/spanien/barcelona/forum/15712.aspx/spanien/barcelona/forum/15712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2010-04-01 01:51
Gooner in spain

På vilket sätt skulle jag vara en tickande bomb? För att jag besvarade din uppenbarliga oförmåga att ta in och behandla den enklaste information, med ett "kamma dig", eller att jag inte håller med Gunners om att matchen borde slutat med 3-9? Hur som helst verkar du ha uppenbara problem med att hantera argument från motståndarlags supportrar samtidigt som du går med på vad som helst så länge det kommer från en rödvit. Tröttsam argumentation från någon som uteslutande sysselsätter sig med personliga påhopp utan saklig substans.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-04-01 01:50
Det är verkligen synd att ni blev för bekväma och tappade det totalt efter 60 min fotboll som är bland det sjukaste jag skådat på denna nivå.

Zlatan fick äntligen täppa till käftarna på engelsmännen, hans tvivlare och vissa Cules (här inne) ?

Det är dock synd att ni inte vann matchen och även fast Zlatan gjorde 2 mål så kommer han vara besviken liksom hela laget över detta. Att han sedan byttes ut som typ matchens bästa spelare mot just Henry som gjorde nada gör ej saken bättre, borde ha varit Pedro eller t.o.m Messi. Hade behållt tyngden frammåt och bollen inom laget!

Nu fick Zlatan självförtroende men hade fått mer om han vetat att hans två mål och hans prestation hjälpte laget till att ta en 0-2 borta vinst vilket är ett sjukt resultat i CL kvart.

Nåväl lycka till!
Zaragoza Gunner 4 Life
2010-04-01 01:49
Vart kommer allt det här haten ifrån? Känns som att det börjar bli för mycket.

Vart är respekten för den andra klubben?

Både Arsenal och Barcelona är sjukt fina klubbar, med sjukt fina spelare, med sjukt fint spel, så vart kom allt det här hatet mellan fansen ifrån?

Herregud spelarna på plan såg ut om bästa kompisar förre och efter matchen, kan vi inte försöka göra likadant här?

Visst gör våra krönikörer på svenskafans inte saken lättare men det finns skillnad på rivalitet och idioti.

Gäller även oss Arsenal supportrar.
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:49
Ett upphottat Hull, haha. Det är kvällens roligaste trots allt.

Lite humor får man allt tåla. :D

Bona nit nu!
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:48
Rambla~// Då får du gärna förklara varför Tarrak fortsätter med detta glimten-i-ögat-argument istället för att diskutera, utan för den delen brusa upp, ordentligt!

Dessutom hade matchen faktiskt kunnat sluta 3-9, det hade visserligen krävt 100%ig effektivitet (möjligtvis 90 från Barcas sida) från lagen men rent teoritiskt ;)
Barcelona Barcaholic
2010-04-01 01:48
Haha oj då varför har inte Arsenal skrivit en artikel om matchen idag? Dom var ju så säkra på att dom skulle vinna över ''dvärgarna'' i barcelona och bad om att Zlatan skulle få starta. Undrar om dom ångrar sig det dom sa...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-01 01:45
Lugna ner er lite nu. Det finns värre saker i fotbollsvärlden att bråka om. Som t.ex. en lagkapten som ligger med lagkamratens sambo. Det ni diskuterar nu leder ingenvart.

Hade Messi spelat runt 60% av hans vanliga förmåga så hade nog Barca gjort 4-5 mål. Det kommer till nästa match.

Godnatt
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:45
Frodo// Läser du om inlägget kan du nog också se att jag skriver "hur ska NI ha det"??

Båda tycks vara inbitna supportrar som kan mycket om Barcelona, därför jag frågade?

Absolut ska ni känna er självsäkra, ha dock i åtanke att vi var, med ganska stor marginal, det mest effektiva laget idag ;)
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:43
Gooner_in_spain

För tusan, det krävs väl inte ett snille för att inse det tarrak menade med Hull-kommentaren var en replik på en gooners påstående att matchen borde slutat 3-9. Vilket tarrak så klart inte höll med om. Han kontrade då med jämförelsen med Hull, vilket du borde begripa inte var särskilt allvarligt menad.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:41
tarrak// Men herregud, vad är det med dig människa?? "Kamma dig"?

Du var då den största tickande bomben, personfierat, som jag någonsin stött på!

Om Arsenal, metaforiskt, är ett upphottat Hull med primitiv sparka-och-spring-fotboll bör Barca således vara en pank, pinknödig samt hungrig lyckotös rusande på Red Light District =/
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:40
Cesc Fabregas#4

Är det vi som framhäver detta i krönika på krönika?

För fan grabben, gör din läxa lite bättre för tusan. Läs er egna arroganta och uppblåsta krönikor först.
Barcelona Frodo
Gooner in spain

Du kan ju inte citera två olika personer och få det att låta som om det är samma person som sagt det....

Personligen anser jag att man ska respektera alla sina motståndare, vare sig det är er i en kvartsfinal i CL eller ett bottengäng i ligan. Men du måste inse att vi kommer från en säsong där vi vunnit 6 titlar och precis spelat ut det lag som enligt media spelar bäst offensiv fotboll tillsammans med oss på deras bortaplan. Om inte det ska få oss att känna oss självsäkra så vet inte jag vad. Personligen tror jag att vi kommer vinna komfortabelt på hemmaplan men det spelar ingen roll vad jag tror. Matchen ska spelas också och vem som helst kan gå vidare. Men om matchen idag gav en indikation på något så är det att vi har anledning att känna oss självsäkra.
Zero Pulse
@Rambla~

- Håller med dig helt och hållet. Maxwell känns lite som en one way ticket. Klarar inte av att både försvara och anfalla. Det ena ska ALLTID utesluta det andra. Men eran Abidal däremot, han klarar av både och. Så se nu till att ge Abidal lite matchvana och sätt därefter honom på sin kant nu på tisdag så lär han göra Walcott till en mjuk liten lam igen.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-01 01:39
Ämne: Ronaldinhoism// Jag ....
Skiter i om du har förklarat för Rambla eller inte jag sa bara min åsikt och det var inte mer riktat till dig än till någon culé.

Men du måste fortfarande hålla med om att det var korkat? Cesc stog väl över någon match nyligen med skadekänningar osv? Nu har du facit i hand och är allt annat än smart om du kan påstå att Wenger gjorde rätt
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:39
Gooner_in_spain

Ok, I here you. Där var jag som blandade mig in i en redan pågående diskussion. Min poäng var annars att det inte angår oss barcafans hur Wenger väljer att formera sitt lag oavsett vilka skador eller inte.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:37
Ronaldinhoism// Jag har förklarat för "Rambla" varför Wenger tog detta beslut... Dessutom tror jag inte Wenger fick klartecken precis innan matchstart, han har nog vetat ett tag att Fabregas skulle bli klar för spel!
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:37
Matchen: 2:a halvlek
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:36
Matchen: 1:a halvlek
Barcelona tarrak
2010-04-01 01:36
Gooner in spain

Jag kallade er för ett upphottat Hull - just för att ni spelade en ganska primitiv sparka-och-spring-fotboll fast med mer kvalitativa spelare, inte för att slutresultatet var orättvist. Den indignationen kan du spara till de Gunners som i samma andetag kallade mig för byfåne som de ansåg att matchen borde sluta 3-9. Kamma dig!

Jag anser absolut att man som culé ska vara ödmjuk, samtidigt som bör kalla en spade för en spade och Arsenal för ett upphottat Hull.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-01 01:34
Ämne: Barcelonito

Jag ....
Rambla

Vi ska ha mycket boll i returen så Max kan få spela men jag ser däremot MYCKET hellre Abidal som vänsterback mot marängerna !

-----

Snacket om Wenger måste jag bara säga:
Varför låta en spelare som har varit skadad den senaste tiden och fått klartecken precis innan matchstart spela hela matchen? Vare sig man leder med 5-0 eller ligger under med 0-2 så ska man inte riskera honom dessutom när han är allt eller åtminstonde väldigt mycket i dagens "upphottade Hull! Finns fler matcher på säsongen!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-01 01:34
Abidal är en riktig balansspelare i laget. Det är han som oftast ser till att Alves kan sticka så högt upp. 1. Genom att stanna kvar och bilda trebackslinje med Pique och Puyol. 2. Genom att ha en bättre speluppfattning och positionsspel både offensivt och defensivt.

Maxwell köptes egentligen för att starta mot Teneriffe, Osasuna, Xerez, Zaragoza på hemmaplan. Abidal är mycket viktig för Barcas balans.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:32
Rambla och tarrak// "Barcelona försöker inte alls framhäva sig som mer ödmjuka än någon annan klubb"

"Jag kan tillägga att jag alltid varit mån om att vara ödmjuk inför våra motståndare såsom Barcelonismon påbjuder."

Hur ska ni ha det? =)
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 01:30
Ämne: Nasri #8

Barcelon....
Det är ok för dig att kalla mig Hycklare utan anledning men du ber mig snällt när jag gör samma sak? Jag är inte här för provocera men när jag försöker lägga fram enkla fakta börjar påhoppen härinne. Ni framhäver i dom flesta krönikörer om er klubb ödmjuktheten era värderingar etc etc men härinne på Les Rambles spottas det ut okunniga fakta för att degradera ner motståndet ni mötte, jag vill tro att det beror på frustrationen av den tappade 2-0 ledning men nåt säger att dagens Barca supporter blivit för bekväm och spydig.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:30
Rambla//
"Det är upp till honom hur han tacklar skadeproblem i sitt lag. Annars kan man ju bara konstatera att när det var så tätt inpå att Cesc kunde spela eller inte, det handlade om de sista 24 timmarna om han kunde spela, så tog Wenger en stor risk."

Därav mitt svar.....

tarrak//

och matchen slutade trots detta 2-2... det är ingen åsikt utan ren fakta!

Vill du jämföra oss med Hull så varsågod, kan dock inte kännas helt ok att gå lägga dig ikv med vetskapen att ni inte kunde få mer än 2-2 mot just Hull (i en liten formtopp kanske?)
Barcelona Hetfield
2010-04-01 01:29
Rambla

Det är kanske därför Mourinho slängde bort Maxwell så fort Barcelona ville köpa Zlata, jag kan bara tänka mig hur samtalet gick

Laporta: Vi vill ha Zlatan
Moratti: Ni får Zlatan om ni tar med Maxwell
Barcelona ★Barca★
2010-04-01 01:27
Hoppas Abidal startar mot Bilboa. Sen så kan han spela mot Arsenal och Real.

Vi vinner över Arsenal:)

Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:27
Barcelonito

Jag kan bara instämma. Maxwells defensiva positionsspel lämnar en hel del att önska. Lite konstigt med tanke på hans tid i Serie A kan man tycka. Han är en säkerhetsrisk. När laget har mycket boll och spelar bra så märks inte de bristerna så tydligt.

Frodo:

Bra poäng där. Vissa arsenalfans som kommer in här och raljerar borde ta sig en titt i spegeln istället.
Barcelona el Maestro!
2010-04-01 01:26
Ämne: Jag kan tillägga att....
Hehe, det var bra sagt.
Vissa tål inte fakta som du ser.
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:24
Nasri #8

Barcelona försöker inte alls framhäva sig som mer ödmjuka än någon annan klubb. Det de däremot vill framhålla är att de har en speciell filosofi och värderingar, och det är man väldigt stolta över. Inget fel i det väl?

Jag förstår heller inte hur du kan störa dig hos merparten av barcafansen, de mogna, de som visar respekt för andra och som kan diskutra moget, utan istället koncentrerar dig på de fåtal som uppträder illa?

Cesc Fabregas#4

Kan du vara så vänlig och låta bli att kalla oss för hycklare och annat. Ni är inte ett jävla dugg bättre själva. Så lägg bara ner va!
Barcelona tarrak
2010-04-01 01:23
Jag kan tillägga att jag alltid varit mån om att vara ödmjuk inför våra motståndare såsom Barcelonismon påbjuder. Att Arsenal inte kunde slå fyra passningar på rad eller hade bollen mer än en tredjedel av matchen är ingen åsikt utan ren fakta.
Annons: