/spanien/barcelona/forum/15630.aspx/spanien/barcelona/forum/15630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-05-25 10:44
Mojito, Konstigare saker har hänt :P Men det diskuteras tydligen att Maxwell ska agera backup till Alves på högerkanten istället. Och då kommer Filipe som en naturlig backup.
Tror dock bara detta är spekulationer tagna från intet då det låter ganska otroligt.

Miguel Veloso är nog mer defensiv än Toure, men Busquets är mer defensiv än dem båda. Har dock inte jättestor koll på Veloso, men utav det jag har hört/sett(lite) ligger han någonstans mittemellan.

Jag är också nöjd med spelarmaterialet, men om Toure skulle packa väskorna tror jag det behövs en förstärkning på den positionen. Kul att bara ha Marquez som backup på den viktigaste positionen.. njaa :P
Barcelona D.Villa#666 !2-6!
2010-05-25 10:40
Mourinhos tajta byxor under CL firandet! :D haha
elbraco
2010-05-25 10:06
Veloso är väl lite mer offensiv än så eller har jag fel?
Barcelona Mojito
2010-05-25 10:00
Criff

Känns som nyhetstorka ang Poulsen och Filipe Luis.

Precis som du säger har Maxwell spelat godkänt, och det finns ingen anledning att byta ut varken han eller Abidal inflör kommande säsong.

Poulsen känns långt ifrån Barcamaterial, bra på att täcka ytor men bedrövlig med boll.

Om Yaya skulle lämna ser jag gärna Veloso från Sporting som back-up till Busi. Han kommer acceptera bänken och kan dessutom användas, likt Yaya, på flera andra positioner. Bör kosta i trakterna kring 100-120 miljoner SEK.

Annars är jag som Susanna Kallur brukar säga: "Jättenöjd" med de spelare som redan finns.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-25 09:51
Godmorgon culés!

Kan med ett stort leende på läpparna meddela att JDS kommer med största sannolikhet att skriva på ett nytt kontrakt redan den här veckan. Då var det alltså 1/5 avklarat.
Barcelona Criff
2010-05-25 08:12
Mojito, Ja målvakten hade ingen bra dag :P

USch! Nu börjar Poulsen ryktet komma igång igen, som komplement till Busquets denna gången iofs, men jag tycker han är kass!
Sen Filipe Luis igen, fattar inte vad vi ska med honom till nu? Maxwell har visat sig vara en bra värvning.
Barcelona Mojito
2010-05-25 07:14
Criff

Härligt ryck i steget han har, och hörnan går ju inte av för hackor den heller.
Motståndarnas målvakt lär dock inte ha sovit så gott under natten.
Barcelona Criff
2010-05-25 02:50
Silka Golazos utav Gerard Deulofeu för landslaget!!
Har vi en framtida stjärna in the making? :D
Barcelona Gabriel
2010-05-25 02:06
Trippeln

Krossade Man U oss? Om jag minns rätt så var det vi som ägde hela matchen på Camp Nou, visserligen utan att skapa allt för mycket målchanser men hade dom ens ett skott på mål? Ronaldos missade straff måste väl varit den enda målchans dom ens hade i den matchen?

På Old Trafford var dem inte heller överlägsna oss. Enbart ett grovt misstag av Zambrotta och ett otagbart distansskott av Schooles gav dem finalplatsen. Dessutom var detta i ett år vi var miserabla och långt ifrån vår bästa form. Ronaldinho var slut, Deco mätt, Henry hade inte kommit in i laget och Eto'o hade varit borta ett halvår den säsongen. Man litade på att Messi skulle göra precis allt själv.

Stort fel av dig. Manchester krossade oss verkligen inte. Men bortsett från det så håller jag med dig. Jag har inte riktigt heller övertygats när det gäller hur vi ska ta oss ann den destruktiva fotbollen. Kan komma att bli ett stort problem för Pep i nästa el classico med tanke på Mous ankomst.
Delarocha
2010-05-25 01:10
Portugals problem är att de är ett uselt lag och har egentligen bara en bra spelare. De spelar ju usel fotboll utan en spelidé alls. Förstår inte all hype kring Portugal. Dem är dåliga.
Barcelona Trippeln
2010-05-25 00:58
Är det bara jag som känner att vi inte riktigt än har besegrat destruktiv fotboll,känns som vi hade tur mot Chelsea .Manchester U var tvungna att spela lite för de va i final men året före krossade de oss. Samma med Inter.

Kan det ändras med Villas intro?
Barcelona Derrobarca
2010-05-25 00:58
Läste att Barca ska nu lägga ett bud på cesc...30m£
Barcelonistas
2010-05-25 00:33
portugal har ju ingen spelide alls. utan man vinner matcher på invudella prestationer o de håller inte mot bra lag. skulle inte bli förvånad om portugal åker ut i gruppspelet.
Barcelona ferreira19
2010-05-25 00:29
jag måste slå tillbaka med portugisiskt blod i detta läge. Dom har hittat sin anfallare, elelr snarare värvat honom från brasilien. Han heter liedson och är föör bra för att spela i portugiska ligan, ni kommer troligen se honom i de stora ligorna framöver.

PS Pepe spelar itne mittback, han lirar deffensiv mitt och bruno alves och carvalho spelar mittbackar.
Barcelona Hetfield
2010-05-25 00:13
Portugals problem är att de saknar en riktig bra världsanfallare (striker), det har de saknat i flera år. De försökte med Pauleta och Nuno Gomes, men de höll aldrig måttet

Annars så har de ett rätt så bra lag, Simao, C.Ronaldo, Deco, Moutinho osv. är inga dussinlirare, sen har de mittbackar i form av Pepe och Carvalho

Det som är intressant med Argentinas lag är att till nästa VM så är de flesta anfallare i deras prime: Messi, Aguero, Tevez, Higuain, så även om de åker ut i år så finns det alltid en andra chans

Men Vamos Espana!
Barcelona barba
2010-05-24 23:40
Ämne: Jag tyckte att JDS v....
JDS satt på bänken hela matchen... Det var storebror Gio som var i farten.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-24 23:27
Spanien kommer med all sannolikt att möta antigen Brasilien eller Elfenbenskusten i 8.e-delsfinal.
Vilken delikatess - det är bara att räkna dagar dit.
Förmodligen blir det Xavi y Villa mot Yaya, Drogba och Svennis.
Blir det en repris på ""Fucking Disgrace"?
Barcelona Barcadinho.
2010-05-24 23:15
Jag tyckte att JDS var ok.
Det är klart inte lätt att komma till Wembley och briljera. Han har en fin känslig vänster fot och han är väldig smidig. Jag har en känsla av att han känner på sig lite press att han måste bevisa något.
Kul annars att se Javier Aguirre vid sidlinjen. Första gången jag ser honom sen han har lämnat Atletico ("Messi, ta det lugnt, det räcker nu")

Edit: Fel av mig. Geovanni var det. Jag tittade inte så noga på matchen. Lite pappersarbete parallellt med tvn.
Barcelona DM1982
2010-05-24 23:14
Ämne: DM1982/

Många tun....Sweet Jesus, det var väl mer eller mindre ett ordinarie Portugal. De har Brasilien och Elfenbenskusten i sin grupp, de kommer nog åka på riktigt duktigt med stryk av dem. Frågan är om de vinner över Nord-Korea, det kan bli tre förluster. Känner på mig att vi får se en viss Ronaldo extra grinig och gråtfärdig den här sommaren.

Kul att se att Argentina har börjat le igen och att deras spelare verkar ha fått igång något slags lir igen. Visserligen är Kanada inte mycket att var rädd för på planen men en vinst är alltid bättre än en förlust.
Barcelona Essienesque
2010-05-24 23:13
Va är det för skit Hlebs agent pratar om när han säger att Hleb kommer att komma tillbaka till Barca i sommar? Jag som kände mig så säker på att han skulle bli såld..

Han har ju underpresterat i Tyskland, fattar inte vad han har å hämta i Barca.
Barcelona Gaucho!
2010-05-24 23:11
Snyggt mål av Kun! 5-0 :)
Real Madrid Finkeln
2010-05-24 23:08
en lag som spelar 0-0 mot sverige har inget i vm o göra!

ja syftar på portugal. 2 0-0 matcher mot kanske de sämsta sverige på länge.
Barcelona ElTriplete
2010-05-24 23:08
Hhahahaha

Portugal 0 - 0 Kap Verde

Herregud. JAg är säker på att Portugal tar tredje platsen i sin grupp. Brasilien etta och Elfenbenskusten tvåa.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-24 23:05
DM1982/

Många tunga vapen fanns med.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-05-24 22:59
Har för mig att Messi hade en liten skada så det kan nog vara därför han inte spelade, Maradona ville inte riskera.
Barcelona DM1982
2010-05-24 22:55
Portugal-Kap Verde...0-0? WTF? Vad var det för lag som Portugal ställde upp med egentligen? Kap Verde ska de slå alla dagar i veckan även om de ställer upp med ett b-lag. De var ju inte heller speciellt bra i kvalet, det luktar fail lång väg där.
Barcelona Barca4eva
2010-05-24 22:43
Andre_D

Seriöst? Men fan vad surt -.- man vill ju se honom spela.
Real Madrid Finkeln
2010-05-24 22:43
Andre_D
2010-05-24 22:42
Messi är inte ens på bänken.
Barcelona Meessii10
2010-05-24 22:24
Gaucho
Oj hänger inte med:P Höll på med annat medan 2-0 målet kom:P
Annons: