/spanien/barcelona/forum/15689.aspx/spanien/barcelona/forum/15689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-03-27 20:59
När matchens lirare (för Barcelona) är Valdes, då vet man att anfallet/mittfältet är under all kritik idag

Jag vet inte om Pep är naiv eller om han underskattar Mallorca, men förstår inte hur man vilar Messi OCH Xavi mot Mallorca (på hemmaplan!)

Avslutar med : Grande Valdes!
Delarocha
Kräver inte någon utklassning men spelet är i mina ögon rätt bedrövligt. Vi håller i bollen men har haft ett bra läge. Sen springer bara de tre längst fram offside konstant. Men men
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Nu när Messi inte är på plan så hoppas jag verkligen på att Zlatan får en het frisparks möjlighet.
Barcelona MerÄnEnKlubb
Rambla~

Må så vara, men definiera "fler". Så många FARLIGA chanser har väl Barca knappast haft? Att släppa till så mycket borta mot Mallorca är inte ett segerrecept.
Barcelona Sam
2010-03-27 20:58
Abbe.

Ah oj missade det.

Är Busquets med på bänken? Vi skulle kunna slänga in honom i så fall och flytta upp Iniesta. Det känns som vi behöver någon som kan trolla lite där uppe blir väldigt trubbigt som det är just nu.
Barcelona Rambla~
Ämne: Dem hade ju lika gär....
3-0 när de haft 2 skott på mål? Eller du menar att de kunde gjort 2 mål på sin första chans där det blev två skott?
Barcelona Paranoid schizoid
Hehe kom igen folk, Motståndarna har 12 0 1 i hemmastatistik så man kan väl inte kräva utklassning. Vidare tycker jag också Ibra ser väldigt pigg ut, uton när han inte hoppade på frisparken. Tycker han har gjort en hel del bra och stått för det som hänt i anfallsväg.

MVH
Barcelona Rambla~
2010-03-27 20:57
MerÄnEnKlubb

Barca har väl också haft chanser? De har tom haft en boll i mål där det var gränsfall till offside.
Barcelona Albiin
Henry kan bli lite svår att få in då han inte är med i truppen och jag vill inte låta "mitt lag leder inte i halvtid"-gnällig men jag kan inte se storheten i Keita, tyvärr. En helt okej inhoppare men det känns ju som att det bör komma ett byte rätt så tidigt, antingen Xavi eller Messi. Klagar inte på ett dubbelbyte heller :)
Delarocha
Dem hade ju lika gärna kunnat leda med 3-0 vid det här laget.
Vi har väl haft ungefär ett skott på mål. Militos nick.
Barcelona Gaucho!
Zlatan känns helt off match efter match nu. Han blir allt för stillastående i mitten med ryggen mot mål. Förfan ibra, våga ta dig ut på kanten och visa lite av den magin som gjorde dig till den spelaren du är idag! :)

Nä nu tar vi tag i taktpinnen direkt och trycker in 0-1!
Barcelona Rambla~
2010-03-27 20:56
Ämne: Tja, hålla i bollen ....
Det har faktiskt skapats flera chanser framåt. Dessutom så har det varit många nästanchanser där Mallorcas försvar haft en fot i vägen.
Barcelona Abbe.
2010-03-27 20:56
Ämne: In med Henry i andra....
Henry är inte på bänken.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-27 20:55
Rambla~

Spelar väl mindre roll hur mycket boll dom haft när dom haft två i stolpen, varit en sidledspassning från friläge och Valdes tvingats till en monsterräddning.
Delarocha
2010-03-27 20:54
Tja, hålla i bollen gör mig ringa glad om vi skapar 0 framåt. Endast Tommy Söderberg som glädjs åt vunnet bollinnehav.
Barcelona Sam
In med Henry i andra halvlek och sista 10-15 in med Messi. Det lär vända på steken om Barca inte har satt ditt ett par bollar då.
Barcelona ElTriplete
Dåliga spelet? Jag ser inget dålig spel? Vi rullar boll och spelar bra. Visst, inte så många målchanser och mål men bortsett från det, spelar vi bra. Glöm inte att vi möter Mallorca, utan Messi, Xavi, Abidal, Henry OCH Pique! Fem ordinarie borta!

Herregud vad folk kan vara pessimistiska...
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-27 20:53
Zlatan har gjort det ganska okej, varit med i spelet och fått ett par chanser. Samma sak med Jeffren.

Pedro är dock osynlig, Iniesta tar för sig mer och mer vilket är bra. Ersättaren till Xavi i denna match.

Tycker att många överdriver lite grann, jag menar laget har ju spelet precis som vi trodde innan matchen. Vi styr och ställer medans Mallorca attackerar via kontringar.

Victor Valdes. Behöver inte säga något mer.
Barcelona Rambla~
Vad är det som är illa? Mallorca har ju knappt fått låna bollen de senaste 30 minuterna. Ha lite tålamod för fasiken. En match varar i 90 min.
Barcelona Abbe.
Ämne: Ännu en tomte till d....
Man blir tokig. Känns som att nivån bara blir sämre och sämre, eller är det att man själv börjar kräva mer? Hursomhelst, under all kritik.
Delarocha
Förstår inte hur folk kan vara förvånade över det dåliga spelet. Har ni aldrig sett Barca spela förut utan Xavi och Messi? Utan Xavi vinner vi ju endast om Messi gör hattrick. Ungefär. Sjukt att ett lag kan vara så beroende av en spelare. Dessvärre oroväckande. Måste verkligen få in minst ytterligare en mittfältare som kan slå en passning på ett någorlunda kreativt sätt. Det kan dessvärre varken Keita eller Yaya i dagsläget.
Barcelona Pedrito
2010-03-27 20:52
Hur har ibra sett ut i första? Svara inte om du är zlatan hatare eller zlatanist..
Barcelona Abbe.
Ämne: Pedrito

Zlatan är....
Tycker Ibra har jobbat väldigt bra. Rörligare än vanligt, dock måste han komma till skott när han får läge.

Blir galen på Mallorcas ständigt tuffa/fula spel. Det blir bara löjligt sedan när de själva inte kan ta en tackling, utan lägger sig vid närmsta kontakt.
Barcelona Lionel Messi n10
Tycker att Messi,xavi,henry ska in jag vet att vi måste vila men vi kan inte felora eller spela lika här.
Barcelona Rambla~
2010-03-27 20:51
Ännu en tomte till domare. Hur fan kan han blåsa frispark för Borja? Han har ju inte bollen under kontroll utan tappar den framför sig och kastar sig sen in i Iniesta. Dessutom så blåser stinsen sönder matchen totalt. Vad trött man blir på dessa svaga domare i Spanien. De saknar helt spelförståelse och omdömme känns det som.
Barcelona BlueRed
2010-03-27 20:51
Madridistas AntiCules

Korrekt, 2000-2004 spelade lejonet i Mallorca.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-27 20:50
Illa illa :(

Kan inte bestämma mig för om Pep underskattar Mallorca eller överskattar sitt spelarmaterial? Några byten är att önska.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-03-27 20:49
BlueRed

ojoj ok tack för infon spelade inte eto där eller ?
Barcelona Xaviii
Vi spelar med ''b-lags spelare'' uppe i anfallet Jeffren och Pedro. Dem behöver Messi eller Henry bredvid sig för det ska funka. Ibra är total värdelös.
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
"HUR MYCKET TUR FÅR MAN HA? 2 stolpträffar och inte få utvisning? Hade det varit real så hade det gått in stolpe in och 5 matchers avstängning för Ronaldo såklart"

Någon som sniffat lite mycket lim kanske?
Wtf? Någon som fattar detta för isåfall är det jag som är trög..
Annons: