/spanien/barcelona/forum/15675.aspx/spanien/barcelona/forum/15675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HugoBoss
2010-03-27 22:39
Enligt de senaste rapporterna så uppges det att det inte är något allvarligt med Iniesta. Även Guardiola bekräftar och säger att "det verkar inte vara något allvarligt". Mer information kommer under morgondagen då Iniesta ska undersökas. Även Toure Yaya blev utbytt på grund av en skada.

*Länktips
Barcelona NoGo™
2010-03-27 22:39
*Länktips

Iniesta har en så kallad(sore hamstring), det verkar inte vara någon allvarligt skada men de ska testa vidare imorn. Får verkligen hoppas att det inte är någon allvarlig skada nu och att han kan vara med på onsdag.
Osasuna MaiZe
2010-03-27 22:34
Tack för info, uppskattas.=)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2010-03-27 22:33
Någon som vet något om Iniesta? Om han blev skadad eller inte?
Barcelona ElTriplete
2010-03-27 22:31
Zlatan har gjort tio assist, inte nio.

La Liga:
vs. Getafe (Messi)
vs. Racing Santander (Pique)
vs. Zaragoza (Keita)
vs. Mallorca (Pedro)
vs. Mallorca (Messi)
vs. Valladolid (Messi)

Champions League:
vs. Dynamo Kyiv (Pedro)
vs. Stuttgart (Bojan)

Spanska Supercupen:
vs. Athletic Bilbao (Messi)

Klubblags-VM:
vs. Atlante (Messi)
Barcelona Barcanist
2010-03-27 22:30
För er som klagar säger jag bara - hade linjedomaren haft med sig sina jädrans glasögon idag så hade vi vunnit med 3/4-0.
Han blåste ju offside för allting?!!

Får vi en bättre linjedomare mot Arsenal så kommer fler mål.
Men, 3 härliga poäng togs idag mot ett mycket, mycket starkt hemmalag. Jag trodde helt ärligt att denna match skulle sluta lika, men ack så fel man hade. Det är dock första gången jag är så glad att jag hade fel!

VISCA BARCA!
Barcelona el Maestro!
2010-03-27 22:29
Det är bara Alves som blir avstäng i nästa ligamatch. Puyol ersätter honom antagligen på högerkanten och Piqué får väl spela som mittback.
Keita har fått sitt sjätte kort.
Barcelona älskabarcelona
2010-03-27 22:28
Nu har vi nästan fulltrupp :D Abidal måste komma tillbaka, Maxwell ser darrig ut som fasen i försvaret . Helt ostabil! sen är frågan om Milito ska bänka Puyol ? Pique har garanterat en plats . Milito är stabil men kan inte göra lika bra ifrån sig som Puyol i topform .
Barcelona Rasputin1916
2010-03-27 22:23
Tycker vi klagar på dagens insats lite väl mycket. Vi vilar några nyckelspelare i en av de svåraste bortamatcherna under säsongen och lyckas ändå ta tre poäng. Spelet är ju inte utopiskt, men ändå mer karaktäristiskt och bestämt än mot Osasuna. Zlatan gör sin bästa match på otroligt länge och börjar få tillbaka energin och spelglädjen som vi njöt av i början av säsongen. Skönt att återigen se Xavi på planen. Nu är det bara och hoppas på att Iniesta är okej, att Messi glömmer sina två senaste matcher och att Atletico kan göra motstånd och hjälpa till lite imorgon!
Barcelona NoGo™
2010-03-27 22:19
Har inte hittat nått om en ev skada på Iniesta så det är nog ingen fara, skönt isf.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-27 22:17
Tre pinnar på en svår borta match och med ett dåligt spel. Inte så dumt kanske.
Hur kommer det att se ut om laget är mer taggat inför viktigare matcher?
Vi får väl se på onsdag för att börja med.
Tre pinnar idag utan att slås för mycket med energi.
Men inte så hälsosamt för fansen, hehe.
Man är så nervös hela tiden.

Keita fick sitt sjätte gula kort.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-27 22:11
H.Alavi

15 faktiskt! :D

Barcelona Sersari
2010-03-27 22:11
MaiZe

Det är Zlatans 15.e mål i ligan. Det är hans 18.e mål totalt. Han har även gjort 9 assister totalt i alla turneringar.

18 mål + 9 assister totalt har han alltså gjort den här säsongen hittills.
Barcelona Rambla~
2010-03-27 22:10
Vet ni vad som är roligt. De som kritiserar Barca, ja yngel här på SF alltså, menar ju på att vårt försvar inte håller måttet. Trots det så har alla lag vi mött i CL verkligen svårt att göra mål på oss. Kolla bara i CL-finalen. United med sin fruktade offensiv skapade inte många chanser. Varför släpper vi in minst mål i ligan år efter år?
Barcelona Xaviii
2010-03-27 22:09
Barca är stormatchernas lag, vi kan spela segt i ligan fast ändå ta 3p men när det väl gäller som mot sttugart hemmaplan bjuder vi på show och gör 4mål. Samma sak hände mot Inter, utan Messi och Ibra då bjuder vi på show igen och vinner.

Medans Real Madrid är dem småmatchernas lag, de sänker deras ''junior lag'' getafe med 4mål. Men när det verkligen gäller och prestera som mot Alcorcon då åker man ut ur cupen. I CL måste man vända på hemmaplan men lyckas inte och åker ut.
Barcelona BlueRed
2010-03-27 22:09
Härlig dag. Roma vinner mot Inter i en match som var perfekt på alla sätt och vis. Och så plockar vi tre tunga poäng samtidigt som Ibra visade upp lite bättre form.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-27 22:08
MaiZe

Tror att det är mål nummer 14 för hans del. :)
Barcelona Hetfield
2010-03-27 22:07
Rambla

Menez och Balotelli kan bli hur stora som helst i respektive lag, tyvärr så är deras psyke inte alltför bra

Sen så har man Jovetic, Aquafresca, Giovinco, Marilungo som bra råtalanger

Det är intressant att Italien är så pass dåliga att förvalta unga talanger, det är bara väldigt få lag som lyckas göra det (bl.a Fiorentina)

Men det är kanske inte lätt när Milan och Juventus satsar på fossiler, och Inter väljer att köpa utländska spelare hela tiden
Barcelona Gaucho!
Rambla~

Angående Gourcuff så har jag för mig att det var så att Milan lånade ut honom till Bordeaux 08/09 för att ge honom mer speltid inför hans kommande säsong 09/10 i Milan. Men vad dom inte hade räknat med var att Bordeaux skulle utnyttja sin köpoption på Gourcuff som trivdes bra i klubben och skrev på med glädje för ytterliga 4 år :)
Barcelona Sersari
Måste även passa på att hylla Zlatan, väldigt bra spel från hans sida överlag. Underbart att han nätar igen.
Osasuna MaiZe
2010-03-27 22:06
Hej

Nice med mål för Z. Undrar om han har gjort 15 eller 16 mål nu?Sen undrar jag även om någon vet antal assister han har gjort?

Mvh
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-27 22:06
Måste sen ge Valdes cred!

Vilken målvakt han har blivit, helt världsklass!

Om han inte utses till världens bästa eller i alla fall med i top 3 i år så vet jag inte vad jag ska göra.

Och sen Puyol, Puyol, Puyol! Vilken lirare! Vilken kapten!

Så stolt över att vara Culé just nu.

Vinsten idag bör nog ha höjt självförtroendet några snäpp, särskilt hos Ibracadabra!

Hoppas Xavi&Iniesta är på sin topp mot Arsenal samt El Clasico! :)

Visca el Barca!
Barcelona el Maestro!
2010-03-27 22:04
"Vlades spikar åter igen och ser så där äckligt stabil ut. Nog hade han räddat det första stolpskottet om det kommit innanför ramen?!!?"

Jag tror att det är den 26:e matchen som Barca hållar nollan i denna säsong. Det säger en hel del om hur bra Valdes är men också att laget fungerar som en enhet som försvarar tillsammans.
Barcelona Braxingen
2010-03-27 22:04
Återigen visar sig vår styrka i anfallet och styrkan i värvningen av Ibrahimovic. Vi har alltid någon som kliver fram. Spelare har råd att ha usla former, alltid kliver någon fram. I dag var det Ibra. För ett par veckor sedan vad det Messi och Henry. Pedro har gjort detsamma tidigare under säsongen.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-03-27 22:03
Är det bara jag eller såg ni inte Zlatan från hösten, under andra halvlek?
Barcelona Sersari
Rambla~

Precis, för enligt officiella hemsidan stod Keita på 5 gula kort inför matchen mot Mallorca. Kommentatorns uppgifter måste varit fel.

Tror ingen spelare riskerar avstängning inför el Clásico. Så nu kan laget köra fullt ut mot Bilbao utan att oroa sig för det.
Barcelona Rambla~
Mojito

Japp, jag är övertygad om att Valdes tagit även frisparken. Har för mig att han tom var på bollen lite. Han var i alla fall där i tid.

Jag håller med om våra afrikanska spelare. De ser verklingen inte bekväma ut med boll i trängda lägen som de flesta andra spelarna gör. Deras råstyrka var dock viktig idag för Mallorca är äckligt disciplinerade och spelar väldigt aggressvit presspel.
Barcelona Bedi bosa
2010-03-27 22:02
Länktips För zlatans mål. vet inte om jag skrev det innan verkade inte komma fram..
Barcelona Rambla~
2010-03-27 22:00
Hetfield

Ja hela Gourcuff-sagan är ju ett stort fail helan den. Begriper inte hur man kan släppa en sådan råtalang. Han och Romas Menez ser jävligt spännande ut. Menez behöver kanske mogna till lite till men råtalangen finns där helt klart.

Jag såg en underbar match tidigare i kväll mellan Roma - Inter. Vilken match.
Barcelona Mojito
2010-03-27 22:00
En typisk "en-dag-på-jobbet" match utan skönspel.

Genrep ska ju inte vara alltför bra, men nog måste laget höja sig ett par snäpp till onsdag, detta oavsett om Messi och Xavi saknades från början.

Alves gula var ju underbart att se!
Matchens behållning!

Vlades spikar åter igen och ser så där äckligt stabil ut. Nog hade han räddat det första stolpskottet om det kommit innanför ramen?!!?

Någon mer än jag som saknade Busi idag?
Med honom hade vi haft ett snabbare passningsspel och Iniesta hade fått bättre understöd.

Hoppas våra afrikanska spelare kommer igång mer och mer, de bidrog med mycekt styrka idag, men spelet med boll var väl sådär.

Avslutnngsvis var det kul att se Jeffren och JDS få speltid idag.

Mot London! Visca.
Annons: