/spanien/barcelona/forum/15629.aspx/spanien/barcelona/forum/15629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-04-09 17:01
Zidane5

Snälla varför skriva som en barnunge ala fernado gago king of madrid?

sen har atletico aldrig fly mot er föra säsongen på bernabeu borde dom vunnit me 8-1 me tanke på alla chanser dom skapade. sen har allt sin tid kanske nästa säsong dom slår er, eller kanske real efter 100 år tar sig förbi en åttondelsfinal i cl?
Barcelona Barca-nist
2010-04-09 17:01
Zidane5

Du beter dig mer som matarazzi än Zidan, du verkar leka admin här !

Barcelona Lusnos
2010-04-09 17:00
Zidane5 är mentalt instabil.

"Go easy on the kid"
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-09 16:58
Zidane5

Lär dig att respektera vad andra skriver.

Snarare du som ska krypa tillbaks till hålet där du kommer ifrån, Puertan.
Barcelona Barca-nist
2010-04-09 16:56
Deion (red)

man behöver inte göra så mycket, Reals Red gör hela jobbet att göra bort sig ju ;)

inför varje Clasico ser man deras artiklar hagla in om skvaller, förnedring, deras oändliga histore kunskaper osv

Men de skriver jätte lite efter matchen, undrar varför ? :)
Barcelona el Flaco
2010-04-09 16:54
Ämne: Snacka om att ni har....
Jag tycker att vår redaktion har gjort ett bra jobb med att publicera artiklar som har handlat om kontroversiella övergångar/spelare som artikeln om Figo och även lite intressant statistik om Barcelonas facit på Bernabéu.

Sen har de även varit snabba med att lägga upp vilka spelare som Guardiola har tagit ut till el Clásico. Kan inte begära mer än så.

Kvalité före kvantitet.
Real Madrid Zidane5
2010-04-09 16:54
Deion ( red )

Det sista Atletico fansen ska göra är säga något om Real Madrid , herregud ni har inte vunnit över oss på elva år.
Skärp dig gå tillbaks till hålan du kom ifrån , ska det behöva gå 50 år eller ?
Barcelona Barca-nist
2010-04-09 16:52
I love Gago, undrar varför :)
Atlético Deion (red)
2010-04-09 16:41
Snacka om att ni har klass inför El Clasico, helt lugna på artikelfronten från er sida.

Saknas väl bara att Reals redaktion skriver en artikel om mattanten på Bernabéu och asfalten på parkeringen också så va serien klar, eller har jag missat något?
Barcelona Lusnos
2010-04-09 16:37
Randig/RM //

Men dom är inte mer än människor med undantag Messi då. Vet inte vilken nivå du spelat fotboll på men en svår match sliter rejält på kroppen och vilodagar behövs. Tror dock inte det ska vara några problem, dom vet vad dom ska göra för att få ut bästa vilan.
Barcelona Lusnos
2010-04-09 16:35
Har samma vidriga magkänsla som jag hade mot Arsenal @ Camp Nou.

Dock löste sig det tack vare en viss argentinare men Real Madrid är helt klart ett bättre lag än baby Arsenal oavsett vad "folk" tycker.
Man har ju blivit bortskämd med Messi men det räcker trots allt att han har en dålig dag och vi försämras markant. Tyvärr.

Vågar man hoppas på en Messishow igen?
Real Madrid Randig/RM
2010-04-09 16:33
Ni måste tro lite mer på er själva, börja gardera sig med ursäkter som att man spelat i veckan osv.. herregud det är proffs.
Barcelonistas
2010-04-09 16:07
vi har inget vidare flyt när det gäller spelchema.
föra säsongen hade barcelona cl mot chelsea i veckan och sen på helgen el clasico mot madrid på bernabeu slutatde väldigt bra men ändå.

den här säsongen så hade vi en stormatch i cl mot inter i veckan o i helgen el clasico på camp nou .Även detta el clasicot har vi otur me tufft spelschema. arsenal i veckan på camp nou och sen el clasico i helgen.

Men inga problem vi är bättre än real så 1-3 imon. haha fyfan ska bli så oerhört skönt att sätta ditt hycklarna!
Aléx
2010-04-09 16:05
Jag vill också se Gago och rabies hunden Lass från start.
Barcelona tikitaka
2010-04-09 15:59
Vi får helt enkelt be till gud och hoppas på det bästa. För om man ska vara ärlig så kan matchen sluta exakt hur som helst!
Barcelona NoGo™
2010-04-09 15:58
Kom igen nu var inte så negativa, det kommer att gå bra. Leo i storform och Titi som trivs mot Madrid :)
Barcelona Rambla~
2010-04-09 15:56
Ämne: Ämne: Jag för....
Man kan ju alltid hoppas att Gago startar.
Barcelonistas
2010-04-09 15:49
jag är inte alls orolig inför el clasicot. spelar vi som vi gjort dom senaste matcherna så kommer allt gå bra ska ni se.
Barcelona Vampíro
2010-04-09 15:48
Ämne: Jag förväntar mig kn....
Var inte så pessimistisk, Bojan gör ett hattrick! Madrid lär väl knappast spela samma kontringsfotboll som senast, tror varken Florentino eller publiken hade accepterat det på hemmaplan. Hoppas de är dumma nog och försöker föra spelet, våran höga press hade varit perfekt mot spelare som Granero och Van der Vaart.

Har även svårt att se oss gå mållösa från matchen med tanke på Madrids försvarsspel den här säsongen, de släpper ju alltid in mål känns det som, kvittar vilka de möter.
Barcelona Trippeln
2010-04-09 15:47
Har en väldigt äcklig känsla inför morgondagen men att Messi räddar oss...lol.

Men det känns som att de kommer köra över oss imorgon men jag är samtidigt inte orolig,någon som kan förklara vad i helvete jag tänker och virrar om?

På något sätt känns vi så jävla uddlösa utan Zlatan och tanken att vi kommer starta med Henry,Pedro får mig att rysa.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-09 15:43
Gaucho!

aha okej :D
2010-04-09 15:42
Madridistas AntiCules

Hallå? Vi sa OM vi skulle sluta på lika många poäng så är det vi som har fördelen om det skulle sluta oavgjort imorgon.

Vi är medvetna om vilka lag vi har kvar, speciellt borta matchen mot Sevilla i den sista eller näst sista omgången är den som skrämmer lite.
Barcelona Gaucho!
2010-04-09 15:42
Madridistas AntiCules

Tror dom menar att om vi spelar oavgjort mot er imorgon och vi hamnar på samma poäng när ligan är avklarad så vinner vi ligan på inbördes :)
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-09 15:39
varför tror ni att om ni får oavgjort mot oss så vinner vi ligan hallå ni har ju sevilla espanyol villareal kvar ?
Barcelona Rambla~
2010-04-09 15:39
Jag förväntar mig knappast någon vinst i morgon. Vårt schema den senaste tiden måste förr eller senare ta ut sin rätt. Ett oavgjort resultat skulle jag ta idag utan att blinka. Förlorar vi så hoppas jag vi åtminstone gör ett mål och att det stannar vid en uddamålsförlust. Då har vi fortfarande fördel om lagen hamnar på samma poäng.

Obs! Det här är inte någon bortförklaring vid en eventuell förlust. Det gäller att vara realistisk. Madrid ser verkligen tunga ut på Bernabeu denna säsong. Glöm heller inte bort att vi startar med samma lag som förra säsong nu när Zlatan är borta, minus Eto'o medans Madrid har förstärkt hur mycket som helst känns det som.
Barcelona Gaucho!
2010-04-09 15:38
Yaya har inte alls imponerat på mig dom senaste matcherna, tyvärr. Mycket felpass och känns långsam i allt han gör. Ser hellre Busquets från start då :)
Barcelona NoGo™
2010-04-09 15:35
Hehe Leo en riktigt vinnare :)

*Länktips.
Barcelonistas
2010-04-09 15:35
Barcaista10

ja me busi blir det snabbare passningspel o de gör busi väldigt bra. men jag tycker busi är väldigt seg och mot spelare som huguain o ronaldo så hade yaya varit bättre just i el clasicot.
2010-04-09 15:32
¡Barça!

Haha. :)

--

Gonzalo Gerardo Higuaín

Korrekt, då är det målskillnad som gäller.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-09 15:32
Jaha, Zlatan är inte med alltså. Det var en tråkig överraskning.
Jag trodde hela tiden att han hinner tillbaka. Dagen efter skadan vid uppvärmningen not Bilbao var rapporterna inte så allvarliga. Lagets läkare sa tom att det handlar om en tre millimeter sträckning som kommer att läcka snabbt.
Jag hoppas att det kommer att gå bra i alla fall.

Mycket hänger på Messis axlar igen och tyvärr så brukar han inte leverera på den högsta nivån två matcher i rad som kommer tät efter varandra. Messi presterar ofta mindre bra direkt efter en stor match. Jag hoppas att han ändrar på den här trenden imorgon.

Pedro och Bojan var osynliga på den offensiva delen sist mot Arsenal. Bojan gjorde däremot ett bra jobb på den defensiva. Han sprang hela tiden och stressade backarna och inte minst Almunia. Vi vann en del bollar tillbaka pga Bojans press. Men på den offensiva var han lätt som en fjäder. Pedro var också nästan helt borta mot Arsenal. Han och Keita ”krockade” nästan med varandra på vänsterkanten och samarbetet var inte riktigt så bra.

Iniesta får förmodligen starta och jag hoppas att han är i bra form. Vi behöver en till bollbehållare, oavsett om han spelar som ytter eller mittfältare. Xavi såg vara för ensam ibland sist mot gunners.
Jag tror också att Lass eller någon från Real kommer att punkmarkera Xavi imorgon. Han behöver stöd i så fall.

Alves spelade väldigt försiktigt sist mot Arsenal vad det gäller offensivt. Det var säkert instruktioner från Guardiola. Han var inte med i anfallet som han brukar.
Jag tyckte att det var ett smart taktiskt drag av Pep. Vi behövde spela lite försiktigt då. Återstår att se om det kommer att bli likadant imorgon med Alves. Vi behöver inte spela tok offensivt imorgon, då oavgjort räcker för oss att ligga etta. Alves är annars inte i samma form som förra säsongen. Han slavar mycket och är inte lika dominant på sin kant.

Viktigt att få Pique och Puyol tillbaka och utvilade. De spelade bra mot Bilbao och vi behöver Puyols attityd i en sån match.

Synd att Henry är så usel den här säsongen. Vi skulle behöva honom imorgon med sina löpningar. Han har spelat alltid bra mot Madrid. Tom den här matchen som vi fick stryk med 4-1 var han den enda som försökte.
Jag hoppas att han kommer att ge oss en riktigt bra match som mot Valencia, om han spelar. Han ändrade matchbilden direkt mot Valencia. Men han spelar som lite och det är svårt att komma in och prestera utan matchtempo i kroppen.

Mot serieledningen imorgon.

Visca
och P*** Madrid.

hehe, jag bjuder på svärord för att höja på stämningen :-)

Annons: