/spanien/barcelona/forum/15623.aspx/spanien/barcelona/forum/15623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Barça sí, Rosell no!
6/15/2010 20:57
Jag tycker inte att man ska tillåta Nordkorea spela i VM.

FIFA står för solidaritet, respekt och medmänsklighet. Hittar man något av det i Nordkorea?

Men, men det här är inget politiskt forum.

När fan ska målfesten börja i VM?!
elbraco
6/15/2010 20:49
Juan och Denzel Washington är ganska lika...
länktips
elbraco
6/15/2010 20:35
HAHA sjukt rolig video på Fabiano när han slåss, som en väderkvarn slåss han!
Barcelona Hyder
6/15/2010 20:34
Hetfield- arrested Development

Visst är det en stor skillnad mellan dessa spelare. Förhoppningsvis för alla Brasilien-fans ska det inte skilja mycket i gjorda mål. Jag tror dessvärre inte att Fabiano klarar att axla rollen målmässigt likt exempelvis Ronaldo gjorde. För spelmässigt behöver vi inte ens jämföra.
Barcelona F_C_B
6/15/2010 20:33
Ronaldinho saknas verkligen.
Barcelona Hyder
6/15/2010 20:32
F_C_B

Jag har garanterat sett tillräckligt många matcher med Maicon för att göra en rättvis bedömning. Jag säger inte att han är dålig eller i närheten av dålig vad det gäller försvarsspel. Det jag vill ha sagt är att folk tenderar att hylla honom till skyarna på grund av sitt försvarsspel. Jag tycker inte att han är så pass bra som du exempelvis verkar vilja få honom till.

Medan Maicon kompenserar sitt försvarsspel med sin fysik och snabbhet gör Alves det med sin aggressivitet och kvickhet.
Barcelona Hetfield- arrested Development
6/15/2010 20:29
Hyder

Ja, det är imponerande, men poängen kvarstår, det är ljusår mellan Ronaldo/Romario och Fabiano.

Förlåt, men jag är väldigt skeptiskt, offensivt så ser det inte särskilt imponerande ut (särskilt mittfältet) :

Mittfält: Kaka, Gilberto Silva, Felipe Melo, Elano, Ramires, Kleberson, Julio Baptista, Josue

Anfallet: Luis Fabiano, Robinho, Nilmar, Grafite

Fan ta Dunga, han förstör allt som är fint med Brasilien, det hade varit fint med Ronaldinho.
Barcelona F_C_B
6/15/2010 20:27
Hyder

Överskattad när det gäller försvara sig?
Maicon är riktigt grym defensivt, du kan inte ha sett många Inter matcher.

Maicon är alltid på sin plats när andra laget anfaller, vilket Alves har svårt med.
Barcelona Hyder
6/15/2010 20:23

Säga vad man vill om Fabiano men i landslaget vet han hur man levererar. Han har inte alls samma status som spelare du nämner (se Ronaldo och Romario). På 38 matcher har han gjort 25 mål, därav är han mer än värd en plats i startelvan. Vann även skytteligan i För-VM vilket han sa att han skulle göra innan turneringen startade.
Barcelona Hyder
6/15/2010 20:20
BlauGrana.

Håller med att det inte är konstigt att Maicon startar. Men det känns lite överdrivet när du säger "han är ganska dålig på att försvara sig" angående Alves. Det är snarare hårfina marginaler mellan de två högerbackarna därav nästintill lika bra och dåliga offensivt och defensivt.

Maicon är väll annars ganska överskattade gällande just försvarsspelet. Han är inte så stabil som många vill få det till och har ofta precis som Alves problem med positionspelet på grund av sina offensiva uppgifter. Fel är det i varje fall inte att starta med Douglas.
Barcelona F_C_B
6/15/2010 20:19
Man har i för sig sett några matcher där både Maicon och Alves är på plan samtidigt där Alves har spelat som vänsterback har jag för mig, och det har gått bra.
Man kanske ändå får se dem två på plan samtidigt längre fram i kvällens match.
6/15/2010 20:19
1.Maicon är bättre än Alves.

2. Alves brukar slängas in som yttermittfältare, så vi kan räkna med att se Alves många gånger.

Vad har hänt med kära Brasilien? Man brukade ha målgörare som Ronaldo, Romario, Rivaldo, Adriano osv. nu har man Fabiano (som övrigt slåss som en liten flicka, för er som kommer ihåg bråket)

Länktips
Barcelona ★Sami★
6/15/2010 20:18
Jag har en stark känsla att Robinho kommer göra Show idag. Och imorgon står det på tidningarna. Sandro Rosell vill köpa Robinho.
Hoppas jag har fel:)
Real Madrid BlauGrana.
6/15/2010 20:16
Ämne: Hur i helvete kan ma....
Haha, lugna ner dig nu. Grejen är ju att Maicon är bra både defensivt och offensivt, medan Alves är bara bra offensivt, och han är ganska dålig på att försvara sig, det är nog den stora anledningen till varför han bänkas i förmån av Maicon.
Barcelona westinho
6/15/2010 20:14
Maicon är bättre än Dani Alves, därför får han starta. IQ befriad för att han använder världens bästa högerback? Lugna ner dig.
Barcelona H.Alavi - Magico!
6/15/2010 20:13
Messidinho_10

Maicon har haft en ordinarie position så länge jag kan minnas, han spelade dessutom från start i varja VM kval match.

Dunga valde rätt spelare att starta med, trots att Alves är en grym högerback så är Maicon snäppet bättre.

Det skadar väl inte att ha två av världens bästa högerbackar i samma lag, när den ena blir trött så sätter man in den andra. ;)
elbraco
6/15/2010 20:12
För att Maicon är snäppet bättre...Så j*vla surt att världens två bästa högerbackar är från samma land!!
Alves måste vara den bästa bänkade spelaren i hela världen just nu!
Barcelona F_C_B
6/15/2010 20:12
Messidinho

Eftersom Dunga och alla runt världen, förutom Barcelona, anser Maicon som världens bästa högerback!
Barcelona Messidinho_10
6/15/2010 20:08
Hur i helvete kan man bänka världens bästa ytterback Dani Alves?? IQ befriad tränare!!!!
Barcelona Hyder
6/15/2010 20:07

Glöm inte heller van Der Wiel i Ajax. Jag har sett honom spela så pass många gånger att jag kan bilda mig en uppfattning om spelaren och han har ett jävla skönt löpsteg och spelförståelse. Han var ju dessutom riktigt bra mot Danmark i VM-debuten.

Därmed inte sagt att jag skulle tänka på att sälja Alves. Men en halvmiljard är mycket pengar. Drömmen vore ju att behålla honom samtidigt som van Der Wiel blir den efterlängtade back-upen om man inte satsar på Bartra redan nu (spelar ju även mittback).
Barcelona ★Sami★
6/15/2010 20:06
HELL NO!! Att Dani Alves ska säljas. Never! Han och Messi på varsin kant är livsfarliga. Plus dom funkar ihop väldigt bra.
City eller Chelsea kan få Dani Alves skosnören för 50 miljoner!!
Barcelona DM1982
6/15/2010 19:59
Dagens stora frågetecken; hur kan Ronaldo vara lagkapten i Portugal? Att vara lagkapten anstår en man, inte en pojke som blir tjurig så fort det inte funkar för honom. Mycket underligt.

Sedan så är det väl så att 50 miljoner för Alves är taget, det finns andra bra högerbackar som vi kan köpa för hälften av det priset. Sedan kan vi lägga ut lite på på någon annan spelare. Men jag hoppas att Alves blir kvar, självklart.
6/15/2010 19:55
H.Alavi & Delarocha

Jag sa att man borde fundera på det, det är trots allt en halvmiljard (!) för en högerback. Om vi lägger det bredvid t.ex: att Fabregas värderas till ungefär samma pris, då ser man hur mycket det är.

Det finns ju spännande högerbackar där ute, en som jag är väldigt förtjust i är Felipe Mattioni (Mallorca). Han är brasse/italienare och endast 22 år, kan spela både som högerback och högerytter mittfältare.

Sen har man ju även Bartra som håller på att komma ikapp.
Förövrigt så håller jag Maicon högre än Alves.
Barcelona H.Alavi - Magico!
6/15/2010 19:50
Hetfield

No way, hur mycket pengar det än är så Ska Alves spela kvar på högerkanten tillsammans med Messi framför sig.

Ja, det är mycket pengar, men Dani Alves är som bäst när det gäller på allvar, och att sälja honom vore ett misstag. Vill inte ens tänka på Rosells tankar om att köpa in S.Ramos.
Delarocha
6/15/2010 19:50
Hetfield

Vem ska man köpa istället? Ser knappt någon back som är bättre än Dani Alves. Dessutom är han inspelad och känner laget. Personlig favorit som jag ogärna ersätter då ersättaren till största chans är sämre.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
6/15/2010 19:43
Hetfield

Det är ju ffs, samma land! Bara det att det har delats up i kapitalism/kommunism efter Korea kriget.

Samma sak med Tyskland när det fanns både Väst och Östtyskland. Då var dem så kallade "fiender". Och nu, kolla nu! Nu är dem bästa vänner! Haha...

Samma land och största fiender. Snacka om vad politiken kan göra.
6/15/2010 19:39
Jag kommer antagligen att bli slaktad för det här, men om City är redo att betala 50 miljoner för Alves så ska man nog fundera på det. 50 miljoner för en högerback är enormt mycket, och då har man råd att köpa en stjärna och ersätta Alves.

elbraco

Jaha, konstigt uttalande. Jag trodde att Sydkorea och Nordkorea ogillade varandra :)
elbraco
6/15/2010 19:19
Ämne: elbraco

Park Ji S....
Hetfield//
Jo jag vet men han sa ändå att Nordkorea kommer chocka :) menade inte sitt eget lag...
Barcelona ★Sami★
6/15/2010 19:19
Hoppas allt löser sig.
Real Madrid BlauGrana.
6/15/2010 18:53
Barcelonistas

Snälla säg att du inte är seriös när du säger att Ronaldo inte tillhör topp 3 i världen?
Han gjorde över 30mål i real den här säsongen med ett helt nytt lag, ny liga etc.
Visst han filmar en hel del, men han är en bra spelare, så ta av dig Barcelona glasögonen.
Annons: