/spanien/barcelona/forum/1563.aspx/spanien/barcelona/forum/1563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-12-06 18:22
Jag förstår att MSN är goda vänner både på plan och utanför men tycker alla tre ska skärpa sig och sluta att gulla med varandra något kan kosta oss poäng och som just hände igår då alla tre mer tänkte på att leta och passa till varandra än avsluta själva när lägger ges. .. så skärpning nu och rätt inställning inför fortsättningen
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 18:19
BARCA- mes que un club - inbördes möten. Hamnar vi på samma poäng så kmr vi fortfarande vinna ligan.

Vi har dessutom vunnit inbördes kampen det här året då vi massakrerade dom med 0-4 hemma.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-06 18:16
Barcelonistas

Var får du 5 poäng ifrån vad jag kan se så är vi på 34 poäng och Real på 30 poäng ?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 17:57
Precis som Gabriel sa. Rafa Benitez Real Madrid är ett högst mediokert lag som har enorma problem. När inte ens deras gud Carlo Ancelotti lyckades vinna ligan före Tata Martinos Barcelona som va de sämsta på länge vad säger då att Benitez ska komma och vinna ligan före ett Barcelona som idag är världens bästa klubblag?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 17:55
5 poäng efter i den Spanska ligan framför allt när motståndet heter Barcelona är enormt mycket.

Man måste alltså ha en bättre streak än Barcelona under säsongens gång. samtidigt som man inte ens får tappa poäng själv.

Finns som sagt inget som talar för Real Madrid. De faktum att vi har Clasicot hemma också är också en stor fördel.
Barcelona Krabban94
2015-12-06 17:50
@Barca4life98:

8(fre)-11.4(mån).2016
Möter vi Sociedad på Anoeta. inget datum fastställt ännu, men den helgen.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-12-06 17:45
Denis Suarez står för en assist och Villareal har nu vänt till 2-1.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-12-06 17:36
Skit också, korsbandet gick nog nyss på JDS. Det ser iaf inte bra ut, ut på bår med stora smärtor. :(
Barcelona Katalano
2015-12-06 17:35
@LegendenN10:

Inte det minsta kul utan bara ett osmakligt inlägg.
Barcelona LegendenN10
2015-12-06 17:09
[QUOTE=Stright outa Barca ]en valencia fan dog när denna firade 1-1 målet. Vila I frid [/QUOTE] Vissa dör när de firar ett mål mot oss och en del måste spotta ut blod för o kunna vinna över oss, mäktigt ju! vila i frid! Jag tror nog han är glad i himlen, eftersom han fick fira ett mål mot universums bästa lag nånsin!
Barcelona Davids3
2015-12-06 16:28
Igår frågade jag här när det senast spelades en match utan ett enda byte, men fick ej svar.

Senast det hände var Feb 1999, Van Gaal var tränaren och Lucho var på plan.
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-06 16:24
en valencia fan dog när denna firade 1-1 målet. Vila I frid
Barcelona DM1982
2015-12-06 16:15
[QUOTE=Barcelonito / Lucho Enrique 21]B Trodde du Barca skulle vinna trippeln vid Samma tid förra året? Eller skrev du en del skit om Lucho också? :) 5 poäng i fotboll är absolut ingenting! [/QUOTE] Fast hellre 5 poäng före än 5 poäng efter.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-12-06 15:34
B@Barcelonistas:

Trodde du Barca skulle vinna trippeln vid Samma tid förra året? Eller skrev du en del skit om Lucho också? :)

5 poäng i fotboll är absolut ingenting!
Barcelona Barca4life98
2015-12-06 15:33
Att tro att vi kommer vinna varje match tills säsongen är slut kommer inte att hända. Ska man tappa poäng så ska man göra det på sättet vi gjorde det på igår. Ren otur helt enkelt. Spelet var faktiskt riktigt bra, vi lyckades ta oss igenom bussen flera gånger. Kanske är bra att vi varvar ner ett tag nu, rotera på materialet, för att sedan explodera under våren igen? Förresten när möter vi Sociedad borta?
Barcelona FCB_Messi
2015-12-06 15:27
Valencia skapade enstaka chanser för att vi tappade boll väldigt olägligt. Efter 65 min så var det väldigt dålig koncentration från våra spelare . Dålig rörelse och allt för lojt. Man ska aldrig tappa fokusen !! 90 min koncentration annars blir man straffade. Om jag minns rätt så kom valencias första skott på mål nån gång efter 70 min ! Det enda man kan skylla på är att vi inte satte våra fina lägen till 0-2. Då hade det varit avgjort. Men men nu är det bara historia.. Vad tror ni det blir för startelva i CL ?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 15:25
Vi är 5 poäng före Real Madrid ( jag räknar med inbördes) det finns inget som talar för Real Madrid absolut inget. Vi ska alltså tappa i 2-3 matcher samtidigt som dom ska gå cleant.

Chansen är större att Rafa Benitez blir Fitness modell.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-06 15:03
Men snälla det hade varit en sak om vi hade spelat dåligt men vi kunde och borde haft 0-3 första 45. Det handlade om otur. Valencia saknade många spelare men dom växte enligt mig. PSG slog oss med många spelare borta i gruppspelet på sin hemma plan. Men i returen så slog vi deras ordinarie med 3-1. Bara iq befriade personer med 0 kunskap om fotboll drar ett sådant patetiskt kort som detta. Twi 100 gånger om.
Barcelona Federer
2015-12-06 14:45
“He’s one of the best players in the world. Is he the best? It depends on your opinion, but he’s a great, great player.” Detta kommer Ronaldo verkligen inte gilla. Inte bra sagt av Bale nu kommer Ronaldo frysa ut honom ännu mer.
Barcelona neymar JR
2015-12-06 14:35
Real borta är bland dom enkla matcherna :)
Barcelona Liunil Masse
2015-12-06 14:29
Många skriver att vi har klarat av alla svåra bortamatcher. Har ni alla helt glömt bort Real Sociedad? Laget vi inte slagit på Anoeta sen 2007. Den är den svåraste bortamatchen för Barca i la liga (Real borträknat). Mestalla är svår men Anoeta är hell.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-06 14:22
@FCB_Messi:

Håller med om att han inte vågar skjuta lika hårt som innan. Det stämmer också att det kommer ta tid att förstärka hans lårmuskler så att han kan gå trycka av ordentligt när han får läge.

Det första spärren sitter i huvudet, den andra i lårmusklerna. Det kommer nog att släppa. Det viktigaste är att han inte stressar sig fram och blir för ivrig.

Om du frågar mig skulle jag vilja att Lucho bänkar honom i början av kommande match sen slänger in honom i andra halvleken så att han kan ge allt med att få upp flåset och arbetsmoralen.

Några påpekade här inte att varför klandrar vi inte Neymar som missade också fina läge. Ju, vi klandrar inte honom för att han var kreativ, jobbade hårt för laget och var farlig hela tiden som Iniesta.

Jag skrattade igår när Guti öppnade sin mun. Guti, snälla skäm inte ut dig!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-06 14:11
@Alltid en legend, Puyol .:

Vet du hur det ser ut med R.Madrid borta matcher i försäsongen?
Har de tuffare spelschema i Ligan?

Barcelona FCB_Messi
2015-12-06 14:06
Det suarez gjorde var medvetet inget snack om saken . Sånt händer , om abdennour grisar sig som han gjorde hela matchen så ska han bara hålla käften och ta emot stämplingen .
Barcelona Erik Satie
2015-12-06 13:39
Röstar man i Ballon D'or-spektaklet enda fram till 11 jan? Eller är röstningen avslutad?
Barcelonismo
2015-12-06 13:20
@Barcelonistas:

Inte ens medvetet?

I länktipset kan man se Suárez väntade tills domaren vände sin rygg om och tittade sedan på vart Abdennour befann sig och rörde sig mot den tunisiske spelaren. När uruguayanen kände att hans högra fot landade på Abdennour vänstra fot, så lade Suárez all sin vikt på Abdennour och tom. lyfte sin vänstra fot från marken för att underlätta det hela.

Om det var en olyckshändelse, så hade Suárez naturligtvis lyft sin fot omedelbart när han insåg att Abdennour blev trampad.

Jag är ganska säker att du inte hade försvarat om Cristiano Ronaldo gjorde likadant...
Barcelona FCB_Messi
2015-12-06 12:55
Messi är inte lika kvick. Hans avslut , speciellt igår , är för lama. Anledning ? Jo, för den skadan han ådrog sig förstör hela muskulaturen i bena. Och ni som har spelat/spelar fotboll vet att lårmuskeln speciellt är viktigaste muskeln . Har du försvagade lår så kan du inte rycka ifrån lika snabbt , och inte skjuta lika hårt . Det är det Messi lider av just nu. Träning träning träning är det som gäller för honom nu.
Barcelona FCB_Messi
2015-12-06 12:50
Messi var fruktansvärt loj igår . Han förstörde mycket utav tempot. Stilla stående och bara hängde med huvudet så fort han gjorde något fel . Funkar inte så Messi !! Han måste skärpa sig ! Men Messi är Messi , anledningen till att han hänger med huvudet är för att han vill såå mycket ! När det inte blir som han vill så blir det fel i hans huvud. Och med tanke på vilken envis vinnarskalle han har så klarar han inte av det . Som jag sa , Messi är Messi , alla som vet hur han fungerar vet att han kommer tillbaka starkare än någonsin . Efter januari så ska ni få se hur han exploderar !
Barcelona Barca4life98
2015-12-06 12:47
Barcelonistas Exakt, vi spelade bra igår men ibland har man såna dagar när bollen inte vill in. Valencia skapade knappt en målchans förutom målet. Vi dominerade från minut 1 till 85 typ. En positiv grej kanske blir att laget är revanschsuget inför Deportivo matchen som jag ska kolla på plats.
Mod.
2015-12-06 12:01
Trollet har lämnat oss.// Mod.
Annons: