/spanien/barcelona/forum/1571.aspx/spanien/barcelona/forum/1571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
4/25/2016 11:47
Jag är ingen troll men skulle personligen gått med på att sälja Neymar för 1.9 miljard. Med andra ord tjänat hälften AB vad han kostade och slippa hans lön så vi kommer fram till 3 miljarder. . För de pengarna kan vi köpa halva laget.
Barcelona enkos
4/25/2016 11:44
Dm1982

Visst finns det troll men att de skulle vara så många av de 60% är inte sanoligt. Som att säga att stockholmarna går in på Göteborgs posten GP och röstar på frågor kring Hysen m m :)
Barcelona Kröjff
4/25/2016 11:43
Den viktigaste och största frågan vad gäller Neymar JR i fråga om eventuell affär, är väl och förblir om han själv vill bli såld? Visar sig svaret vara ja och Neymar SR är av samma åsikt, så sälj. Men givetvis inte till vilket pris som helst. Killen kostade ju trots allt klubben omkring en korrupt miljard och en hel del kontroverser som extra bonus.
Barcelona DM1982
4/25/2016 11:36
[QUOTE=enkos]Då det är Barca och inte Real baserade tidning så utgår vi att det är visst Barca fans. Tror inte att Real fans går in på en Barca tidning och röstar jag eller nej på en Neymars sida. [/QUOTE] Det tror du inte? Att trolla på nätet är inget nytt. Men iallafall, vi säger väl att precis alla 60% som har röstat är Barça-fans.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
4/25/2016 11:25
Då det är Barca och inte Real baserade tidning så utgår vi att det är visst Barca fans. Tror inte att Real fans går in på en Barca tidning och röstar jag eller nej på en Neymars sida.
Barcelona DM1982
4/25/2016 11:15
[QUOTE=enkos]Barcelona-baserade tidningen Sports senaste undersökning. Där ställs frågan: ”Hade du gått med på att sälja Neymar nu för 190 miljoner euro (hans utköpsklausul, reds. anm)?” – och över 60 procent av de drygt 7 000 som röstat svarar ja [/QUOTE] Och ingenstans står det att det är Barça-fans som har svarat.
Barcelona enkos
4/25/2016 11:02
Barcelona-baserade tidningen Sports senaste undersökning. Där ställs frågan: ”Hade du gått med på att sälja Neymar nu för 190 miljoner euro (hans utköpsklausul, reds. anm)?” – och över 60 procent av de drygt 7 000 som röstat svarar ja
Barcelona DM1982
4/25/2016 11:01
[QUOTE=enkos]Står ju i artikeln där Barca fans i Spanien röstade? [/QUOTE] Nej, står ingenstans att det skulle vara Barça-fans som har röstat. Det står att Sport hade en omröstning på nätet, det kan lika gärna vara maränger som går in och röstar.
Barcelona enkos
4/25/2016 10:47
@DM1982:

Står ju i artikeln där Barca fans i Spanien röstade?
Barcelona Nesto
4/25/2016 10:44
I min bok är personerna som vill sälja av Neymar inte speciellt insatta i fotboll över huvudtaget. Tittar fotboll när det passar men inte mer än det ungefär..
Jag menar, kolla hans sportsliga samt personliga utveckling i Barcelona.
Har blivit så mycket mer ödmjuk, lärt sig passningssystemet, springer på djupet, kan göra mål, showar och allt därtill.
Han här Brasilien mer eller mindre på sina axlar och var riktigt bra förra säsongen och stora delar av denna med men har väl på senare tid börjat dippa en hel del.

Det han visade upp mot (främst) Valencia är aldrig okej och vi har ju kunna se en tendens av ett likande beteende i vissa andra matcher.
Men att folk vill sälja av honom efter matchen mot Valencia?
Tänk er då att Real fansen har fått stå ut med Ronaldos attityd i 8 (!!!) år.

Finns väl ingen seriös person som vill sälja Neymar i dagsläget..
Okej om hans attityd blir mycket värre, börjar festa och fortsätter på det spåret, då, då kan jag förstå om man vill ha honom såld
Barcelona DM1982
4/25/2016 10:33
[QUOTE=enkos]Det är inte bara folk här på forumet som vill sälja Neymar utan över 60% av Barca fans. [/QUOTE] På vilket sätt är det 60% av Barças fans som inte vill ha honom?
Barcelona Nesto
4/25/2016 10:31
@Liunil Masse:

Nej det är inte värt ett försökt, Man UTD kommer begära minst det som själva lade. Dvs. runt 80 inklusive alla bonusar, om jag inte mins helt fel.
Barcelona enkos
4/25/2016 10:20
Det är inte bara folk här på forumet som vill sälja Neymar utan över 60% av Barca fans.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
4/25/2016 08:13
Läste längre ner att någon ville sälja Neymar för att kunna föryngra laget. Då är det ju jätte klokt att sälja den yngsta av våra tre superstjärnor..

För ca 6 månader sedan var det många som ville att han skulle vinna guldbollen för han burit laget under Messis frånvaro. Nu vill vissa sälja honom för att hans form inte är bra.

Sen när blev vi en sån klubb?
Barcelona Lionel "Rey" Messi
4/25/2016 00:34
[QUOTE=enkos]Mahrez utsågs till PL bästa spelare. Nu blir det ännu svårare för oss att värva honom då priset gick upp ännu mer. Även om han har uttryckt önskan att spela i Barcelona och hans spelstil skulle också passa bra. [/QUOTE] Fast varför förstöra hans karriär genom att bänka honom? För han bänkar inte Messi eller Neymar(när han är i form) och han är en underbar spelare som inte ska ruttna på bänken. Han hade gjort stor nytta i lag som United, Chelsea, Liverpool osv inte i Barca, Bayern osv.
Tiki-Taka
4/24/2016 23:15
Synd att Levante inte vann sin match idag! Vill att dem ska ha något att spela för när dem möter atl Madrid
Barcelona enkos
4/24/2016 23:15
Mahrez utsågs till PL bästa spelare. Nu blir det ännu svårare för oss att värva honom då priset gick upp ännu mer. Även om han har uttryckt önskan att spela i Barcelona och hans spelstil skulle också passa bra.
Barcelona enkos
4/24/2016 23:10
Många svenska domare känner sig hotade. Undrar hur många hot tog emot domaren av Ronaldo fans igår som dömde tre straffar? ! Och idag hände ett brutalt angrep mot en domare, se länken. Man måste erkänna att domarna har det inte lätt någonstans och måste ha ett av världens tuffaste jobb.
Barcelona enkos
4/24/2016 22:54
Segunda division måste vara världens jämnade ligan. Från plats 1 till 12 skiljer bara 10 poäng. Och från plats 3 till 12 bara 5 poäng. Alla har chansen att gå upp i La Liga.
Barcelona SOMISEREM1899
4/24/2016 21:48
Men snälla... Ja, Neymar har en djup formsvacka - men allt snack om att sälja är ren galenskap. Vi såg tidigare på säsongen vilken kvalitet han besitter.

Läste ett väldigt bra citat som sammanfattar allt detta tjat om att göra sig av med Neymar:

''Modern football has a desperate need to draw permanent conclusions from temporary situations. Which leads to extremism.''

Värt att tänka på.
Barcelona Liunil Masse
4/24/2016 21:42
[QUOTE=Junta Dimision]Martial är en helt otrolig talang, men tror inte att han kommer lämna på länge då United är hans favoritklubb sen barnsben. Ifall Neymar hade lämnat tycker jag att Reus hade varit en grym ersättare. [/QUOTE] Vem tackar nej till Barca om du spelar i ett lag som missar CL? ;) Värt ett försök iallafall. Gillar också Reus men att han är skadebenägen är ett fett minus.
Barcelona enkos
4/24/2016 21:38
Reymar

Så som Neymar spelar idag är han långt ifrån någon guldboll vinnaren. Just nu inte ens bland 100 .
Och bra att du kan syna i framtiden och vet att det inte kommer att dyka några bra spelare .
Barcelona Junta Dimision
4/24/2016 21:36
@Liunil Masse:

Martial är en helt otrolig talang, men tror inte att han kommer lämna på länge då United är hans favoritklubb sen barnsben. Ifall Neymar hade lämnat tycker jag att Reus hade varit en grym ersättare.
Barcelona enkos
4/24/2016 21:36
Carlos Vela fick precis en varning för snack och missar matchen mot Real. Det såg inte så illa ut men domaren verkade ha bra koll på Veka och tog fram kortet utan att tveka.
Barcelona Reymar
4/24/2016 21:35
@enkos:

Väldigt intressant...

Liunil Masse

Du är väl medveten om att Martial kommer kosta minst en miljard och är inte ens i närheten av Neymar. Väldigt smart att sälja en framtida Ballon D'or vinnare..
Barcelona enkos
4/24/2016 21:31
@neymar JR:

Får vi 1.5 miljard för Neymar så tar jag det alla dagar i veckan.
Barcelona neymar JR
4/24/2016 21:29
Enda gången jag kan tänka mig att sälja neymar/suarez är ifall veratti + marq kommer över annars aldrig.
Barcelona enkos
4/24/2016 21:28
När Messi fick 30 miljoner följare på Instagram skickade världens bästa basket spelare Stephen Curry en hälsning och tröjan till Messi. Messi lovade att han skulle göra samma sak när Curry får 10 miljoner något som hände och Messi har hållit ord och skickat en hälsning och tröjan till Curry.
Barcelona Liunil Masse
4/24/2016 21:22
[QUOTE=koeman92]Intressant. Och vem hade du tänkt dig ska ersätta Neymar? [/QUOTE] Anthony Martial om United missar CL. Iñaki Williams är också väldigt intressant för mig. Kommer bli stor i framtiden.
Barcelona enkos
4/24/2016 21:19
@Neymar N11:

Synd att vi inte kan möta dem i CL gruppspelet.
ps. I sista matchen har de Chelsea. skulle det bli viktig match är jag säker att Chelsea skulle lägga mer sig för de skulle inte acceptera att Tottenham vinner ligan.
Annons: