/spanien/barcelona/forum/15691.aspx/spanien/barcelona/forum/15691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-03-24 16:23
Tänker på detta målet så fort jag hör "Barcelona mot Osasuna på Camp Nou".
Barcelona Omarboy
2010-03-24 16:21
Ämne: Läste precis Riberys....
Inför säsongen ville jag så gärna ha Ribery i laget så det finns inte. Men nu. precis som du säger, frågar man sig om han inte är lite överskattad. I dagsläget hade man hellre velat ha Robben.
Barcelona NoGo™
2010-03-24 16:10
Pep borde låta Messi vila ikväll, det kommer viktigare matcher framöver där vi behöver en hel Messi. Osasuna hemma utan Messi ska inte var några problem, blir tuffare match mot Mallorca borta, så det är bättre om han vilas ikväll och spelar i helgen.

Barcelona Den vise
2010-03-24 16:09
Jag tror att det kan bli svårare uppgift än vi förväntar oss i förhand. Det blir spelarbussen framför deras målvakt. Om de inte vill att det ska bli tennissiffror. Det gäller att ha tålamod ifall man inte får hål på de i första halvlek. Hoppas att Messi vilar ikväll , om inte så bör han inte spela mer än 1 timme.

En skada på messi i detta läget på säsongen vore förödande för vår del. Hoppas att Pep tänker en extra gång på det ikväll. Gäller att ha kyla med grabben även om han vill spela vartenda minut. Så är det tränarens uppgift att balansera hans speltid för lagets bästa och spelaren i fråga.
Barcelona Criff
2010-03-24 16:08
Läste precis Riberys uttalande om att han antingen kommer gå till Barca eller Real pga olika anledningar.

Sitter här och funderar om man verkligen vill ha honom, finns det verkligen ingen bättre? Mindre skadedrabbad? Är Ribery en aning överskattad?

Är det någon som är påläst på tyska ligan och hur Riberys karriär egentligen sett ut?

Hade jag fått välja just nu, så hade jag tagit Robben före Ribery 10 gånger i veckan. Även fast han är sjukt självisk så kan han avgöra toppmöten på löpande band. Frågan är om Ribery kan det?
Barcelona Pedrito
2010-03-24 16:08
Det blir ingen walk in the park ikväll. Vi behöver Messi ikväll.
Barcelona Pedrito
2010-03-24 16:06
Varför bryta messis streak?
elbraco
2010-03-24 16:06
Maxwell, Toure och vem mer? om du räknar in zlatan så failar du stenhårt...
Delarocha
2010-03-24 16:01
Lokmaninho

Intressant att du lyckas stava fel till inte mindre än 3 av 11 spelare.
4 om man räknar med Valdés.
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-03-24 15:58
Lokamaninho

Motivation till den elvan?
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-24 15:54
Omotiverade startelvor är inte tillåtet! Läs reglerna, följ reglerna! /Mod
Canaletes
2010-03-24 15:49
Mattias780808

nej nej, du gör inte reklam.. lol
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-24 15:49
Mattias780808

Tror mig barca vinner med mist 4-0 idag.
Canaletes
2010-03-24 15:45
★Barca★

Smuts är bra!
Real Madrid Mattias780808
2010-03-24 15:44
Vem försöker du lura? Spärrad för reklam. Hej då. /Mod
Barcelona ★Barca★
2010-03-24 15:26
Iniesta skulle aldrig sätta sin fot i Madrid. Det är skillnad på Iniesta och Figo.

Figo är SMUTS!
Barcelona Hetfield
2010-03-24 15:02
Om man använder Iniesta och Figo i samma mening när man ska prata om klubbyte som måste man vara rätt så IQ befriad

Figo försvann för att han var en girig äckel, Iniesta har inte ens bett klubben om lönehöjning, sen att man använder Albanien som källa..ja du

Om jag inte är helt ute och cyklar nu så spelas Roma-Inter samma helg som El Clasico spelas, så två ligor kommer att avgöras då (mer eller mindre)

Sen har vi Sevilla-Atl.Madrid i CdR finalen, och Valencia-Atl.Madrid i EL, snacka om viktiga matcher för klubbarnas ekonomi
Barcelona Cúles
2010-03-24 14:42
"trovärdig källa från Albanien" Tillåt mig skratta? Albanien känns iiiiiiiiiiiiiiinte trovärdigt när det gäller spansk fotboll.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-24 14:30
Ämne: "Namn: Zidane5 ....
Seriöst han som har skrivit det där måste vara riktigt skadad och det värsta är att han själv tror på det också.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-24 14:26
Ämne: "Namn: Zidane5 ....
Gooner_in_spain/

"inklistrade inlägg från Puertan eller andra forum[...] accepteras inte och kan därför bli raderade."
Gooner_in_spain
2010-03-24 14:25
Frodo// Du kan ju inte på något vis kalla det Wenger gör för "stöld"???

Vad du bör ifrågasätta är Spaniens lag som säger att man inte får kontraktera en spelare under 18 år... Wenger utnyttjar ju helt enkelt bara en stor stor fördel som England har, jag är 120 % övertygad om att Guardiola hade gjort precis samma sak om läget vore det motsatta!
Gooner_in_spain
2010-03-24 14:23
Precis som el Flaco skriver, så är inklistrade inlägg från Puertan inte tillåtet och kan leda till spärr. Låt bli och klistra in inlägg från Puertan, i det här forumet. Ett tips, för din egen hälsa, är att du låter bli och läsa Puertan överhuvudtaget. /Mod
Barcelona Frodo
2010-03-24 14:16
Att Wenger kritiserar Madrids värvningsfilosofi tycker jag är komiskt. Jag tycker heller inte om deras miljardvärvningar men hellre betala skäligt till klubbarna såsom Real gör än att sno talanger som Wenger gör.
Barcelona DM1982
2010-03-24 14:14
Ämne: DM1982/

Osasuna s....
Tunga avbräck för dem men bra för oss. Specillet Pandiani brukar ställa till det känns det som, skönt att han inte är på planen idag.
2010-03-24 14:11
DM1982/

Osasuna saknar anfallarna Aranda, Pandiani och Dady, mittbacken Sergio Fernández och mittfältaren Delporte.

*Länktips.
Barcelona DM1982
2010-03-24 14:08
Ämne: Idag är det en sista....
Vet du vilka spelare som saknas i Osasuna? De har ett helt ok lag och då framför allt giftiga anfallare som kan hugga till ibland.
2010-03-24 14:00
Även om Osasuna kan vara en tuff motståndare känner jag att helgens bortamatch mot Mallorca är en betydligt svårare match än den idag på förhand.

Om Messi ska vilas bör han göra det idag.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-24 13:59
Idag är det en sista hemma match, innan man börjar med ett tuff spelschema som innehåller många svåra borta mathcer.
Mallorca, Real, Espanyol. Villarreal och Sevilla.
Många svåra borta matcher i rad och ligan kommer nog inte avgöras så tidigt.
Arsenal och CL kan läggas till med.

Det icke officiella målet som klubben har idag är att försöka fixa första placeringen i ligan igen. Ett liten psykologiskt övertag är det väl. Tanken är att försöka vinna med en större målskillnad än Real mot Getafe.

Jag satt och tänkte på samma sak redan mot Zaragoza när vi hade en 3-0 ledning. Men vi ”förstörde” målskillnaden på några minuter. Tycker det var lite slarvigt av Guardiola att ändra snabbt och drastiskt hela försvarstriangeln. Pep bytte ju ut Yaya, Milito och Pique (på grund av smällen) på en kort tid.
Han var tom på väg att slänga in Chyg som ett fjärde byte (fick grabbarna på bänken att skratta). Lite okoncentrerad var han nog.

Det är förstås respektlöst att börja spekulera om man ska vinna 2-0 eller 6-0. Man bör inte ta något i förskott. Det viktigaste är fram för allt att vinna. Men det kan bli extra kul om vi ligger ettan efter dagens omgång.

Osasuna saknar spelare och det kommer att bli svårt för dem, även med Messi på bänken.
Det var en riktig jobbig kväll första mötet, när Pique gjorde ett självmål sista minuten. Vi tappade poäng trots det att laget var överlägset.
Barcelona Hetfield
2010-03-24 13:52
Synd att Sevilla sparkade Jimenez (även om det behövdes), han är en riktigt skön typ som viftar och visar känslor

Barcelonito

Messi kommer att behövas mot Osasuna, de är sjukt starka på att stänga matcher och köra små tufft, lägg till att Messi är väldigt bra mot Osasuna

Eller så kan man låta honom komma in runt 70:e minuten, så låter man Henry-Zlatan-Jeffren få lira idag
Barcelona Messidinho_10
2010-03-24 13:50
Jag tror inte Pep har så mycket att säga, om Messi vill spela ikväll så gör han det. Ähh det är bara att köra på tycker jag, vila kan han göra imorgon ;)
Annons: