/spanien/barcelona/forum/15695.aspx/spanien/barcelona/forum/15695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
2010-03-24 19:37
Alltså är ni allvarligt skadade?

Pep träffar Messi varje dag i stort sett och tror ni inte han pratar/har koll på om Messi är sliten?
Hade personligen sätt att Messi vilats också då vi har bra spelare i Pedro som kan ersätta.
Messi kunde varit på bänken som inhopp och det behövts men jag tror Messi själv säger till om han är sliten, In Pep we trust!
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-24 19:36
Nu har jag inte direkt statistik och siffror att backa upp detta med men är det inte så att både Iniesta och Messi matchades in i truppen på ett klart skonsammare sätt än vad Pep väljer att göra med exempelvis Busi?

Det är min övertygelse att Messis och Iniestas framgångar starkt kan relateras till ett genomtänkt och långsiktigt arbete från klubbens sida. Problemet med Messi var bara att han blev så förbannat bra att det inte längre gick att hålla honom utanför planen :)

I arbetet med Busquets ser jag inte alls samma tendens. I mina ögon får han mer förtroende än vad han ska. Och för att förtydliga så ser jag absolut inte Busi som en dålig spelare. Tvärtom besitter han stor potential som, om den vårdas rätt, kan leda till rejäla framgångar. Frågan är snarare om Pep hanterar sina unga talanger på rätt sätt?
Diamanti
2010-03-24 19:35
Var är Xavi? Skadad?
Barcelona Abbe.
Ämne: Angående att Messi i....
Jo, men Mallorca borta får till statistiken ses som den svåraste matchen, därför hade det varit mer "logiskt" om Messi hade vilat idag.

Men som jag skrev tidigare, de har koll på när spelare bör vilas, och antagligen är Messi tillräckligt fräsch för spel ikväll och framöver.
Barcelona petersays
Jag tror inte Messi vill vila här. Han är i toppform, leder skytteligan och vill inte tappa den till någon. Han har chansen att slå flera rekord. Då är det nästan grymt att bänka den spelaren om den vill spela. Zlatan behöver mål för självförtroendet. Så det är väl sista platsen som Pedro/Jeffren/Henry kämpar om.

Men att Keita eller Chyg inte får chansen...ja..det säger jag egentligen ingenting om. Tråkigt bara. Om inte nu, när?
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-24 19:34
Heywood Jablome: "För Guds skull, de är Guardiola som träffar Messi dagligen. Han, om någon, borde veta om Messi är sliten eller trött och behöver vila."

Co-sign, även om jag själv skrev tidigare om att jag tycker det hade varit klokt att vila Messi i en sådan här match.
Barcelona petersays
2010-03-24 19:33
"För Guds skull, de är Guardiola som träffar Messi dagligen. Han, om någon, borde veta om Messi är sliten eller trött och behöver vila. "

Jo men om alla har "Guardiola är allsmäktig"-attityden så blir det ju ingen diskussion. Därför är det förbannat tradigt när någon gång på gång ska döda diskussionen genom att hänvisa till att "Guardiola" vet bäst!".
Barcelona Sam
Tung elva vi startar med! Hoppas på en skadefri kväll och många mål åt vår favör!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
Angående att Messi inte vilas idag kan ju ha att göra med att efter Mallorca på lördag så möter vi Arsenal, Bilbao, Arsenal och sen Real Madrid. Därför kanske Messi vilas mot Mallorca för att sedan spela alla dessa matcher.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-24 19:31
Jag hade också velat se Messi på bänken, men Guardiola är rutinerad. Och han och Tito har säkert diskuterat fram och tillbaka om när Messi ska få vila. Det har säkert visat sig att Messi har tillräckligt mycket energi kvar och inte alls känner sig sliten.

För Guds skull, de är Guardiola som träffar Messi dagligen. Han, om någon, borde veta om Messi är sliten eller trött och behöver vila.
Barcelona Abbe.
2010-03-24 19:30
Visst, en match sliter mycket, men samtidigt så vet Guardiola och läkarteamet när det är dags att vila spelare.

Alavi

Snarare om du tänker som han gör ;-).
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-24 19:28
kallesiete

Snarare så att han försöker få upp dom i hög matchform, och den här startelvan är okej. Om han tänker som jag gör.
Barcelona Smogen
2010-03-24 19:27
Trodde verkligen att Messi skulle få vila idag, hade nog behövts. Vi möter ändå liga fyran Mallorca borta på lördag. Hade varit skönt att ha en utvilad Messi på plan...
Barcelona kallesiete
2010-03-24 19:27

Jaha? Vi ska vila spelare mot Mallorca borta istället eller? Är väl för fan inget p13 lag du coachar Pep..
Barcelona Koeman!!
2010-03-24 19:24
Tycker inte illa om han men han är varken bättre än Keita, eller Toure. Iniesta-Toure-Keita skulle vara bäst.
Barcelona Abbe.
2010-03-24 19:23
Ämne: Varför envisas guard....
Man kan inte påstå att Pep envisats med att spela med Busi före Keita, eftersom Keita varit skadad under en längre tid. Dessutom så sköter Busquets sig utmärkt, men av någon anledning så finns det många som tycker illa om honom.
Barcelona Koeman!!
2010-03-24 19:21
Varför envisas guardiola med att spela med busquets före Keita? Speciellt nu när busquets varit dålig på slutet.
Barcelona petersays
2010-03-24 19:20
Jag gillar inte startelvan. Visst. Jag vill se Messi göra mål. Men ändå. Det gör inte spelare som Jeffren någon nytt aatt komma in i redan avgjorda matcher där alla går och lunkar i tio minuter. Bättre att ge honom första 60 så han får kämpa, och sedan sätta in Messi som så behövs.

Suger pung!
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-03-24 19:19
Bänken: Pinto, Chygrynsky, Marquez, Keita, Bojan, Pedro, Jeffren
Barcelona petersays
2010-03-24 19:18
Ämne: Vad har Keita för Ro....
Offensiv mitt på vänstersidan, Iniestas plats.
Han var ju bara otroligt tursam i en match egentligen. Därav alla mål.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-24 19:16
Startelvan som klistrades in här tidigare var fel, på en position. Pedro ska bytas ut mot Henry, annars är det som det ska vara.

Valdés, Alves, Puyol, Milito, Maxwell, Touré, Busquets, Iniesta, Messi, Ibrahimovic y Henry.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-24 19:14
Vad har Keita för Roll i barca? Pivote eller? för killen gör ju sjukt många mål som def mittfälltare, han har endast 4 mål mindre än Zlatan som spelat mycket fler matcher. Jag måste säga att jag gillar keitas spelartyp, ganska unik, nästan som scholes.
Barcelona Abbe.
2010-03-24 19:14
Ämne: Ca kl. 19.45 är det ....
Förhoppningsvis hittar man en stream som sänder detta.
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-03-24 19:10
Startelvan: Valdes - Alves Puyol Milito Maxwell - Toure Busquets Iniesta - Messi Ibrahimovic Henry
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-24 19:09
Ca kl. 19.45 är det tänkt att veteranerna från 84/85 säsongen ska komma ut och hyllas på Camp Nous gräsmatta.

Bland de kommer vi bland annat få se "Lobo" Carrasco, Schuster, dåvarande lagkaptenen Sánchez, Periko Alonso ( Xabi Alonsos pappa), Alexanco och Ana Nieto, målvakten Urrutis änka.

Det var på den tiden som en ung Pep Guardiola var bollkalle på Camp Nou och han berättade under gårdagens presskonferens att han brukade alltid be om Alexancos tröja, men denne gav den aldrig till honom.

Några år senare delade de omklädningsrum under Johan Cruyffs ledning och idag är Alexanco den högste ansvarige för Barças ungdomsakademi.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-03-24 19:09
petersays//

Håller helt med dig om din uppställning. Om inte Chyg och Jeffrén får spela ikv, då ställer man sig frågan om dom någonson kommer att få spela. Messi bör dessutom vila antingen ikv eller mot Mallorca och med Mallorcas nuvarande hemmaform vill jag att han ska spela mot dom.
Barcelona Pau
2010-03-24 19:06
Angående Guardiolas ord om Messi; Ni liksom tidningarna har missförstått Guardiola. Det är ett sätt för han att tona ner sin egen roll och ge cred till spelarna, i detta fall Messi.

Han har andra gånger kommit med uttalanden i stil med "jag är ingenting utan mina spelare.

Jag tar det som ödmjukhet från hans sida.
Barcelona Braxingen
2010-03-24 19:01
Svårtippat i kväll. Kände spontant att 4-0 var rätt, men drar till med 5-1.
Barcelona petersays
2010-03-24 19:00
Det är ett vingklippt Osasuna vi möter ikväll. Så frågan är om några spelare som vanligtvis sitter på bänken kan få chansen?

Valdes
Alves-Chyg--Puyol-Maxwell
Yaya
Iniesta-Keita
Jeffren-Zlatan-Pedro

Jag tycker Chyg har varit usel, men nån gång måste han ju få chansen? Samma med Jeffren..som bara fått 3-4 minuter sedan hans nya kontrakt och tröjnummer.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-24 18:55
Pedrito

nickar instämmande... och ler :) Så skönt att pausa arbetsveckan en stund. Bara luta sig tillbaka, smutta på en kall öl och njuta av 90 minuter kortpassningspel :)
Annons: