/spanien/barcelona/forum/15641.aspx/spanien/barcelona/forum/15641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-30 18:49
jag skulle mer än gärna se Gourcuff i Barcatröjan nästa säsong. Kosta vad det kosta vill... nästan :)

Står köpet mellan Fabr och Gourcuff är det inget snack. Även om spelarna inte är fullt jämförbara. Fabregas är en en speltyp vi redan har. Gourcuff kan komplettera laget med saknad vänsterkant.Är dessutom trött på tjatet om Fabregas "rötter". Hade han velat spela i Barca hade han gjort det för länge sen. I Gourcuff finns spelsinne, teknik och avslut. Han har dessutom den fart under fötterna som krävs för att vara meningsfull bredvid Messi :)
Barcelona Barcadinho.
2010-03-30 18:46
Det kommer att bli ett svårt val för vänsterback positionen. Maxwell är tillgänglig men han har börjat vissa tecken på slitage på sistone.
Puyol kan spela där men jag tycker inte att han är tillräckligt involverad i spelet när han är på vänsterkanten. Det enda han gör är i stort sett att passa antigen till Valdes eller någon mittback. För lite kreativitet.

Inte säkert att Pique är med. I så fall är man nästan tvungen att spela maxwell på kanten och Puyol, Milito centralt.

Jag hoppas verkligen inte att Marquez får chansen, bara för att lösa problemetet med avsaknaden av backar. Jag är trött på hans tabbar och hur han täcker sin yta.
Synd att Abidal är inte 100 procent säkert med. Det skulle passa perfekt imorgon.

Jag tror att det kommer att bli Yaya och Busqi, men viktigt att Keita är tillbaka. Yaya ser inte att orka 90 minuter på sistone. Jag vet inte varför. Så känns det när man ser på honom, men jag har kanske fel.

Pedro eller Henry - jag personligt föredrar Pedro,även om Henry har rutinen. Jag tror att stämningen kommer att förstora för Henry.
Ungefär som Eto'o på Camp Nou. Han gjorde ingenting. Jag vill också ha en snabbare ytter. Pedro försvinner ibland från matcherna som vi vet. Då kan vi slänga Titi i så fall.

Iniesta är en avbräck så klart. Men vi ska komma ihåg att han var i en svacka sista månaden. Inte säkert att han skulle leverera i alla fall.

Jag tror att Barca kommer att lyckas kontrollera matchtempot redan från början. Arsenal kommer vänta på snabba kontringar. Lågt tempo minskar deras möjligheter för snabba ryck.

Om Messi är på en riktigt bra humör så kan den här matchen sluta riktigt bra. Han är en sån som kan avgöra matcher på egen hand från ingenting.
el Magico.

jag har en känsla av att Bayern skräller idag, bara en känsla.
Barcelona C.Andrés
2010-03-30 18:35
Hånad och hånad,mer som att folk inte visste eller vet vem Gourcuff är. Ser absolut ingen anledning att försöka få över Fabregas för runt 40-60miljoner Euro när han konstant deklarerat att han trivs utmärkt i Arsenal. Javisst,han är en otroligt bra spelare och spelade en gång i tiden i barcas egna led. Men dags att sluta köra på det spåret då det inte leder någonstans.
Barcelona Hetfield
2010-03-30 18:28
C.Andres

Jag tror inte att någon hånade dig, man kan dessutom inte jämföra Gourcuff med Fabregas då de spelar på olika positioner

Gourcuff är en offensiv mittfältare/släpande anfallare, och Fabregas är en central mittfältare/playmaker, så det beror på hur vi vill ha det
Barcelona C.Andrés
2010-03-30 18:26
Ämne: Basaric

Bra jobba....
Fan vad härligt att fler människor här på forumet inser vilken vass spelare Gourcuff egentligen är och inte skrattar när jag säger att jag föredrar honom före Fabregas. Justice!
Barcelona Hetfield
2010-03-30 18:19
Basaric

Bra jobbat!

Pedro är en perfekt truppspelare, han klagar inte, gör alltid ett bra arbete oavsett hur många minuter han får

MEN, jag ser fortfarande honom som en truppspelare, vi behöver fortfarande en riktig vass kantspelare till nästa säsong. Personligen så ser jag gärna Gourcuff i laget, men han verkar trivas i Bordeux, så vi får se
Barcelona Rambla~
2010-03-30 18:14
basaric:

Vilken grym video. Vad duktig du är. Kudos!

Fan, vad underbar han är ändå Pedro. Den videon gör ju att man uppskattar honom än mer nu.
Barcelona Omarboy
2010-03-30 18:03
Ämne: Jag har gjort en ny ....
Grym video! :)

Förövrigt kan jag inte sluta kolla på Xavis passning mot Inter i slutet av klippet. ;)
Barcelona basaric
2010-03-30 17:45
Jag har gjort en ny video med Pedro, check it out!

länktips*
Barcelona Omarboy
2010-03-30 17:22
Ser hellre Henry starta och Pedro komma in sista 30. Han spelar alltid bättre när han kommer in.

Inte för att tala om Henrys erfarenhet och rutin i detta skede av en så stor turnering.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-30 17:21
Kolla in Crackóvias highlights från matchen mot Mallorca. Fan vad skön Pep är; "Es una puta barbaridad!"

*Länktips.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-30 17:11
Ämne: Valdes
Alves Milito....
Låter som den bästa startelva vi kan mönstra utan Iniesta och Abidal. Med Keita och Yaya som bollvinnare på mitten får Xavi utrymme att göra det han gör bäst.

Mitt enda frågetecken är egentligen Pedro. Nog för att han besitter potential men det senaste tycker jag att han tappat för mycket boll och vunnit allt för lite. Han tycks helt enkelt väga för lätt. Mot ett tillbakapressat Mallorca är det kanske ingen katastrof men mot ett bollspelande Arsenal kan det vara klokt med mer rutin, som både håller och vinner mera boll - a.k.a Henry!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-30 16:49
Valdes
Alves Milito Pique Puyol
Yaya
Xavi Keita
Messi Zlatan Pedro

Den startelvan tycker jag ger en bra balans på bortaplan mot Arsenal. Pedros arbetskapacitet på högerkanten tycker jag är värdefull. Henry ska självklart hoppa in och ta emot stående ovationer från publiken. Tycker nästan att det kan användas som taktiskt drag att spara honom till 60-70:e minuten för att sätta press på Arsenalspelarna.

Backlinjen mot Arsenal med Bendtner på topp och en snabb ytter kräver en brytningssäker kantspelare och 2 duktiga huvudspelare (mittbackar) med bra fysik och där passar Milito in bra med Pique.

Keita och Yaya ska bara köra över Diaby, Song, Fabregas eller vad dom än heter. Där kan vi köra över juniorerna och vinna matchen.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-03-30 16:47
Kolla länktips grabbar!

Jag tror nog att jag pissar på mig för det där är bland det dummaste jag någonsin läst.

Hur fan kan man ens våga jämföra Bendtner med Zlatan? Visst de är lite samma spelartyp bara att Zlatan är typ så mycket bättre på allting, skickligare, snabbare t.o.m trots att han är äldre än honom. Vid Bendtners ålder rushade/dribblade Zlatan förbi typ 4-5 spelare gång på gång.

Skrivaren tycker att Bendtner är viktigare för Arsenal än vad Ibra är för Barca och försöker få det låta negativt för Ibra liksom vinklat.

Ja det är väl därför Bendtner sopan är 4:e anfallare (?) i typ ett pojk Arsenal, samtidigt som Barca är mycket mycket bättre som lag, har bättre spelare som kan göra jobbet när en väldigt viktig pjäs är borta. Hur kan man skriva så?

Sen skriver han också att Zlatan "bara" gjort 2 mål i CL på 6 matcher typ, medan Bendtner gjort 4. Zlatan har gjort 2 mål, 1 assist och dem 2 målen var inte vilka som helst. En livsviktig kvittering mot Kazan när det gällde som mest, sen livsviktiga bortamålet mot Stuttgart som tog Barca 50% till kvarten redan då. Sen spelade Barca fan svåraste gruppen med alla mästare, i Ukraina, Ryssland medan Arsenal hade pajas grupp som vanligt. O där lyckades Bendtner bara göra 1 mål? Sen gjorde han typ "hattrick" mot ett lamt Porto när matchen typ redan var avgjord och skit. Porto var ju sämst, ärligt talat okej om han hade gjort hattrick mot Man U eller Barca osv.

Fan vad arg jag blir på folk som tror att Bendtner är bra och jämför honom med anfallare i yppersta klassen som Ibra, Rooney, Drogba, Torres, Villa ha ha.

Vad tycker ni om artikeln?
Barcelona Pedrito
2010-03-30 16:45
Ämne: el Maestro!

Marq....
Marquez kan inte följa sin gubbe särskilt bra längre.. Han blir lurad i varje kontring
Barcelona Pep.G
2010-03-30 16:44
el Maestro!

Marquez i en CL kvartsfinal mot Arsenal ? Jag ber till Gud att Pep inte ens tänker i dem banorna. Det är inte samma Rafa som vi känner. 2006 var värlens bästa mittback när det gällde att crossa bollen men nu har han verkligen tappat. Känns för klumpig.
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 16:21
Det gäller att hålla nollan och göra mål. Puyol är därför bäst i den postionen om Abidal är inte tillgänglig.
Barcelona el Maestro!
2010-03-30 16:19
Ämne: Är det någon som vet....
Jag tror snarare på att Puyol ska spela på vänsterkanten. Maxwell håller inte riktigt försvarssmässigt mot Nasri och Arshawin.
Pique ska spela i försvaret tillsammans med Milito eller Marquez. Alves på högerkanten.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-03-30 16:18
Gallas och Fabregas är med i truppen. Om Fabregas spelar avgörs på uppvärmningen. Väntad startelva:

Almunia
Sagna Gallas Vermaelen Clichy
Song
Diaby Fabregas
Nasri Bendtner Arshavin

Spelar inte Gallas går Sol in. Spelar inte Fabregas går Nasri ner som spelfördelare och Walcott/Eboue/Rosicky spelar som högerytter. Hoppas dock på Eboue ist för Sagna men det lär inte hända.

Väl mött.
elbraco
2010-03-30 16:11
Är det någon som vet ungefär hur startelvan ser ut imorron? Har läst att Pique är småskadad, Abidal är tillbaka men inte i matchform etc, Xavi är tillbaka.
Alves Puyol Milito Maxwell
Xavi Busquets Toure
Messi Ibra Pedro/Henry

låter det rimligt? Hade varit sjukt kul om Henry hade spelat.
Barcelona Barca4eva
2010-03-30 15:54
Sam

han sa borta :P vi har ej förlorat mot Rubin borta, kryss där.
Barcelona Sam
2010-03-30 15:50
Rubin Kazan.
Barcelonistas
2010-03-30 15:42
jag tror på kryss eller vinst imon. för vi är riktigt svårslagna i cl, om ja inte minns fel så sist vi losa en match i cl BORTA PLAN! var la 08 mot man united? efter det så har vi inte en enda förlust.

tror de blir 1-2 imon Messi o Ibra målskyttar.
Barcelona Mojito
2010-03-30 15:16
Ämne: Enligt FIFA:s regelv....
Ingen förnekar att Cesc utvecklats i Arsenal, det var inte så att att han var en helt färdig produkt.
Däremot har han skolats i La Masia och det är det tänket och fotbollskunskapen inom akademin som ligger till grund för hans utveckling.

Arsenal har utvecklat honom vidare, och framför allt gett honom chansen efter försäljningen av Viera.

Men som Arsene Wenger själv sa efter att ha studerat katalanen på U17 mästerskapet;
"jag såg vilken bra speluppfattning och vision han hade för spelet".

Man kan väl slutligen säga att Barcelona i princip är riktmärket för Arsenal, och det är ju inget fel med att ta efter de bästa...

Väl mött på i morgon gunners.
Barcelona ¡Barça!
2010-03-30 15:13
Konstiga regler det där.. Hur bir det om en spelare spelat i en klubb mellan t.ex 13-17 års ålder och i en annan 17-20, vilken klubb är han en produkt av? flummiga regler
Spanien Rödvit tomtemor
2010-03-30 15:04
Enligt FIFA:s regelverk är Fabregas en Arsenalprodukt då han tillhört klubben minst 3 år mellan 15-21 års ålder.

Hur vida det är rätt eller fel låter jag vara osagt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-30 14:55
Pep är Xavi, Iniesta och Fabregas idol sen de var mindre. Men han gick aldrig så långt upp i banan som dessa herrar gör. Han byggde upp anfall efter anfall och säkrade sen balansen i laget.

Då var det andra killar som tog hand om anfallen, som Stoichkov, Lau, Eusebio, Txiki osv.. Sen kom väl spelare som Lucho Enrique, Hagi, Romario osv...

Guardiola hade en underbar tillslag på bollen utanför straffområdet men kom oftast inte ens till dom lägena så ofta.
Barcelona westinho
2010-03-30 14:55
Criff

Jag tycker det snarare är Jonathan som liknar Xavi i spelstilen. Thiago är lite mer Deco-aktig; bjuder på fina finter, slår avgörande chanspassningar..mer show helt enkelt.
Barcelona westinho
2010-03-30 14:54
¡Barça!

Jag vågar inte ens hoppas på att han missar matchen. Alla vet hur värdefull han är för Arsenal och även om han har ont och är halvskadad tror jag att Wenger kommer chansa med Fábregas i en så viktig match som denna.

Jag hoppas bara att Pep inte sätter Busi från start imorgon. Hur mycket jag än gillar Busi så är det bättre att spela med Yaya och Keite.
Barcelona Criff
2010-03-30 14:51
Det jag har sett utav Thiago, så tycker jag han ser lovande ut. Tycker inte han liknar Xavi så mycket, utan är mer framåtgående, dribblar försöker dra sig in mot mål.
Fast har mer eller mindre bara sett honom dem få minuter han fått i A-laget.

Någon som har mer koll på honom hur han lirar i B-laget? Är han mer motor där a la Xavi eller?
Annons: