/spanien/barcelona/forum/15722.aspx/spanien/barcelona/forum/15722.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist
2010-03-21 23:19
Vi behöver en Zlatan som SÄTTER dem där lägena i mål när han väl får dem, och som kan skapa lite på egen hand OM vi ska vinna Champions League!
Men en sak jag märkte med honom idag var att han pressade när målvakten hade bollen, sprang emot och störde, lite i Lejonets stil vilket självklart är ett steg framåt. Dock så står han fortfarande lika mycket offside!

Någon som vet hur det ligger till med guldskon? Vem leder osv?
Har för mig att Rooney leder, men Messi är inte så långt bakom. Någon som har en hemsida där man kan se sånna grejer? Tack på förhand.

VISCA BARCA!
Real Madrid Neuthon
2010-03-21 23:18
el Flaco - Fuerza Chile! //

Kanske till och med den bästa? :)
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-21 23:17
Ah just det, vi får inte glömma Gabi Militos insats idag. Felfri i positionsspelet, brytningarna och även i bolldistributionen. En av matchens klart bästa spelare.

Barcelona el julio
2010-03-21 23:17
Ämne: el julio

Det jag ....
MerÄnEnKlubb

Ok, det var tydligt. Fair enough. Vi behöver knappast vara överens om detta för att se nyttan för laget att få igång Ibra.

mvh

el julio
Barcelona Hetfield
2010-03-21 23:16
För er som vill njuta av dagens mål , se länktips

Armin Samandi

Grymt bra arbete, världens snabbaste sammanfattning?
Zaragoza Nina (Red.)
2010-03-21 23:16
Ämne: hahah Tjenare Nina :....
Nej det vet väl alla att det bara är culés som kan något om fotboll.

Här hade jag kunnat skriva något om det fega i att välöja att hålla på ett sådant lag - ett lag man just väljer ofta av en anledning - men jag låter bli.

Jag är fortfarande så smickrad över Jay-z:s inlägg!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-21 23:15
Nej nu blir det sängdags med Fotbollskanalen.

Adios Rambles y gracias Messi! El Mejor del mundo!
Barcelona MerÄnEnKlubb
Ämne: Många ser det som et....
Det är en upplevelse jag skulle dela till 100% om jag stötte på den. Ge gärna exempel för jag har själv inte noterat detta.
Barcelona Pedrito
Hade Ibra haft tur idag hade hela långa landet Falukorv hyllat honom som en gud.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-21 23:14
hahah Tjenare Nina :) Kan Zaragoza fans nånting om fotboll? De ville ju ha allt..

Inkast,frispark,hörnor,straff(ar)

:)
Barcelona Braxingen
Många ser det som ett problem att supportrar håller Zlatans medgångar i första hand, och klubbens i andra hand. Visst, jag håller med. Jag avskyr det och ser inget helhjärtat supporterskap till Barcelona i det.

Men vad jag avskyr än mer är de som ser Zlatans motgångar i första hand och klubben i andra hand. För i det fallet gör man självmål och går emot föreningen helt och hållet.
Barcelona MerÄnEnKlubb
el julio

Det jag skrev var inte personligt riktat mot dig. Precis som du gläds jag Zlatans framgångar eftersom det gynnar laget. Där är vi överens.

När det gäller svensk representation i världens största klubblag så är vi inte överens. Jag är helt likgiltig inför spelarnas nationaliteten vad det gäller Barca, och det gäller också svenska spelare. Klubben är för mig viktigare än all svensk fotboll i historien (undantaget årsmodell 58 och 94). I övrigt finns bara en begränsning i min egala inställning till spelarnas nationalitet och det är ett krav på en katalansk stomme samt en strävan mot ett 100%igt katalanskt Barca.
Barcelona Gonzalez_Barca
Grabbar vad sägs om Messis målform i ligan? 25 mål på 24 matcher. Magnifik.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-21 23:13
Härligt att läsa vad ni skriver om Messi. Ni har så rätt. En makalös spelare.
Jag kan ibland inte tro hur man kunde få en så jädra magiker i La Masia. Det är otroligt.
Och att klubben får fram en sådan magiker efter el gaucho. Jag trodde att jag skulle behöva vänta typ 10 år.
Och om Maradona lyckades peppa extra lille magico så får han komma till Barcelona varje helg. Klubben bjuder på mat och dricka.

Zlatan kommer att komma förbi spärren som sitter i skalen. Kanske redan nu på onsdag släpper den rejält. Han rör sig ganska bra på plan annars och det är bra.

Jag vill aldrig mer se Marquez och Puyol som mittbacklåset. Antigen den ena eller den andra, men inte båda två. Helst inte Marquez. Det var på väg att kosta oss matchen deras inhopp.

Hehe, Barcaklacken sjöng a segunda ohe till Zaragoza.
No mercy.
Zaragoza Nina (Red.)
Ämne: Messi jaa va kan man....
Sen yeaaaaaaaa va skönt att Messi får ha lekstuga mot Ninas favorit lag. Den där Nina går mig på nerverna, efter Zragoza håller hon på madrid säkert..

Du vet att du smickrar mig när du lägger sådan vikt vid just det.

Men nej.
Efter Zaragoza håller jag inte på något lag.

Skulle vara Betis i så fall.
Barcelona Hetfield
H.Alavi

Som sagt, jag beundrar Zlatan, jag vet vad han kan göra , det är därför det är frustrerande att se honom så här

Nåja, ska följa El Flaco's råd och sluta prata om de negativa sakerna, nu ska jag njuta av Messi! :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
el Flaco - Fuerza Chile!

Haha, det lär bli en oerhört tuff uppgift. Hur mycket man än skriver om grabben, så räcker det inte till.
Barcelona IBRAHIMOVIC[9]
2010-03-21 23:12
Helt ärligt alla Zlatan hatare sätt på er en vit tröja och skriv C Ronaldo och byt forum.. Visst han var inte bäst på plan men betydligt bättre än på många matcher.. lätt för er att sitta här och kritisera.. så snälla hållkäften
Barcelona DRRC
2010-03-21 23:11
Ämne: Om Messi är en porrs....
hahaha skönaste inlägget.
Zaragoza Nina (Red.)
Andra felet på en dag Armin. Skärpning va?

Colunga är kortare än Messi.

Men grattis!

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Hetfield

Kanske det, men så är inte fallet nu. Zlatan gör en mycket bra match på väldigt länge.
Barcelona marcus (barca)
FC Barcelona en Mi Corazón

Kanske är det så att vi inte köpte honom för alla dessa pengar för att sätta en straff i slutminuten som messi gett honom. Kanske köpte vi honom för att hans potential. Vem gav oss 3 poäng emot Real Madrid?

Vad jag minns så var Messi helt ur form under början av säsongen.

Zlatan kommer tillbaka. Kanske inte nästa match, inte nästa igen, Men han kommer tillbaka.

Och då vet vi varför han kostade så mycket.
Aléx
2010-03-21 23:10
MerÄnEnKlubb

Du måste förstå att Zlatan är Barcas dyraste värvning och alla vill att det ska gå bra för honom, han är Barcas nr9 herregud!

Förra säsongen var det snack om Eto'o, om han skulle säljas eller stanna kvar.

Det betyder inte att man hejar på Barca pga en spelare bara för att man snackar om en spelare som har tung period just nu.

Jag är riktigt nöjd med Zlatans insats ikväll, killen var överallt och försökte verkligen.

Visca Barca, världens bästa och vackraste klubb.
Barcelona Jay-z
Messi jaa va kan man säga, man kan iallfal inte jämföra han med någon absolut ingen i dagnes fotboll.

Han är kanske bra bättre än de flesta bra spelare i världen..

Sen yeaaaaaaaa va skönt att Messi får ha lekstuga mot Ninas favorit lag. Den där Nina går mig på nerverna, efter Zragoza håller hon på madrid säkert..
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
Istället för att gnälla på Zlatan eller Marquez tänker jag istället välj att fokusera mina tankar åt den där jävla Messi. Redaktionen kommer få ett tufft jobb att försöka sammanfatta hans insats ikväll. Adjektiven kommer inte räcka till.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-03-21 23:09
Jag vet inte vart jag ska börja eller vart jag ska sluta men hur låter det om jag säger Lionel Messi? Den där mannen/pojken är fucking ostoppbar. Jag har varit lite småsur på Messi då och då p.g.a vissa saker men efter årsskiftet har han bara fått mig att le och skratta.

Han gjorde visserligen "bara" 23 ligamål på 31 starter eller något men han var magisk spelmässigt i ligan och allt annat. Denna säsong hade han svårt att komma igång i början, även om han gjorde lite mål då och då så stämde det inte spelmässigt. Han syntes i matchen någon stund, för att sedan vara anonym något tag men efter årsskiftet har han varit kung spelmässigt, målmässigt på alla jävla sätt. 25 ligamål på 24 matcher är bara helt sjukt!

När det kommer till världens bäste spelare så tänker alla på ett ungefär just nu Messi, Rooney och Ronaldo. Rooney började sin stor form kanske 1-2 månader sedan, samtidigt började Messi ösa in mål.

För att Rooney ska bli bäst i världen officiellt så måste Rooney vara sjukt bra medan Messi "bara" måste vara bra annars går det inte. Så länge Messi håller en sån här sjukt hög nivå (högre än Rooneys just nu) och Rooney en skit bra nivå så kommer Rooney eller ingen annan spelare gå om honom oavsett om de gör 50 mål på en säsong.

Slutligen skönt att Zlatan äntligen fick näta. Min favoritspelare så det gjorde ont att se hur han missade dem 2 solklara lägena och hur han kände sig efteråt (med all rätt). Förutom sista 20 så var han faktiskt bra den här matchen - tog löpningar, försökte verkligen, inte lika hängig och så som tidigare matcher. Stora framsteg, sen fick han smälla dit den - generöst av Messi! Jag menar han har redan gjort ett hattrick (3:e i 3 matcher) medan hans anfallskollega har haft det mycket tufft sista 2 månaderna även om det borde vara självklart så är det stort av Messi!!

GRATTIS! God natt.
Canaletes
Pedrito

Kan inte annat än hålla med till 100%

Hade Terry satt straffet i CL finalen hade Ronaldo vart Uniteds syndabock och fortforande legat i gräset o grinnat. Bara ett annat exempel!
Delarocha
FC Barcelona en mi corazon.

Hade Zlatan haft flyt idag hade han gjort 3-4 mål själv. Zlatan har dock inte flyt förtillfället och därmed tror jag många är lättade att han ändå fick göra ett straffmål efter alla brända chanser.

... eller vad tror du?
Barcelona Den vise
2010-03-21 23:08
Hetfield

Det är inte sorgligt , det är osjälviskt. Messi visar på stor integritet och respekt mot laget. Han vet att precis alla spelare hade gjort detsamma för honom om han vore i Zlatans sits.
Det gäller att tänka lite längre än så.
Barcelona Hetfield
2010-03-21 23:08
H.Alavi

Det säger du nu för att Messi avgjorde matchen , om det hade stått 0-0 och Zlatan hade missat så som han gjorde idag så skulle du spy galla över honom

Hypocrite

Tano

Ja, jag är väl negativ , men det kommer ifrån att jag har skyhöga krav på en spelare som jag har följt i så många år, och som jag dessutom beundrar och gillar

När man älskar någon som har man större krav

Den Vise

Jag menade inte att det var sorgligt av Messi att ge straffen till Zlatan, det var SORGLIGT att Zlatan måste göra ett mål på straff (som Messi fixade genom hårt arbete) för att få se målnätet röra på sig
Annons: