/spanien/barcelona/forum/15611.aspx/spanien/barcelona/forum/15611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-05-19 01:28
Bra krönika, Mohamed Ahmed. Du får med alla saker jag själv tycker och tänker.
Barcelona Kim
2010-05-19 01:24

Co-sign på Barcelonito.

@Messidinho_10
Det står i artikeln om Ibrahimovic, som publicerades 17:13 idag/igår (beroende på om man ser idag som idag eller som igår). ;)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-19 01:21
Zlatan kommer vara ännu bättre med en anfallare som Villa bredvid sig. Messi och Pedro är oftast mycket långt ifrån honom och då kan inte Zlatan utnyttja sina riktiga kvalitéer. Han har alltid haft en anfallare som löper nära honom i djupled och som utnyttjar hans fysik, passningar och skarvningar. Zlatan måste få en chans till och det kommer Barca må mycket bättre av.

Fabregas får gärna stanna i Arsenal. Säljs Zlatan och Cesc kommer in så får vi ett lag fullt av korta spelare. Bara Pique och Abidal och en spinkig Busquets kommer vara över 1,80 i startelvan och det är alldeles för dåligt. Förhoppningsvis kommer Yaya stanna och få mer speltid som han förtjänar.

Köps Fabregas så finns det många spelare som skadas av det. Jag syftar på Busquets, Zlatan, Keita, Yaya och även våra yngre talanger.

Vi får bättre startelva men kanske sämre harmoni i truppen som jag ser det. Återstår att se nu, jag skulle inte bli förbannad om Cesc kommer men ser inte riktigt hur det går ihop att ha så många världsstjärnor på bänken.
Barcelona Messidinho_10
Kim

Vilken artikel är det du har hittat det?
Barcelona Barcanist
Nu är Barcelona tydligen även intresserade av att värva Eden Hazard. Visst är han ett underbarn, men vi har tillräckligt många underbarn; JDS, Thiago & Bojan. Det räcker gott och väl, så.. Nej tack till Hazard!
elbraco
2010-05-19 01:16
-
Barcelona Kim
2010-05-19 01:14

Jag citerar:
»Det som är komiskt är hur ni culés dag efter dag kritiserar madridistas för att vara pengakåta personer som söker efter en ny värvning varje dag. Det är sant, det gör dom. Men det gör även ni. Ni måste(!) visa respekt och att ni tror på spelarna som spelar för dagens FCB.«

Personen som skrivit artikeln är uppenbarligen inte culé, så frågan är naturligtvis varför den ens publiceras på sidan här.
Barcelona Barcanist
2010-05-19 01:09
Hur kan folk kalla Zlatan för en flopp? Det förstår jag mig absolut inte på. Om Zlatan är en flopp med sina 21 mål och 17(?) assist under sin första säsong i ett nytt land, nytt spelsystemo och ny kultur (som Kim påpekar) - hur kan han då vara en flopp? Vad är Samuel Eto'o i Inter då? För vad jag vet så har Zlatan gjort mycket bättre ifrån sig i Barcelona än vad Eto'o gjort ifrån sig i Inter. Jag säger inte att Zlatan är en bättre spelare än Eto'o, men Zlatan är absolut ingen flopp. Folk ogillar honom oftast för hans kaxiga attityd och att han kan försöka göra saker och ting fööör snygga någon gång, men vadå? Killen sköter sitt jobb, låt honom stanna! Laporta säger ju också att "det är en spelare som har kontrakt med klubben och som klubben är mycket nöjda med" - hur folk tolkar det till att Zlatan ska lämna har jag ingen aning. VARFÖR skulle man sälja klubbens dyraste värvning genom tiderna efter endast en enda säsong. Gör han dåligt ifrån sig de 2 kommande säsongerna så kan ni prata om att sälja honom, men inte nu!

Edit: Kom ihåg att Zlatan gjorde det enda målet mot Mallorca borta samt mot Real Madrid hemma. Sex poäng fixade han åt Barcelona.

Förövrigt så tror jag att det bara kan bli bättre om Fabregas och Villa anländer, då Pep inte är rädd för att bänka den som gör sämst ifrån sig, stjärnspelare med hög status och hög lön eller ej, Pep bänkar! Dock är 50 milj. Euro överpris för David Villa, 40 milj. skulle sitta fint. Men, men.. vi får se hur det blir.

Visca Barca!
Barcelona Ordem e Progresso
2010-05-19 01:08
Kim

Håller med dig. Hela artikeln håller låg klass, vilket inte är vanligt här på Barcelonasidan. Är det ingen som måste godkänna innan artiklarna läggs ut?
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-19 01:07
Ämne: Hoppas bara att Jona....
Att Jonathan ber sin bror om råd när det gäller klubbbyte hade varit så Fail som det bara kan bli. Så dum kan han bara inte vara.
Barcelona Kim
2010-05-19 01:00
Men hjälp, vad är det jag läser i artikeln om Zlatan Ibrahimovic? Vi kan tydligen inte blunda och förneka att Ibra har varit en flopp. Jaså, det kan vi inte? På vilket sätt är 21 mål och 15 assist under en förstasäsong i ett nytt land, en ny kultur, ett nytt lag och en ny liga en flopp?
Barcelona C.Andrés
2010-05-19 00:59
Tydligen ska Fabregas sagt att han vill återvända till Wenger,får se vart detta leder.
Barcelona Oha789
2010-05-19 00:59
David Villa klar för FC Barcelona

Då är det alltså äntligen klart. Både SPORT.es och Mundo Deportivo rapporterar sent på tisdagskvällen att Valencias David Villa nu är klar för FC Barcelona.

Valencia-anfallaren kommer att få ett fyraårskontrakt till ett pris av 50 millioner euros (cirka 500 millioner SEK). Den nye spelaren kommer att presenteras på Camp Nou på fredag eftermiddag efter att han har genomgått den sedvanliga medicinska undersökningen, rapporterar Catalunya Radio.

Nu har man alltså äntligen lyckats med föreningen mellan David Villa och FC Barcelona. Det började redan förra sommaren och man var redan då, i juli, mycket nära ett avslut. När Etóo lämnade Barca för Inter, innebar det att Villa inte kunde komma, utan det blev Ibra som kom till Camp Nou.

Villa blev kvar i Valencia, men hade fortfarande drömmen kvar om att kunna spela i den katalanska klubben och nu är det alltså klart.
Barcelona Criff
2010-05-19 00:58
Barcelonito / Lucho Enrique 21,
Tvekar dock att dem skulle få några 10 matcher var om Fabregas skulle komma :P
elbraco
2010-05-19 00:55
Jo man får ju hoppas JDS inte ringer storebrorsan för råd......
2010-05-19 00:53
Deltar dom i mer än 10 matcher med A-laget så får dom inte spela med B-laget mer. Sådana är reglerna och det gynnar naturligtvis inte dom.
Barcelona Criff
2010-05-19 00:50
Frågan är om Dos Santos & Thiagos utveckling hade gynnats mer att vara kvar i B-laget, förutsatt att dem går upp till segundan.
Det tror jag iaf. Med några inhopp i A-laget under året ungefär som detta året.
2010-05-19 00:49
Hoppas bara att Jonathan inte har sin bror som rådgivare. Giriga jävla skitunge. Nu kan han sitta och titta på Busquets, Pedro, Jeffren och Bojan och dra sig själv i håret.
Barcelona Rambla~
2010-05-19 00:47
el Flaco

Ja, det får vi verkligen hoppas. Personligen är de för mig viktigare än någon värvning av Cesc. Så är det bara.

Nu är det,

Bona nit!
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-19 00:42
För några veckor sen läste jag att klubben hade inlett förhandlingar med Thiago och Jonathan Dos Santos efter att ha förnyat högerbacken Montoyas kontrakt till 2012. Vi får hoppas att de båda mittfältarna även gör det samma inom de närmsta framtiden.
Barcelona Trippeln08/09
2010-05-19 00:41
det hade varit ett drömanfall att ha messi torres och villa
jag vet att det inte kommer att hända men det är något jag får göra på min ps3
hade spelat med messi som släppande forward där han får en fri roll backom anfallarna alltså :
Villa - Torres
Messi
2010-05-19 00:40
Tror att Pep och ledningen vet bättre än oss om Thiago och Dos Santos är redo för mer spel i A-laget. Det är knappast så att Pep inte vill ha dom i laget om dom är tillräckligt bra.

Busquets och Pedro fick chansen. Hade Thiago och JDS varit tillräckligt bra så hade dom nog fått chansen mer.

Det finns alltid talanger som är på gränsen men inte räcker hela vägen fram. Det krävs en jäkla vinnarskalle som Busquets för att ta en plats.

Han är ordinarie i världens bästa klubblag och i VM-truppen för världens bästa landslag. För knappt 2 år sen spelade han i div. 4. Hur många andra talanger har den mentala styrkan?
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 00:38
westinho

Det är enkelt Messi Villa Torres, är det nåt fel på det?
elbraco
2010-05-19 00:38
Ämne: Det kommer in alla m....
+1
Barcelona Rambla~
2010-05-19 00:37
★Sami★

Förnyar inte Thiago sitt kontrakt innan junis slut kan han gå gratis vart han vill.

westinho

Ja men då får de allt komma till skott snart för tiden börjar rinna ut.
Barcelona westinho
2010-05-19 00:36
Jag är inte orolig över Thiago och Dos Santos. Jag tror båda två vill spela i Barcelona i framtiden, och är tålmodiga.
Barcelona westinho
2010-05-19 00:34
Messidinho_10

Men snälla. Hur hade du tänkt att vårt anfall ska se ut om Både Villa och Torres skulle komma?
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 00:33
Rambla~
Vad då? Tror du Perez kan sno åt sig Thiago. Perez känns lite som Wenger.
Hoppas Thiago stannar i Barca.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 00:30
Jag hade en önskan när vi blev utslagna i CL det var att:

1 Fixa hem Fabregas
2 Villa
3 Torres
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-05-19 00:25
Vilken dum artikel från Aftonbladet. Det enda det står som kan koppla Zlatan till Real Madrid är att "han är en favorit hos Mourinho".

Medan de citerar Laporta där han säger att han har ett kontrakt med Barcelona och de är nöjda.

Istället för att skriva "placerar i Real Madrid" kan man ju skriva "Laporta vill ha kvar Zlatan"

Och sen att de hämtar information från the sun säger ju allt.
Annons: