/spanien/barcelona/forum/1562.aspx/spanien/barcelona/forum/1562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-12-09 18:17
Tycker snarare Bayern är ett mycket bättre exempel på att alltid köra med gasen i botten. När fan torska Bayern senast efter att man gjort det första målet?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-12-09 18:14
Enkos Well, det där med Reals inställning. Man har ju tappat i många viktiga matcher där man blivit för bekväma och allt går att helvete så jag förstår inte riktigt vad du menar med att Real alltid kör med gasen i botten. Tänker främst på matchen som mot Atletico, där man ledde med 1-0 och det sluta med ett kryss. Atletico borde vunnit den matchen. Eller matchen mot Sevilla där man tar ledningen för att sedan släppa in tre bollar. Ledde med 0-4 mot Shakhtar och sen släpper in tre mål på 10 min.
Barcelona enkos
2015-12-09 18:07
Det här med att inte satsa under en match för rädsla att skada sig. Neymar skadade sig på träning
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 17:41
DM1982 Alena har en teknik och ett lugn som är otroligt för en kille som är 17 bast.

Jag tom trodde han skulle få lite chanser när Rafinha gick sönder men då exploderade ju S.Roberto ; ) Han har ju mycket mer fysik än Xavi och INiesta så hans tid kommer nog snart.Varför han inte spelar i Barca B är nog för att laget är skit de vill inte förstöra han som tex stackars Samper.

Alena,Rafinha,Messi,Halilovic får alla plats?
Barcelona enkos
2015-12-09 17:34
@Rambla~:

17 dec ska vi först spela semifinal kl. 11.30
Barcelona DM1982
2015-12-09 17:18
Jag har inte sett mycket av Alena men det jag har sett är helt outstanding. Känns som det ska mycket till för att han inte ska lyckas nå högt.
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 17:15
Katalano han påminner en hel del om Puyol men han är vänsterback istället för högerback.

Går alltid in 100 i situationerna. Den enda anledningen till varför Barca inte jobbar hårdare på Grimaldo är i min bok för att Coco som han kallas har ännu mer potential skrämmande faktiskt.

Generation 91 blev inget vidare kvar är bara Bartra

Generation 95 är väl lite bättre men Sandro och Munir rosar inte marknaden precis sedan har vi ju bla Samper och några till.

Snart presenterar sig generation 98 med Coco,Alena och inte minst Lee som snart får börja spela.

Ser bra ut.
Barcelona Katalano
2015-12-09 16:57
@Deulofeu:

Wow, Alenas 3-0 mål var fantastiskt. 2 andra saker jag lade märke till.
1. Försvararen som orsakade straffen och fick rött kort förvarade otroligt dåligt vid den situationen.
2. Kul med en lite Puyol frisyr i backlinjen :D
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 16:26
När jag ändå spammar kolla in förra matchen highlights i länktipset!

Vi har en pärla i Alena kraftfull teknisk och vänsterfotad!
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 16:25
Ursäkta för spam är så glad!

Hoppas Samper startar ikväll men det vore väl för mycket? Det har indikerats hela dagen att han kan starta men nu kom en startelva där han inte ingår vi får se!

Viktig erfarenhet till ynglingarna i u-19 tar sig vidare från en svår grupp!
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 16:23
Ha ha ville bara dela med mig av den oerhörda dramatiken på forumet och så vips avgjorde Barca skönt.

Matchen är slut vi är vidare som gruppettor!
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 16:18
Assisten står Alena för såklart!
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 16:18
Blanco 16 åringen nätar!
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 16:17
Jinxade åt rätt håll 0-1 till Barclona!!!!!!!!!!
Barcelona Deulofeu
2015-12-09 16:16
86 minuten i youth league och vi är just nu vidare med 0-0 borta mot Leverkusen..

Som grupptvåa ifall vi inte vinner denna matchen.

Jag var på första matchen mot Leverkusen i Barcelona och de är minsann inte att leka med hoppas de håller ut!
Barcelona Rambla~
2015-12-09 15:47
Det är 11 dgr kvar till finalen i Vm för klubblag (söndag 20:e). Det blir tight.

Jag kan se oss förlora matchen i kväll och jag bryr mig inte nämvärt. Bayer kommer ge precis allt för det är deras chans att gå vidare nu när Roma är svajiga minst sagt. Visst, Barca går alltid ut för att vinna alla matcher (något nog alla lag gör iofs) men just i den här hoppas jag inte de är dumdistriga, de behöver inte ta ut sig fullständigt bara för att lyckas vinna en helt obetydlig match. Matchen på lördag är tom viktigare.
Barcelona neymar JR
2015-12-09 15:40
Han blir borta i 10 dagar
Barcelona Rambla~
2015-12-09 15:37
Ingen Pique, Iniesta, Roberto, Mathieu, Rafinha och ingen LORD. Det är en väldigt tunn trupp Lucho tagit med sig till Tyskland och så nu skadan på Neymar också på det. Jävlar vad skönt det ska bli med januari då vi kan använda Arda och Vidal.

Blev Mathieu skadad nu igen? Douglas sen, hur ser hans tid ut i Barca, skadad vs frisk? Tror fan att han varit mer skadad än tillgänglig för spel.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-09 15:36
[QUOTE=Rambla~]Inga uppdateringar någonstans på Neys skada? [/QUOTE] Nej verkar inte så, senaste jag läste var att han missar matchen mot Deportivo på lördag och är osäker till semifinalen i VM för klubblag den 17e.
Barcelona Rambla~
2015-12-09 15:30
Inga uppdateringar någonstans på Neys skada?
Barcelonismo
2015-12-09 15:05
Spanien är det enda landet där samtliga representanter (7 stycken) har tagit sig till utslagsomgångarna i Europaspelet (Champions League och Europa League).

"La Liga har bara två bra lag" my ass....

Barcelona LennyRomario
2015-12-09 14:37
@enkos:
Så som historieskrivningen är i de böcker jag läst om Barcelona och Pep, så ansåg Pep (och även delar av styrelsen) att Ronaldinho och Deco hade ett dåligt inflytande på Messi. De var framförallt de två som Messi hängde med utanför planen. De partade för mycket, slöade för mycket och åt för onyttigt. Både hade ju dessutom gått ned sig en bit, vilket gjorde beslutet relativt enkelt. Barca förstod att Messi skulle bli en superstjärna, men var helt enkelt rädda att han inte skulle uppnå sina fulla potential med dessa herrar kvar i laget.
Barcelona Katalano
2015-12-09 14:31
@enkos:

Anledningen till att Real kör på för fullt är för att spelarna behöver detta för självförtroendet just nu. Deras säsong hittills har varit en katastrof. Dessutom vet ju Ronaldo att han kan göra många mål i denna typ av matcher och då ger även han allt han har. VI har inte detta behovet utan vi måste spara på våra spelare inför VM för klubblag och undvika nya skador på spelare. VM skulle kunna vara något som förstör för oss detta år. Kolla bara vad som hände Real förra ssongen. Vill inte ta något ur Barcas prestation, men Real tappade ligan helt andra halvan av säsongen när spelarna var trötta. Jag prioriterar att vila spelare, inte gå fullt ut 1++% hela matcherna när vi redan leder med några bollar för att på så sätt kunna vinna fler matcher totalt och undvika skador.
Barcelona neymar JR
2015-12-09 14:19
Barcelonistas :)
Barcelona jonis
2015-12-09 14:17
@neymar JR:

Se länktips, denna kollade jag på flera gånger när jag väl insåg att han skulle lämna
Barcelona enkos
2015-12-09 14:06
Blaugrana91

Jag ger Real också luft för sin inställning till att köra med gasen i botten.. det är något jag önskar från Barcelona. . Tyvärr är Real mer seriösa än , kanske för att vi är bättre lag och vinner många fler titlar som gör våra spelare bortskämda vem vet
Barcelona Blaugrana91
2015-12-09 13:59
Vet att många stör sig på det men jag måste bara få säga att det är sjukt komiskt att Realspelarna plötsligt fått så mycket luft och detta efter två stora vinster mot Getafe och Malmö (!!). Man blev fullständigt överkörda och utspelade av oss för drygt två veckor sedan och har ständigt varit usla mot bra lag. Trots det får man alltså efter en vinst mot Malmö höra Ronaldo säga att Pique är avundsjuk på Real!!! För det första, är Ronaldo en trotsig 12 årig flicka? För en sån kommentar är knappast något en vuxen professionell fotbollspelare slänger ur sig. För det andra vad fan ska Pique vara avundsjuk på? Barcelona är världens bästa och största klubb idag, vunnit x-antal titlar mer än Real dem senaste åren. Men antar att Ronaldo precis som alla Realfans syftar på saker som skedde på 50-talet....Vilket är fullständigt ointressant för alla som spelar och följer fotboll idag. Ronaldo gör nog bäst att hålla käften rent utsagt. Ett annat skämt är puertan där det nu påstås att Ronaldo är bäst i världen, Benzema är världens bästa anfallare och inte nog med det så är Ronaldo och Benzema världens bästa duo..... Ibland undrar man om folk har någon hjärna?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-09 13:59
Ronaldinho hade kunnat avsluta sin karriär här. Men tyvärr så var han på nedgång efter VM 2006. Han var fortfarande väldigt bra 06/07 men sista säsongen så var han usel. Barca sålde han för att han inte levererade längre. Det med all rätt skulle Neymar sluta leverera så ska van säljas. Detta är ingen familjeklubb likt Milan.
Barcelona neymar JR
2015-12-09 13:58
Guardiola ville inte ha kvar honom/alternativt strul med tanke på att Ronaldinho drog iväg och spelade OS fast Pep sa nej -------------- Va bara tvungen att kolla en video med honom, till låten forever young - jay-z Man får tårar när man inser att man har haft honom i klubben man har i hjärtat. Makalös fotbollspelare och människa
Barcelona enkos
2015-12-09 13:50
Jag tänker på Neymar och hans ev flytt , något förstås hoppas jag aldrig händer men samma sak trodde jag om Ronaldinho att han skulle avsluta sin karriär i Barca men han bara försvann till Milan, var det för att ge plats till Messi eller vad hände egentligen?
Annons: