/spanien/barcelona/forum/15723.aspx/spanien/barcelona/forum/15723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
MF Doom
2010-05-09 16:33
Ämne: Zlatan har näst högs....
Han hade 120 miljoner innan och gick ner 30 för spel i Barca. Skrevs ju en del om det då han komm.
MF Doom
2010-05-09 16:31
Ämne: Snälla, tror ni på f....
Va? Klart att spelarna måste anpassa sig efter honom för att allt ska klicka och han måste anpassa sig efter dom andra spelarna + Barcas spelide. Alla måste hjälpas åt för att bli ett vinnande lag, man vinner och förlorar tillsammans.
Barcelona Bmannen
2010-05-09 16:29
Ämne: Snälla, tror ni på f....
Det är väl både och..

Man köper inte en Ferrari för att använda den som en traktor...
MF Doom
2010-05-09 16:28
Ämne: MF Doom

Du har in....
Att Samuel försvann har inget med Ibra att göra. Pep ville ej ha honom längre och så även ledningen efter diverse problem åren innan. Eto gick för att Barcelona inte ville ha något med honom att göra längre. Barcadinho skrev lite om det i helgen. Och ingen annan klubb var interesserade av honom, hans prislapp låg på cirka 20 miljoner euro. Eto ville även ha mer lön om han nu skulle vara kvar och dröjde med ett nytt kontrakt också.

Visst har han varit blek om man kollar vad vi och fansen i spanien förväntar sig. När Ibra komm sa han klart och tydligt att han inte är här för att ersätta legenden Eto utan tillföra en annan dimension i spelet. Vilket han inte har gjort om man ska vara petig samtidigt har ju inte Pep ändrat spelet så mycket och spelat på det sättet som Ibra är van att spela med. Ibra har aldrig varit en löpande forward sen han blev stor och om han nu ska bli det så tar det lite tid. Eto har gjort 10 mål i ligan i år, varav 2 på straff. Vet inte hur många mål han gjort i CL och hur många pass men Eto har inste sprutat med mål eller assist för Inter.

Jag tror då att Ibra kommer att vara bättre nästa säsong men då måste förtroende från Pep och fans finnas där. Även spelarna måste anpassa sig efter honom och han efter dom och hela Barcelonas spelide.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-09 16:25
Messidinho_10 //

Visst han är inte lika bra som hans ka vara. Men Ibra används inte rätt i Barca de synd, sen borde han har spelat igår. tycker Pep gör saken värre när han bänkar Ibra samtidigt som han får kritik överallt.

Edit: Ibra tjänar inte bäst i Barca
Barcelona Messidinho_10
Zlatan har näst högsta lönen över 90 miljoner/året
Delarocha
Zlatan har inte den högsta lönen. Punkt slut.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-09 16:24
Henry ska vi inte ens gå in på han borde ha sålts förlängesen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-09 16:22
Snälla, tror ni på fullt allvar att Zlatan lämnar efter bara en säsong? Han har gjort en bra säsong målmässigt, dålig säsong spelmässigt. Nästa säsong kommer han vara bättre.

Det är upp till honom själv om han vill lyckas i Barca. Vill han lyckas måste han löpa mycket mer och röra sig. Det är inte Barcelona som ska anpassa sig till Zlatan. Det är Zlatan som måste anpassa sig till vårt spel.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
Hur kan Zlatan tjäna mest i klubben om Messi tjänar bäst i europa?
Barcelona Jax12
Ser att folk mer eller mindre verkar vilja rensa bort halva spelartruppen. Att diskutera spelarövergångar är en sak, men detta är bara pinsamt efter att barca har gjort en av sina bästa ligasäsonger genom alla tider.

Låter som att vi har gjort en fiaskosäsong och ska göra en galacticosförstärkning och investera i allt som rör sig. Vi har endast 21 man i truppen och vissa vill typ sälja 10 spelare ut av dom. Vi kommer troligtvis vinna ligan och har återigen tagit oss långt i CL, så ta ett chillpill och tänk lite mer realistiskt tack!
Barcelona Messidinho_10
2010-05-09 16:21
MF Doom

Kom igen nu det Zlatan har åstadkommit i Barca håller inte, vet du varför ?? Jo för han är köpt för nästan 1 miljard och sen så sitter han med den fetaste lönen i klubben!!!
Delarocha
2010-05-09 16:17
MF Doom

Du har ingen förståelse för att om man säljer en älskad legend i klubben och hostar samtidigt upp med en halv miljard så har man vissa förväntningar på spealren i fråga. Han är 28 år gammal och var bäst i Italien 2-3 år irad. Ändå har han varit otroligt blek. Kan förstå folks gnäll för jag tycker själv han varit rätt usel spelmässigt. Däremot kan ju ingen ta ifrån honom hans dryga 30p i år. Det är en rätt bra säsong poängmässigt men spelmässigt rätt kass.
MF Doom
2010-05-09 16:16
Ämne: Anpassningstiden är ....
Hur hade du reagerat om Villa eller Torres gjorde under 21 mål och 10 målpass under säsongen som Ibra har gjort? Skulle dom också bort? Både Villa & Torres är största spelarna i deras klubbar tätt skuggade av Silva och Gerrard. Tänk om dom inte skulle vara så bra som dom varit i deras nuvarande klubbar? Vad händer då?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-09 16:15
Hetfield

"och att Raiola börjar leta efter alternativ"

Vad får dig o tro att Raiola är ute o söker efter en ny klubb för Zlatan? Tror inte på att han lämnar FCB efter bara en säsong.

Det börjar likna puertan mer och mer här inne.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-09 16:12
Anpassningstiden är redan över för dem, en hel säsong har man haft på sig att anpassa sig.

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Ja jag läste fel, jag tyckte du skrev att Zlatan är värd 500 miljoner.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-09 16:11
Messidinho_10

Dag in, dag ut gör du bort dig här inne. LÄS IGEN, jag menar att BARCA inte köper en spelare för 500 miljoner för att sälja honom efter en säsong. FÖRSTÅTT?

Hetfield

Dina kommentarer här inne på SF är bland som sämsta faktiskt. Har aldrig sett dig skriva någonting som verkligen är logiskt. Man kan verkligen peka ut vilka som sänker nivån härinne. Ta åt er.
MF Doom
2010-05-09 16:09
Ämne: Vi får max 35 miljon....
Chelsea och Juve har pengar. Vill dom ha han så betalar dom, så är det!

Sen borde många här lägga ner skitsnacket om anpassningen i klubben. DEN FINNS INTE! Det finns ingen anpassningstid i detta forum eller i fansen ögon i Spanien. Chyg ska bort enligt er alla och så även Ibra. Det fansen och folk vill se är mål och klickande med hela truppen på en gång/efter några matcher, annars får man söka sig en ny klubbadress.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-09 16:05
Vi får max 35 miljoner euro för Zlatan tro mig.
MF Doom
2010-05-09 16:03
Ämne: Barcelonito / Lucho ....
30 till 40 miljoner euro lär man få. Han har ju trots allt gjort 21 mål och 10 assist och det ses knappast som ett misslyckande hos klubbarna runt om i världen. Han spelar ju i en klubb där det tar tid att anpassa sig men den tiden fanns inte för honom.
Barcelona Barca-nist
2010-05-09 16:01
Hetfield

nej han representerar Serie A men han hejar på Roma det gör han så det skulle vara skönt och se honom lida lite!
MF Doom
2010-05-09 16:00
Delarocha

Milito har vart skadad mycket innan och ska man få något för honom så är det rätt att sälja honom nu. Han vill förmodligen ha speltid också då han befinner sig i den åldern i karriären. Likaså är det för Zlatan. Han kommer inte att acceptera bänken i längden. Zlatan är provad i serie-a och var den bästa spelaren där förra året. Zlatan misslyckas inte i serie-a, därav Juves interesse. Chelsea och Juve ligger närmast. I Ancelottis självbiografi står det t.o.m att det är synd att Ibra inte gick till Milan och han har under åren uttryckt sin kärlek för honom som spelare. Och både Chelsea och Juve kan utnyttja honom då dom spelar ett sådant spel med mycket långbollar och fysiskt spel. Tror knappast att Drogba och Ibra skulle misslyckas ihop.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-09 16:00
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Vem har sagt att vi ska sälja Zlatan för 500 miljoner herregud tänk lite innan du skriver!!
Barcelona Hetfield
2010-05-09 15:59
Barcelonito

Så ja, andas in, och andas ut

Jag sa inte att han ska dit, men det är alltid ett alternativ i sammanhanget. Sen vet jag inte riktigt hur man ska tolka det att Pep bänkar Zlatan i en så pass viktig match, och att Raiola börjar leta efter alternativ
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-09 15:57
Ursäkta mig, men nu får ni f*n ge er. Zlatan till Bayern?

Lägg ner den här jäkla diskussionen om Zlatan och vart han går. Han stannar. Ingen köper en spelare för 500 miljoner för att låta honom gå efter en säsong. Både Guardiola och Zlatan har sagt att han stannar. Lägg ner skitsnacket. BAYERN? HERREGUD.

Och varför skulle Milito försvinna? Barca säljer hellre Marquez, Chyg, Caceres, Henrique före honom. Han har varit en viktig spelare för oss sen han kom tillbaka.
Barcelona Hetfield
2010-05-09 15:53
Delarocha

Varför inte Bayern Munchen? De har både pengarna och ambitionen att vinna CL, lägg till att i tyska ligan så är det mer fysiskt spel, vilket gynnar Zlatan

Men som sagt, det finns inte många alternativ. Juventus har pengar, men frågan är om de är villiga att betala 40 miljoner för Zlatan

Barca-nist

Birro representerar inte Roma, han är bara en mediahora som vill tjäna så mycket det går , det är allt.
Barcelona Barca-nist
2010-05-09 15:52
Det finns en anledning jag vill att Roma inte vinner ligan och det heter BIRRO. Annars skulle jag gärna vilja se Roma som vinnare i år. trött på Inter och deras dryga tränare!
Delarocha
2010-05-09 15:48
MF Doom

Du säger att Milito och Zlatan antagligan lämnar... Varför får du för dig detta?

Kan nästan garantera att båda kommer vara kvar. Milito kommed största sannolikhet vara tredjevalet centralt i backlinjen nästa år och det med all rätt då han har gjort en kanonvår i mina ögon förutom enstaka matcher.

Zlatan tror jag knappt finns på kartan att han försvinner. Vilka ska köpa honom? Chelsea? De har Drogba som en liknande spelare som Zlatan men bättre. City? Kan inte locka med CL spel.
Juve, har de pengarna? De slutar ju typ 6:a i ligan i år och får spela Uefacupen på sin höjd.
Barcelona Barca-nist
2010-05-09 15:47
Chievo spelarna har för mycket respekt för Inter. de skjuter från 30 meter. Deras spel fungerar inte från planhalvan framåt!
Barcelona Barca-nist
2010-05-09 15:42
3-1 snyggt mål av Milito. lobbar över alla(touchar en spelar i för sig)!
Annons: