/spanien/barcelona/forum/157.aspx/spanien/barcelona/forum/157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-05-07 17:53
@El Pistolero #9:

Håller med dig, blev helt såld på honom efter du visade han. Lirar han kvar i B-laget eller får han ens speltid i Ajax A-lag?
Barcelona Gabriel
2017-05-07 17:50
the cameroonians

Fast om deras val till den nya högerbacken är Bellerin så föredrar jag hellre att vi kör vidare med Sergi Roberto och Vidal. Man borde göra allt för att få loss Nelson Semedo från Benfica, men klubben tittar väl inte ens på honom tyvärr.
Barcelona Cule4life
2017-05-07 17:49
Topp klubbarna i världen enligt mig. 10 är ej i nr ordning.

1.FC Barcelona
2.Real Madrid
3.Bayern Munchen
4.Juventus
5.Chelsea
6.Atlético Madrid
7.Manchester City
8.PSG
9.Manchester United
-
10.Tottenham/Arsenal/Liverpool/Inter/Napoli/Milan/Roma/Dortmund

Vilken jävla liga det hade varit.
Barcelona the cameroonians
2017-05-07 17:31
Theo Hernandez agent bekräftar att både Barça och Real indikerat att de är villiga att lösa spelarens klausul, men att Theo ff inte bestämt vilken hans nästa klubbadress ska bli. Jag konstaterar att det alltså är viktigare att ersätta Mathieu än det är att hitta en ny högerback. Hoppas bara att det ena inte utesluter det andra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-07 16:36
Davinson Sanchez has won the Rinus Michels award for @AFCAjax player of the year 16/17. #ajax Mycket väl vara vår mittback nästa säsong. Har varit en del rykten o intresse från oss.
2017-05-07 16:21
Abdelhak Nouri är den bästa mittfältstalangen jag sett sen Thiago. Måste värvas. Hade inte haft något emot att sälja Rafinha till PL och värva Nouri. Win/win.
Barcelona Kröjjff
2017-05-07 15:54
Jag är långt ifrån någon kalandernörd i vanliga fall. Men mitt förra inlägg fick mig att sedan slå in "världens bästa fotbollsklubbar i sökrutan på Google och dröm om min stora förvåning, då fotbollstrean.se under exakt samma rubrik presenterade följande ranking: "Lista över världens bästa fotbollsklubbar Real Madrid CF FC Bayern München FC Barcelona Chelsea FC Atlético Madrid Listan är uppdaterad 2015" (slut på citat). Om nu inte minnet sviker mig, så var det väl det året som FCB tog sin senaste trippel efter att bl a ha vunnit över Bayern med 3-0 borta? Och Juventus vann Serie A, slog ut Real i semin samt Chelsea åkte ut i åttondelen mot det föga anrika franska PSG?
Barcelona FCB- Culé master
2017-05-07 15:45
Kollade lite målstatistik från MSN sen 2014/15 säsongen. 2014/15 gjorde de 122 mål och 15/16 131. Kommer sluta på lite mindre då den här säsongen just nu har de 103 med 3 matcher kvar. Kan bero på att Neymar minskat sin målskörd väldigt mycket senaste 1-2 åren och Suarez har gjort lite mindre mål den här säsongen också.

Dock har Suarez och Neymar ökat sina assist. Vad tycker ni? Har MSN blivit sämre eller beror det på hur man tittar? tycker MSN är minst lika bra som tidigare säsonger men behöver ett bättre mittfält, kan vi få in Verratti och nån Annan så kommer MSN vara ännu bättre nästa säsong.
Barcelona Kröjjff
2017-05-07 15:18
När vi talar i termer av världens bästa klubblag genom tiderna, verkar det glömmas bort att även Brasilien tillhör fotbollsvärlden. För jag kan svårligen se att inte Santos FC, som vann i stort sett alla turneringar man ställde upp i inklusive världsomfattande sådana i inledningen av 6o-talet (då Brasilien även var väldigt dominerande också på landslagsnivå), inte skulle platsa bland de 10 bästa ur ett ett historiskt perspektiv. Det fanns faktiskt fler än Pelé vilka spelade i just den upplagan, som förtjänar att kommas ihåg; jag tänker då inte först och främst på Ramos och Pepe. Utan några aningen mer namnkunniga "artister".
Barcelona Soko
2017-05-07 15:12
Messi tog ännu ett steg mot goldskon. Närmaste konkurrentern Dost misslyckades med att göra mål idag för Sporting så Messi har 4 mål fler nu .

Messi 35 mål
Dost 31

två matcher kvar.
Barcelona Nemesis 10
2017-05-07 15:06
@El Pistolero #9:
Jag vet inte riktigt, har blandade känslor kring det. Jag tror definitivt att han är en uppgradering från Lucho när det gäller fotbollstänk, tror också att han är mer taktiskt slipad än Lucho. Det finns två faktorer som jag är osäker på när det gäller Valverde och det är vad för fotboll han skulle vilja spela i Barca och hur han ska hantera våran trupp och framförallt stjärnorna i laget. Men om det står mellan Unzue och Valverde så väljer jag Valverde alla dagar i veckan! Det som är bra med Valverde är att han kan La liga och jag skulle inte bli missnöjd om man valde honom.
Barcelona Gabriel
2017-05-07 15:03
Barcelona har en rejält svår uppgift framför sig när det kommer till att ersätta inte enbart Xavi utan även Iniesta. Det räcker inte längre med att hitta ersättaren till Xavi, Iniesta måste också ersättas och det snarast möjligast. Den underbara Don Andrés spelar på sista versen nu och hur underbar han än må vara och hur mycket man än fasar över dagen han faktiskt lägger skorna på hyllan så är den verkligheten inte speciellt långt borta längre. Iniesta fyller 33 år om några dagar, han har haft en underbar karriär men det är dags för honom att kliva åt sidan för och ta den rollen som Xavi hade med oss för 3 säsonger sedan. Två tredjedelar av vårat guld-mittfält med Xavi - Busquets - Iniesta behövs ersättas, det hade varit svårt för vilken ledning som helst men lär förmodligen bli en omöjlighet för våran nuvarande styrelse med tanke på kompetensen de besitter. Verratti ses som det självklara alternativet till att ersätta Xavi och det är definitivt ett beslut jag ställer mig bakom, men hur troligt är det att våran ledning lyckas ro hem den affären? Och nu kommer den bittra sanningen, även om vi köper Verratti så räcker det inte tyvärr. Det räcker inte eftersom Iniesta inte är samma spelare som han en gång i tiden var. Iniesta är fortfarande en mästare på att hålla i bollen inom laget och spela sitt underbara passningsspel, men han har tappat den där extra dimensionen som jgjorde att han kunde glida förbi sina motståndare och öppna upp fria ytor åt hans lagkamrater - det är en del av hans spel som han har tappat, han har inte den snabbheten längre. Dessutom blandar han och ger väldigt mycket, han kan fortfarande vara superdominant men han är långt ifrån konsekvent i sitt spel då han också faktiskt kan vara rätt så dålig i vissa matcher. Åldern har tagit sin rätt, helt normalt. Vem ska vi ersätta Iniesta med? Inte en blekaste aning om ni frågar mig. Vi har Denis Suarez och Aleña i truppen, kanske kan de överaska och ta det där klivet som det krävs för en spelare för att slå sig in i Barcelonas startuppställning. Man ska inte glömma att det inte var förens säsongen 2008-2009 under Peps första år med oss som tränare som Iniesta slog sig in i våran startelva där han odiskutabelt var i våran ordinarie 11a. Då var han 24 år gammal och innan dess hade han agerat trupp spelare och inhoppare under Rijkaard. Denis Suarez är 23 år nu och Aleña är dryga 19 år gammal, man ska ta det lugnt med den killen och inte stressa in honom i startelvan med press på hans axlar. Den här säsongen tycker jag inte man sett speciellt mycket av det Denis Suarez är kapabel till som spelare, jag vill helst inte bedöma honom utifrån den här säsongen heller eftersom vi spelat med en inkompetent tränare, men jag har rejäla frågetecken kring honom och är långt ifrån övertygad. Det jag vill ha sagt är att jag inte känner mig speciellt trygg med att lägga ansvaret till att sersätta en av våra största spelare i historien med en ung 19-årig talang och en annan som knappt visat att han håller på den här nivån. Det känns som att man måste kolla på marknaden för att hitta Iniestas ersättare, hur tråkigt det än må låta för vissa här inne. Vem den spelaren ska vara vet jag inte. Vissa snackar om Coutinho, många är emot det eftersom han är mer av en 10a som gillar att spela chansartad fotboll, gå på avslut, slå den avgörande passningen etc. Jag förstår och köper resonemanget. Den perfekta spelaren hade självklart varit Isco, tyvärr sket vi i honom och redan när Real Madrid köpte honom sommaren 2013 så visste man att han hade varit den perfekta ersättaren till Iniesta i framtiden. Nu spelar han för Real Madrid och vi kan glömma honom, han kommer inte till oss oavsett hur mycket SPORT och EMD älskar att skriva om den möjligheten. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här inlägget, jag antar att jag försöker brainstorma fram en spelare till att ersätta Iniesta med. För även om Verratti är en otroligt svår värvning att få igenom så vet man åtminstone att Verratti är det självklara valet till att ersätta Xavi med. Men Iniesta förblir för mig ett frågetecken. Har ni andra någon idée vem man skulle kunna ersätta Andrés med. Skriv gärna ner era namn, jag är väldigt nyfiken. EDIT: Det enda jag kan komma på är en annan talang som "El Pistolero" tipsade om (tror det var han), den unga Abdelhak Nouri som spelar i Ajax B-lag. Men där gäller samma sak som med Aleña, han är ung och det är knappast en spelare man kan köpa in och slänga in i våran startelva vecka in och vecka ut och förvänta sig att han ska leverera hela tiden. Jag hade gärna sett att vi köpte honom till vårat B-lag och tog upp honom till A-laget emellanåt. Men vem som ska ersätta Iniesta nu idag, well yeah. Svår fråga. Svårare fråga än vem som bör ersätta Xavi då vi redan vet vem det självklara valet där borde bli.
Barcelona Gabriel
2017-05-07 14:45
Jag tycker också att Real Madrid just nu är världens bästa lag, men inte överlägset världens bästa lag, och inte på något övertygande sätt. Real Madrid har peakat just nu i en period då de flesta topp klubbarna ute i Europa spelar under deras normala nivå och standard. Barcelona lever mycket på Messi, inte ens på MSN längre, utan snarare på Messi och i dagsläget så är det argentinaren som gör att vi kan konkurrera med Real Madrid om titlarna. Andra topplag som alltid funnits och som varit starka historiskt sätt har gått ned sig rejält på sistone. Framför allt Manchester United som var ett riktigt stort hot i Europa när vi peakade med Pep, hur bra är United nu efter SAF avgått som deras manager? Ja, det vet vi alla, de är en skugga av deras forna jag. Chelsea är en annan klubb som visserligen inte är en historisk topp klubb men som trots det varit ett hot i Europa enda sedan början av 2000-talet men som i år inte ens medverkat i Champions League. Förmodligen blir de en motståndare att räkna med redan nästa säsong med Conte vid rodret. Bayern München vet jag inte riktigt hur man ska bedömma? De sitter på världens bästa trupp tillsammans med Real Madrid men de lyckas inte övertyga i Europa bortsett från när de möter Arsenal som hade fått varenda topp klubb att se ostoppbara ut. Förvisso så hade de förmodligen slagit ut Real Madrid om de inte vore för skandalen på Barnabeu men Bayern är fortfarande inte så dominanta som de borde vara sett till truppen de förfogar över. Juventus är väl egentligen den enda klubb som faktiskt lyckats komma tillbaka på samma starka sätt som de en gång itiden var. Men Manchester United, Chelsea, Liverpool, Milan och Bayern München känns inte lika starka som för bara 5-10 år sen. Atletico är inte heller dem igenkännbara från när de vann ligan för 3 säsonger sen. Real Madrid har gått och blivit ett bättre lag, samtidigt som de andra konkurrenterna har blivit sämre.
Barcelona FCB_Messi
2017-05-07 14:40
Soko Vet du varför ? För zidane vet att deras b-lag gör det minst lika bra som a-laget . I deras b-lag så ingår morata som är bättre än benzema, asensio som är bättre än bale, sen så har dom Isco och James som är hade varit ordinarie i nästan vilket lag som helst .
Barcelona Cule4life
2017-05-07 14:40
Theo Hernandez avgjorde idag med enda målet mot Bilbao för sitt Alaves.
Barcelona Barca4life98
2017-05-07 14:38
Mitt krav på den nya tränaren är att sätta spelet utan boll. Alla spelare ska vara på rätt sida. Sen vill jag att vi återgår till ett 4-5-1/4-3-3 i försvarsspelet. Det är viktigt att 3 i mitten.
2017-05-07 14:28
Nemesis 10 Mycket pekar på att Valverde blir den nya tränaren, vilket jag är fine med. Hur känner du kring det?
Barcelona S.Eto'o
2017-05-07 14:27
Bollinnehavet Förstod inte riktigt hur du mena att jag svara på min egen argument. Som du skrev är man världens bästa lag när man radar upp titlar under en viss period, har stabilitet i sitt spel och håller alla andra klubbar i ett behaglig avstånd i ligan såväl enskilda matcher. Allt det där passar perfekt in i Zidans Real för tillfället. Känns tråkigt att medge men detta är verkligen ända gången man kan medge att de är bäst. Sist de var bäst i världen var runt början av 20 talet sen dess har jag alltid tyckt de var "topp 3". De har hittar trygg i sitt spel (även om det är den tråkiga inläggsfotbollen) och sitter på en trupp som har potential att mäta sig med de allra bästa trupperna genom tiderna. En fråga till alla som inte håller med. Vem är världens bästa lag för er? Bayern som inte gjort ett skit ute i Europa? Barcelona som tyvärr inte har något trygg i sitt spel och kan förlora mot vilken motstånd som helst?
Barcelona Nemesis 10
2017-05-07 14:12
Mycket snack om Real här så tänkte försöka byta samtalsämne. Jag vill diskutera Lucho. Vad har han infört för taktik och spel i detta lag, är det någon som ser något mönster eller spel? Jag kan inte ge han något som helst credd denna säsong även om vi på nåt mirakulöst sätt skulle vinna dubbeln. Det finns ingen spel idé och Messi måste göra allt i offensiv väg, det är läskigt att tänka på att vi hade slagits om CL plats om det inte vore för våran lilla magiker. Messi gör en av sina bästa säsonger men det räcker inte för att laget är så himla obalanserat. Jag förstår om Messi väntar med sin kontraktsförlängning för det här kan sluta riktigt illa om klubben inte tar bra beslut i sommar speciellt när det gäller tränar frågan. Det finns 0 struktur i laget och Lucho ser inte ens ut att ha lust med tränar jobbet utan han vill bara att kontraktet ska löpa ut. Det enda Lucho har gjort är att välja start elvan, till och med det har han misslyckats med. Om det är något jag saknar från Pep så är det hans passion för fotbollen, jag ser det inte hos Lucho på långa vägar vilket också reflekteras på planen. Jag tror verkligen inte att någon annan storklubb kommer ta kontakt med honom efter hans tid är över i Barcelona, han har inget att komma med tyvärr. Jag vet inte vad han har för fotbollsfilosofi efter tre säsonger i klubben. Jag tror inte heller att våra spelare är så dåliga förutom Mathieu och Gomes, eftersom vi spelar utan en spelidé så blir det svårt för spelarna att prestera då dom inte har en tydlig roll i laget. Många av dom har snurrat runt på alla möjliga positioner och det blir såklart inte lätt då samtidigt som det roteras hejvilt hela säsongen igenom. Det som gör mig mest orolig är att Unzue är en av favoriterna att ta över, han har varit Luchos högra hand i 3 säsonger och ska vara taktikern bland dom två. Det får mig att undra om Unzue inte vill ge Lucho några idéer eller han kanske sparar all sin briljanta taktik till det är hans tur att träna? För han har ju knappast varit till stor hjälp likt Tito var för Pep. Klubben befinner sig i ingenmansland just nu och man vet inte vilken väg man ska gå. Vi hade behövt legendarer som Puyol, Xavi, Abidal att arbeta inom klubben för att försöka vägleda oss därför fotbollskompetensen inom den här ledningen lyser med sin frånvaro, men samtidigt förstår jag om dom har tackat nej för det hade jag också gjort om Bartomeu/Rosell ringde. Trots allt så vill jag tacka Lucho för den tiden han har lagt ner på klubben och han har såklart gjort sitt bästa, men han är tyvärr en medioker tränare och det kan han inte göra så mycket åt.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-07 13:32
@S.Eto'o:

Spurs förlora mot Westham i fredags så de har dykt och jag räknar bara senaste 5 i ligan
Barcelona Bollinnehavet
2017-05-07 11:01
@S.Eto'o:

Ditt argument måste jag hålla med om även om det var jag som antydde det du argumenterade emot. Men samtidigt svarar du lite på ditt egna argument. Precis, vi vann med 5-0 i en av de bäst utförda matcherna genom alla tider och vann ligan som, om jag minns det rätt, aldrig var riktigt hotad även om det bara var med 3p. Det fanns en stabilitet i vårt spel den/dom säsongerna och höll våra motståndare på ett behagligt avstånd i både enskilda matcher och i tabellen. Vi var bäst i världen då och det säger inte ens Realfansen emot.

Men ur ett annat perspektiv kan man absolut säga att detta ämne ens diskuteras i ett barcaforum visar åtminstone på att vi som lag har en tuff tid just nu.
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-07 10:51
För mig får Isco verkligen vara ordinarie i Reals startelva. För han kan inte springa. Ser ut som att han har skitit på sig och långsamt går det.
Barcelona Koeman!!
2017-05-07 10:44
@A good coach is everything!:

För mig borde James och Isco vara givna i Real
Barcelona A good coach is everything!
2017-05-07 09:28
Reals bänk är nästan lila bra som första elvan. På vissa områden så är den faktist bättre eller lika bra. Morata är enligt mig bättre än Benz, Isco är definitivt en som skulle kunna starta varje match osv..
Barcelona Soko
2017-05-07 07:56
Man måste bara hylla Zidane för mod. Jag undrar bara hur han vågar ta med sig b laget i så många matcher nu på raken. Visst Granada är ett skämt och har åkt ur men vi hade svårt med dem och först i slutet gjorde. Vi torskade mod Deportivo medan Reals b lag krossade dem.
jag bara undrar hur det hade gått för oss om vi lämnade hemma Messi Suarez Neymar Iniesta Umtiti Busquets mf.
Att Real håller på och vinner ligan och CL kallas för bredd.
ps. Juve har förlorat 7 finaler i CL medan Real vann nästan alla sina.
Barcelona S.Eto'o
2017-05-07 04:34
Jag har aldrig förstått varför folk säger/skriver "hur kan Real vara bäst när de möter ett dåligt Barca och trots det leda med bara 3 poäng?" Säsongen vi tvåla Madrid med manita 5-0 vann vi ligan med bara ynka 4 poäng skillnad och säsongen innan var det 3 poäng. Det jag vill komma fram till är att man måste inte vinna ligan med Bayern klass för att vara världens bästa.
Barcelona S.Eto'o
2017-05-07 04:13
Formstarkaste lagen är Monaco med 9 raka vinster i ligan med målskillnad 21+. Nice med 12 raka utan förlust, 8 vinster 4 kryss. Tottenham med 9 vinster och en kryss på de 10 senaste. Men visst om man kollar senaste fem matcherna är vi världens bästa lag.......
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-07 03:38
Fan om det är någon som ska tappa i ligan är det vi!! Barca är just nu det formstarkaste laget i världen i liga spelet om man kollar de senaste 5 matcherna bara vinster. Real har tappat 5 poäng de senaste 5 matcherna.... Vi har 14+ i målskillnad det är efter en sådan här period vi har tappat mot Malaga och Depor. Vi kommer säkert hålla ut men jag räknar på en smäll i augusti likt alaves då..
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-07 02:06
the cameroonians Om du läser detta så vill jag riktigt ett stort tack för svaret gällande sponsordealen förra dagen, blev väldigt mycket klokare! :)
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-07 02:04
Ursäkta stavfel o dylikt, iPhone är inte den bästa plattformen att använda ibland.
Annons: