/spanien/barcelona/forum/15613.aspx/spanien/barcelona/forum/15613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-03-31 23:24
arsenal hade inget att komma me helt seriöst. deras 2 mål är pågrund av att vi sluta spela efter 65 min, inte för att dom på något sätt spela bra eller skapade nått.

även om vi tappa 0-2 till 2-2 så är den här kvartsfinalen helt död. finns ingen chans för arsenal, vi är klasser bättre än dom.

satt o kolla på matchen med en arsenal fan o han sa att vi spelar en helt annan dimension i fotboll riktigt sant!
dacknass (In Wenger We Trust)
Yoyo,

Angående matchrapporten. Du säger att det var straff men inte rött kort? Hur kommer det sig? Han ska precis dunka in bollen i mål och hamnar i kläm mellan Uggla's ben och får därför inte avsluta.

Målchansutvisning någon? Det behöver inte vara en tvåfotare i bröstet för att det ska bli rött.

Stor fördel er, väl mött!
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: Jag sover gott inatt....
+1

Gått runt hela dagen och trott att det skulle sluta 2-2. Ett mycket bra utgångsläge hur som helst.
Barcelona ★Barca★
2010-03-31 23:23
Vi tar dom på hemma plan!
Barcelona MerÄnEnKlubb
H.Alavi - Triangulo Magico!

Nu vill du plötsligt att jag ska diskutera? Håll koll på din egen nivå så håller jag koll på min.

CITAT
"Jo, du ser det hela från dina Barca ögon, jag förstår dig. Men hade vi åkt på en exakt samma situation så är jag säker på att du skulle svära asset av dig här inne."

"Snarare du som ska bespara oss på dina Playstation tankar."
/CITAT

Lämna mig ifred nu. Har inget att säga dig.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Ja, självklart gjorde han det. Han var även med och gjorde en skillnad på kanterna då han i vissa sekvenser utmanade och fixade en eller två frisparkar på kanterna.

När det inte går som man vill så försöker de flesta alltid hitta en syndabock, i det här fallet Busquets.
Barcelona Öagunner (1886)
Ska bara flika in att Arshavin varit ganska usel på det stora hela (undantaget Porto hemma) hela vintern och början på våren så ni behöver nog inte vara för oroliga om han skulle hinna tillbaka eller inte..
Sagna #3
Barcadinho //
Haha jag förstår dig. Fan vad ni ägde oss i första halvlek. Har aldrig sett ett lag spela ut ett annat lag så hårt i CL som ni gjorde. När Chelsea och United kommer till Emirates får vi i alla fall låna bollen. Barcelona är fan magiska på att hålla i bollen. Att den här kvarten lever (om den nu ens gör det, ser inte hur vi vinner utan gallas, arshavin och fabregas) är bara sjukt.
Barcelona ¡Barça!
2010-03-31 23:22
Varför är det tufft? Misstaget orsakade ett mål, jag förstår inte hur du tänker här.. Jag sa själv innan andra halvlek, du kan hitta mina inlägg, Busquets är grym offensivt men han kan ställa till det defensivt.. Och vad var det som hände? Fattar inte varför du försvarar/älskar den här killen så mycket att du inte kan inse att hans misstag var mycket förödande och kan kosta oss avancemang med lite otur i returen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-31 23:21
Skippa skitsnacket, Busquets tog hand om Cesc, Diaby och Song tillsammans. Han var en jätte i mitten och spelade helt perfekt.

Ska bli kul o se hur Barca kör över juniorerna nästa match.
Atlético a+a11
Arshavin ut rosicky in nasri ner ist för fabregas och eboue/walcott in :)
Barcelona Pedrito
Jag sover gott inatt.. Fördel oss i returen. Men upphämtningen svider lite...
Barcelona ★Barca★
2010-03-31 23:20
Arshavin kommer säkert spela på Tisdag. Men hoppas inte!
Barcelona Ordem e Progresso
Almunia gjorde lika många räddningar idag som han gjort under hela sin karriär sammanlagt. Och det gör han inte om. Om vi spelar ut dem så här på deras hemmaplan, hur ska det då se ut hemma? När dessutom Abidal är tillbaka, kanske Iniesta, och Messi förhoppningsvis känner för att spela fotboll.

Säger bara en sak, låt inte Henry spela nästa match, han njöt mer av hyllningarna än att koncentrera sig på matchen. Nästa match kanske han glömmer bort vilket lag han spelar i... Dåligt byte av Pep.
Barcelona Mrfaariis
Ja Fabregas är avstängd medans arshavin och gallas är skadade
Barcelona Abbe.
Ämne: Abbe

Vadå mitt bä....Det är ganska uppenbart vilken inställning man har till Busquets om man väljer att klaga på hans insats ikväll. Men visst, vi ser saker olika. Tycker ändå det är tufft att beskylla Busquets för det lika resultatet på grund av ett av få misstag han faktiskt begick idag.

Edit: Slarvfel i all hast.
Real Madrid TuboW
2010-03-31 23:19
Det stora felet i Barcas elva stavas - Busquet! Det var han som drällde med bollen på mittplan och var hela orsaken till 1-2 målet. Det är en gåta att Pep väljer honom framför Yaya Toure. Men jag antar att det handlar om katalanskt blod och vandring från ungdomsakademin, de spelarna vurmas det ju för. Men nu blir det svårt i returen, Barca enda förlust i ligan kom mot Athl Madrid när man hade halva backlinjen borta, risk för repris nästa vecka...
Barcelona Pedrito
Pep får ta på sig upphämtningen. Kasst byte och arsenal dominerade kanterna sista 20.
Ibra i returen, Fyfan det blir inte kul för campbell..
Barcelona Barcelona10Messi
Är Iniesta tillbaka till tisdag? Isåfall så har AFC inget att göra i Barcelona :)
Pedrito

Juste, du har rätt. Fabregas blev ju varnad i den första halvleken. Tycker dock att det inte var ett gult kort utan att Busquets får en touch och slänger sig ner även fast att han har passat vidare bollen.

Smart gjort.
Barcelona Barca4eva
Fan vad glad jag skulle ha blivit om det blev vinst...dock är 2-2 tillräckligt bra :P

E så jävla osäker nu ...var så säker på att vi var vidare sett till spelet och ledningen, bara efter 1 match! Men nästa match borde vara ännu lättare nu när flera spelare är borta och Arshavin osäker, om inte Wenger hittar på något :O men Pep kan ju oxå hitta på något ;) bara det inte är lika uhm konstigt som dagens insats (av Pep).

Bra resultat annars!
Barcelona DM1982
2010-03-31 23:18
Visst är det är lite trist att vi tappar en 2-0 ledning men det finns mycket positivt att ta ut från den här matchen. Zlatan gör två mål, mycket bra. Vi spelar riktigt bra stora delar av matchen och har en stort bollinnehav.

Vi har fördel nästa match, helt klart. Gallas kommer nog inte vara med, inte Arshavin heller tror jag. Fabregas avstängd och skadad igen, som vanligt. Arsenal måste göra mål och det kommer skapa luckor bakåt som Messi och company kommer utnyttja brutalt.

Känner inte riktig oro över att våra mittbackar är avstängda, vi kan nog täcka upp bra där. Jag är helt säker på att vi kommer göra mål på hemmaplan och då blir det riktigt svårt för dem.

Men all heder till Arsenal, de kämpade på riktigt bra även om jag har svårt att se hur det kunde bli straff och utvisning. Sådant händer och förhoppningsvis så täpper det väl till truten på alla som tycker att vi får en massa fördelar i CL.
Barcelona Frodo
2010-03-31 23:18
Efter att ha sett den här matchen kan jag inte se hur vi ska förlora mot Arsenal hemma. Med all respekt till Arsenal och utan att vilja ta ut något i förskott kan jag inte se oss förlora med Abidal tillbaka i backlinjen och eventuellt en spelsugen vampyr. Hade vi så mycket bollinnehav på bortaplan kan man ju undra sig hur mycket vi kommer att ha på hemmaplan. Men som sagt, man ska aldrig ta ut någonting i förskott och vi får hoppas att spelarna är koncentrerade i 90 minuter.
2010-03-31 23:17
MerÄnEnKlubb

Jävlar vad du är irriterad, är du verkligen 27 år gammal? Du beter dig som en tio åring, skärp dig. Att du ska höra det från en 16 åring är pinsamt nog för din del, det här är fotboll, deal with it.

Försök och diskutera istället för att kalla mig för pajas och att be mig och göra ett och annat.

Pinsamt, inte bara för dig utan för resten som inte kan hålla en god nivå.
Barcelona Messidinho_10
Grabbar Henry får inte spela nästa match oavsett situation, såg ni vad han gjorde när han kom in han tog för fan inte en enda löppning pinsamt o se.
Barcelona Barcanist
Varför måste Pep leka ball och byta ut Zlatan mot Titi? Kunde han inte ha bytt ut Pedro?!
Och sen så tar han ut Messi när vi jagar ett mål. Förstår att han böt in en mittback, men han kunde ha tagit ut Pedro DÅ iallafall. Fy f*n vad ruttet de känns just nu!

Och straff + rött kort?!!? Hur får domaren det till STRAFF OCH RÖTT KORT? Förstår mig inte på dagens CL domare. Fabregas SPARKADE Puyols lår och föll.. och för det så får Puyol rött kort? huh? Konstigt konstigt, men vi vinner på Camp Nou, det är jag helt säker på!

Visca Barca!
Barcelona Pedrito
Så gallas och Fabregas definitivt avstängda? + eventuell skada på Arshavin, Väger upp pique puyol tycker jag.
Barcelona Trippeln
2010-03-31 23:16
Rambla~

Tack för att du lungnade ner mig :D Det enda som kan få oss och bli skakiga är om Arshavin är tebax,han kan leda de till avancemang.
Barcelona Port Olímpic.
Är det bara jag som tycker att det absolut inte var straff?
Barcelonistas
haha herregud vilken TUR arsenal har. de borde sått 0-4 till barcelona efter första bara.

och straffen var ett stort skämt. herregud messis situation var mer straff än dena..
Annons: