/spanien/barcelona/forum/15688.aspx/spanien/barcelona/forum/15688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-03-24 21:07
Gonzalez_Barca

PEPtalk ;)
Aléx
Nu kör vi :)

Cred till Osasunas första 45min, de har spelat smart och respektlöst.
Canaletes
Normalt att Osasuna spelar såhär.
Saknar flera viktiga spelare + att dem redan spelade så här 2008 men Xavi gjorde mål sista minuterna. DÅ slutade dem maska!!

VAMOOOS COÑOO!!! :O :@
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-24 21:06
Har Barca spelarna blivit kidnappade? Vad händer..
Barcelona Hetfield
2010-03-24 21:05
Den Vise

Nej, jag menar ju det, man kan ju knappast sitta här och klaga på underhållningsvärdet när det är så man överlever i Camp Nou

Taktiken som Osasuna kör med funkar sällan mot Barcelona när man är klasser sämre än Barcelona, bara tidsfråga innan de tröttnar på att jaga, sen gör Messi och Co resten av jobbet

Naiv? Ja visst :)
Barcelona nosskirneh1
2010-03-24 21:05
Då Osasuna alltid ställer upp handbollsförsvaret är det så oerhört viktigt att det kommer löpningar från mittfältet och just nu finns det inte för fem öre. Jag upprepar mig själv, UT med Busquets, IN med Keita!

Och till er som vill byta ut Ibra, varför? Det syns verkligen att han försöker idag, en utav få som gör det för övrigt. Några halvchanser har uppkommit och i den andra sitter den, det känns som ett Zlatan mål kommer idag.
Barcelona Barca4eva
2010-03-24 21:04
de har alltid typ minst 4 spelare i vår halva...hur kan det vara att parkera lolz..
Barcelona Den vise
2010-03-24 21:02
Hetfield

Du kan inte klandra Osasuna för att de spelar tråkigt eller parkerar tåget framför målvakten. Vadå ska alla jävla lag spela naivt och förlora med tennis siffror eller?

All respekt till " Mr svettig skjorta" Camacho. Han har gjort sin läxa innan han begav sig till barcelona. Man nästan njuter av deras diciplin och hur kollektivet fungerar som ett jävla piano.
Aléx
Vi kommer att se en ny Barca i andra va så säkra på det :)
Barcelona Rambla~
Hetfield

Du, de börjar pressen redan utanför vårt straffområde så hur kan du mena att de parkerar bussen? Backlinjen och mittfältarna passar ju bara runt bollen i sidled i snigelfart på egen planhalva. En sådan press som Osasuna sätter är ingen match för ett taggat Barcelona. Då hade de spelat sig ur den lätt men när man är ointresserad och bara lallar runt utan att röra sig utan boll då blir det så här.

Sen att Osasuna hinner tillbaka och försvara sig när Barca för en gång skull lyckas ta sig till andra änden av planen får man väl acceptera från Osasuna.
Barcelona tano
2010-03-24 21:00
Tycker inte det varit sämsta halvleken för säsongen. Visst den är där nere i botten men har varit några till riktigt dåliga halvlekar bara nu efter jul. Är definitivt inte första gången vi ser sådant här dåligt passningspel från backarna och mittfältet. Lite ojämn nivå nuförtiden.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-24 21:00
varför är iniesta så dålig?..han måste då verkligen höja sig + vara jämnare under en säsong..yaya/busi ut in med keita enda bytet i halvti som jag vill se!
Barcelona kallesiete
2010-03-24 20:59

Sluta. Barca har tvingats spela mot sånt här motstånd 1000 gånger och gjort det 1000 gånger bättre 999 gånger.
Barcelona Hetfield
2010-03-24 20:59
Hey, it takes two to tango

Om ena partnern står still så är det svårt att dansa, Osasuna gör det inte lätt att spela bra fotboll
Barcelona Barca4eva
2010-03-24 20:58
de spelar lite som Real gjorde i El clasico...alltså de pressar Barca hela tiden...men snart släpper det :D
Barcelona LIONEL_ibra
2010-03-24 20:57
Ämne: Jag hoppas det blir ....
spelar roll vem som gör mål..messi, ibra, henry..mål som mål!!!;)
Barcelona tano
Vet inte hur många gånger jag fått skriva det nu men vilka hutlösa passningar som sker i början av halvleken. Kunde lätt ha blvit något baklängesmål på dem skräp pasnsingarna i backlinjen och mittfältet.

Förstår inte varför man ska göra det så krångligt ibland, OCH jag menar inte att man ska passa tillbaka till målvakten. Bara för att motståndarna har hög press ska det inte behöva bli så. Till och med motståndarna kan spela sig ut när vi har mycket folk på deras planhalva. I slutet av halvleken blev det bättre men samtidgt släppte lite av motståndarnas press.

I övrigt så ser spelet ganska tafatt ut. Såklart behövs mer rörelse men samtidigt när det tas löpningar så är det alldeles för dålig uppmärksamhet från bollhållaren. Det känns som spelarna hellre letar en bakåtpass än att försöka göra en instickspassning. Får hoppas på uppryckning i andra!
Barcelona Barcaholic
Ämne: Ärligt talat så kan ....Vad snackar du om? Ser du inte hur jävla dåligt dom spelar? Kan inte ens passa enkla passningar. Byt ut hela jävla startelvan dom hade gjort det bättre för fan.

Sämsta halvleken under denna säsongen utan tvekan!!!
Barcelona Sam
Någon annan som har märkt att Busquets i princip aldrig glidtacklar? Det är verkligen något han borde addera till sin meritlista så småningom. En rätt glidtackling vid situationen där han fick gult kort (fast än att jag tycker att det bara borde vara frispark) kunde ha besparat honom det gula kortet.
Barcelona kallesiete
2010-03-24 20:56

Och varför ser man inte Puyol eller vem som helst skälla rejält? Blir förbannad. Stör mig på att allting alltid ska se så bra ut utåt.
Barcelona nosskirneh1
Ut med Busquets in med Keita, där är lösningen. Spelet stannar alltid upp eller bollen tappas när han är i görningen. Ett glasklart exempel är varningen han fick. Zlatan gör det rätt bra med tanke på hur spelet sett ut ifrån resten av laget (speciellt mittfältet). Dom små chanser vi vaskat fram har Ibra legat bakom. Karate skottet och när han starkt vinner ner bollen till Messi och sen får tillbaka den i djupet (för en gångs skull).

Ge Henry 20min i andra, händer inget så släng in Pedro. Hur kunde för övrigt Henry INTE få frispark?
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
Hetfield

du mennar att barca gör det..

Osasuona leker med oss
Barcelona kallesiete
2010-03-24 20:55

Om inte Pep skäller ut dom rejält så trollar dom inte fram en aggressivitet bara så. Dom har helt fel inställning. Springer runt och såsar allihopa.

Riktigt orolig. Messi känns för tillfället som enda i hoppet i denna matchen.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
Sergo b har vart Katasrof... han har inte gjort nåt på plan han och Maxuell!!
Aléx
Va är det för inställning spelarna har på plan? Det är dags för Pep att väcka upp spelarna till andra.
Ut med Sergio och in med Keita.
Barcelona Hetfield
Ärligt talat så kan man inte direkt klaga på Barcelona, de parkerar ju hela laget runt straffområdet, det är inte lätt att skapa chanser
Barcelona Visca Barca
2010-03-24 20:54
Jag hoppas det blir mål nästa halvlek och att zlatan får göra mål för att han verkligen försöker just nu så han förtjänar det.
Barcelona NoGo™
Känns inte bra det här, kommer bli riktigt tuff om inte spelarna rycker upp sig rejält andra halvlek nu!
Barcelona LIONEL_ibra
Dålig första!! Förhoppningsvis bättre andra halvlek..VAMOS
Barcelona Rambla~
Först, vi har sugit totalt i denna halvlek, inget att orda om det. Fast det som stör mig mest är den förbannade domaren. Vi får absolut ingenting av honom, alla 50-50 situationer går till Osasuna. Solklara regelbrott som kapningen på Henry ignorerar han helt. Jävla Pajas.

Sen får fan Maxwell skärpa till sig, maken till dåligt positionsspel defensivt får man leta efter.

Yaya, Busquets och Iniesta suger alla tre på mitten.

Äsch, vilken skithalvlek helt enkelt. Jag antar att man helt enkelt får acceptera att laget ibland är så här dåligt. Det kan bara bli bättre.
Annons: