/spanien/barcelona/forum/15614.aspx/spanien/barcelona/forum/15614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-05-26 13:08
Cesc Fab#4//
Det var ju långt innan ni hade ett lag med en medelålder på 23 år typ...
Tveksamt om man kan räkna Juve som supermakt...åkte ut mot Fulham säsongen då dom värvade Diego m.m.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-05-26 13:06
Rambla~: Vad spelar det för roll om Xavi eller Puyol inte ska förhandla med Cesc?
Delarocha
2010-05-26 13:02
Är det då därför ni tog typ tre poäng mot samtliga storlag i år, fick storspö mot oss och gått titellösa i 6 år. Samtidigt som alla andra klubbar forsätter att pumpa in pengar går Arsene ut med budskapet att truppen håller och samtliga Arsenal fans som inte tror på det blir åtsagda att "vi är inte Chelsea eller United". Visst, framgångar är inte allt, men Arsenal har ju haft framgångar och förstår inte hur man är villig att begränsa sig som klubb med ursäkter för att istället erkänna att er filosofi förtillfället inte kommer ge några titlar på många år.

Det är naivt att tro att ni kommer vinna titlar när ni varje år tappar era bästa spelare och har en bänk bestående av spelare som Eboue, Denilson, Walcott etc. Men men, jag personligen är trött på alla bortförklaringar som kommer från Arsenals läger om att världen är så orättvis.

Och sen benbrott, det drabbar väl alla lag som möter de lag som spelar fult? De andra storlagen möter väl också blåbärsgängen och borde väl rimligtvis också få benbrott? Eller är det bara Arsenal som drabbas av detta fenomen?
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:53
Ämne: Arsenal alltså. Hur ....
Jag har känt många ggr att va fan sparka Wenger hans filosofi håller inte, men jag skulle fortfarande hålla på Arsenal även om vi så åkte ner till Coca Cola league för titlar går inte före klubben. Det är väl dessutom naturligt att Arsenal ledningen reagerar så häftigt mot lag som spelar överdrivet fult med tanke på dom benbrott klubben har fått på diverse spelare.

Sen att vi inte räcker till mot storlag, det är såna här skit inlägg jag stör mig på, hur svårt kan det vara att hålla sig till sanningen, har inte vi spelat i en cl final efter att ha mött supermakter som Juve, Real på vägen slog vi inte ut reagerande mästarna Milan i en kvartsfinal också.
elbraco
2010-05-26 12:48
Ämne: Criff: Ja? Nej? Hur ....
Om något så tycker jag det är uppkryddat och mycket av det feltolkat. Villanova har t.ex. gått ut och sagt att det är respektlöst att prata om en spelare under kontrakt har jag för mig. Och att Barcaspelarna säger att dom gärna vill ha Fabregas dit är ju SVAR på journalisters frågor, tror knappast dom själva har tagit initiativ att börja spekulera om honom, och vad ska dom svara egentligen? Flera av dom är ju goda vänner, finns ju bilder när Pique kastar popcorn på Fabregas t.ex. så det är klart dom är positiva till att han ska komma.
Tycker Arsenal och Wenger blir onödigt upprörda över hela grejen, det är ju till slut Fabregas som bestämmer själv. Dessutom får dom ju för fan förvänta sig rykten och mediespekulationer när Fabregas själv sagt att han vill bestämma sin framtid innan VM, och därmed inte förnekat en flytt. Lite förtänksamhet får man ju ha...

PS. Det som är värst är att om Fabregas hade lämnat så hade Barca varit tjuven. Fab har ju lovat Arsenalfansen att han ska vinna något om han lämnar, så om han lämnar sviker han ju er på den punkten...

ska också tillägga att jag är en av dom som inte vill ha Fabregas i Barca än...
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:47
Elsafrånunderjorden

Alltså det här med vad ni kallar barcaspelare som "flörtar" med Cesc. Ska jag skratta eller gråta? Tror du på fullaste allvar att Xavi eller Puyol kan förhandla med Cescs agent eller Arsenal? De svarar på spanska journalisters eviga tjat om Cesc. De har ingen möjlighet att sätta igåg en transfer eller starta förhandlingar mellan klubbarna.

Jo, jag önskar att de slutade att svara på frågorna och istället bara sa det klassiska "no comments" i fortsättningen. Då kanske vi kunde slippa alla dessa hormonstinna arsenalsupportar med blöjan på sned som dyker upp här på forumet. Fast jag misstänker att Xavi och Puyol inte tänkt så långt att de kan uppröra er så förbannat. Tja, eller så struntar de helt enkelt hur förbanade ni blir. Jag tror att de har viktigare saker att tänka på.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:47
Ämne:
Det är givetvis så....
Om jag har gjort nåt för att du ska hata Arsenal är det beklagligt, jag har känt hela tiden att jag bara försökt försvara klubben på detta forum.
elbraco
2010-05-26 12:40
Att man kallar Wenger oedofil/barnarövare är ju samma som att man kallar MEssi dvärg t.ex.
Ingen som tar det seriöst förutom många av Arsenalfansen som blir väldigt kinkiga...
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-05-26 12:38
Criff: Ja? Nej? Hur ska jag komma ihåg det. Förnekar du att Barcelonaspelare har flörtat med honom otaliga gånger? Jag har verkligen ingen ork att leta fram källor till det, speciellt när alla "vet" att det har pågått.

Joe Cole kan man värva som bosman, ingen överenskommelse behövs med Chelsea ifall man vill värva honom.

Sluta vara så ilsken, gäller fler här också. Lugna ner er lite. Sluta med den onödiga smutskastningen.

Det enda jag vill veta är, tycker ni det är rätt att Barcelona, oavsett om det är spelare eller ledare, flörtar så oerhört med en spelare under kontrakt? Istället för att då kontakta klubben först.

Edit: Alal får svara på detta. Vill verkligen höra fler åsikter.
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:34
Cesc Fabregas#

Det sista inlägg var verkligen hysteriskt roligt.

"Nu tar ni och sansar er och spolar tillbaks, varje gång jag kollar denna forum står det saker om Arsenal som jag bara inte kan låta bli att kommentera, varför? Jo för att ni skriver skit som inte ens stämmer, sen följer bara ni bara med strömmen av Wenger kritiker ( han snor barn bla bla pedofil) hur oseriösa kan man vara."

Varje gång jag kollar in Arsenals forum står det en massa skit om Barcelona, om deras äckliga spelare och gud vet vad. Skillnaden är att jag inte känner att jag behöver kommentera all skit ni skriver. Fortsätt ni gärna med det om det gör er lyckligare.
Delarocha
2010-05-26 12:34
Arsenal alltså. Hur kan man ta den klubben på allvar. Större hycklare går fan inte att finna. Ert spel är det vackraste, när ni förlorar är det motståndaren som har agerat felaktigt eller domaren som hatar er. "In Arsene we trust" brukar ju vara dem orden som ni kväver all kritik eller ifrågasättande på ert forum. För hur kan ni vara missnöjda? Det går ju inte, ni har ju Wenger. Då spelar inte titlarna eller framgångarna någon roll. För att slå Bolton och Hull och sen kunna gnälla på en orättvis värld är enklare än att erkänna att ni inte räcker till mot storlag.

Barcelona Hetfield
2010-05-26 12:33

Det är givetvis så, men att ni har mage att kalla talangerna för "Arsenal talanger" är ju bara patetiskt. Varför kan ni inte stå för det ni gör, dvs. tar talanger som andra har skapat?

Jag brukade kunna njuta av Arsenal, de försöker spela underhållande fotboll jämfört med alla andra lag i PL, men det är sådana supportrar som "Cesc Fabregas#4" som gör att man börjar sakta men säkert avsky klubben
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-26 12:31
Spekulationerna kring Yaya Toures framtid fortsätter. Sport skriver att Man United har lagt ett bud på Toure. Budet tros ligga runt 21miljoner euro.

Det sägs att Ferguson gärna vill ersätta Hargreaves med Toure då Owen Harg. är inne i en tuff period med skador just nu.

Jag tror inte på det här ryktet, men man vet aldrig. Vad som helst kan hända, och om jag vore Toure så skulle jag stanna och kämpa om min plats i truppen.

Jag kommer inte att gråta blod den dagen Toure lämnar oss, men jag kommer definitvt att se den övergången som ett stort misstag från FCB.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-26 12:29
Oh jippie, ännu en Arsenalsupporter vars känslor blev sårade över att någon från Barça berömmer Fabregas och bestämmer sig därmed för att komma in hit och spy galla över hela föreningen. *Suck*

Gunners stay catching feelings.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:29
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Nu tar ni och sansar er och spolar tillbaks, varje gång jag kollar denna forum står det saker om Arsenal som jag bara inte kan låta bli att kommentera, varför? Jo för att ni skriver skit som inte ens stämmer, sen följer bara ni bara med strömmen av Wenger kritiker ( han snor barn bla bla pedofil) hur oseriösa kan man vara.

Hetfield//

Kom inte och börja lära mig nåt om klubbkänsla, du hade fortfarande hållt på Barca även om ni så hade 7 argentinare i startelvan, bara för att ni stoltserar med 7-8 egna produkterar i startelvan ska du börja snacka om klubbkänsla. Arsenal har en fin historia och i dagens moderna fotboll i en liga som vår är det naturligt att topplagen saknar engelsmän i större utsträckning än tidigare. Som du resonerar ska alla börja hålla på lag som t.e.x Barcelona bara för att ni vinner titlar och har spelare med klubbkänsla.

Barcelona Criff
2010-05-26 12:25
Elsafrånunderjorden,
Nähe, men dem sidorna som du läser Barca rykten i är trovärdiga sidor då eller?
Alla sidor som skriver om Arsenal är dyng tidningar och resten är trovärdiga? :/
Du får nog förklara dig lite här.
Och Joe Cole är visst det under kontrakt, det går ut den 1a Juli. Chelsea har erbjudit ett kontrakt till honom.
Så visst fan är han under kontrakt.

Alltså det enda vår styrelse som Laporta o Txiki har sagt är att det är anmärkningsbart att Fabregas gick ut och sa att han ville gå till Barcelona. Och man ska se över möjligheten, men man måste först prata med Arsenal då spelaren är under kontrakt.
Sen vad Puyol och dem andra säger har väl fan inget med klubben att göra?
Jag menar om en spelare i Xerez får en fråga av en journalist, "hur hade det varit att spela med Lionel Messi?" Svar:" Jo det hade varit helt underbart, vi hade passat riktigt bra ihop."
Är det då att försöka locka över en spelare enligt dig?
Om Puyol får en fråga om en av hans bästa vänner och om han skulle vilja se honom i sitt eget lag, så självklart svarar han ja?
Han skiter väl i om Fabregas har ett kontrakt eller vad fan som helst, det är knappast Puyol som ska köpa honom.
Tycker det är ett par jävla barnrumpesupportar ni har i er klubb, så fort en spelare uttalar sig om någon utav era spelare så är det direkt häxjakt på gång.
Jävla lillebrorskomplex ni har, ni vet om att er klubb håller på att falla i samman pga att ni aldrig satsar riktigt och skyller det på alla andra.
Wake up and smell the coffee!!
elbraco
2010-05-26 12:22
Du kallar dig Arsenalfan och vet inte att Wenger är intresserad av Gai Assulin?

Du kommer in på vårat forum och skriver hur mycket skit som helst om hur Barca är the bad guy och att vi BARA tar till fula medel när vi värvar, medans Wenger följer regelboken om värvningar till punkt och pricka, och sen avslutar du med att kalla oss oseriösa och respektlösa?
Bara för att du har tröttnat på alla 14-åringar på erat forum behöver du väl inte komma in och tracka oss för det...
Barcelona Hetfield
2010-05-26 12:21
Och det kommer från killen som inte har lärt sig hur man använder "," och "."

Det kan inte vara lätt att heja på ett lag som saknar klubbkänsla, där en "lyckad" säsong är knipa en kvalplats till CL.

Sen att deras kapten är en katalan som vill/kommer att återvända hem är ju bara hysteriskt.
Man hade Gallas som kapten, det säger väl hur desperata de är efter att ha en kapten som påminner någorlunda om en kapten.
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:20
Ämne: Ämne: Ämne....
Jo det gör det, va är slang. Skit samma förresten.

Det är ju för fan du som kommer in hit och snackar skit om vår klubb. Du påstår dig ha seriös fakta (vilket skämt). Ska vi bara ta emot ditt skitprat menar du? Jag stör mig på Arsenal för jag vet vad de sysslar med bakom kulisserna. Går jag in på ert forum och drygar mig för det?
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:16
Det heter inte hur svår kan det va, det heter hur svårt kan det vara..
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:15
Hur ska jag ha en sansad diskussion med er när sitter och skriver oseriöst om Arsenal och Wenger jag kan ta det om ni bara skriver på ett respektfullt sätt istället för att börja kasta ur er glåpord mot våran tränare sicken forum.
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:14
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det heter inte talang tjuv, precis som det inte heter upp rörd. Man skriver ihop orden, talangtjuv. Hur svår kan det va.

Ja, jag blir upprörd för du är typ den femtielfte arsenalsupportern som kommer in här med sina jävla moralpredikningar de senaste dagarna. Ni står mig upp i halsen med ert skitsnack.
Barcelona Hetfield
2010-05-26 12:14
Arsenal fans anklagar oss för att tjuva talanger?

Om det inte är definitionen av "Kasta inte sten i glashus" så får ni gärna förklara för mig :P
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:13
Jag gillar hur du kallar mig tjuv :-) du är så upprörd att jag har blivit talang tjuv i dina ögon.
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:10
Ämne: Ämne: Cesc Fa....Jag behöver inga fega ursäkter mot dig.

Tjuvpack!

Hade du kommit hit och försökt diskutera på ett sansat och respektfullt sätt hade det varit en annan sak. Då hade vi kunna föra en sansad diskussion, men när du uppför dig så jävla arrogant och enögt skiter jag fullständigt i dig nu. Bara dra!
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:10
Ämne: Cesc Fabregas#4

&....
Kom inte med din fega ursäkt att ni har boot camp för talanger det är inte hela sanningen.
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:07
Tjuvar, det är vad ni är och ingenting annat!
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:07
Cesc Fabregas#4

"Det är ännu lustigare att ni anklagar oss för talang stöld när ni själva skördar spanien och övriga världen på talanger."

Du vet inte mycket det är uppenbart. Du vet tex inte att det kommer talanger från hela världen för att visa upp sig i Barcelona. De gör det frivilligt för de vet att på La Masia får de gedigen utbildning i världsklass. Barcelona behöver knappast tvinga någon för att söka sig till dessa uttagningar som sker i Barcelona varje sommar.

Messi tex, det var han och hans familj som sökte upp klubben och inte tvärt om.

Du som arsenalsupporter har mage att beskylla Barcelona på att roffa åt sig andras talanger. Vilket jälva skämt. Skäms du inte?
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:05
Dina ord inte mina jag försöker åtminstone hålla mig till fakta istället för att påstå att allt oseriöst media ni hittar era storys från stämmer.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:04
Bättre jobba så än att ständigt öppna käften i media, tillskillnad från er tar vi alltid kontakt med klubben istället för rövslicka sig igenom via media.

Det ska bli skönt när hela den här Cesc sagan är slut förhoppningsvis slipper vi höra från er på ett decenium när ni pröjsat ordentligt för er förlorade son.
Annons: