/spanien/barcelona/forum/15705.aspx/spanien/barcelona/forum/15705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-05-13 17:55
Torres är 26...
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-13 17:48
Rimuz//

klokt skrivet. Dock. Eftersom vi även har Bojan i laget så skall hans framtid vara i biaktande. Om vi köper in unga Torres så kan du lika gärna dödsförklara bojans framtid i klubben. Bättre då att köpa in villa som kan göra en 2 säsonger medan Bojan mognat ytterligare.
Delarocha
2010-05-13 17:45
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Du såg uppenbarligen inte Barcelona lira med ett identiskt sånt mittfält under Rijkaards tid efter Van Bommel men innan Yaya kom.
Barcelona RimuZ
2010-05-13 17:42
Vi är inte direkt ett värvnings galet lag just nu men vi har pengar, det behöver förstärkas och spelare är dyra.

Med Iniesta borta så är det för tok för enkelt att radera ut vårat mittfält. Xavi kan liksom bara göra så mycket själv. Det behövs en till pjäs där och Cesc är den bästa. Sen är han inte dum. Tror han vet att han kommer bli tvungen att acceptera att han får lite mindre speltid i Barca än vad han hade i Arsenal. Laget vill ha honom, fansen vill ha honom och Pep vill ha honom. Accepterar han så vet han vad han ger sig in i. Att han är dyr är inget argument för smakar det så ska det kosta och Barca saknar inte direkt pengar.

Det dumma vore ju att ingå Touré i den transfern (rykten förvisso men kan likväl stämma). I vilket fall som helst så verkar det som den gode Yaya är påväg bort vilket kommer inebära att vi behöver förstärka på den fronten också.

Sen David Villa.. Jag hade ju inte tackat nej direkt men om man måste sattsa på en crack anfallare så kanske de vore bättre att investera i Torres som verkar vilja bort. Båda skulle passa utmärkt i Barca men Torres har fördel av ålder.

Vi måste inte prompt ha en liten trupp så alla kan få speltid. Det gick bra i en säsong (6 titlar kanske borde kallas sjukt bra) men vi hade jävligt mycket flyt där. Inga kännbara skador alls förutom på slutet. Ser inget problem med att Köra Villa-Zlatan- Messi på topp sen rotera Pedro och Bojan och faktist utnyttja alla 3 byten till något vettigt. Kommer också öka konkuransen i truppen vilket behövs. Vi såg ju vilka under Abidal gjorde när Maxwell kom.
Barcelona Hetfield
2010-05-13 17:42
Forca_Blaugranas

Du måste tänka på fler saker än bara på namnen

För det första så är ingen av de särskilt defensiva, det innebär att det kommer att bli extremt lätt för motståndarna att komma förbi mittfältet utan en städgumma. Om man nu ska göra Xavi till en pivote som han var under Rijkaard, så är det slöseri på resurs.
Han är inte ens hälften så bra när han spelade som pivote, vill inte se Xavi där

För det andra så är Cesc alldeles för bra/dyr för att man ska rotera honom, och med vem ska man rotera? Xavi? Iniesta? Nej, det finns ingen plats för honom

Köp honom när Xavi börjar dala ner
Barcelona el Flaco
2010-05-13 17:41
"Låter som det klassiska mittfältet med Deco, Xavi, Iniesta som inte direkt var superlyckat."

Den kombinationen med att ha tre jugónes från start lyckades i vissa enstaka matcher bara, när vi lirade hemma mot bottenlag, men sett till en hel säsong tror inte heller jag att det hade varit lyckat.

Därmed ser jag inte hur man ska lira med Xavi, Iniesta och Cesc från start och det är ännu en anledning till varför jag inte anser att vi borde värva Fabregas denna sommaren.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-13 17:38
Ett mittfält beståede av Xavi, Iniesta och Fabregas är ju världens bästa mittfält. Vad mer kan du klaga på?
Delarocha
2010-05-13 17:35
Trodde du menade Alves som diskussionen handlade om förrut.

Sen är ju inte Cesc och Busquets heller samma spelartyp så där dog ju jämförelsen också. Fabregas som pivote, kan lika gärna ha Zlatan där då.

Eller menar du att Cesc ska vara pivote?

Låter som det klassiska mittfältet med Deco, Xavi, Iniesta som inte direkt var superlyckat.
2010-05-13 17:33
Delarocha

Vem av Busquets och Fabregas är ytterback?
Delarocha
2010-05-13 17:32
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Så kommer du också. Varför jämföra en defensiv mittfältare och en ytterback? Tyder bara på extrem dumhet.
2010-05-13 17:29
Hetfield

Kanske för att han är 10 gånger bättre fotbollspelare än en viss Sergi Busquets?
Barcelona C.Andrés
2010-05-13 17:27
Fan vad jag börjar bli trött på Fabregas och alla rykten som florerar. Helt ärligt så tror jag att han inte kommer och är nog bäst så. Imorrn lär det väl stå att ännu ett verbalt kontrakt är klart mellan klubb och spelare och jiddi jadda.
Barcelona Hetfield
2010-05-13 17:26
Får man fråga er varför ni vill se Cesc i Barcelona i år?

Jag ser bara nackdelar:
*Dyr
*Finns ingen plats, han petar knappast Xavi eller Iniesta
*Han kan inte heller spela som pivote
*Alldeles för dyr för att användas som rotationsspelare
osv.

Barcelona patrickanderson85
2010-05-13 17:24
Eran Cesc, till laget som fostrat honom? Då gjorde seriöst det här laget som fostrat honom ett enormt misstag när de sålde honom.
Delarocha
2010-05-13 17:24
Så, om nu både Villa och Cesc är klara. Vem i den offensiva 6:an petas? Busquets/Yaya har en plats. Därmed ahr vi 5 platser och typ 8 spelare. 7 som har visat sig ska spela från start. Villa, Cesc, Iniesta, Zlatan, Xavi, Messi, Pedro.
Sen har vi Bojan och Jeffren. En av de första 7 spelarna måste bort om detta kan ske.

Visst spelas det många matcher men tror inte någon av Zlatan, Messi, Xavi, Iniesta, Villa eller Cesc vill bli petade i en eventuell CL final eller el clasico.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-13 16:54
Jag öängtar verkligen till på söndag! Man är så van vid två matcher i veckan att det känns som en evighet mellan matcherna. Det känns som om det var jättelänge sedan matchen mot Sevilla och det är ändå tre dagar kvar!
Barcelona Visca Barca
2010-05-13 16:15
Vi var så jävla bra förra året. Inget kunde stoppa oss, kommer ni ihåg. Vi hade vunnit matchen efter dem första 30 minuterna. Det är så kul att se vilket spel vi hade med trion Henry, Eto'o och Messi. Skulle gärna vilja se att det fungerar bra med Zlatan till nästa säsong, att han kommer in i vårat spelsätt.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-13 16:07
Jag har hittat bästa videon nånsing, titta och njuta grabbar och tjejer. #3 hattrick på 3 på veckor!!
Barcelona el Maestro!
2010-05-13 16:00
Angående Cescs uttalande idag.
Det var väl ändå ett j*kla bra sätt att tala om för Perez att det finns bara en annan klubb än Arsenal som han kan tänkas spela för, FC Barcelona.
Detta uttalande tolkar jag som att han säger till Perez i praktiken: "Do not even try it". Det går inte att köpa allt för pengar.
Perez som har drömt om Cesc även i sina föra period.
Barcelona Oha789
2010-05-13 15:51
Jag är 100% säker på att Barcleona köper loss David Villa.

Sedan så är Jag 90% säker på att Fabregas kommer till Barcelona innan VM.

Yayas Agent sa i vintras att han och hans klient skulle vänta och se vad som händer med presidentvalet. Men nu är det glömt med det. Detta betyder att Laporta redan bestämt sig för att bli av med Yaya som är jagad av Arsenal sedan länge och köpa loss Fabregas på det viset.

Detta är helt klart. Men Laporta och Villa, Fabregas har respekt för att Barcleonas säsong inte är slut ännu och därför inte snackar offecielt.
Barcelona barca kid
2010-05-13 15:49
ELTriplete

Jag läste någon stans att Maradona har sagt att Palermo och Higuain är med . Sista platsen står mellan D.Milito och Aguero. Om det nu stämer.
Barcelona Gabriel
2010-05-13 15:44
Dani Alves=The King

Här har du ett misstag av Yaya, ett misstag som resulterade i en kvittering för Villareal i en match där ligan skulle säkras på hemmaplan. Detta är bara en av många misstag jag sett honom göra som resulterat i målchans (vilket i detta fall även resulterade i mål). Både Yaya och Busquets gör tabbar, och är allmänt nonchalanta!
Silthrim
2010-05-13 15:42
Som sagt David Villa närmar sig . Enligt artikeln så ska man nå en överenskomelse senast nästa vecka hoppas man . Det handlar om ett 5 års kontrakt .

Sedan så är det kul att läsa detta om Cesc också , jag vill så gärna att våran Cesc återvänder till det lag som fostrade honom .
Barcelona Barca4eva
2010-05-13 15:39
Pedrito

Hahahah!

Co-sign fyfan
Barcelona Pedrito
2010-05-13 15:38
Ämne: Herregud Maradona al....
Är det nån som ska stanna hemma är det Maradona...
Barcelona Barca4eva
2010-05-13 15:36
MerÄnEnKlubb

Håller med :)
Barcelona Gabriel
2010-05-13 15:21
Rödvit tomtemor

Ha ha, det är snarare mer så att Fabregas själv drömmer om att få komma hem, han har nog tröttnat på att hans lag inte aspirerar på mer än en 4e:plats år efter år efter år :-D
Barcelona ElTriplete
2010-05-13 15:20
Herregud Maradona alltså...

Han tar med Martin Palermo och Diego Milito kommer säkerligen få stanna hemma. Vad i helvete gör han? Om det är någon som ska stanna hemma är det Palermo eller Higuain. Har ingenting emot Higuain, han är väldigt duktig men vart har han varit när laget behöver honom som mest, i stormatcher? El Clasico? CL? Milito har gjort flera mål i CL och ligan, avgjort en final osv. Palermo, har ingen koll på han men fyfan Maradona, riktigt dåligt. + att Zanetti och Cambiasso inte är uttagna...
Barcelona Messias_10!!
2010-05-13 15:19
Det är bara o njuta av den här videon :D

Visca el Barca!!
Barcelona Pedrito
2010-05-13 15:10
Victor Valdes har vart med i informe robinson nu!
Väldigt intressant om man kan spanska eller katalanska..
Annons: