/spanien/barcelona/forum/15728.aspx/spanien/barcelona/forum/15728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-21 18:44
Hoppas vi gör ett tidigt mål och kontrollerar matchen fullständigt så jag kan hålla på Zlatan i resten av matchen.

Hoppas att han presterar! :D
Barcelona haeger
2010-03-21 18:42
Zlatan kommer börja prestera, förr eller senare. Det är jag säker på.
Barcelona el julio
2010-03-21 18:42
Ämne: el julio

Långsikt....
Nu är ju jag av den uppfattningen att 25 mål i serie A är ekvivalent med 35 mål i la liga, ge och ta ett par mål. Orsaken till min ståndpunkt är förstås att spelet i la liga är mkt öppnare än i Serie A. Nu blir det ju inga 35 pyttsar för Ibra i år och kanske har du/ni rätt i att han inte passar in i Barca. Men jag tycker att domen som vissa ger vår nya "crack" kommer för tidigt.

mvh

el julio
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-21 18:26
el julio

Långsiktighet tror jag definitiv på. En utvecklad spelmodell likaså. Ifrågasätter bara om Ibra är rätt spelare för barcas långsiktiga satsning eller utvecklade spelmodell. Antyder inte att jag vet. Har bara idag hunnit bolla såväl spelmodeller med som utan Zlatan :)

I grund och botten är jag skeptisk dock. Ser inte i Zlatan vad många andra tycks se. Prestationer i Holland eller Italien räcker inte för att övertyga mig så länge prestationer i landslag och CL uteblir.
Barcelona Hetfield
2010-03-21 18:22
Om Zlatan är lika bedrövlig idag så kommer jag på allvar att ge upp, han är inte precis 22 år eller så, han kan inte få så många chanser

Vore intressant om Pep bänkade Zlatan för att markera vem som bestämmer (efter Raiola's korkade uttalande)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-21 18:14
ElTriplete

Blir han bänkad ikväll så är jag säker på att Mino Raiola anställer Zlatan i hans nya pizzeria dvs Pizzeria FC.

Skämt åsido, Zlatan måste leverera. Och i en match som mot Zaragoza så måste han!
Jag vill se honom pressa mittbackarna, ta emot bollarna och skjuta på mål som han brukade göra under hösten. Blir det inget mål ikväll så får vi hoppas på att Messi och Henry/Pedro gör stordåd på La Romareda. Jag vill se en Ibra som vill, försöker och svettas för målet.

Jag är nöjd så länge Zlatan sätter skräck i mittbackarna i Zaragoza. Jag vill se att han är på väg uppåt och inte neråt.
Barcelona ElTriplete
2010-03-21 18:11
MerÄnEnKlubb

Missförstå mig inte, tycker om Zlatan och har alltid gjort det. Men det här är bara katastrof. Han får chans efter chans och spelar ändå dåligt. Ikväll är det upp till bevis för han. Hoppas bara inte Pep bänkar honom igen..
Barcelona el julio
2010-03-21 18:11
Ämne: Nu har jag gått och ....
MerÄnEnKlubb

Sista chansen... hoppas att Barca är lite mer långsiktiga i sina spelare än vad vissa fans är... :)

Jag tror ju inte att det är en ny spelmodell som krävs för att få spelet att fungera. Däremot en utveckling av den befintliga spelmodellen skulle jag gärna se. När tikitaki kör fast behöver vi växla tempo för att nå resultat. Jag var själv på plats på Camp Nou när vi mötte Rubin i CL och då var det uppenbart att rundspelandet blev alltför överdrivet. Men visst är bollhållandet en fantastisk uppvisning i effektivt försvarsarbete!

el julio
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-21 18:08
ElTriplete

Tyvärr räcker det nog med att han gör en bra match för att den samlade journalistkåren ska glömma hur dåligt han presterat.
Barcelona ElTriplete
2010-03-21 18:06
MerÄnEnKlubb

Håller med. Hur många chanser ska killen få egentligen? Jag förstår att killen är en stjärna men ingen är viktigare än laget, ingen.
Om inte han bevisar oss alla fel ikväll, bänka honom på onsdag. Tyvärr, men så tycker jag. Efter alla dessa månader, vilken formsvacka han har haft....
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-21 18:04
Nu har jag gått och funderat på Zlatans vare eller icke-vara i startelvan. Resultatet? Nä, Zlatan har fått för många chanser. Visst har han kvalitéer men om hela laget ska behöva justeras för att få fram dom så ser jag hellre att man utnyttjar någon annans kvalitéer.

Nu blir det väl säkert Messi, Ibra och Henry på topp även om jag hellre ser Messi, Henry, Pedro. Så sista chansen nu Zlatan! Upp till bevis!
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-21 18:03
Nu har jag gått och funderat på Zlatans vare eller icke-vara i startelvan. Resultatet? Nä, Zlatan har fått för många chanser. Visst har han kvalitéer men om hela laget ska behöva justeras för att få fram dom så ser jag hellre att man utnyttjar någon annans kvalitéer.

Nu blir det väl säkert Messi, Ibra och Henry på topp även om jag hellre ser Messi, Henry, Pedro. Så sista chansen nu Zlatan! Upp till bevis!
Barcelona Abbe.
2010-03-21 17:58
Ämne: BlueRed

Det finns....
Angående Pato så hoppas jag verkligen inte att hans skador hämmar hans utveckling. För det har blivit ett par den senaste tiden.

Minns när vi mötte Internacional i VM för klubblag, han imponerade på mig redan då, och då var han inte särskilt gammal.
Barcelona Hetfield
2010-03-21 17:58
H.Alavi

Boriello hade feber, så han vilades

Jag tycker att Serie A är mer underhållande i la liga, det är mer känsla och passion där nere än i många klubbar i La Liga

MEN, när det körs en riktigt bra match i La Liga så kan ingenting toppa det

Leonardo gör väldigt bra ifrån sig, det är inte lätt att få till det så bra med spelare som Favalli, Oddo, Zambrotta, Flamini osv.
Barcelona BlueRed
2010-03-21 17:56
Ronaldinho Jr.

Absolut, hans kvaliteter ifrågasätter jag inte. En hel säsong med en skadefri Ribéry vore guld, men hans skadehistoria vill annat.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-21 17:55
BlueRed

Det finns endast en person i denna värld som kan fira som en djur, och det är "Pipo" Inzaghi. Skulle inte bli förvånad om han firar så på träningarna också, sjukt glad gubbe! :)

Såna typer vill jag se mer av, inte bara för sina målgester utan för att han är så pass gammal och ändå levererar för sitt Milan.

Vet någon varför Borriello var på läktaren idag? Han och Huntelaar kunde ha gjort stordåd mot De Sanctis i Napoli målet i den andra halvleken.

Synd också att Pato tvingades lämna planen pga smärtor i sitt knä. Ska bli kul och följa hans utveckling.

-----

Nog om det, nu till matchen för oss culés. Någon som hört något nytt om Messis tandkötts problem?
Nu kan det låta lite konstigt, men har han fått "el alta medica"? :P

En annan spelartyp som är grym o titta på är den målfarlige Suazo i Zaragoza. Våra mittbackar kommer att svettas ikväll, var så säker.
Barcelona el julio
2010-03-21 17:53
Ämne: Spela Henry centralt....
Andres

Kanske skulle du istället fokusera på hur Ibras kvaliteter kan lyftas fram istället? Jag är övertygad om att det är möjligt att få ett lag även med Ibra i startelvan om både Barca och Ibra ger och tar lite. 1+1 = 3?

Och ja, inte har det sett bra ut på slutet, förnekar icke detta.

el julio

ps, Raiola är en slug rackare och verkar inte vara vidare sympatisk. Men inget sker utan en orsak, var så säkra...
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-03-21 17:50
Bluered.

Jo det har du förståss rätt i. Det vore en chansning. Men tänk Ribery skadefri på vänsterforwards position. Nästan Messiklass från bägge kanter hade vart nåt!
Barcelona ElTriplete
2010-03-21 17:49
Fyfan vad man hatar svensk media ibland. Det finns bra journalister osv. men de flesta är riktigt dåliga. Ett bra exempel är Johanna Frändén som helt enkelt, är sämst på det hon gör. Hon kan ingenting...

Inte bara detta. Nu kritiseras Zlatan oerhört mycket men hur var det för några månader sen? Den svenske superstjärnan avgjorde El Clasico etc. Kolla nu, de gör analyser för att visa att Barca är bättre utan Zlatan...
Barcelona el julio
2010-03-21 17:47
Ämne: ------------Valdes
....
Inte så pjåkigt om nu Messi ska vilas. Kankse sätta in Henry i mitten istället och ge Ibra en friare roll bakom då hans spelsinne kommer mer till använding där och Henrys djupledsspel kan bli rent dödligt...

el julio
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-03-21 17:46
Spela Henry centralt istället för Zlatan.

Seriöst, har inte sett Henry spela så bra som han gjort dem två senaste matcherna nån gång under hans tid i Barca. Kom ihåg att han spelade centralt i Arsenal där han var hur bra som helst, även där spelade han centralt. Han hittar mer rätt centralt än ute på kanten, hans löpningar i djupled är hur bra som helst.
Mycket bättre för Barca för tillfället, nu när Zlatan är hur orörlig som helst och tappar bollen ständigt och mest drar på sig frisparkar. Spelet flyter på mycket bättre utan Zlatan. Därför hoppas jag att Pep inte viker ner sig och låter Zlatan spela nu efter massa skitsnack av Zlatans agent (som jag tycker skulle passa bättre som maffia än agent). Sen att Zlatan själv kräver förklaring till varför han fick sitta på bänken tycker jag är hur orimligt som helst. Det skulle en som aldrig sett på fotboll också kunna förklara.
Barcelona BlueRed
2010-03-21 17:46
Ronaldinho Jr.

Korrekt.
Jag vill helst se en spelare som kan delta i över 25-30 matcher under en säsong. Hans skadehistoria skrämmer mig.
Barcelona ElTriplete
2010-03-21 17:44
Omotiverade startelvor är inte tillåtet, se reglerna. /Mod
Barcelona Barca4eva
2010-03-21 17:40
Ämne: Barca4eva

(Gonzalez_Barca)

Oj råk....asså även om du inte skrev till mig svarade du på min fråga :D därför tackade jag XD
Barcelona el julio
2010-03-21 17:36
Ämne: el julio

Bänka Me....
ElTriplete

Du skämtar förstås, men kan det ligga ngt i det? I Milano och Italien var Ibra den odiskutabelt största stjärnan, även Kaka inräknat. Här kan vi se en "komplikation" idag. Kanske måste luften rensas internt för att maximera ALLA spelares potential. Jag tycker inte att så är fallet idag.

el julio
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-03-21 17:34
Bluered - vad menar du? Vill du inte ha Ribery?
Barcelona BlueRed
2010-03-21 17:31

Robben ska tydligen ha sagt till Ribéry att om han ska lämna så bör han gå till Barça och inte Real.
Om nu detta stämmer så hoppas jag verkligen inte att Ribéry lyssnar på honom.
-------------
H.Alavi

Synd att Ronaldinho nu är 30. Han kommer visserligen ha kvar mycket av sitt offensiva register, men det vore ännu roligare och få se honom med lite fart i benen. kul att Inzaghi fortsätter och leverera, både offsides och mål. :)
Barcelona ElTriplete
2010-03-21 17:27
el julio

Bänka Messi, Zlatan spelar bättre utan honom...

Skämt åsido, vet faktiskt inte. Han är riktigt dålig nu. Förhoppningsvis väcks Zlatan till liv nu efter allt som hänt senaste tiden. Agenten sa att han svor på sex olika språk. Hoppas det var sant haha!
Barcelona petersays
2010-03-21 17:22
BlueRed
Jag har försökt kolla på Milans matcher men tycker bara det ser..jag vet inte..tråkigt ut. Gillar varken Milan, San Siro eller ärkefascisten Berlusconi. Milan har lämnat fotbollens finrum och det känns underbart. T.o.m. TV-bilderna från San Siro ser tråkiga ut, känns som att man kollar på nån dassig VHS-kopia av någon match från sent 80-tal.

Nä, snackar vi Serie A så tycker jag vi ska snacka Palermo. Dom har ett mycket intressant läge i tabellen och ett lika intressant lagbygge på gång.
Barcelona el julio
2010-03-21 17:21
Ämne: el julio/

Ingen h....
Grymt distansskott ja och då hade han också självförtroende att ta dem regelbundet... En annan sak som saknas just nu, vilket också visas vid ett par av klippen är drivet i steget, att ta sig förbi ett par spelare och sen avsluta. Några av målen är rena mästerverken om ni frågar mig. Hur ska Barca få fart på karln?

el julio
Annons: