/spanien/barcelona/forum/15654.aspx/spanien/barcelona/forum/15654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-06 23:50
Barcelona bestod av 3 delar ikväll

1. Valdes

2. ett lag som rullar ut motståndet och vinner bollinnehav

3. en målgörare som inte går att beskriva!
när han slutar o återvänder till den planeten han kom ifrån så hoppas jag att han får en staty större än frihestgudinnan! :D
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
2010-04-06 23:50
Exakt, en på Arsenal forumet skrek (på internetspråk då):

Hur jävla svårt ska det vara att göra en tackling mot knäet på Messi. Om man vill skada andra spelare är man sjuk, jag vill se bra fotboll. Om jag tycker Rooney presterar jättefin fotboll så vill ju jag som fotbollsfan att han ska vara hel och frisk så man kan skåda det, inte fan skulle jag vilja att någon går ut och bryter benen på han, fotboll ska vara ett kul spel, inget jävla MMA, pajasar.
Barcelona tarrak
2010-04-06 23:49
Sen måste jag tacka våra vänner i Puertan för att vara den lilla marsipanrosen på prinsesstårtan. Varje gång Barca har vunnit en stor seger i CL så blir man naturligtvis helt hysteriskt glad, men väldigt ofta så startar ett direkt sug att kasta sig hem för att kolla vad hysterikorna i loserforumet kokat ihop för att förklara sina egna tillkortakommanden och Barcas framgångar, och tänk, de gör en aldrig besviken!

Extra eloge till "40 year old virgin" (alla som sett presentationsbilden av den Madribäddade sängen med den enda "pussy" som någonsin kommer landa där fattar vem jag menar) för att dygnet runt sprida sitt hat i allt mer desperat och hatiskt tempo. Segersötman hade inte varit hälften så söt utan hans bittra hat!
Barcelonistas
2010-04-06 23:47
Gunners Freddie

Puyol,Pique,Ibra,Iniesta saknades för barca. så sluta gnäll över skador/avstängningar!
Barcelona NoGo™
2010-04-06 23:46
Barca-nist

Bry inte dig om dom, låt dom snacka. Gick bra utan både Leo och Zlatan förra gången heh.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-04-06 23:46
¡Barça!
Konstigt att det inte syns men jag har tippat iaf. Men du hade rätt:D
Spanien Gunners Freddie
2010-04-06 23:44
VAMOS BARCAA!!!//

Vadå genom att ha 5 givna startspelare på skadelistan? Eller att ha 2 mittbacksersättare också på skadelistan? Nej klart vi inte vinner något då. Ska vi strunta i att möta t.ex Stoke, Hull, Wolves eller Bolton i ligan för att lösa skadekrisen?

excellence//

Håller med till viss del, men det är inte tack vare eran akademi som ni har råd att köpa Zlatan utan det är tack vare att ni är en ännu större "turist fälla" än vad både vi och united är och att ni säljer fler tröjer på udda ställen (Amerika, Asien osv). Unicef är ju ett briljant PR trick...

Förövrigt: Tack Messi för lektionen

Barca-nist//

Hur ska man stoppa han då? För Stoke funkar det skit bra att skada motståndarna...
Barcelona Barca-nist
2010-04-06 23:43

Herregud va Inter fansen kör taktik snack om hur man raderar Messi, ju skada honom !??

Pratar folk fotboll eller MMA?
Hur tänker man när man uttalar sig att man borde ta in Matarazzi eller muntari och klippa av Messi bena. Lågt är förnamnet

Barcelona ¡Barça!
2010-04-06 23:42
VAMOS BARCAA!!!

Ser inte vad du har tippat men jag gissar på 2-6?
Barcelona tano
2010-04-06 23:42
Messi = fotbollsgud!

Men laget gjorde också en gedigen laginsats.

Men till helgen möter vi ett svårare lag (nu när arsenal hade så många skador).

Hoppas verkligen vi kan ställa upp med det bästa möjliga laget och att vi gör en lika bra insats där. Kvällens vinst gav hursomhelst en positiv känsla inför helgen.
Barcelona Abbe.
2010-04-06 23:41
Ämne: Vill även hylla en s....
Håller med. Klockrent inlägg, Hyder.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Blaugrana Es Mi Corazón

Aa jag vet spooky faktiskt :O

Jag hade det också :d
2010-04-06 23:40
Grabbar ser ni vad jag har tippat? Nån sóm tror att jag kan ha rätt?;)
2010-04-06 23:38
FC Barcelona en Mi Corazón //

Haha, trodde det var jag som skrev först, läskigt lika namn ju :)
I had faith in Marquez!
Barcelona Hyder
Vill även hylla en spelare som Busquets. Hur mycket skit har inte han fått motstå? "Han räcker inte till i stora matcher", "Hans slarv i passningsspelet kommer att visa sig vara förödande" och "Han har för dålig fysik" är några exempel på saker man har menat på i bland annat detta forum.

Men killen gör två mycket bra matcher i en CL-kvartsfinal mot Arsenal. Han gör allt med bravur och elegans. One-touch och snabba passningar överlag öppnar ofta upp hela mitten för oss. Några av de chanserna Messí hade i den första matchen var exempelvis frukten av den smartness som Busi besitter.

Han är 22 år och får bara mer och mer kött på benen. Då snackar vi CL-final, El Clasico och allmänt CL-spel. Han är i mina ögon en perfekt byggsten i ett Barcelona byggt av La Masía -produkter som vet exakt vad han ska göra och vad som krävs av honom.

Därmed inte sagt att Yaya ska nöta bänk, han är en klasspelare han med. Lite andra egenskaper men likväl nyttig för laget.

Under halvtidsvilan konstaterade tjejen som var på plats på Camp Nou hur fansen hyllade Messí, Bojan och Busi. Med plakat som sa något i stil med "Tack Pep, för att du ger chansen till spealre som Bojan och Busi". En sådana här sak visar lite att vårt satsande på egna produkter är någonting som uppskattad väldigt mycket av människorna runt klubben och det ser jag som en unik sak inom världsfotbollen. En motsvarande Bojan i Real Madrid hade ALDRIG fått lika mycket stöd och support av fansen eller klubben.
Cesc kommer gå till Barcelona i sommar, vänta och se. Han vill fan inte bli pensionär utan titlar.

Vet inte ens om jag vill ha Cesc, jag tycker vi ska gå efter Torres :)
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-04-06 23:37
Ganska roligt att ALLA här inne hade räknat ut Márquez, med det var faktiskt Milito som stod för tabben som ledde till Bendtners mål
Castefa //

Jag kan, jag kan!!

Svar: 1.
Valencia Mestalla Stadium
excellence//

We've got Cesc :D

Är inte 100 men tror Arsenal sitter på mer än vad Barca gör :O , vi tänker lite mer på lång sikt kanske ... vad vet jag, ni har ett bra lag och Pep har fått till det!

Edit: Eller var det omsättningen eller något i den stilen där Arsenal var top 3 minns ej.
Barcelona tarrak
Mestalla Stadium

Om vi nu ska tävla i att spendera lite pengar så kan jag meddela att eran startelva idag kostade mer pengar än de Barca-spelare som säkrade CL-titeln förra året. Men lycka till med eran strategi att spendera lite, spela som Hull och aldrig vinna någonting!
Barcelona Castefa
2010-04-06 23:36
Ämne: tarrak//

Ni spela....
Mestalla Stadium

Barcelona startade med 6 egna produkter, trots att ingen av Pique, Puyol och Iniesta startade. Hur många egna spelare hade Arsenal?

Noll koll
Real Madrid VJH
2010-04-06 23:36
grym berakning
2010-04-06 23:35
Mestalla din nöt, slå ut hela våran startelva..

Valdes - Vad kosta han?
Puyol - Vad kosta han?
Pique - 50 miljoner.
Abidal - 150 miljoner.
Alves - 300 miljoner
Xavi - Vad kosta han?
Iniesta - Vad kosta han?
Busquets - Vad kosta han?
Messi - Vad kosta han?
Pedro - Vad kosta han?
Bojan - Vad kosta han?

Sen har vi Zlatan, 500 miljoner + Etóo?

Vår startelva, drygt 1 miljard kronor. Är fan inte så mycket, det var ju vad Real betalade för C.Ronaldo.

Idag hade vi en liten annan femma men att säga att vi lägger stora pengar på spelarköp är fan ett skämt, om vi bortser från Zlatan och Chyg, lol
Barcelona Ordem e Progresso
2010-04-06 23:34
Blaugrana es mi corazón

Okej?
Barcelona ¡Barça!
2010-04-06 23:33
excellence

Han är bara bitter att dom blev utspelade och åkte ut..
Barcelona excellence
2010-04-06 23:31
Ämne: tarrak//

Ni spela....
"Zlatan kostar mer än vad vår preliminära startelva kostade att köpa..."

Å andra sidan så kan Barcelona kosta på sig att värva just Zlatan för stora pengar då majoriteten av lagets spelare i första elvan är egna produkter och 80 % av dessa tillhör dessutom värdsklass nivå inom fotbollen. Jag förstår inte hur du tänker när du anklagar Barcelona för att vara ett "köplag". Om man säger något sådant om Barcelona så är man verkligen ute och cyklar.

Barcelonas ynglingsproduktion är till och med en nivå över självaste Arsenal vars enda strategi är att skola fram talanger och satsa på de. Skillnaden mellan Arsenal och Barcelona är att Barcelona är klassen bättre på att få fram duktiga spelare samtidigt som dem har råd att köpa till sig stora namn. Er lagkapten är till och med skolad i Barcelona. Tänk till innan du lite för fan.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-06 23:28
Barca-nist

okok ;)
2010-04-06 23:27
Jag skiter fullständigt i ligan och El Clasicó, låt Marängerna vinna någonting. CL är det alla lag vill vinna, wow vilken merit att vinna spanska ligan.

Det är CL som gäller, fokus mot Inter.
2010-04-06 23:26
Mestalla Stadium
Men snälla du, spelade Zlatan idag? nej. Det räckte med messi som bombade in 4 mål och han har vi inte köpt?

För övrigt så vill jag bara säga att arsenal ALDRIG kommer att vinna en stor titel ifall de fortsätter på det här sättet som de tänker på
Annons: