/spanien/barcelona/forum/15693.aspx/spanien/barcelona/forum/15693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-05-13 20:59
På tal om ett nytt kontrakt till Eto’o –
Laporta sa då på en intervju att Barca har erbjudit lejonet på ett lukrativt kontrakt, utan att uttala sig om specifika detaljer.
Men lejonets agent reagerade då direkt i media genom att säga att Laporta pratade skitsnack.
Ärligt talat – jag tror inte att det finns mer en handfull människor som vet vem av dem två som har pratat sanningen.
Barcelona el Flaco
2010-05-13 20:55
Criff/

Därför att det handlade inte bara om att köpa in en ersättare men även att hitta en klubb som kunde köpa Eto'o. Eftersom Inter var de enda intresserade så blev det som det blev.
Barcelona 9kluivert
2010-05-13 20:54
Eftersom det står som citerat från Pep, och Pep aldrig har dementerat dessa ord som hur många tidningar som helst skrivit om, så anser jag att det stämmer.
Bättre källa är svårare att få, om man inte har en film där han säger det rätt in i kameran.
Barcelona Criff
2010-05-13 20:53
Tror nog reklamintäkterna på Ibra är en aning större än Eto :P Därmed lönen.

Det som stör mig ännu mer med hela den sagan, är att varför i helvete pungade man inte ut de fjuttiga millarna det saknades till att få in David Villa istället?
Barcelona 9kluivert
2010-05-13 20:52
Ämne: Intressant angående ....
ja, där har ni ju det... svart på vitt.
Lönen spelade alltså ingen roll alls, eftersom Zlatan fick betydligt mer, och många år i kontrakt.

Jag hoppas dock Zlatan får chansen ett år till att bevisa. Säljs han i sommar nu så lär Pep få en del jobbiga frågor från media.
Barcelona Kim
2010-05-13 20:49

9kluivert
Jag nämnde tidigare källkritik. Dessa meningar är hämtade från The Times. Detta är alltså vad journalisten påstår att en representant för klubben har sagt. Det är inte synonymt med att någon faktiskt har uttryckt det just så.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-13 20:45
s busqets kanske för tillfället´funkar bättre än yaya oo bla bla man kmr inte sakna honom men fyfan om man säljer en av världens bästa dm o hämtar fabregas så är det det dummaste man kan göra..

vart är balansen?

ska vi lira

xavi fabregas iniesta?

xavi busqets fabgreas

messi ibra pedro/iniesta?

om man ska hämta fabregas då ska man behålla toure för de nu toure skulle platsa mkt bättre o balansera laget med fabregas

jag kan inte se ett balanserat barca med

busqets som pivote tyvärr kanske fabregas kan lira dm? vem vet? men de jag vet är att klippan yaya axlar den som en av top 3 i världen..

om man skulle köpa fab nu är det rätt tillfälle (köpa yaya) haha om ni förstår istället för busqets..

om fab kmr o yaya stannar då skulle busqets få se plan om yaya endast dör skämt osidå men inget illa menat om busqets

men om fab kmr då är det just bussqets han petar då yaya kmr/måste axla dm rollen... krävs ingen rejäl matematik!
Barcelona 9kluivert
2010-05-13 20:45
Kim: Googla exakt detta "Deco, Ronaldinho and Eto’o are not in our minds."

behöver du mer källor på det?
Barcelona Qanii
2010-05-13 20:43
Ämne: Lyckliga jävlar som ....
Lilla och lilla vi bor trotts allt i Sveriges fjärde största stad :D

Att sälja Yaya är stort misstag väldigt stort misstag anser jag. Sen tycker jag att det är intressant det hans agent säger.. Varför göra sig av med en så kvalitets spelare som jobbar hårt i det tysta?!

Snacket om Samuel är historia i sig. Pep ville bli av med honom innan ens han fick träffa killen och se han på träningen vilket jag tycker är helt sjukt! Man kan inte bedöma någon för än man själv verkligen vet vad personen går för. Sen antar jag jag att det va svårt för pep att ta tillbaks sina ord när lejonet prestera så pass bra! Det där med kontrakt snacket tror jag är bara sk*it snack då ibra har betydligt bättre lön än vad lejonet hade i barcelona.

Alla gör vi fel och jag personligen anser att pep fela när man sålde lejonet och att man inte ersatte honom med en liknande spelare tex villa.. Hoppas att man inte "failar" igen genom att sälja yaya.

Sen är det jäkligt synd om bojan lämnar i förmån för villa, killen har så mkt talang. Hoppas han inte ingår i någon deal
adil [blaugrana]
2010-05-13 20:42
Någon som vet om det brukar hänga mycket Barca fans på O'Learys i Uppsala? Skulle vara kul att fira ligaguld tillsammans med andra cules!

Man blir ju avis på alla Göteborgare.
Barcelona Valdés
2010-05-13 20:42
Intressant angående löner - Futebol Finance's 20 highest paid players in world football (redovisades i februari 2010):

1 Cristiano Ronaldo (Real Madrid, £11.3million)
2 Zlatan Ibrahimovic (Barcelona, £10.4million)
3 Lionel Messi (Barcelona, £9.1million)
4 Samuel Eto'o (Internazionale, £9.1million)
5 Kaka (Real Madrid, £8.7million)
6 Emmanuel Adebayor (Manchester City, £7.4million)
7 Karim Benzema (Real Madrid, £7.4million)
8 Carlos Tevez (Manchester City, £7million)
9 John Terry (Chelsea, £6.5million)
10 Frank Lampard (Chelsea, £6.5million)

11 Thierry Henry (Barcelona, £6.5million)
12 Xavi (Barcelona, £6.5million)
13 Ronaldinho (AC Milan, £6.5million)
14 Steven Gerrard (Liverpool, £6.5million)
15 Daniel Alves (Barcelona, £6.1million)
16 Michael Ballack (Chelsea, £5.6million)
17 Raul (Real Madrid, £5.6million)
18 Rio Ferdinand (Manchester United, £5.6million)
19 Kolo Toure (Manchester City, £5.6million)
20 Wayne Rooney (Manchester United, £5.2million)
Barcelona Criff
2010-05-13 20:34
Söndag :)
Barcelona Kim
2010-05-13 20:34

Pep.G & övriga göteborgare
Jag skulle mer än gärna ansluta till er, men som student i Jönköping, så känner jag tyvärr att min ekonomi är för begränsad för att jag ska kunna lägga ut de bensinpengar som det trots allt kommer kosta att åka mellan de båda städerna. Hade varit fantastiskt roligt, men någon annan gång kanske.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-05-13 20:33
Grabbar - är nån helt säker på när matchen spelas egentligen? Olika bud. Vissa säger Lördag och vissa Söndag. NÄÄÄR?
Barcelona Kim
2010-05-13 20:32
Du kan softa, 9kluivert, för du kommer inte hitta källor på det, lika lite som jag kan presentera källor för exakt vad som har blivit sagt. Vad vi däremot vet är att den officiella hemsidan gick ut med uppgifter om kontraktsförlängningar, men att de strandade. Resten är spekulationer från media med mer eller mindre offentliga uppgifter.
Barcelona Criff
2010-05-13 20:30
Om det blir av något i Götet så är det möjligt att jag också dyker in :)
Barcelona Hetfield
2010-05-13 20:30
Lyckliga jävlar som bor i Göteborg ;) Här bor man i lilla Uppsala
Barcelona Pep.G
2010-05-13 20:25
tarrak

Kim hade ett bra förslag på Cheers. Stars and Bars i järntorget är rätt go den också. Du är äldre än mig och därför klokare, du får bestämma.
Barcelona tarrak
2010-05-13 20:25
Kim

Cheers är helt klart ett alternativ och jag har hört att det kan bli en Penya-träff på söndag, men jag hoppas på att vi kan bli ett hundratal culés och då är lokalen i minsta laget.

Jag kommer antagligen behöva en ganska stor golvyta för hysterisk segerdans. :)
Barcelona Pep.G
2010-05-13 20:23
Kim

Cheers har jag goda minnen ifrån. 2-6 vinsten och Iniestas mål som fick mig att gråta framför den snyggaste servitrisen i Göteborg haha. Kommer du också ? Ju fler desto bättre.
Barcelona RimuZ
2010-05-13 20:21
Kontrakt tjafs i all ära med det där är mera varför klubben skulle tänka sig vilja bli av med honom inte tränaren.

Attityd låter inte heller logiskt för han bytte ut Eto'o mot Zlatan som har mycket hetsigare temperament på plan och är ute i media svängarna nästan lika mycket som Eto'o.

Sen så föredrar han ju Busquets som kastar sig och smutsar ner Barca tröjan med sina patetiska filmningar. Alla spelare drar sig inte för att försöka få en liten fördel när de fälls men Busquets tar det till en nivå som självaste C.Ronaldo börjar undra över. Alves är fasen en ängel i jämförelse.

Den logiska förklaringen är att Pep ville ha ett annat spel system med andra spelare som med facit i hand har varit sämre.
Barcelona 9kluivert
2010-05-13 20:21
Kim: Om jag måste så kan jag hitta källor på det, inga problem. Har inte tid att leta just nu bara. (Fixar det senare när jag är på jobbet)

Men isf vill jag gärna ha källor på det du skrev:

"Samuel blev girig och ville ha högre lön, men när han erbjöds kontrakt med samma lön vägrade han skriva på, trots att han senare fick mycket lukrativa förslag. Samuel Eto'o Fils kände sig av någon anledning sviken och ville vänta ut sitt kontrakt för att gå som Bosman. Att ta hela den potentiella transfersumman som en sign on-bonus var lockande. Det fatala misstag Samuel gjorde, var att han satte sig upp mot laget, han placerade sig själv på en tron högre än klubbfärgerna."
Barcelona Kim
2010-05-13 20:20

Tarrak, Delarocha & Pep.G
Mitt förslag är att ni träffas på Cheer's Pub på Viktoriagatan 10. Bra mat, bra dryck, fantastiskt trevlig personal, samt samlingspunkt för hela Penya barcelonista de Suècia i Göteborg.
Barcelona Kim
2010-05-13 20:17
Var han tydlig med det? Eller är det helt enkelt vad media säger? Källkritik?
Barcelona tarrak
2010-05-13 20:15
Ämne: tarrak

Jag hade k....Bra, tror du att du kan få med lite folk? Jag har precis börjat ringa runt, så har bara fem pers säkra, men vi borde kunna bli uppåt tio.

Alla som är intresserade och har förslag på var vi kan träffas, kan väl göra sig hörda här på forumet.

Pep.G

Härligt! O'learys är väl lite väl "uppstyckat" om man skulle bli ett större gäng? Var på Biljardpalatset när Barca mötte Inter i höstas och det var riktigt bra tryck. Har dock inte kollat om de visar matchen.
Barcelona Pep.G
2010-05-13 20:15
tarrak

Jag kan samla några cule vänner som säkert också hade varit på. Vad har du tänkt dig då ? O´learys ?
Barcelona 9kluivert
2010-05-13 20:13
Kim: Pep var väl ganska tydlig med vilka han ville skulle gå när han kom, eller?

Delarocha: Men problemet var väl inte att grundlönen skulle höjas? Snarare kontraktstiden och bonusar??
Barcelona Kim
2010-05-13 20:11

Nu, 9kluivert, är du ute på förbaskat hal is. Att du påstår att du själv och alla andra vet saker som endast har förekommit innanför omklädningsrummets väggar är inte troligt. Det är fabuleringar, historier utan verklighetsförankring, gissningar och hypoteser.
Delarocha
2010-05-13 20:09
9kluivert

Eto'o hade redan näst högst lön i klubben och skulle göra så även efter detta. Ska klubben bara gå med på att höja lönerna för alla för att någon annan får ett förnyat kontrakt? Tror inte det är så bra för ekonomin i en klubb att höja allas löner så fort en spelare får det.

Någonstans får man väl dra en gräns? Sen att det inte blev direkt lyckat vet jag inte. I efterhand hade jag gärna hellre haft kvar Eto'o men Pep trodde på en förändring och det blev Zlatan.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-13 20:09
Delarocha

Det där är helt rätt gällande Eto, han fick ett kontrakt erbjudande men han tackade nej till det.
Annons: