/spanien/barcelona/forum/15671.aspx/spanien/barcelona/forum/15671.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrito
2010-03-26 17:11
Ämne: Ser fram emot Barca ....
OK ska jag nämna dubbelmötena med INter? SEnaste El classico? Vårat försvar har hållit världsklass i de stora matcherna..
Spanien Rödvit tomtemor
2010-03-26 17:09
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres @

Clichy har varit borta större delen av säsongen och ställdes direkt mot en Nani som då var i en väldigt bra form.

Clichy är en av få ytterbackar som TOTALT raderat ut C.Ronaldo från en match på senare år.
Delarocha
2010-03-26 17:04
Det där var ju ett tips man kan ta på allvar.

2 faktorer till varför Barcelona vinner.

Vi har Messi
Ni har Bendtner

Tror det blir 2 jämna matcher men vi vinner med 4-0 borta och 7-0 borta.

Så 11-0 totalt tror jag det blir.

Detta är som sagt bara min åsikt.

Suck.

Ska man ta ditt tips på allvar? Känns som lite fel forum att skriva om dina förhoppningar och drömmar. Kanske ska ta mig till Arsenals forum och skriva min profetia om matchen. Som också den är högst opartisk.

För att svara allvarligt på ditt inlägg.

Jämna i år? Tja, ni har vunnit mot samtliga "dåliga" lag. Mot era två konkurrenter i toppen har ni tagit totalt 0 poäng. Imponerande.

2-10 i målskillnad mot Chelsea och Man U.
Real Madrid Diabyyyy!
2010-03-26 16:50
Ser fram emot Barca matchen, kommer säkert lägga en hundring på över 3 mål.

Men barcelona har totala brister i försvarspelet, det märker man inte när ni gång på gång möter korp lag från la liga som inte kan anfalla på ett rätt sätt.
La liga i år har sjunkit avsevärt från tidigare.
Ligan har tappat allt, bokstavligen allt. förr kunde många lag fightas om Real. Nu vinner real och barca och real varje med med över 5 + mål.

2 faktorer till varför arsenal vinner

* La liga är för dålig, dåligt försvar och mediokra lag i år. Fattar inte hur den kan vara andra bästa ligan i världen.
* Arsenal är varit jämna i år.

tips: 5-2 till Arsenal (bägge matcherna)

MVH
Barcelona Trippeln
2010-03-26 16:38
Test
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-26 15:54
Rambla~//

Jag läser aldrig Marca, har slutat läsa den där blaskan, man får aldrig bra nyheter från dem. Men anledningen till att jag tror att Felipe är nästan klar för real kan jag säga, för att perez och valdano besökte honom hemma i galicien precis efter skadan, nej det är mer än bara artighet inblandat.
Barcelona Pedrito
2010-03-26 15:52
Om 5+ år skulle jag ärligt talat kunna se Martin Olsson ha Maxwells nuvarande roll i Barca.
INte särskilt troligt att det skulle bli men han kommer vara en enorm tillgång för sverige närmsta 10-15 åren.
Barcelona Rambla~
2010-03-26 15:42
Azpilicueta och Monreal är två grymma unga ytterbackar. De är riktigt bra defensivt men är de egentligen så bra offensivt? Det känns som om de saknar lite av den tekniken. Dessutom, Azpilicueta lär bli dyr, han har ju även brittiska klubbar efter sig. I Barca skulle han få spela andrafiolen under många säsonger i och med Alves, det tror jag inte han är intresserad av. Jag tror dessutom att våra unga ytterbackar från La Masia har potential att bli minst lika bra, åtminstone så tror jag att Pep anser det.

Jag förstår inte hur ni kan nämna Vargas som ett vänsterbacksalternativ. Han är inte tillräckligt bra defensivt som vänsterback vilket redan är bevisat flera gånger om.

Gonzalo:

Du ska inte tro på allt vad Marca skriver. Filipe ville verkligen till Barca. Visar de intresse igen är det nog ganska så givet vart han vill gå.
2010-03-26 15:30
C.Andrés

Ala ytterbacka du nämner är väldig bra och jag gillar dem väldigt mycket, förutom Cole såklart.

Zhirkov: är en yttermittfältare som är omskolad till VB.
Azpilicueta: Framtida ytterback i spaninen vore sjukt ifall man köpte han som reserv med så mycket potential.

Clichy: alldeles för ojämn och dessutom så är han rätt så usel i större matcherna, nani och drogba spelade ut honom fullständigt, dessutom så är han inte så vass offensivt.

Felipe: den bästa som du nämn, men han kommer med all förmodan att gå till Real då av mediasnack verkar det som perez skrivit förtidskontrakt med honom, fast skadan förstörde kanske.

Monreal då?: du borde ju ta med honom, jag tror att han kan konkurrera ut abidal på nån månad, har blivt prövad i spanska landslaget.

Varför är ni inte nöjda med maxwell? jag tycker att han följer med i offensiven mycket mer än abidal och verkar något mer rapp och teknisk.
Barcelona ★Barca★
2010-03-26 15:24
En bra back som skulle passa perfekt i Barca är väl Emanuelsson i Ajax som kommer säket lämna nu i sommar.

Annars är Abidal bra och Maxwell är väl helt okej. Men Evra i Barca är en dröm!
Barcelona Hetfield
2010-03-26 15:23
Rivaldo

Ja, det är kanske önsketänkande, men man får väl drömma vidare

Det är konstigt att La Masia producerar så få bra ytterbackar (de senaste åren), varken GVB, Sylvinho, Maxwell eller Abidal är från La Masia

Nu ska vi vara tacksamma över La Masia, men konstigt att man satsar på mittfältare
Barcelona DM1982
2010-03-26 15:22
Kikade bara lite smått på matchen igår (jobbade) men drömde jag eller såg jag en pirat (typ en skämtskalle) uppe på presidentläktaren? Realmatchen pratar jag om.
Barcelona C.Andrés
2010-03-26 15:20
Azpilicueta till högern inför nästa säsong som backup till Alves vore inte fel det heller! Ser en grym potential i honom och det vore trevligt om han köptes.
Till vänstern så är väl Filipe eller Santon dom mest realistiska värvningarna antar jag. Evra,världens bästa vänsterback enligt mig,tror jag inte lämnar United. Clichy har sina svackor men tror att Arsenal anser honom vara en alltför viktig lagspelare för att sälja inom de närmaste åren(Hm,Fabregas fall?). A. Cole VAR en jävligt bra vänsterback men efter flytten till Chelsea anser jag att han har tappat mycket som en gång gjorde att han ansågs vara bland världens bästa på sin position. Att sälja Abidal och ersätta med Cole vore att skjuta sig själv i foten. Hade varit jävligt härligt att se Yuri Zhirkov i Barcelona men Chelsea köpte honom så det fallet är stängt.

Då återstår väl de mest realistiska alternativen; Filipe och Santon. Om man antar att Filipe kommer igen och lyckas nå upp till sin fina form han hade innan benet rök och att förhandlingarna går bättre än i somras så vore det inte alltför svårt att tänka sig honom springa längs Barcas vänsterkant. Santon är min personliga favorit till vänstern men Inter lär knappast sälja sin unga guldklimp men man kan alltid hoppas...
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-26 15:16
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres //

"Skulle dessa 4 bli mållösa i El classico så är det sjuukt, skulle det bli så avregistrerar jag mig från SF."

Vi håller alla tummarna;)
2010-03-26 15:15
Hetfield//

Likt Rambla sa så är det nog bara att glömma Santon. Killen kan spela både vänster och högerback lika bra. Så han kommer alltid få speltid i Inter. Samtidigt det är deras stora hopp från ungdomsleden. Balotelli är en problemmakare och en spelare som dom inte förväntar sig att han stannar hela karriären. Dom förhoppningarna lägger dom ist på Santon. Så han kan vi glömma. Han har heller inte kapaciteten till att peta Abidal i dagsläget. Så att han byer en avbytarbänk mot en annan ter sig ganska avlägset.
2010-03-26 15:12
Messi och Zlatan= 71 matcher spelade, 51 mål gjorda.
0.71 mål per match.

Ronaldo och Higuain= 54 matcher spelade, 48 mål gjorda.
0.88 mål per match.

Skulle dessa 4 bli mållösa i El classico så är det sjuukt, skulle det bli så avregistrerar jag mig från SF.
2010-03-26 15:10
Rambla~//

Azpilicueta är ju ett namn som det har rycktats om till högerbacksplatsen på senaste. Otroligt intressant om det ligger någon sanning i dom rycktena.

Angåeende vänsterbacksplatsen så håller Abidal och Maxvell bra klass. Och det är inget fel på någon av dom. Abidal är en världsback medan jag tycker Maxvell är en mer än kapabel backup. Men om vi nu mot all förmodan skulle kolla på något namn där, så skall det isf vara en back som hade satt Abidal på bänken. Där han kan agera backup både på vänstern och i sin favoposition som mittback. Dom enda tänkbara alternativen är isf Vargas, A.Cole,Filipe,Clichy och Evra i mitt tycke.
Barcelona Hetfield
2010-03-26 15:09
Rambla

Man lirar med både Zanetti och Chivu på vänsterkanten, så det kommer att ta många år innan Santon får bra med speltid, allt är möjligt

Santon ser faktiskt väldigt spännande, han är ovanligt lång för en vänsterback (187), han kan bidra med tyngd också

Jag har för mig att Chelsea har jagat Abidal i flera år nu, kan det vara ett alternativ?
Barcelona Rambla~
2010-03-26 14:56
Hetfield & C.Andrés

Tyvärr kan vi nog glömma Santon. När Inter äntligen fått in en spelare från ungdomsleden i truppen lär de aldrig släppa honom.

Det verkar som om Pep och Txiki koncentrerar sig på att hitta en backup till Alves så att Puyol ska slippa flytta ut på kanten. Fast Pep verkar anse att någon av spelarna från La Masia duger här. Bartra, Montya eller Dalmau lär slussas upp. Tyvärr så tror jag att vi får dras med Abidal och Maxwell. Eller tyvärr, så illa är det ju faktiskt inte. Det har ryktats lite om att Milan kan vara sugna på Maxwell, men det är mest lösa rykten. Inte mig emot annars. :)
Barcelona Hetfield
2010-03-26 14:50
Rambla

Rambla

Nja, varken Sylvinho och GVB var bra defensivt, men de kompenserade det genom att vara så ohyggligt vassa offensivt

Det var bara ett förslag, finns ju andra namn runt om i världen som man kan kolla in

Sen var köpet av Maxwell dumt, man fick visserligen honom väldigt billigt men det är inte en vänsterback i Barcelona klass

Det jag menar är att det vore bra om vi blev av med Maxwell, samtidigt som vi köper en väldigt bra vänsterback (ung) som kan slussas in i laget samtidigt som Abidal tar en mer reserverad plats i laget

C.Andres

Finns ju även Evra och Clichy, men jag håller med om att Santon ser väldigt spännande ut! Abidal är tyvärr alldeles för dålig på kanten (offensivt)
Barcelona Barcelona1899
2010-03-26 14:47
Någon som vet om det finns biljetter kvar till Barcelona - Arsenal , och hur mkt priset ligger på samt vart man kan få tag på biljetterna? Skall åka ner med laget nästa vecka och vill gärna se den matchen! =))
tack på förhand
Barcelona C.Andrés
2010-03-26 14:46
Abidal är en helt klart duglig vänsterback. Eric är jävligt bra defensivt men som det har påpekats är hans offensiva räder inte lika bra. I år har han haft en grym form men den lär inte hålla alltför länge samt att han börjar bli till åren. Således måste en ny vänsterback inhandlas snart och som har enligt min personliga smak,lite mer offensiva krafter. Fast man kanske inte ska skrika alltför mycket,för när Eric skeppas bort kanske den defensiva kvalitén han har märks alltför mycket...

En personlig favorit vore Davide Santon från Inter. Grabben är knappt 20 år men besitter mycket bra defensiva samt offensiva egenskaper. Naturligtvis är detta ingen världsback,men med Barcelonas träning och om han fortsätter på rätt spår så anser jag att han skulle kunna utvecklas till en rejäl guldklimp. Tills dess,Abidal eh?
Barcelona Rambla~
2010-03-26 14:42
Hetfield

Det finns en anledning till att Prandelli flyttade upp Vargas som yttermittfältare. Hans defensiv var skrattretande a la Marcelo som vänsterback.

Bättre andraval? Då är det ju Maxwell som borde vara i fokus, eller? Jag anser att Maxwells defensiv ibland nästan är lika illa som Marcelos. Speciellt när hela laget spelar dåligt, för då blir det så tydligt.
Barcelona Hetfield
2010-03-26 14:36
basaric

Abidal har varit klockren i år, men kan vi lita på att hans form håller med tanke på skadorna och att börjar bli gammal (fotbollsgammal)? Det är allt jag försöker säga, det är kanske dags att se över vilka alternativ man har

Abidal är världens bästa vänsterback (defensivt), men offensivt så får jag huvudvärk när han går runt på kanterna

Ska Abidal vara kvar? Ja visst
Borde man kanske ha en bättre 2:a val? Ja!
Jag tänker långsiktigt

Barcelona basaric
2010-03-26 14:29
Hetfield

Vart har du varit senaste året? Det är lungt, jag kan fylla dig me information.

Nu är det så att Abidal utvecklats till kanske världens bästa vänsterback.
Barcelona Hetfield
2010-03-26 14:26
Det är inte så farligt att Alves är avstängd, då kan vi lira (Puyol-Pique-Milito-Maxwell)

Vi måste verkligen köpa en riktigt bra vänsterback, Abidal i all ära, men han bidrar med absolut ingenting offensivt, och hans inlägg är antingen alldeles för låga eller så missar han helt, lägg till att han blir knappast yngre

Maxwell har gjort ett gediget arbete, men han är ingen världsback

En vänsterback som jag gillar är Vargas (Fiorentina), har en sjukt bra vänsterbössa
Barcelona Rambla~
2010-03-26 13:46
Ja det får vi verkligen hoppas att de gör. Annars är det illa.

Onödigt kort av Alves mot Osasuna. Han borde veta att gnäll leder till varning. Precis som Messi borde fattat att han skulle bli varnad när han slår upp bollen på läktaren i frustation. De spanska domarna gillar inte Barcelona, speciellt inte efter Peps kommentarer efter Almeria-matchen.
Barcelona C.Andrés
2010-03-26 13:39
Ämne: Rambla~

Vi får h....
Är nog rätt så säker att spelarna,tränarstabben och inte minst tränaren vet hur många gula kort varje spelare har samlat på sig inför en match...
Barcelona ★Barca★
2010-03-26 13:22
Rambla~

Vi får hoppas att Alves tar ett gult kort imorn. Tror du att han vet att han har 4 gula? Hoppas Pep säger till han.
Barcelona Rambla~
2010-03-26 13:11
Xavi och Piqué verkar nu vara återställda. Xavi har fått el alta médica.

Busquets är avstängd mot Mallorca efter det gula han fick mot Osasuna. Jonathan Dos Santos är uttagen och följer med till Mallorca. Vi får se om han inkluderas i 18-truppen senare. Jag gissar att han inte gör det.

Dani Alves står på 4 varningar. Jag misstänker att han tänker missa matchen mot Athletic. Annars riskerar han ju att missa el Clásico.
Annons: