/spanien/barcelona/forum/15719.aspx/spanien/barcelona/forum/15719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-22 13:39
Ämne: På tal om hierarkin ....
Valdés är faktiskt lagets tredje kapten medan Iniesta är fjärde valet.
Delarocha
2010-03-22 13:39
Kritiken mot Zlatan får gärna vara konstruktiv istället för att bara skriva "han suger" eller "Zlatan = fail".

Generellt har jag svårt att ta folk på allvar som använder sig av ordet fail.
husis666
2010-03-22 13:35
Jävla mycket ägghuvuden som skriver på detta forum! tror fan det är fler här för att klanka på Z än att heja på Barca. Blir fan äcklad av att läsa vad vissa av er skriver. Tack ni andra (ni vet vilka ni är) som skriver vettiga texter och analyser.

Pep the king, snälla byt namn! tror du hade åkt på en lavett av Pep om han såg vad du skriver och står för under hans namn :P

/Väl mött :P
Barcelona westinho
2010-03-22 13:24
Ehlers

Tror inte El Cásico kommer att påverka något. Förra säsongen trycktes El Clásico in mellan Chelsea matcherna. Så tyvärr, för eran del, tror jag alla kommer köra 110% i CL ändå ;).
Barcelonistas
2010-03-22 13:23
Ehlers

de blir svårt men vi hade värre spelschema föra säsongen och vi klarade oss utan problem.
Delarocha
2010-03-22 13:22
Ehlers

Ligan avgörs väl med största sannolikhet mot Real där. Så det är ju definitivt en nyckelmatch. Kan ju gå åt båda hållen. Förlorar vi mot er kanske luften går ur och loosar även mot Real. Eller så blir bara revanschlusten ännu större.

Mycket handlar om hur Pep motiverar laget efter den matchen oavsett hur det går. Tror dock det kommer läggas 110% på båda matcherna där. Antagligen därför Pep har börjat vila lite spelare, Iniesta och Puyol igår bland annat. Alla nyckelspelare måste verkligen vara friska till den veckan.

Men motivationen mot Real brukar vara ganska lätt att finna. Oftast är det väl det som avgör dem matcherna då lagen ofta är såpass jämnstarka på pappret.

Atlético Ehlers
2010-03-22 13:17
föresten, en fråga bara.
Hur ser ni på att ni möter real 4dagar efter den andra matchen mot oss?
Menar, det kan ju vara så att den matchen avgör vilket lag som vinner ligan.
Tror ni att ni kommer köra 110% i CL och hoppas på att krafterna håller till ligan? eller vad tror ni?

(bara en intressant fråga.)
Barcelona Hetfield
2010-03-22 13:16
Det är intressant hur Messi har gått från att vara en spännande dribbelgubbe, till att bli en så pass intelligent fotbollsspelare

Han hittar ytor åt andra, har förbättrat skottet, tar frisparkar, gör nickmål

Förbättrar han på högerbössan så har man en komplett fotbollsspelare

Ehlers

Jag tror att matcherna kan bli episka, det är två lag som går efter vinst, oavsett borta eller hemmamatch
Barcelonistas
2010-03-22 13:15
Ehlers

ni förtjänar att ta hem pl me tanke på hur bra ni spelat i pl. men tottenham borta kan bli svårt men vinner ni den då tror ja ni tar hem hela skiten.
Atlético Ehlers
2010-03-22 13:12
Härligt å höra att ni är vettiga.
Var många arroganta barca fans på vårt forum efter lottningen.

Men men, lite synd att vi möts såhär tidigt.
Hoppas på målrika matcher med stor fotbollsuppvisning ifrån båda laget.
Även om jag är Arsenal supporter, så vill jag inte att Arsenal ska vinna båda mötena med 5-0.
Vill att det ska bli många mål åt båda hållen och att det avgörs sent i andra matchen.

Ser fram emot denna fotbollsporr!
Barcelona westinho
2010-03-22 13:05
Ehlers

De flesta culés tror att Arsenal blir väldigt svåra att vinna över. Jag tror snarare ni har intrycket av att "vi" tror vi vinner över allt och alla hur lätt som helst, det stämmer inte.

Det intrycket jag har fått sedan lottningen är snarare tvärtom; att Arsenal fansen underskattar Barcelona och vet exakt vad som krävs för att sänka Barcelona.

Alla vet att det är två riktigt bra lag som möts, och självklart kan båda lagen åka ut. Men det går inte att förneka att Barcelona är favoriter.
Barcelona Hetfield
2010-03-22 13:04
Ehlers

Du säger att vi är arroganta när du drar alla över samma kam genom att säga "ni tror att ni är oövervinnliga bla bla"

De flesta av oss här inne tar inte ut vinsten i förskott, allt kan hända här i världen
Delarocha
2010-03-22 13:04
Milito har verkligen kommit tillbaka starkt efter sin extremt långa skadeperiod. Blev glad över att han var så stabil igår. Länge var han bäst på plan. Fram tills Messi bestämde sig för att göra lite mål.
Barcelona C.Andrés
2010-03-22 13:03
Känns som att Messi snart kommer att få en helgonförklarad dag i Barcelona. Välförtjänt!
Barcelona Gaucho_Alves
2010-03-22 13:02
Hoppas verkligen detta är rafa marquez sista säsong i klubben . Stor respekt till han men gubben har tappat alldeles för mycket, se och lär på Gaby " el mariscal" Milito, mr Rafa seg Marquez.
Så fort han kom igår så tappa vi det försvars massigt och Stuttgart matchen borta ska vi inte ens prata om.
By the way, MESSI = Fotbollens GUD
Delarocha
2010-03-22 12:58
Du läste inte vad jag skrev heller antar jag? Jag skrev att jag personligen inte tror att Arsenal tar en titel. Jag tror inte detta. Ska jag ljuga för dig och säga att jag tror det? Jag är ganska medveten om att Arsenal är med i toppen och ledde ligan så sent som den här helgen. Det gör inte att jag ändrar min åsikt. Jag tror itne att Arsenal vinner. Märk väl att jag skrev tre gånger i min text att jag kan ha fel. Finns det ens något att diskutera?
Atlético Ehlers
2010-03-22 12:53
Ämne: Ehlers.

Jag ser p....
Märks att du inte har stor koll.
Vet du ens hur det ser ut i PL ?
Såhär ser det ut:

1 Man United 31(matcher) 69p
2 Arsenal 31(matcher) 67p
3 Chelsea 30(matcher) 65p

Dessa matcher har lagen kvar att spela:

Arsenal:

Birmingham (b)
Wolves (h)
Tottenham (b)
Wigan (b)
Manchester City (h)
Blackburn (b)
Fulham (h)

Chelsea har dessa matcher kvar:

Portsmouth (b)
Aston Villa (h)
Manchester United (b)
Bolton (h)
Tottenham (b)
Stoke (h)
Liverpool (b)
Wigan (h)

Man U har kvar:

Bolton (b)
Chelsea (h)
Blackburn (b)
Manchester City (b)
Tottenham (h)
Sunderland (b)
Stoke (h)

Du ser inte att Arsenal har lättast spelschema?
Att man u och chelsea ska mötas?
Jag vill påstå att Arsenal är favoriter till liga guldet.
Delarocha
2010-03-22 12:42
Ehlers.

Jag ser personligen inte Arsenal som en utmanare till någon titel i år heller. Jag kanske har fel men tror inte det. Jag anser att Arsenal är snäppet under Man U, Chelsea och Barcelona förtillfället.

Sen spelar ju Barcelona inte sådär överdrivet bra fotboll den här säsongen. Stundtals magisk men stundtals tragisk. Jag vet inte vad jag ska säga, tror personligen Barcelona inte kommer ha några större problem med Arsenal men jag kan ha fel. Sen att jag personligen har väldigt svårt för Arsenal och dess fans är inget jag himlar med.

Möjligt att ni vinner nåt, men det är inte konstigt att folk inte rankar Arsenal till de bästa längre. Ni har faktiskt inte vunnit ett dyft senaste säsongerna och så vitt jag kan minnas var ni väl inte direkt nära förra året? Kanske ajg som drömmer. Nåväl, vi får väl se.
Delarocha
2010-03-22 12:38
Hade han gjort mål på sina chanser igår tvivlar jag på att du hade sagt detsamma. Han hade lika gärna kunnat gjort 3-4 mål. Tycker han var rätt bra spelmässigt igår men saknar skärpan. Sen gestikulerar han alltför mycket tycker jag personligen.

Att han sedan får varenda jävla beslut emot sig bara för han är 30 centimeter längre än motspelarna börjar gå mig på nerverna.
Atlético Ehlers
2010-03-22 12:36
Ämne: Ehllers

Så vitt j....
Du kanske inte är en i den mängden av fans som jag sett tidigare.
Men det jag stör mig på hos många av er barcelona fans, det är att ni ser er själva som oövervinnliga. Att ni är bäst i världen, mot allt motstånd.

Jag förstår ju självklart att ni är glada och stolta över att erat lag vunnit 6titlar på en säsong. Menar det är ju helt omänskligt bra.
BArca är ett väldigt bra lag.

Jag kanske är korkad och har dålig kunskap.
Men personligen så tror jag att Chelsea, Man U, Real (om dem får nån ordning i laget) är sånna lag som jag inte skulle bli förvånad om dem vann 6titlar nått år. Menar självklart måste man ha ett riktigt bra lag till att börja med, men sen handlar ju mycket om tillfälligheter och flyt.
Var väldigt nära att ni inte ens gick till final i cl förra året. Men du får inte tolka mig fel, för jag tycker det barca lyckades göra förra året var helt sjukt. Riktigt bra gjort, inget man kan säga nått annat om.

Men det som stör mig mest är att en hel del fans verkar tro att ni kan vinna mot alla storlag lätt bara för detta. Att ni skulle åka och köra över arsenal lätt, bara för att vi varit titellösa några år.

För det första så var det ju inte alls lång borta att vi tog CL-guld mot er, sen har vi varit äckligt nära PL titeln senast förra året.
Vi åkte ut mot liverpool tack vare dommaren 2008. Men jag kommer inte tjata om det. Menar bara att det har ju en hel del med tillfälligheter att göra också.

Finns väl säkert många lag i La liga som ni anser som jobbiga matcher, och hur många titlar har det laget?

Arsenal har ju varit i en generationsväxling, och om du inte kan se utvecklingen i laget och att Arsenal är riktigt bra nu, så har du ju inte så stor koll på dom.

Jag kan acceptera om du skulle säga att ni är favoriter, men att det kan sluta hur som helst.
Eftersom Arsenal är väldigt våra att slå när dom spelar sin bästa fotboll.

Så om man ska summera detta, så vill jag typ säga att Barca är ett av världens bästa lag och ska ses som favoriter mot Arsenal.
Men att pissa på arsenal och säga att det blir en lätt match ser jag som okunnighet.

Eller vad tycker ni egentligen? Tycker ni att Barcelona är så sjukt bra? att dom lätt tar Arsenal och allt annat än ett CL-guld vore skandal?

Barcelona är riktigt bra, men vakna gubbar! Ni möter ett lag som fajtas om guldet i världens bästa liga!

(och nej, La-liga är bra, men knappast bästa ligan. Chelsea, Man U, Arsenal, Liverpool, Aston Villa och nu också Man C. Uefa-rankningen ljuger inte.)
Barcelona Pep the King
2010-03-22 12:35
Delarocha

Som jag har sagt det 1000 gånger innan. Zlatan i Barca funkar inte.

Han är en grym spelare men vi använder inte han rätt. Target spelare i Barca Fail!

Barca behöver spelare som löper och öppnar ytor.
Och det gör inte Zlatan. Dom lägen Zlatan fick igår kunde min mormor gjort det bättre på.

Zlatan vill juh vinna Cl det är därför han kom till Barca.

Hoppas vi vinner Cl så han kan lämna.
Delarocha
2010-03-22 12:34
Iniesta tog dock inte över bindeln när han kom in. Är inte Valdes tredjevalet efter Xavi och Puyol? Längtar tills dagen Pique får bära bindeln. Definiivt en favorit hos mig.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-22 12:32
På tal om hierarkin om kaptensbindeln inom laget
Vi snackade kort om saken för en månad sen.
Jag vet inte om ni har tänkt på saken men Valdes var kaptenen igår.

Det var på grund av att
Första valet Puyol – var på bänken.
Andra valet Xavi skadad
Tredje valet Iniesta – på bänken.

Messi = El mágico.
Delarocha
2010-03-22 12:31
Meningsfullt inlägg Pep the king. Vad exakt menar du?
Barcelona Pep the King
2010-03-22 12:23
Zlatan=Fail!
Delarocha
2010-03-22 12:04
Hade inte Zlatan haft något med Raiolas uttalande ska väl Raiola ha sparken? För det han säger är ganska allvarligt. Så troligen är väl Zlatan medveten om vad Raiola har sagt och att det till viss del är hans ord. Om annat är fallet bör han ju ha sparken, om agenten tar sig friheten och säga såna här saker utan någon kontakt med spelaren i fråga.
Barcelona Den vise
2010-03-22 11:59
Hetfield

Jag hoppas inte att du är så pass naiv och tror på det Zlatan säger. Det fattar väl vem som helst att det är Zlatan som står bakom Raiolas uttalanden. Men självklart vore det jäkligt opassande om än dumdristigt att säga officiellt att man står bakom det. Det gäller att välja silla sina ord innan man talar.

Delarocha
2010-03-22 11:53
Ehllers

Så vitt jag vet möter vi inte ett engelskt lag. Snarare ett lag som är baserat i England med engelska fans med den bästa engelska spelaren i Theo Walcott.

Sen, enligt de 6 titlar vi faktiskt tog så vill jag påstå att vi är bäst i världen, bäst i spanien, bäst i Europa, bäst i det spanska seriesystemet etc. Men det betyder ju inte att vi vinner alla matcher.

Förstår inte direkt din poäng. Man får inte vara säker på sitt lag. är exakt samma fråga alla clowner från ert forum kom hit och frågat. Vad är din poäng? Vi ska förneka att vi är favoriter och anta att vi åker ut mot ett sämre lag, som inte har tagit en titel på 5 år. Eller vad vill du vi ska göra?

Kan inte du göra samma sak fast spela på Arsenal? Då får du sälja din dator och kan inte kommentera mer här.
Barcelona Hetfield
2010-03-22 11:53
Messi gick ifrån att vara en gudomligt bra fotbollsspelare till att bli makalös PERSON

Det är inte många som skulle säga: "Här, jag har just slitet och kämpat för att få straffen, men du kan ta den för att det ska vara bekvämt för dig"

Sen var det skönt att Zlatan sa mer eller mindre "Raiola står för det han säger, jag står för det jag säger", dvs. det Raiola sa var hans egna ord, inte Zlatans ord

Fantastisk match på alla sätt, skönt att få sätta dit Zaragoza
Barcelona jonny p
2010-03-22 11:23
Ämne: Hoppas Guardiola lär....
Marquez borde flytta... Blir ju alltid baklänges mål på grund av honom. Vad håller han på med?

Såg ni när Pep var nära att slänga in Chyg? Han hade ingen ritkig koll vilka byten han hade gjort Henry satt bara å garva hahaha
Annons: