/spanien/barcelona/forum/15636.aspx/spanien/barcelona/forum/15636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-29 10:37
MerÄnEnKlubb

Co-sign.

Man sitter och funderar hur Barcelona ska starta, man spelar upp matchscenarion i huvudet och man lämnar ingenting åt slumpen.

Wenger gick ut och sade att det inte kommer att finnas någon man-man-markering och det ska vi vara glada för. Det är bäddat för fotbollsfest.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-29 10:37
MerÄnEnKlubb

Co-sign.

Man sitter och funderar hur Barcelona ska starta, man spelar upp matchscenarion i huvudet och man lämnar ingenting åt slumpen.

Wenger gick ut och sade att det inte kommer att finnas någon man-man-markering och det ska vi vara glada för. Det är bäddat för fotbollsfest.
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-03-29 10:35
Zlatan huvudperson i Nikes nya skoreklam
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-29 10:29
Haha, normalt sett brukar jag sitta här med måndagsångest men idag är det ren och skär Pre Match Stress - redan på måndag!? =D

Efter förra säsongens urladdning kändes det riktigt tomt när extasen väl lagt sig. Trodde allt att Barcafanatikern i mig tackats av med guldklocka och pensionerats. Men Icke! Återigen tycks våren innebära en emotionell berg-och-dalbana i fas med Barcas resultat. Love it! =D
Barcelona ¡Barça!
2010-03-29 09:44
älskabarcelona

Jag undrar samma sak, när blir Kaka helt återställd? Har varit skadad rätt så länge nu.
Barcelona ¡Barça!
2010-03-29 09:23
A. Gaudi

Vi spelar väl vår match mot Arsenal på onsdag?
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-03-29 03:58
Det är ju sjukt att Real tar sin 16 raka hemma seger i ligan vid vinst mot barcelona, tror ni barca bryter trenden?

Real måste göra 2 bra halvlekar för en gång skull ifall de ska vinna, stoppar man messi och Xavi så är allt vunnet, xavi tror jag inte hinner komma i form, men messi har varit formtoppad i några veckor för tidigt för el classico, kanske kommer formdippen 2 matche innan el classico?

Vad har hänt med vampyren? totalt iskall för tillfället.
Barcelona A.Gaudi
2010-03-29 02:45
var väl inga överaskningar att real vann ikväll, hade atletico ledit med 4-0 efter första halvlek hade jag ändå utgått ifrån att real skulle vända i andra.

Enda chansen för Atletico att spöa Real Madrid är ifall dom möts i åttondelen i Champions League ;) (haha där var jag elak).

men nuså, ingen mening att prata om el classico än när vi har en ännu viktigare match på tisdag mot arsenal.
Real Madrid Casillas #1
2010-03-29 02:34
Seriöst grabbar, vad är det med er och konspirationsteorier? "Getafe var en lägg match Atl madrid var en lägg match" OM ni förlorar El classico, ska ni säga att Perez mutade Laporta då också? Snälla det börjar bli löjligt med dessa barnsliga ordkrig..

Och jag såg att någon/några tyckte att Real var världens äckligaste klubb för att några madridistas klagar på alves och hyllar xabi & ramox, då är det väl ändå de som skrev som som är "äckliga" och inte klubben?

Väl mött på Santiago Bernabeu och god natt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-29 02:26
Hoppas bara att Cristiano är lika bedrövlig mot oss som han var idag mot Atletico. Killen är enormt avundsjuk på Higuain känns det som och trivs inte när någon annan gör mer mål än honom i laget. Han försöker bara skjuta från alla möjliga håll och vinklar och gnäller oftast på alla när han inte får en passning i straffområdet.

Känns som om Barca har en god chans att klara av minst ett lika resultat.
Barcelona Pep.G
2010-03-29 00:44
Pep the king

Njaa, vi får inte vara elaka mot den nya Redondo, ledaren bakom el madridismo..
Barcelona Pep the King
2010-03-29 00:39
Pep.G¨

Hahah Gago är juh underbar:D

Barcelona älskabarcelona
2010-03-29 00:34
Hinner Kaka läka till El Classico ? Någon som vet nåt om det `?
Barcelona Pep.G
2010-03-29 00:29
Haha fy faan vad jag är glad att Gago har börjat komma tillbaka till startelvan igen lagom till El Classico. Hoppas den tuppen startar den 11e april så ska ni få se på en ny 6-2 show.
Barcelona BlueRed
2010-03-29 00:17
Kan inte riktigt hålla med om att Sergio har sämre passningsspel, för mig är dem ungefär lika bra. Skillnaden är att det går lite snabbare med Busquets, som släpper bollen tidigare än vad Touré brukar göra. Med Iniesta borta så kan hans snabba spel i mitten behövas.
Barcelona Los Cules
2010-03-29 00:05
Aa allt vi kan göra är att hoppas eller att åka till London o övertala honom. :)
Barcelona ★Barca★
2010-03-29 00:01
Los Cules

Tyvärr så tror jag Pep kommer starta med Busquets.

Men vi får hoppas att Keita,toure och Xavi startar på mitten.
Barcelona Los Cules
2010-03-28 23:48
Vill se Keita, Toure och Xavi i mittfältet mot Arsenal. Jag blir besviken om jag ser Busquets starta, han är ingen dålig fotbollsspelare men helt ärligt så kan man inte lägga Busquets som brukar slarva mycket när det gäller passningspelet i en sån här stor match före Keita eller Yaya.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-28 23:40
Det är så klart inte någon läggmatch. Atletico försökte göra så gott de kunde. De lyckades åtminstone hålla matchen i liv till det sista.

Real är oerhört starka hemma. De spelar också fysiskt och inte bara tekniskt. Mycket svårt att möta dem. Det är inte så att Atleticos spelare ger hopp eller inte vill. Det är för svårt helt enkelt. Märker ni inte dominansen i nästan varenda sekvens? Det behövs ett bättre motstånd därborta.

Det fanns en mängd matcher den här säsongen som Real fick fördelar (små eller stora) av domarna, men absolut inte idag. Domaren var rättvis, hur korkad det än låter (de ska ju vara objektiva och rättvisa alltid vill man tro).

Vi behöver vara de första som tar poäng från marängerna i Madrid den här säsongen. Det är ett måste. Kryss eller helst vinst. Milan och Lyon lyckades och ta poäng. Då kan Barca med.

Det är bara tre dagar kvar till en super intressant match för oss i London.
Jag njuter fortfarande av det faktumet att Perez ska följa CL framför tv.n hemma och inte på arenan.

God natt.

Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-28 23:39
H.Alavi/

Jo det stämmer, han brukar spela Keite nu mer regelbundet. Keite i all ära, men avsnitten med Eto'o var hysteriska.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-28 23:37
el Flaco - Fuerza Chile!

Tog han inte över Keitas roll? Har för mig att jag har sett honom spela Keita på några klipp. :)

Spelar Madrid på samma sätt som de gjorde mot Atletico så ökar Barcas chanser att verkligen sätta dit dom i sin egen borg.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-28 23:33
Saknar Eto'o-imitatören från Crackóvia. Han har fått betydligt mindre utrymme nu när den riktige såldes till Inter. Han var en av de roligaste karaktärerna förra säsongen.
Barcelona Gaucho!
2010-03-28 23:30
haha skönt parodi-klipp med zlatan och eto'o på fotbollskanalen precis, taget från spansk media :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-28 23:30
Hahahah Crackóvia så kungliga!
Barcelona tano
2010-03-28 23:29
Ämne: tano//

Håller med....
Okej! Intressant att en Real supporter kan se på det med lite objektiva ögon. Det ger jag tummen upp för! :)

Jo jag håller med om han är en bra fotbollspelare, det har jag sett tidigare år. Har dock aldrig gillat filmandet i fotbollen. Skulle varit roligt om han kunde lämnat flmandet bakom sig och alltid försöka så bra som möjligt. Tror nog det skulle göra honom ännu bättre! (även om frisparkarna han får säkerligen hjälper laget mycket).
Barcelona Barcanist
2010-03-28 23:29
Ämne: Ämne: De övri....
IQ-befriade människa - Vad har det att göra med det jag skrev? Herregud, ibland undrar man om det finns något mellan öronen på sånna som du.
Barcelonistas
2010-03-28 23:28
Rambla~

Mannen när ja ser aguero o forlan så här lojt som dom spela ida. men sen mot barca köra som om de vore en cl final får en att undra j***** mycke mannen.

men bara o lägga ner den här onödiga disskusionen lol..

Real Madrid Sou_Ronaldo
2010-03-28 23:26
Ämne: De övriga Madrid-lag....
Är det därför Barcelona spelarna inte går till träningarna när dopningstest kommittén skickar ner sina anställda???
Barcelona Barcanist
2010-03-28 23:21
De övriga Madrid-lagen gör krokben på sig själva och knäpper upp sina egna byxor för Real Madrid, vilket jag inte förstår mig på.
Espanyol ger ju oss alltid en bra match, varför måste Madrid-lagen vika ner sig, seriöst jag lider fan med Patético-fansen.
Real Madrid obbe
2010-03-28 23:21
Barcelonistas//

Du bara antar saker.

Man kan inte ta en person seriöst som antar saker.

Läggmatch?

Kanske kan det vara så att atl madris mål de gjorde kom för tidigt och det blev för måna om att försvara den ledningen.

och ett mål är skört att försvara med så mycket tid som återstår.

De skulle spelat vidare som de gjorde, men allt är inte så enkelt.
Annons: