/spanien/barcelona/forum/15608.aspx/spanien/barcelona/forum/15608.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
dacknass (In Wenger We Trust)
2010-03-31 23:53
Busquets var i mitt tycke eran bästa spelare.

Tyck vad ni vill men han kommer bli en stor pjäs på erat mittfält i framtiden.
Sagna #3
2010-03-31 23:52
Det här är ju fusk. Löjligt bra uppvisning idag framför hela världen, tro mig det var nog otroligt många världen över som såg den här matchen. Har aldrig sett Arsenal så utspelade som under de första 70 minuterna. Förstod efter fem minuter att vi kommer att släppa in minst två mål. Det är ju bara flyt att vi får med oss ett resultat (inte bra resultat, men bättre än inget).

Kan ni tänka er hur avdankad match det hade blivit på tisdag om Barcelona vunnit på 2-0. Då hade allt varit klart. Nu är 99% klart.
Barcelona L-Messi10
2010-03-31 23:52
Alltså det känns så konstigt hur kunde detta ske? och puyols utvisning var absolut inte rättdömd det var straff men knappt gul kort. men på Camp nou tar vi dem och ja ser gärna toure - milito som mittbackar än chigy..
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-03-31 23:51
Arsenal fansen ska vara riktigt glada att det blev 2-2. Barca fansen är naturligtvis väldigt besvikna efter att det blev som det blev, men kom ihåg det. Det är absolut inte ett dåligt resultat. Arsenal måste göra mål på Camp Nou(!!!!), och Barca på Camp Nou kommer vara ännu bättre än vad man var idag (om det nu går att göra det bättre). Men tänk på att resultatet är sjukt bra, hade Arsenal haft ledningen med 2-0 och barca gjort 2-2, då hade det varit mer snack om att det är ett bra resultat. Så jag säger bara Barca! vilken fotboll man bjuder på!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-03-31 23:50
kommer puyol att ha kvar sina 2 gula, eller innebär d röda kortet han fick ikväll att även de gula är nollställda nu?
om han drar på sig gult i en eventuell semifinal kommer han bli avstängd matchen därpå?
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-31 23:49
Till alla som klandrar Henry kan jag bara hålla med... illa presterat.

Men jag undrar två saker:

1) Var inte det förutsägbart och i så fall skall väl Pep klandras av någon som bröt upp ett fungerande anfall istället för att slänga in Touré?

2)Borde i så fall inte Zlatan vara bänkad på livstid?
Barcelona NoGo™
2010-03-31 23:48
Jadu Pep, Henry bytet köper jag inte för fem öre, sjukt dåligt byte. Att byta ut Messi var också väldigt märkligt.
Barcelona Blaugrana83
2010-03-31 23:47
Någon som vet om man kan se hela matchen igen? kom precis hem från jobbet så missa matchen
Barcelona J.Gamper
Ämne: Det var ingen dålig ....
Stort av dig att hylla motståndarlaget. Men ja, Arsenal kanske lärde sig något till nästa match. Men vi får hoppas att Barca också lär sig något från den här matchen... Att aldrig sluta köra över motståndaren och att alltid vara vakna och pigga framför allt bakåt. Sen att de inte sätter chanserna, sånt som händer ibland.
Spanien Vámanos cañoneros
tarrak//

Inget annat än ett upphottat Hull?

Hombre, du skriver som en byfåne.
Ta inte ut något i förskott.

Barcelona MerÄnEnKlubb
Ämne: MerÄnEnKlubb

Du b....
Menar du verkligen det du skriver?

Och svarar du då med att se ned på någon själv a.k.a "bajsnödig unge".

Och för att ge ett konstruktivt svar:

När du lägger ord i munnen på mig (förklarar för mig vad jag menar i Xerez-termer) så får du ta vad som kommer din väg.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-31 23:46
Henry missade sin chans att starta El Clasico, semifinalerna och eventuell final.

Han var bedrövlig och visade brist på respekt och vilja idag. Bänka hela matchen nästa tisdag och resten av säsongen om det är den inställningen du ska visa.
Barcelona BlueRed
2010-03-31 23:46
Ämne: Hade någon erbjudit ....
tarrak

Precis så känner jag med. Jag hade utan tvekan tagit 2-2 innan matchen. Surt är bara förnamnet på hur jag kände efter matchen. Men det lär väl gå över snart och hålla sig till returen. Förlorar vi där så kommer första mötet vara det jag först kommer tänka på.
--------
Sagna #3

Utspelade ja, men det slutade 2-2, glöm inte det. Precis som Vámonos cañoneros skriver så kan fotbollen vara rubbad ibland. Ni har fortfarande en chans.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-31 23:44
Guardiola hjärnsläpp..tänker typ fan vad vi spelar bra varför inte damma av statyn (henry) och ställa ut den på planen som en fin gest...fan keita ut Touré in..sen 89 min kan legenden komma in...sen underpresterade messi, maxwell var bra men med assistans av Valdés fixade dem reduceringen..bitterf*tta..javisst!!..nya tag på Camp Nou!
Barcelona Jay-z
2010-03-31 23:44
Henry herregud han va som en spelare ytterligare mindre.
Creuss
2010-03-31 23:42
Busquets var bäst i Barca ikväll. Neutraliserade Fabregas helt samtidigt som han var grym som deep-lying playmaker och bollvinnare på mitten. Keita var däremot sämst idag.
Barcelona Hetfield
MerÄnEnKlubb

Du behöver inte tala ner till en, du är inte bättre än någon annan så ta det lugnt

Jag försöker ha en vettig diskussion med dig , men om du ska bete dig som en bajsnödig unge så skit samma
Barcelonistas
30-70 i bollinehav till barca ett ord LOL!. idag bevisa vi att vi är det bästa laget som spelar vackrast fotboll och bästa passningspel.

Arsenal i la liga hade aldrig klarat sig tro mig.
Spanien Vámanos cañoneros
Det var ingen dålig uppvisning Barelona bjöd på ikväll.
Går nog inte att spela fotboll bättre. Och vi lät era spelare göra lite som de ville. Eller, vi hade väl inget att svara med, Vi har aldrig mött ett lika skickligt lag som Barcelona i kväll och visste inte riktigt hur man ska handskas med det.

Det borde blivit 3-9.
Det blev 2-2. Fotbollen är rubbad ibland.

Och nånting säger mig att vi kommer bättre rustade till returen. Något borde väl Wenger och spelarna lärt sig, si? Åtminstone att man måste gå in på kroppen.

Väl mött.
Sagna #3
2010-03-31 23:41
Xavi //
Nej bara de två sistnämnda. Men, som sagt, han kommer ändå missa på grund av sin skada. Vi skulle kunna ha ordinarie elva och inte ha en chans. Du såg idag, vi hade bara v.Persie borta i första halvlek och ni spela ut oss på vår hemmaplan. Var löjligt pinsamt för mig bland alla barcelonafans.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-03-31 23:41
Ämne: MerÄnEnKlubb

Så o....
Men vafan... LÄS!!!!!½

För att göra det enkelt för dig:

Om Xerex kommer till CN, spelar ut Barca första halvlek, Valdes tvingas rädda 5 öppna lägen, gör sen två noll, byter ut två tongivande spelare och slappanar av så .... JAAAA! Då ska man bedöma prestationen i sin helhet.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-31 23:40
Trippeln

Samtidigt så är det svårt att komma in i ett läge där Arsenal precis har gjort 1-2 och attackerar för fullt.

Är det någon som ska ha en pytte litet minus så är det Messi, han var stundtals borta från spelet men gjorde bra ifrån sig när han väl hade den.

Men jag håller med om att Henry var slö när han väl fick bollen och sökte frisparkar allt för ofta. Kunde lika gärna ha passat den vidare och låtit spelet rulla på.
Barcelona tarrak
2010-03-31 23:39
Hade någon erbjudit mig 2-2 innan matchen hade jag köpt det direkt, men nu känns det otroligt surt. Kul ändå att vi gav "engelsmännen" en lektion i passningsspel och bevisade att de inte är annat än ett upphottat Hull. Tror nog att Barca Atlètic hade haft större möjlighet att etablera eget spel.

Ni som klagar på Busquets gör det bara av gammal vana. Visst missar han vid första målet, men i övrigt var han briljant.
Only God Can Judge Me
Haha men snälla grabbar komigen nu. Ni vet väl alla att vi kommer se ett hundraprocentigt Barca på Camp Nou nästa vecka. Alltså det kommer ju bli SLAKT! Slakt som i första halvleken.

Jag är själv inte alls upprörd. Det jag känner på mig och vet är att mitt kära Barca kommer fullständigt köra över Arsenal på Camp Nou. Även om Puyol-Pique missar så klarar vi oss utan dem. Notera att Arsenal är utan Fabregas, Arshavin(osäker), Gallas(osäker). Vi har självklart fördel.

Det är bara att blicka framåt mot helgen och La Liga igen och glömma dagens Champions League match. Nu fokuserar vi oss på Bilbao. Sedan kommer Arsenal igen. ;)

Glorious Fc.Barcelona!!!
Barcelona Barcanist
Sagna #3

Titi är fortfarande bra! Men han spelade helt utan hjärta och orkade inte ens ta en löpning idag. Han är en professionell fotbollsspelare och ska fan kunna spela helhjärtat vare sig det är mot sitt gamla lag eller hans mammas favoritlag, det spelar ingen roll! Jag hoppas verkligen att han lämnas utanför truppen till förmån av Jeffren på tisdag. Sätter punkt här.

Bona nit cules!
Visca Barca!
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-03-31 23:38
Ingen som ska säga något om Zlatan? Då börjar jag:

Sikken jädra påg! Förbaskat härligt måste det ha varit, att en gång för alla tysta britterna. Vilka mål vi gör! Skrev tidigare innan matchen, att oavsett resultat så tar vi dom med 4 måls marginal på NC. Efter ha bevittnar dom första 65, och våra hemmamatcher är jag 109% på att vi är i semin. Försöker verkligen inte vara respektlös mot någon i detta uttalande vill jag understryka.

En revansch sugen Messi på hemmaplan laddar för slalomåkning. Kul match förövrigt, och sluta vara besvikna -visst känns det onödigt men 2-2 är ett bra resultat och mentaliteten vi gick in med idag på bortaplan ska banne mig hyllas! Vi är mästarna och det visar vi.

VISCA BARCA!
Barcelona Trippeln
2010-03-31 23:37
Messidinho_10 och J.Gamper

Bra att det finns folk som håller med om Henrys förolämplning mot Barca.

Och ATT JAG SOM ÄLSKAR HENRY SÄGER DET HÄR VISAR HUR DÅÅÅÅLIG HAN VAR!
Barcelona --Xavi--
2010-03-31 23:36
Ämne: --Xavi--

Nej, Ars....
Men om jag minns rätt, så riskerade han, fabregas och clichy avstängningar vid varning ?
Sagna #3
2010-03-31 23:35
Xavi //
Nej han är inte avstängd. Dock kommer han inte spela den matchen då hans skada såg allvarlig ut. Likt Gallas. Alltså ni vinner detta. Jag känner mitt Arsenal och det finns inte en chans att vi vänder på detta.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-31 23:35
Trippeln

Jag håller med dig cule det var så pinsamt, jag tycker han ska be Barca om ursäkt offentligt imorgon och sen ställa sig i skamvrån.
Annons: