/spanien/barcelona/forum/15704.aspx/spanien/barcelona/forum/15704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-03-22 16:25
Endast C+ tror jag. Då C+ blir av med PL så lär dem lägga allt i C?.

TV4 har ju allsvenskan. Och hockeyallsvenskan...suck.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - A.I.L Nr 8 - X.H Nr 6
2010-03-22 16:23
NoGo

Kommer det bara att sändas på Canal+ eller kommer det att vara några maycjer i TV4 Sport?
Barcelona Omarboy
2010-03-22 16:22
Ämne: Kanske den bästa jäm....
Det är så sjukt underbart att se när Leo reser sig så snabbt efter en tackling för att fortsätta spela.

Kolla vid 1:10, vet inte om jag överreagerar.. men jag älskar det helt enkelt.
Canaletes
2010-03-22 16:20
Publiken skriker:
A segunda oée!! (Till andra division olee)

Och Pep hade redan gjort 3 byten när han sa till Chygrynkiy att börja värma upp.
Alla börjar då skratta och Pep är helt vilse :P
Delarocha
2010-03-22 16:16
Och Premier League hamnar i den största klåparkanalen nånsin Viasat.

Glenn Hysen, Sladjan, Bo Pettersson, Ola Wennström. Kan det bli värre? Ja, Ola Andersson.
Barcelona NoGo™
2010-03-22 16:15
Bekräftat! La Liga flyttas till Canal+ nästa säsong. Jag som inte har C+ :(.

*länktips.

Canaletes

Berätta gärna vad de sa :)
Barcelona Pep.G
2010-03-22 16:14
Canaletes

Haha berätta om sekvensen med Chyg.
Barcelona ★Barca★
2010-03-22 16:12
Canaletes

Varför tystade Pep ner Barca publiken?
Canaletes
2010-03-22 16:09
Ni måste kolla länken!!

Det visar bara hur stor Pep Guardiola är som person.
En annan tränare som tex Mourinho skulle bara mana på publiken.

Om ni vill veta vad dem säger. Fråga mig! ;)

EDIT:
Chyrgrinskiy verkar iaf trivas som bänkvärmare :P
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-22 16:08
asså Messiii e sjuk!! han lekte med Zaragoza igår!

synd att vi släppte in 2 mål!! har tittat noggrant vad gör Vales på första målet?
han täcker ju fan stolpen
Delarocha
2010-03-22 16:08
Ronaldinho var väl snarare för att han gick ner sig i fysisk form generellt. Messi har ju snarare blivit bättre än för några år sedan. Ronaldinho stod ju mest still och sprang in i motståndarna sista året på grund av att han var lika snabb som Mjällby typ.
Barcelona NoGo™
2010-03-22 16:06
Delarocha

Mjo kanske det, men tyckte det blev samma med Dinho, han var snabbare i början när han kom till Barca. Kanske kan bero på att de lägger på sig mer muskler och dyl.

Barcelonistas

Aa precis vad jag tänkte. :)
Barcelonistas
2010-03-22 16:05
NoGo™

stämmer. men han är mycket mer fysisk och har byggt upp mer muskler nu. och de kostar lite på snabbheten och kvickheten. ett annat exp är ibra.
Delarocha
2010-03-22 16:00
Tror det är att motspelare lärt sig att läsa honom mer och Messi har fått anpassa sig lite mer efter det. Kan vara att han får fokusera lite mer på närkontakter etc.

Har dock inte lagt märkte till det själv. Men tycker generellt Messi hamnar i mer närkontakter än tidigare. Känns som att de flesta spelarna ligger tätare på honom än för något år sedan.
Barcelona NoGo™
2010-03-22 15:57
Joan Gamper 1899

Grym video! Sjukt lika spelstil och rörelser mm.

Måste bara fråga en sak, om man tittar på gamla klipp på Messi för några år sen så ser han snabbare och lite kvickare ut, han är fortfarande sjukt snabb och kvick. Är jag ute och cyklar nu eller är det någon annan som tänkt samma sak?
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-22 15:51
Rekommenderar starkt detta youtube-klippet med Puyal och Pou (RAC1) där de kommenterar Messis sanslösa 0-2 mål igår mot Zaragoza.

*Länktips.
Barcelona Pep.G
2010-03-22 15:50
el Flaco - Fuerza Chile!

Kommer aldrig att glömma Marchenas tackling på Messi en vecka innan El Classico 2007. Det var Etoos comeback då om jag inte kommer ihåg fel ?
J.Janerique - Viva la Becks
2010-03-22 15:47
Nu har jag Inte sett de senaste matcherna med Barca, men av det jag sett denna säsong så är Messí grande...
Problemet är bara det att Laporta kanske tar i lite för mycket Redan nu, låt det gå ett Vm gärna och låt Messí spela hem det gärna, för Argentina innan man börjar nämna han med Zidane, Pele och Maradona...

Man ska också ta det lugnt, han är bara 22 år tänk på det! Om man får stämpeln "världens bäste genom tiderna" så kommer alla vilja tackla en i matcher, det är inte bra. Därför håller jag inte med Laporta, just nu ska sägas...

Däremot i futuro så kan givetvis Messí bli den "nye Maradona" om han fortsätter på den inslagna vägen...

Förresten, ska bli kul att se er på Onsdag. Då får Jag också äntligen se allt snack kring Lionel....
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-22 15:43
Kanske den bästa jämförelsen mellan Messi och Maradona.

(länk)
Barcelona Messidinho_10
2010-03-22 15:41
Det är faktist lite oroväckande att andra spelare inte producerar mål i laget Henry Ibra Xavi Iniesta Pedro hade jag gärna sett öka på sin målproduktion.
Delarocha
2010-03-22 15:39
Barcelonistas

Det var väl ett likadant tempo för alla spelare? Du kan ju inte jämföra en utveckling över tid och placera in en spelare 20 år framåt eller bakåt i tiden? Sporten förändras och förutsättningarna också.
Faktum kvarstår att Maradona var mer dominant än Messi är. Det går liksom inte att förneka.

Samma sak med Pele. Tror du han hade varit bäst i världen om han spelade nuförtiden? Du får ju jämföra en spelare mot de spelare han mötte och spelade med. Tror personligen Pele hade varit rätt om han spelade nu (dvs med dåvarande fysik). Men han var bäst för sin tid och det är väl dem insatserna mot dåtidens bästa spelare han bör ses utifrån?
Barcelonistas
2010-03-22 15:38
Delarocha

jo sant. men vi har ochså saknat xavi dom senaste matcherna. o xavi är den som har tempot i passningarna han ger en helt annan dimension i barcas passningspel.

sen iniesta har varit en besvikelse iår, inte alls samma iniesa som föra säsongen. hoppas nu han hittar sin fina form.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-22 15:37
Glöm inte att på Mardonas tid så va fotbollen sämre och sedans dess har den gått kraftigt framåt. T ex spelet har blivit snabbare, bättre motståndare osv.. Så det Messi presterar nu är inte lätt kolla andra spelare dem ligger ljusår efter.
Barcelonistas
2010-03-22 15:35
el Flaco - Fuerza Chile!

ja men de är ochså ett helt annat tempo nu! tänk er 20 år de är en lång tid inom fotbollen.
Delarocha
2010-03-22 15:34
Visst, för tillfället är Barcelona beroende av Messi. För tillfället funkar inte Barcelonas patenterade spel ens i närheten av så bra som det har potential att göra. Förra säsongen var snarare Messi tungan på vågen, i år har väl fått dra ett onödigt tungt lass men tydligen kan han göra det. För det har varit ganska många matcher den här säsongen som jag inte varit speciellt nöjd med spelet, betydligt fler än förra säsongen.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-22 15:31
Håller med Delarocha och H.Alavi. Dagens Barcelona är inte i närheten av att vara lika beroende av Messi som dåtidens Napoli var av Maradona. Där var det verkligen Diego som var skillnaden mellan ett mittenlag och en ligatitel.

Messidinho/

Maradona åkte inte fast för kokain i VM-94. Han åkte dit för efedrin.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-22 15:29
Messidinho_10

Tack!
Barcelona Messidinho_10
2010-03-22 15:28
Delarocha

Jag vet inte vad dem hade för lag Napoli då jag var inte född då. Upplevde inte Maradona nåt alls förutom 94 då han åkte fast för kokes.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-22 15:26
Messidinho_10

Hur kan du jämföra Napoli med Barcelona? Napoli var ett bottenlag(?) när Maradona anlände, och han förde upp Napoli upp i toppen och till slut så vann de Scudetton.

Barcelona vinner inte La Liga/CL och resten av titlarna för att Messi presterar, alla andra gör sitt arbete också.
Delarocha
2010-03-22 15:26
Messidinho

Skillnaden är väl att Napoli hade knappt kommit topp 10 utan Maradona medans jag nog ändå tror Barcelona kunnat komma topp 3 utan Messi. Napoli var väl egentligen inget överdrivet bra lag innan Maradona kom.
Annons: