/spanien/barcelona/forum/15653.aspx/spanien/barcelona/forum/15653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2010-03-31 18:03
adil

Det är nog ingen fara. Så himla lockande kan det inte vara att åka ut i åttondelen varje år. :)
adil [blaugrana]
2010-03-31 17:58
tarrak

Jo, jag förstår. Då gäller det väl framöver att hålla hårt i.. Ja.. Alves, Pique, Yaya, Pedro, Dos Santos, Thiago, Messi, Iniesta..

Haha Skämt åsido. ;)
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-31 17:57
hej alla cules !

nervösa ?

ta en titt på detta klipp jag lovar att ni kommer må bättre och vara peppade :)

GLORIUS BARCELONA !!!
Barcelona ¡Barça!
2010-03-31 17:57
Tarrak jag håller med 1-1 hade varit ett helt okej resultat.. vi spelar trots allt borta
Barcelona Criff
2010-03-31 17:56
tarrak, jag har satt pengar på lika :P Så jag håller med!
Barcelona tarrak
2010-03-31 17:56
Angående kvällens match så tycker jag knappast att vi kan vänta oss en seger. Barca har kryssat sju av de åtta senaste i CL, så jag har svårt att se varför det skulle gå så mycket bättre mot ett lag i absolut världsklass som Arsenal. Ge mig 1-1 och jag är nöjd inför returen!
Barcelona tarrak
2010-03-31 17:50
adil

Den "osynliga regeln" finns väl på det viset att ingen av klubbarna skulle sälja till den andra om det inte sker för hysteriska överpriser. De enda realistiska sätten att lyckas värva en spelare är väl att betala utköpsklausulen eller vänta till spelaren blir Bosman.

Vad jag påpekade var bara att det inte längre finns någon pakt som förhindrar klubbarna att gå efter varandras spelare som det var under Calderons era.
Barcelona Sam
2010-03-31 17:47
Blir riktigt spännande ikväll!

Om vi lyckas hålla bollen inom laget och föra spelet så tror jag definitivt vi lyckas ta med oss minst 1 poäng idag. Vice versa för Arsenal. Vi får hoppas att vi är laget som har en bättre dag för ikväll kan allting hända.

Snälla både Arsenal- och Barcafans sluta vara så självsäkra ni får bara mig och alla andra att må illa. Det är två bra lag som ställs emot varandra och allt från en uppriven plätt på gräsmattan till en åskådare som kastar in en badboll kan avgöra matchen ikväll.
adil [blaugrana]
2010-03-31 17:46
Gonzalo Il Pipita

Om du tar dig tid att läsa lite längre ner ser du att den länken är själva källan till varför diskussionen startade.

Om du koncentrerar dig en gnutta till, och tar dig tid över att läsa hela artikeln du också länkade kan du se att det var ni som förhandlade med våran Marc Bartra några månader innan. Varpå Barcelona försöker knyta åt sig Sarabia. Nu vet jag inte om det är någon slags hämndaktion men ändå.

Ni började.
Barcelona Pedrito
2010-03-31 17:45
Ämne: Ämne: Måste e....
Dem ska alltså göra 2 mål på oss på Camp nou... ja dröm vidare säger jag bara..
mannenn
2010-03-31 17:43
Ämne: Måste erkänna att ja....
Gud vad du kommer att få äta upp dina ord! Arsenal vinner med 2-1 ikväll och Barca vinner med 3-2 på NC och Arsenal gå vidare!
Barcelona Öagunner (1886)
2010-03-31 17:41
Väl mött idag!
Enligt mig är Zlatan vs Sol den mest intressant duellen btw.;)

Tror ni Henry startar eller börjar på bänken?
Det vore nämnligen ganska mäktigt om han kom in likt Beckham på Old Trafford.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-31 17:41
Adil//

På tal om osynlig moralisk regel så ska du se denna län innan du uttalar dig.
adil [blaugrana]
2010-03-31 17:40
tarrak

Iofs det är väl mer spelarna själva som får akta sig om de börjar överväga en flytt från Barca till Real, eller vice versa.

Man blir ju inte direkt uppskattad av fansen om man väljer att skriva på för Madrid efter en säsong i Barca. Beror också på omständigheterna men en sådan "osynlig regel" existerar iallafall.

Med tanke på att klubbarna har en så pass känslig relation som inga andra har till varandra så förhandlar väl inte Barca och Real hur som helst, ändå.
Barcelona tarrak
2010-03-31 17:31
Ämne: Gonzalo Il Pipita
....
Tyvärr skapar dessa parasiter en hel del onödigt arbete som redaktionens medlemmar kunnat lägga på viktigare saker än att spärra 50 nicks från samma användare. Tycker att det är beklämmande hur vissa försöker sko sig på andra människors ideella arbete.
Barcelona ElTriplete
2010-03-31 17:29
Och just det, om ni inte stör er på all reklamerande, så kan ni ändå gå in på JustZlatan.com och följa matchen live där. De har en bra live-rapportör faktiskt och gå in där om ni inte har Viasat eller tillgång till stream (men det borde väl alla ha, hehe).
Barcelona tarrak
2010-03-31 17:28
adil

Nja någon "osynlig moralisk regel" har det väl aldrig funnits då det ändå har förekommit en del värvningar klubbarna emellan historien igenom. Däremot hade Laporta och Calderon en uttalad pakt om att inte gå efter varandras spelare, vilket Perez, mig veterligen, aldrig har varit intresserad av.
Barcelona ElTriplete
2010-03-31 17:27
Gonzalo Il Pipita

Du förstår väl att folk gör vad som helst för att reklamera sin sida? Jag är säker på att du hade gjort exakt samma sak om du gjorde en egen svensk hemsida om Higuain...
Barcelona Bojan_27
2010-03-31 17:27
idag ska vi inte bara vinna över Arsenal. Vi ska krossa de på deras egen hemmaplan så att deras fans kan aldrig öppna käften inför returen..
Jag hade stor respekt för arsenal i england. MEN NEJ DE SKA BARA SLAKTAS PÅ DERAS HEMMAPLAN !
adil [blaugrana]
2010-03-31 17:19
tarrak

Tydligen ger Perez blanka fan i den pakten då det som sagt sägs att Real Madrid försökte öppna förhandlingar med Marc Bartra från La Masia, för några månader sedan. Men som jag fått för mig finns det alltid en "osynlig" moralisk regel som säger emot värvningar parterna emellan. Sen är det väl olika hur man tar hänsyn till det..

Hur som helst, Payback is a bitch!
Barcelona Pep the King
2010-03-31 17:17
Det regnar alltid i England:)
Barcelona tarrak
Ämne: vet vi något om vädr....
Det verkar vara sju grader och klarblå himmel just nu.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
BarcaCuleZlatan//

Tar aldrig dem här justzlatan människorna slut eller? dem sprider reklam på varje forum och spärras, lär dem sig aldrig eller?

Fanns en annan som hette zlatankonungen också han har blivit spärrad gör anonsering.

För det första så har dem en usel sida och väldigt zlatanfixerade ögon.
arsenal så klart
2010-03-31 17:13
Det fullkomligen ösregnade igår iaf när lagen hade sina träningar. Enligt prognosen kommer det vara skiftande regn skiftande klart när matchen spelas.
Real Madrid BarcaCuleZlatan
2010-03-31 17:13
www.JustZlatan.com - Där kan ni följa supermatchen mellan Arsenal och Barcelona LIVE!!!
Barcelona Katten_86
2010-03-31 17:09
vet vi något om vädret idag? kommer det vara regnigt?
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-31 17:08
För inte så länge sen skrev Mohamed Ahmed en artikel med titeln "Tänk på seny Zlatan!". Ungefär samtidigt publicerade Arsenalredaktionen en artikel med den mindre smickrande titeln "Unicef på tröjorna, fan va töntigt" (För er som inte läst eländet se länktips).

Tänkte nu bara uppmana er alla att ta efter Mohamed Ahmeds kloka ord! Med ödmjukhet kommer man längst! Det enda vi och arsenal kan enas om är att "bäst" är en färskvara som endast objektivt kan mätas i vinst lagen emellan. Kvällen får utgöra halva måttet på vilket lag som är bättre än vilket. Må bästa lag vinna!
Barcelona tarrak
2010-03-31 17:07
Ämne: Verkar det som att B....
Den där pakten gällde väl bara under Calderons presidentskap? Jag kan ha missat något, men så vitt jag vget har Perez aldrig varit intresserad av någon sådan överenskommelse.
Barcelona ★Barca★
2010-03-31 17:02
Skit i alla Arsenal fans. Dom har inte vunnit titlar på länge och det kommer dom inte göra på länge!

Strunta i dom för fan. Orka tjafsa.
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-03-31 17:02
Måste erkänna att jag är sjukt överraskad över den pågående debatten med Arsenal-fansen här på Ramblan. Skojar ni? Kvittar vad det blir idag, vi vinner med minst 4 måls marginal på NC.

Se istället fram emot snyggt spel, en laddad Messi, en sugen Ibra och kampen mellan Xavi & Cesc. Ikväll är vi barnvakter på englands största lekis. Mästarna lär ut, världen skådar. Visca vårat älskade Barca!
Annons: