/spanien/barcelona/forum/15658.aspx/spanien/barcelona/forum/15658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.-Fuerza Chile.
2010-03-30 13:42
Värd att läsa, el clasico kan bli inställt.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-30 13:39
Om man ska jämföra så var Merida-incidenten nästan ännu värre när hans agent gömde honom under en lång period tills han fyllde 16 och kunde då skriva på för Arsenal.

Tycker inte man kan säga att Wenger "snodde" Fabregas, men däremot så var det ett ganska fult spel fransmannen körde när han hela tiden vakade över La Masia. Fabregas var knappast en okänd yngling inom Barcelona och folk inom klubben hade ett gott öga för honom.

Man kan knappast säga att Wenger "hittade" Cesc från ingenstans. Han hade säkert blomma ut i Barça när han väl hade fått chansen.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-03-30 13:35
Criff: Har jag påstått att de hade gjort det? Eller antytt?
2010-03-30 13:34
Pedrito: Om man jämför Fabregas flytt till Arsenal med t.ex. Iniestas till Barcelona så tycker jag den senare är "värre" eftersom han var så ung.
Poängen är att det är lättare att locka så unga spelare som Barcelona har gjort i jämförelse med Fabregas då som var mycket äldre och mognare. Nu har förmodligen föräldrarna haft ett tjock finger med i det spelet, men faktumet kvarstår.

Och kontra nu för GUDS skull inte med att Arsenal gör likadant hit och dit för vi pratar inte om det laget. Jag försöker bara påpeka att det Barcelona gör är inte försvarbart om man anser att Fabregas blev snodd.
2010-03-30 13:32
Elsafrånunderjorden/

Håller med Criff, den jämförelsen håller inte. Beundransvärt försök, men du misslyckades. Tillbaks till ritbordet.

Barcelona Pedrito
2010-03-30 13:28
Undrar hur arsenal fansen som fljt klubben innan wenger tycker om utvecklingen. 3 engelska spelare i truppen. Oftast får ingen starta. Hur kul kan det vara som supporter och se sitt lag få den utvecklingen?
Tänk barca om 15 år utan en enda katalan.. Eller ens spanjor?
Barcelona Criff
2010-03-30 13:27
Elsafrånunderjorden, Din jämförelse är skrämmande, du tror alltså på allvar att Rosario som Messi kommer ifrån hade kunnat göra Messi lika stor som han är idag?
Eller som i Iniestas fall Albacete?

Det är lite skillnad att ta en talang, GRATIS, eller som i Iniestas fall där han valde att gå till Barcelona för han såg att det var bäst för hans framtid.

Fabregas spelade redan i en storklubb och hade framtiden framför sig, lägg därtill att La Masia format honom till den han var och han var en utav de mest lovande talangerna i ungdomslagen, att då någon kommer och tar honom och sätter in honom i sin startelva direkt i England är en helt skild sak än Messi & Iniesta.

Kom igen nu för fan.
Barcelona Pedrito
2010-03-30 13:24
Ämne: Det är ju hemskt hur....
Och det arsenal gör är okej?
2010-03-30 13:17
Det där var en provocerande grej jag tänkte på för att få fram en poäng. Messi, Iniesta m.m. är lika mycket "snodda" som Fabregas blev av Wenger.
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 13:10
Ämne: Elsafrånunderjorden/....
Det är precis det jag menar också...
Barcelona hj87
2010-03-30 13:07
Mycket bra krönika "Läget i Spanien". Läs den!
jeffren
2010-03-30 13:07
Tycker vi skall satsa på Pedro i morgon istället för Henry:-)
2010-03-30 13:06
Elsafrånunderjorden/

Håller med dig, fan vad hemska Barcelona är. Vilka tror de att de är som plockade in Fabregas när han spelade för en liten katalansk klubb som förnärvarande spelar i Tercera Division och som aldrig spelat i en högre serie än Segunda B.

Fy fan vilken arrogant klubb som fick för sig att satsa på honom och fostrade honom till att bli playmaker i samma anda som Pep Guardiola.

Cesc hade nog varit en mycket bättre spelare idag ifall han hade stannat i Mataró och spelat i fjärde divisionen i Spanien.
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 13:05
Ämne: Det är ju hemskt hur....Det är skillnad på att försöka locka till sig unga talanger från stora klubbars ungdomsakademier och att ge chans små knattar att få utbildning i sitt etablerade ungdomsakademi.
Cesc var 10 år då.

Om Wenger hade hämtat så unga små pojkar som 10-åringar hade alla hyllat honom ännu mer. Men välutbildad 16 år och ett par månader gammal pojke från Barcas ungdomsakademi, det är annat det.
2010-03-30 12:55
Dubbelpost.
2010-03-30 12:55
Det är ju hemskt hur Barcelona dammsuger och snor talanger. Tränaren till Cesc ville inte ens spela honom när en av Barcas scouter var där och kollade.
adil [blaugrana]
2010-03-30 12:28
Kokpunkten på säsongen är här. Arsenal, Ath Bilbao, Arsenal, Real Madrid. Dags för alla att ta fram sina bästa sidor, spelarna och fansen! Tack gud för att vi åtminstone slipper Bilbao på bortamark i helgen. Det hade blivit för mycket..

Formmässigt ser det mesta bra ut. Messi, Zlatan, Henry, Toure är några spelare vars formkurva pekar uppåt.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-30 12:12
Är det bara jag som får orgasm när jag ser den här killen spela fotboll ?

(Länk)
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 12:09
Ämne: el Maestro!

Hålle....Lugn, lugn, jag tror att Barca kommer att få med sig ett bra resultat. Åtminstone ett bortamål får man räkna med. Även ett resultat som 2-1 duger väl.
jeffren
2010-03-30 12:05
el Maestro!

Håller med Champions-league är verkligen en underhållning i högsta klass

Är sjukt nervös inför matchen i morgon (ge mig något lugnande haaaa)
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 12:00
Synd om marängsupporterna som bara har en el clasico att se framemot som stormatch. Vi culès har stora matcher i Champions League att glädjas över, i alla fall, två härliga matcher inom kort. Kan bli fler om Barca tar sig vidare.

Champions League är för mig en underhållning av högsta klass i fotboll.
Barcelona westinho
2010-03-30 10:52
jeffren

Du tycker Busi spelar tuffare/hårdare än Keite? Inte en chans att Busquets starta istället för Keite, isåfall för Touré men det hoppas jag inte.
jeffren
2010-03-30 09:30
Ämne: jeffren

Keita är ....
iBarca!

Hmmm du verkar säker på din sak? anledningen till att jag tror Busquets är för han är tuff (och kan spela fult)kan behövas i morgon
Barcelona ¡Barça!
2010-03-30 09:10
jeffren

Keita är väl ett självklart val
jeffren
2010-03-30 08:54
Vem tror Ni ersätter Iniesta? Själv tippar jag på Busquets
jeffren
2010-03-30 08:02
Idag lyfter våra hjältar mot London tid 10:30 nu börjar det verkligen närma sig, första tränings passet kl 18:00
Real Madrid 3GGOONER
2010-03-30 06:12
Som utomstaende fortstar jag att det ar latt att kritiera Wenger. Det ser ut som om Wenger statt och stampat pa samma punkt med Arsenal de senaste fem aren. Men man maste ta hansyn till vissa saker.

Till att borja med kan man kika pa Premier Leagues oerhort enorma skuldberg. Topplag som Liverpool och United star med enorma skulder som dom aldrig kommer klara av att betala. Lag som Manchester City och Chelsea har underskott som dom absolut inte kommer att vanda till nagot positivt.

Arsenal har ocksa skulder - fast med en liten skillnad. Man betalar av sina skulder ar efter ar och gar anda plus varje ar. Under denna perioden har Wenger inte bara lyckats bygga en ny arena for Arsenal, utan aven en ny traningsanlaggning, en ny akademi(englands basta) och enda spelat Champions League varje ar.

Wenger ar ALLT och da menar jag ALLT for Arsenal. Han er mer an bara tranare, han bar klubben pa sina axlar och det finns inte en snobolls chans i helvetet att han blir sparkad.

Det finns ingen tranare i varlden som gjort storre saker for en enskild klubb.

Ser fram emot matchen har pa koh phangan (utlandskt tangentbord) och respekterar Barcelona och dess fans, men man skall vara lite fortsiktig nar man uttalar sig!
Barcelona true_barca_fan
2010-03-30 04:35
Ska åka till London ikväll för att se på Barcas match imorgon :)
Barcelona C.Andrés
2010-03-30 01:54
BlueRed
Skippa och skippa,han vore en värdefull tillgång. Enbart för att en av Gourcuff eller Thiago blir välkommnad i A-laget betyder det inte automatiskt att den andre inte kommer. Vem vet.

Barca-tiki taka-la masia
Det där var en rätt så värdelös jämförelse. Enda jag håller med om är att båda spelarna är att dessa två är otroligt grymma spelare och varför betala 20-40 miljoner euro mer för en av dessa två när vi kan få den andra som är i princip lika bra för mycket mindre?
Javisst Fabregas är fostrad bland våra egna led,men hur många gånger har han inte sagt att han är nöjd i Arsenal och att han tänker stanna där ett bra tag? Får ta Sport & ELD's artiklar med en nypa salt när det kommer till honom.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-30 01:24
gourcoff vs fabregas

frisparkar kan båda...antagligen lika duktiga

mål:fördel fabregas i år har han fan gjort minst 20 baljor

assist: njaa lite fördel fabregas (hela han är xavi) så enkelt är det

första touch/passningspel/lång/kortpass..
fabregas fördel

styrka: jämnt

snabbhet: gourcoff fördel

dribblingar: jämnt

sen resten som huvudspel o sånt venne fann..

men bara att la masia är våran från vår akademi bevisar att han skulle smälta in han är vår generations xavi helt enkelt sen att han kan göra mål är inte bara bonus det är jätteviktigt :)
Annons: