ersatt Abidal med bravur, han var ett osäkert i början när han inte fick spela så mycket men nu när han fått flera matcher från start så har han gjort det riktigt bra måste jag säga. Men den sjuka form Abidal var i innan hans skada är svårt att slå.
Barcelona Sam
2010-03-21 12:54
Kommer ni ihåg Abidal? Vet ej om det har undkommit er men Maxwell har gjort ett förträfflig insats den tid Abidal har vart borta. Defensiven har knappt försämrats och han bidrar i större utsträckning i offensiven.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-21 12:50
Hetfield

Helt med dig. Hade jag bestämt i Barca hade många anfallare stått före Zlatan på inköpslistan. Men nu är han här, och besitter åtminstone ett par kvalitéer att utnyttja.

Angående hans rörlighet menar jag att man som anfallare ur form, och då i synnerhet mot snabba spanska backar, måste hitta nya vägar. Som det ser ut nu försöker Zlatan ständigt utnyttja sin stolek och hålla undan försvarare. Detta resulterar allt som oftast i att han antingen drar på sig en frispark eller är två på bollen :(

Notera hur Messi agerade under sin korta svacka. Spelmässigt fanns inte mycket att klaga på. Han rörde sig, sökte upp boll, tog avslut och det var egentligen bara målen som uteblev. Torkan var snart över.

Ser också gärna Henry mot Arsenal men utesluter inte Zlatan. Pedro är och kommer sannolikt bli något att räkna med men i kvarten prioriterar jag gärna erfarenhet. Pedro hoppar in i andra om Zlatan inte fått fart på fötterna.
Barcelona BOJAN...-170-200-170cm
2010-03-21 12:41
Kolla länktips! Klockren tycker jag :D

Översättning: Om jag spelar ikväll så ska jag göra mål på ett sätt som inte ens Maradona gjorde, jag ska göra mål med min svullnad.

Eller nåt sånt^^

Ang matchen ikväll så hoppas jag på Ibra från start med den enkla anledningen att han behöver hitta den riktiga formen innan det drar ihop sig i CL. Sen hoppas jag faktiskt också att Chygg får lite spelatid mot slutet i matchen.
Barcelona Hetfield
2010-03-21 12:39
MerÄnEnKlubb

Zlatan ska vara rörlig? Det är lika troligt som att Busquets skulle ta en smäll utan att rulla runt och grina illa

Arsenal har ju Vermaleen som är både stor och stark, men jag föredrar Henry mot Arsenal, delvis pga. att Henry kommer att höja sig flera steg när han möter Arsenal, och delvis pga. att Zlatan är usel i CL (har alltid varit det)

Tyvärr gjorde Pep ett stort misstag, jag köper att han ville ha en start targetspelare för att mixa spelet, men han gjorde tvärtemot vad som var logiskt dvs.: man köper en vass, kvick anfallare för att ersätta Eto'o, sen så köper man en billig targetspelare som accepterar bänken. Det är lätt att vara efterklok, men jag hoppas att Zlatan hittar formen snart
Barcelona Thierry14Henry
2010-03-21 12:36
Idag gör henry mål hel enkelt på ett inlägg av dani alves! VISCA EL BARCA!
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-21 12:35
el Flaco - Fuerza Chile

Håller helt med. Att spela dum och naiv gör det inte ett dugg bättre. Kopplingen till "Robinson" Emma Anderssons framträdande i "Ursäkta Röran" är inte helt långsökt.
Annons: