/spanien/barcelona/forum/1561.aspx/spanien/barcelona/forum/1561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2015-12-08 11:11
Som*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2015-12-08 11:10
Snälla kan inte klubben skippa replay, våra spelare ser ut son luffare när dom ska iväg på matcher Använd hellre Nikes träningskläder som ser bättre ut
Barcelona Tiki-Taka
2015-12-08 11:06
Ronaldo den riktiga hade utan tvekan varit den största genom alla tider, om inte skadorna hade ägt rum, vilket saboterade 3-4 år av hans bästa år
Barcelona Rambla~
2015-12-08 11:00
Gio Jag vet inte om de skanderar Subnormal. Enligt den här sidan så gjorde de det. Jag är osäker. Lyssna själv noga på videon så kanske du kan urskilja det? Runt 55s påstås det att de skriker Subnormal.
Barcelona Gio Style
2015-12-08 10:47
Rambla

I klippet hör man väl aldrig subnormal?
Hans reaktion är iaf på sången om skatten.
Barcelona Deulofeu
2015-12-08 10:22
En gammal gammal historia från ett gammalt fan apropå Denilson...

Jag var i 20 års åldern och var på Cypern på semestern men det var ju silly season så man kunde ju inte njuta riktigt.

Denilson hade precis slagit igenom och det var starka rykten om honom till oss då.

På den tiden spelade den riktiga Ronaldo hos oss och ni kan ju tänka er dom två tillsammans i 20 års åldern i samma anfall på den tiden.Ronaldo gjorde 47 baljor och Denilson ungefär lika många överstegsfinter i varje match...

Hur semestern slutade ja på värsta sämsta sätt Denilson blev klar för Betis och Ronaldo lämnade för Inter!

Man mådde inte helt bra den perioden.Ronaldo är ju fortfarande en av de bästa spelarna man någonsin sett och säsongen han gjorde i barca är bland det sjukaste någonsin han var ju 19 år då!
Barcelona Rambla~
2015-12-08 10:14
@Liunil Masse:

De skrek bla

"Messi subnormal paga ya, Hacienda somos todos"

Messi utvecklingsstörd betala skatten, typ. Trevliga fans. Det visar ju bara vilken neandertalare-nivå de ligger på själva och vilket stort hot de ser honom som när de försöker få honom ur balans på det sättet.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-08 09:44
Och på tal om den het fantastiska matchen mellan Tyskland och Algeriet så har ni hela i länktips. Helt grym morgonfotboll :)
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-08 09:27
Lion24

Fantastisk samling spelare du fick till där. Verkligen!

En sån som Denilson VM98, herregud vad han imponerade. Tänk att Real Betis på den tiden köpte honom som världens dyraste spelare. Strax över 300 miljoner kronor har jag för mig. Och som han sedan floppade haha.

Älskvärt också att någon annan än jag har Kluivert som anledning till att man började hålla på Barca. Det var i EM 96 jag upptäckte honom och på den tiden höll jag på Milan med spelare som Ibrahim Ba som personlig favorit, George Weah och Zvonomir Boban. När Kluivert senare anslöt så blev man såklart eld och lågor över detta. När han efter det gick till Barca så följde mitt hjärta med honom och efter det har jag helt enkelt fastnat för Barca.

En annan spelare jag måste nämna är Jardel. Jag såg honom aldrig spela, kanske någon enstaka match men jag såg hans statistik när jag spelade Championship Manager (som det hette på den tiden). Gode gud, karln gjorde ju fler mål än matcher i Porto! Hur var det möjligt? Jag kan inte komma på någon annan vid den tiden som gjorde det. Inte ens Henke gjorde det i Skottland, även om han var nära. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva någon som gjorde det. Visst att van Nistelrooy gjorde det något år i Holland (och det fanns säkert några fler) men jag trodde verkligen inte att det gick att göra det över tid som denne Jardel gjorde.

Tänk vad fel man kunde ha :D
Barcelona LegendenN10
2015-12-08 09:15
[QUOTE=Liunil Masse]El Día Después (07/12/2015): Messi Responde a Mestalla Inte ofta man ser Messi bli så distraherad av motståndarfansen. Någon som vet vad dom säger till honom? [/QUOTE] Valencia fansen är smutsiga. Nästa gång ska vi köra över de!
Barcelona neymar JR
2015-12-08 07:46
Nej denna generations landslags fotboll är inte mycket att hänga i julgranen Enbart spanien& Tyskland som har lyckats producera fotboll på senare år. Dem flesta landslagen har anpassat sig till en cynisk fotboll Att se Argentina/Brasilien nuförtiden är bland det tråkigaste som finns. Tack gode Gud för Messi/neymar som ger en lite hopp Visst är Chile en fröjd för ögat, Mexico kan ta en turnering med storm. Eller varför inte Algeriet som borde ha slagit ut Tyskland sist. Men dem speciella ögonblicken man kunde få under VM/EM är få nuförtiden 2002 var nog det senaste VM:ET som verkligen hade den stora auran om att nu är fotbollen på den allra största scenen. Därefter har det dött ut för varje år 2006 så gjorde Turkiet hela mästerskapet! Satan vilket fantastiskt landslag det var med nihat i spetsen Sedan började mutbrotten;) och allt gick åt skogen
Barcelona Xaviesta
2015-12-08 05:17
Lion24 Som vanligt tar du en i handen och iväg på en nostalgitripp så skön att man knappt vill tillbaks! Vad jag minns mest från förr är landslagsfotbollens glans som i takt med besattheten av pengar och marknadsföring sakta men säkert tyna bort. Idag äcklas man mest över uppehållet och många gånger över spelarnas inställning då många beter sig som ointresserade legoknektar istället för att slåss för sitt land. På den tiden hade varje land sin härförare, sin nationalhjälte som ledde trupperna framåt och som själva var fotbollskonstnärer av allra högsta rang. Jag tänker främst på lirare som Frankrikes Eric Cantona, Kroatiens Davor Suker, Turkiets Hakan Sükür, Englands Alan Shearer, Rumäniens George Hagi, Danmarks Michael Laudrup, Hollands Dennis Bergkamp, Tysklands Jürgen Klinsmann osv. Det här var ett gäng fantastiska fotbollsspelare som alla besatt egenskaper värda benämningen "komplett fotbollsspelare" för sin egen tid. Glöm allt vad presspel och positionsbyten heter och tillämpa andas artisteriet och effektiviteten framför mål med alla tänkbara vertyg i form av volleyskott, långskott, fantastiska chipper och "lugna" medvetet placerade bollar i krysset med mera. Jag fullständigt njöt när jag tittade på landslagsfotboll förr i tiden. Jag gillar det idag också såklart när det drar ihop sig till VM och EM men det är en annan sorts fotboll idag som du säger. Mer cynisk, rå, kall och marknadsförd. En sport så brutalt våldtagen komersiellt sett att varenda cm vunnen på planen innebär dollartecken i ögonen på investerare och direktörer. Sedan kan man ju diskutera huruvida detta innebär bättre fotboll eller sämre men för MIN (dvs min!) del är det varken eller då jag inte vill jämföra dessa skilda epoker med den måttstocken. Låt oss bara konstatera att det är en annorlunda fotboll som spelas idag, på gott och ont.
Barcelona Lion24
2015-12-08 03:36
En av mina absolut första fotbollsmatcher som jag såg var vid EM 2000 i Holland/Belgien. Den första matchen som jag såg och som jag kommer ihåg var Holland-Jugoslavien i samma turnering i kvartsfinal. Jag var fotbollstokig och spelade fotboll i stort sett varenda dag så jag vet inte varför jag inte hade sett så mycket fotboll tidigare, eller jag bara kanske inte kommer ihåg. Av någon anledning så satte jag mig och titta på just Holland-Jugoslavien. Jag hade inget favoritlag och jag visste heller inte vilka spelarna var. Matchen slutade hela 6-1 till Holland och en viss Patrick Kluivert gjorde 3 mål i den matchen. Där föll jag. Jag fick höra att Kluivert spelade i FC Barcelona och utan att veta att någonting som heter Barcelona ens existerar så började jag hålla på den klubben, p.g.a Kluivert. Jag fastnade för turneringen och kollade färidgt nästan alla matcher. Jag kommer ihåg Hollands sorti ur turneringen mot Italien. Italien hade fått en man utvisade och Holland hade fått två straffar under ordinarie tid men missade båda där Kluivert var en av syndabockarna. Matchen gick slutligen till straffar och där vann Italien efter att Holland missat 2/3 straffar, som tur gjorde Kluivert mål men det hjälpte ingenting. Vem minns inte Italien-Frankrike finalen som var en absolut rysare där Frankrike gjorde 1-1 i sista match minuten.

Det var dagar det. Eftersom jag är en riktig nostalgiker så tänkte jag dela med mig några namn som man kanske har glömt bort, namn som ger mig flashbacks och som säkerligen skulle ge ett smile hos nåra av er. Alla är inte storstjärnor men de flesta har ändå gett mycket till fotbollen. Många av spelarna som jag tänker ta upp är ändå en del av fotbollshistorin.

Vad sägs om Barthez, Kahn, Lehmann, Leo Franco, Dudek, David James, Rustu, Canizares, Chilavert, Seaman, Dida, Bonano, Toldo, Peruzzi, van der Saar, Vitor Baia, Sagnol, G. Neville, Cafu, Zambrotta, Zanetti, Salgado, Abel Xavier, Pessotto, Manuel Pablo, Belletti (hans namn måste alltid med), Panucci, Roberto Carlos, Sergi, Grosso, Taribo West, Sorin, Lizarazu, Jankulovski, Antonio Lopez, van Bronckhorst, Ayala, F. Cannavaro, Maldini, Nesta, Costacurta, P. Andersson, Sol Campbell, Lucio, Juan, Mihajlovic, Lucic, Mjällby, R. Song, Couto, Gallas, Marchena, Andrade, Thuram, Hierro, Helguera, Paolo Montero, Desailly, Pablo Ibanez, Luis Perrea, Juanito, Makelele, Senna, Redondo, Gattuso, Davids, Edmilson, Geremi, Appiah, Cocu, Scholes, Emerson, Vieira, Roy Keane, Gilberto Silva, Tommasi, Kleberson, Petit, Mendieta, Albelda, Baraja, Okocha, Hargreaves, Almeyda, Zidane, Riquelme, Seedorf, Valeron, Juninho, Rui Costa, Stankovic, Veron, Mostovoi, Karpin, Hugo Viana, Hamann, Jeremies, Effenberg, Scholl, Zahovic, Aimar, Deco, Perrotta.

Ljungberg, Pires, Beckham, Conceicao, Giggs, Djorkaeff, Giuly, Poborsky, Nakata, Kily Gonzalez, Ronaldinho, Malouda, Ze Roberto, Kewell, Zenden, Luis Enrique, Overmars, Solari, Angulo, Denilson, Camoranesi, Nedved, Hakan Sukur, Hasan Sas, Luque, Ronaldo, Kluivert, van Nistelrooy, Elber, Jardel, Makaay, Hasselbaink, Forlan, Recoba, Obafemi Martins, Olisadebe, Salas, Zamorano, Kanouté, Luis Fabiano, Nihat, Kovacevic, Savo Milosevic, Fowler, Heskey, Viduka, Dwight Yorke, Andy Cole, Solskjaer, Bierfhoff, Henry, Wiltord, Govou, El Hadji Diouf, Larsson, Morientes, Raul, Rivaldo, Tristan, Guiza, Pandiani, McCarthy, Pauleta, Nuno Gomes, Vieri, P Inzaghi, Schevchenko, Tomasson, Batistuta, Ariel Ortega, Mista, Dario Silva, Trezeguet, Dugarry, Del Piero, Crespo, Wanchope, Joao Pinto, Neuville, Owen, Aghahowa, Kanu, Suker, Delvecchio, Montella, Baros, Julio Cruz, Saviola.

Jag är 200% säker på att jag har glömt några, fyll gärna på i sånna fall. Visst kändes fotboll roligare att titta på förr? Det var mer lek och mer fantasifullt då. Nu är det extremt taktiskt. Erkänn att när du läser några namn så tänker du ''juste, han har jag glömt, han o han o han'' :D.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-08 01:25
Det här är en liten trailer från längre intervju från självaste Ronaldinho. Barca- hemsidan kommer släppa denna video under julledigheten. Messi är också med förstås. Vad man saknar Ronaldinho alltså. Bara när jag ser hans namn får jag ett leende från öra till öra. Man ser att han verkligen har fixat tänderna nu :-) Så tråkigt att han blev mätt så snabbt :-(. En spelare som honom skulle kunna spela tills han fyller 40 år på högsta nivån om han ville. Om du frågar mig är det fortfarande inte försent. Det är bara första övertyga honom först, tända hans gnista igen förstås. Är det nånstans han skulle göra detta så är det i Barca med Messi, Suarez, Neymar Iniesta o.s.v Glömde skriva. skriv in honom i samma bootcamp Pirlo gick till när han brände all fet.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-08 01:18
@Liunil Masse:

Det var likadant föra året med om inte värre. De kastade en vattenflaska på honom när han firade mål med Busi och resten av gänget. Inte nog med det så fick han gul kort av domaren för att han låg kvar några sek när han fick flaskan i huvudet.

Skrev dagarna innan matchen mot Valencia om hur smutsig Valencia fansen är på deras hemmaplan. Jag ville så jävla mycket att Barca förnedrade dem eller tog alla poäng därifrån.

De har gått in i min hat lista nu efter den här senaste matchen.
De får göra sällskap

R.Madrid
Chelsea
PSG
Milan
Man U
Tottenham
Valencia fyller jag på med.

Hoppas de blir utskickade av Cl.

Barcelona Liunil Masse
2015-12-08 00:48
El Día Después (07/12/2015): Messi Responde a Mestalla Inte ofta man ser Messi bli så distraherad av motståndarfansen. Någon som vet vad dom säger till honom?
Barcelona Deulofeu
2015-12-08 00:05
Eto jag kollade highlights nyss och det är sjukt att han inte får den en liten petning från Barry som knappt träffar surt...

Men han fortsätter att växa och få rejält med speltid.
Barcelona S.Eto'o
2015-12-08 00:03
Verkligen synd att inte Deulofeu tilldelades assisten och att den istället gick till Barry
Barcelona Deulofeu
2015-12-07 23:56
Läste häromdagen att Gri,maldo närmar sig Benfica och lämnar på bosman i sommar.

Nu läste jag på twitter att Barca vill förlänga hans kontrakt med ett år enligt en klausul de har .

Någon som sitter inne på info?

Adriano lär ju lämna till sommaren till Roma man vill ju gärna se honom som ersättare men det verkar ha skurit sig med någon inom klubben? Varför får han aldrig chansen tro?
Barcelona Barca4life98
2015-12-07 23:42
Liunil Masse & neymar JR Jo ni har säkert rätt, det var bara en teori som jag hade. Minns bara att han byttes ut ofta i matcherna. Nej nu byter vi ämne eller vad säger ni haha :)
Barcelona neymar JR
2015-12-07 23:12
Har hellre en som sliter non stop i 60 minuter än någon som sparar sig under matchen. Speciellt när det handlar om mittfältare
Barcelona Liunil Masse
2015-12-07 23:07
Barca4life98 Det kan också ha o göra med att han springer ihjäl sig och därför ibland är slut efter 60 min? Rakitic blev ofta utbytt förra säsongen för Xavi när den förstnämnda såg helt slutkörd ut. Är det för att Rakitic har dålig kondis? Nej det är för att han sprungit ihjäl sig på planen. Man ser mönstret. Suarez, Rakitic och Arda Turan är alla workhorses,o alla tre är Luchos värvningar. Kan tänka mig att han kokar inombords när Messi går på plan ibland haha.
Barcelona Barca4life98
2015-12-07 22:52
Angående konditionen så blev han oftast utbytt runt minut 60 i Atletico. Kanske säger nånting om hans kondition tänkte jag då. Men jag kan ha fel absolut ;)
Barcelona Barca4life98
2015-12-07 22:49
Barcelonismo Sorry jag kanske var otydlig, syftade inte på dig menade mer generellt att jag har läst det ifrån av andra. Roberto med utvecklingen han har haft skulle absolut kunna spela istället för Rakitic då Roberto är bra i defensiven. Men ni andra har rätt i det ni säger också, menade inte att vara otrevlig på nåt sätt. Arda kommer bli ett riktigt bra tillskott för oss absolut inget snack om saken. Har andra kvalitéer jämfört med Ivan. Inte lika bra defensivt men bättre offensivt. Dock så måste jag fortfarande säga att Rakitic är grymt viktig, speciellt defensivt, även om han har slarvat på slutet. Även om han slår bort passningar så bidrar han ändå med så mycket.
Barcelona neymar JR
2015-12-07 22:38
Vilket radarpar deulofeu och lukaku har blivit
Barcelona Vampíro
2015-12-07 22:38
Assistmaskinen Deulofeu fortsätter att leverera hos Everton.
Barcelona A good coach is everything!
2015-12-07 22:04
Just nu så har faktist Raktic inte vart så där jätte bra som han bruka vara! Så att Roberto avlastar honom är mer än välkommet. Sen måste vi spela in Arda snabbt!! Så hoppas han får mest speltid bär han väl e tillbaks för att få upp matchtempo och självförtroende.
Barcelonismo
2015-12-07 21:51
Barca4life98 Självklart fanns det vissa som också gjorde en sämre match, men varken Busquets eller någon annan uppvisade en prestation som Rakitic stod för under lördagen. Sedan skrev jag att Roberto är den som ska ta Rakitics plats när Arda väl är spelklar i Januari, du måste läsa noga min vän. Katalanen kan också bidra med balans och täcka upp för Alves, ingen större förlust säger jag. Vad gällande turken så ser förväntar jag mig att denne konkurrerar med Iniesta, två spelare som är ungefär identiska spelartyper. Avslutningsvis finner jag det onekligen förvånande från din sida att Arda skulle ha kass kondition, hur kommer det sig att du tycker så? --- Katalano Haha, snacka om att dra en förhastad slutsats. Jag är inte den användaren som du syftade på, personen t.o.m. nämnde mitt nick i sitt svar till mig när jag nämnde El Pasillo under gårdagen. Som sagt, jag ser hellre Roberto på mittfältet istället för Rakitic när Arda förstärker laget i Januari.
Barcelona Bosketts
2015-12-07 21:38
@Barca4life98:

Du måste ju förstå att det inte handlar om "Turan eller Rakitic", utan om att vi nu får in en ny (oerhört duktig) spelare som kan spela i Rakitic roll, och lasta av ett för tillfället ganska tunt mittfält.

Ivan var, och är fortfarande, ruskigt viktig för laget. Att påstå något annat är bara strunt. Runt matcherna mot Bayern var han som bäst. Men med det sagt hade vi mycket väl kunnat vinna mot Bayern med Arda Turan istället. Sådana där hypoteser är bara löjliga.

Exempelvis så vann vi precis mot Real Madrid på bortaplan med 4-0. En ren utskåpning. Och det utan Messi. Världens i särklass bästa spelare...
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-12-07 21:31
Arda Turan är en spelare vi kommer ha stor nytta av så snart han kommer i matchspel. Jag hoppas man anpassat både hans och Vidals träning så att de direkt i januari ska kunna gå in och prestera. Dvs, hård träning stora delar av hösten men kanske lite lättare nu mot slutet. Jag förväntar mig inte att de taktiskt sätt ska klicka med övriga spelare från start men att de ska vara fysiskt redo bör vara ett rimligt krav.

När det gäller Arda är det en spelare som behärskar så otroligt många delar av fotbollen och det är anledningen till att vi som lag kommer bli bättre med turken att tillgå. Han är extremt teknisk, arbetar hårt, har en hög lägstanivå i allt han gör på planen och är kanske framförallt en lagspelare. I Atlético har han visat sig vara flexibel i det att han kunnat användas på samtliga mittfältspositioner i ett 4-4-2. Hos tror jag han skulle vara bäst som tredje mittfältare med mer offensiva uppdrag och större yta att jobba på men han skulle även fungera som sittande mittfältare samt ytteranfallare på båda kanterna.

Om han lyckas peta Rakitic låter jag vara osagt, själv tror jag kroaten kommer att vara ordinarie i de stora matchern åtminstone resten av den här säsongen men det är alltid sunt med mer konkurrens. I synnerhet då jag inte tycker Rakitic kommit upp i samma nivå denna säsong som föregående. Då var han däremot också betydligt bättre under våren än hösten, liksom hela laget, så man ska vara försiktig med att redan nu sätta betyg på hans säsong i stort. Hur som helst kan vi spela på flera olika sätt med Arda i startelvan. Både han och Rakitic är flexibla, mångdimensionella mittfältare som är experter på att anpassa sig efter lagets behov. Arda skulle definitivt kunna ta Rakitics roll i nuläget, möjligtvis med Iniesta som då sjunker ett snäpp i banan, men framförallt tycker jag det skulle vara kul att se dem tillsammans i en startelva. Med MSN tillgängliga kommer vi aldrig någonsin bänka någon av dem i en viktig eller ens vanlig match, men om någon av dem blir skadade skulle ett 4-4-2 vara intressant att se med både Arda och Rakitic på varsin kant. Man behöver naturligtvis inte spela så utan kan även placera Arda på en ytterposition vilket är det positiva med att ha en spelare som honom i truppen. En annan konstellation hade kunnat vara Rakitic-Busquets-Arda, vilket inte heller kommer på fråga i en viktig match med Don Andrés tillgänglig men jag är övertygad om att två såpass mångsidiga spelare med hög arbetskapacitet skulle passa alldeles perfekt på ett Lucho-mittfält.

Jag har faktiskt svårt att se Arda bli ordinarie i vår. Mycket svårt. Men det är inte det som är poängen med att ha en sådan spelare. Han kommer göra minst lika stor nytta som förste ersättare till alla offensiva positioner. Vi kommer, hur bra vi än tränat med Lucho under försäsongen, inte kunna ha samma flyt med skador den här säsongen som föregående. Därför är jag mycket nöjd med de två köpen vi gjorde i somras. Vidal som jag inte talat om kommer även han bli användbar vid flera skador. Dock föredrar jag att han under våren slussas in som högerback, för i ärlighetens namn är det snart dags för Alves att flytta på sig. Han skrev visseligen på ett nytt kontrakt i somras och själv tror jag det är just därför han återigen ser rätt loj ut på planen. Vidal på högerkanten skulle innebära ett lyft. Vi får en Alba-typ som är ettrig i försvarsspelet, snabb och teknisk på ett sätt så att jag tror han kommer vara ett betydligt större hot i anfallsspelet än Dani Alves. Får han in tajmingen i sina löpningar, något Dani är en mästare på, samt tränar upp sitt positionsspel i en backlinje är det en startman om något år.
Annons: