/spanien/barcelona/forum/15607.aspx/spanien/barcelona/forum/15607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-03 18:30
Förhoppningsvis spelar Milito tillsammans med Marquez/Yaya som mittbackar ikväll. De måste få speltid innan Arsenalmatchen. De bör klara sig mot Athletic på hemmaplan.

Inga skador.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-03 18:27
Kilkos

Inga.
Real Madrid Kilkos
2010-04-03 18:26
Vilka i Barça riskerar att missa El Classico vid ett eventuellt gul kort ikväll?
Barcelona sabit
2010-04-03 18:06
hhhh
Barcelona DM1982
2010-04-03 17:58
Kikade precis på Arsenalmatchen, maken till uselhet har jag knappt sett. De hade en kille mer hur länge som helst men lyckades inte avgöra förens sista minuten.

Lyckas vi inte tvåla dit dem riktigt ordentligt på tisdag så kommer jag bli riktigt överraskad. Det finns inte en chans att de klarar sig mot oss med det där spelet.

Nåväl, hoppas på tre tunga poäng ikväll utan skador.
Barcelona Hetfield
2010-04-03 17:54
Vampiro

Jag vill personligen inte se Marquez, jag ser hellre Abidal eller Toure som mittback bredvid Milito mot Arsenal

Zlatan var glödhet mot Arsenal, vi får se om han håller nivån mot Atl.Bilbao, hoppas att han inte låter sig få bli provocerad av Amorbieta som är en riktigt tuff person
Barcelona Vampíro
2010-04-03 17:20
Angående startelvan ikväll så bör ju Pep ge Rafa Márquez chansen ikväll om han ska starta på tisdag. Han behöver all speltid han kan få för att komma upp i matchtempo, Athletic är ett starkt lag men jag tror Pep kommer vila iaf ett par nyckelspelare och ge någon av Henry, Bojan, Jeffren och Yaya chansen från start. Även Abidal lär få göra comeback ikväll.

Resultatet är dock viktigare än spelet ikväll och jag hoppas bara att vi lyckas trycka in en tidig boll och att Ibra får fortsätta göra mål.
Barcelona el Maestro!
2010-04-03 17:18
Ämne: Vill bidra med mina ....Den spanska landslagstränaren har en Casilla som är numero uno, med all rätt. De andra tva är egentligen bara med i truppen da det ä alltid Casilla som kommer att sta i mal.

Skulle han välja Valdes skulle det rubba den dynamik som finns i truppen sedan tidigare. Alla han nu sina roller. Andra och tredje malvakten har sina roller pa bänken.
Träneren behöver inte motivera det för dem.
Skulle han ta in Valdes sa skulle inte minst media lägga sig in och ställa fragor om Varför Valdes aldrig far spela o.s.v.
Valdes kommer därför inte att väljas som tredje malvakt om inte nagon av de aktuella skadas.

Ursäkta, är i utomlands...
PEP.
2010-04-03 17:17
KUNG MESSI

Han är avstängd, och inte skadad.
Barcelona westinho
2010-04-03 17:11
Alves är inte skadad, han är avstängd.
Barcelona KUNG MESSI
2010-04-03 17:08
när blev Alves skadad ?
eller är de så att han vilas bara ?
Barcelona Hyder
2010-04-03 16:34
Vill bidra med mina åsikter i diskussionen angående Victor Valdés. Under mötet mot Stuttgart pratade Glenn Strömberg om vår målvakt och sa sig ha sett honom ett tiotal gånger live under träningar i Barcelona. Han passade på att hylla katalanen genom att mena på att han är helt komplett som målvakt. Jag är beredd att hålla med till fullo.

Han är spänstig som få, numera väldigt säker med fötterna, har inga som helst problem med bollar längst marken, riktigt bra reflexer längs linjen och förstklassig i en-mot-en situationer. Då har jag inte nämnt att han möjligtvis kan vara en av dem snabbaste målvakterna i toppskiktet av världsfotbollen. Med snabb menar jag att "springa snabbt" så att säga. Sedan att han har ledaregenskaper är bara ett enda stort plus. Han skriker på sina medspelare för att hålla dem på tårna och är inte rädd för att säga vad han tycker på planen. Därav har han belönats med att bli fjärdekapten i laget.

Valdés svaghet har under en period varit att han har gjort tabbar som varit avgörande i respektive matcher. Valencia x2 och Osasuna borta för ett par år sedan är två exempel. Under den tiden blev man lite smått nervös när Victor fick bollen på fötterna. Idag är han lite av en mittback i uppspelsfasen i den bemärkelsen att han har väldigt mycket boll på fötterna. Jag är numera mer nervös när andra spelare i laget har bollen än när Valdés har den. Inga namn nämnda men ni förstår poängen.

EDIT: Den största katastrofen av dem alla är ju ändå att Victor inte ens är 3 målvakt i landslaget. Enligt mig är han klasser bättre än både Palop och Reina. Att peta Iker blir svårt för att inte säga omöjligt. Mycket på grund av att han är kapten och har en mäktig historia bakom sig. Dagsformen kommer då inte spela någon roll.

Visca el Barça y visca Valdés!
Barcelona ElTriplete
2010-04-03 16:34
Riktigt svårt att välja ut en egen startelva. Speciellt nu när Pique och Puyol är avstängda i matchen mot Arsenal. Ska man ge Marquez, Milito och Toure lite speltid?
Barcelona ¡Barça!
2010-04-03 16:24
Real spelarna är verkligen ödmjuka.. De har fortfarande inte lärt sig, se Ronaldos uttalande.. Detta är en av orsakerna jag och många andra ogillar Madrid
Barcelona VizzlA^^
2010-04-03 15:02
denna elva ikväll:

Puyol--Piqué--milito--maxwell
-----------Touré-------
------xavi-------keita-
---Messi---iBRA---Jeffren

Puyol istället för avstängda Alves. Touré istället för sergio (vila) + att Touré ska komma iform nu på slutkampen..Jeffren får speltid (vila pedro) tror han kan göra ett grymt jobb från start..sedan hoppas jag att Guardiola gör 3 byten, milito ut marquez in..då milito ska starta mot arsenal, Bojan in Ibra ut, Abidal in maxwell ut..eller xavi ut JDS in..

Hoppas på detta!
PEP.
2010-04-03 14:51
The Reporter

Sluta klaga på skribenterna, man ska vara tacksam för att dem skriver inför rapporter mm. Du vet väl att dem inte får betalt för de dem gör. Om man själv gör stavfel så är man verkligen inte i någon position att klaga på andra.
Barcelona Bissosaro
2010-04-03 14:46
Haha. Hoppas vi verkligen lyckas ta den här Real-talangen.. För att jävlas :)
Barcelona The Reporter
2010-04-03 14:45
Criff

Jag kallar iaf inte mig själv för en skribent. ;)
Barcelona Hetfield
2010-04-03 14:44
Jaha, tackar, blandade ihop det

Om man ska tippa i förväg så ser det ut såhär : Inter i semifinalen, Man U i finalen

Tuffa matcher
Barcelona kallesiete
2010-04-03 14:42

Ikväll skiter jag verkligen i hur det ser ut. 3 poäng är allt som räknas, utan att ta ut sig allt för mycket.

Hoppas så många som möjligt vilas och att dom som inte är aktuella för Arsenal matchen får spela. Pique/Puyol bör ju vara givet om man inte vill spela in t.ex. Milito / Marquez. Finns fördelar / nackdelar med både och.

Som sagt, seger allt som räknas!
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-04-03 14:41
Hetfield

Nej, nej nu tänker du fel. Vi möter vinnaren av Inter och CSKA Moskva. Däremot kan vi möta Man U/Bayern/Lyon/Bordeaux i final.
PEP.
2010-04-03 14:40
Hetfield

Om vi går vidare så möter vi antingen Inter eller CSKA i semifinalen. Vinnare mellan Man u eller Bayern kommer att få möta Lyon eller Bordeaux.
Barcelona G_zz0
2010-04-03 14:39
Hetfield

Om vi går vidare möter vi antingen Inter eller CSKA Moskva.
Barcelona Hetfield
2010-04-03 14:36
Få se om jag har fattat det rätt, vi möter (om vi går vidare) vinnaren mellan Man U-Bayern M

Inter (om de går vidare) möter vinnaren mellan Lyon-Bordeaux

Det låter som att det kommer att bli Barcelona-Inter i finalen! (om man nu får vara optimistisk)
Atlético addeh
2010-04-03 14:35
Får hoppas på det bästa ikväll även om man tyvärr nog inte kan följa matchen i och med påskfirandet! :D

Hoppas dom öppnar lika starkt som mor Arsenal, på Camp Nou sätter vi chanserna vi missade första kvarten i London. Låt oss nu köra över Bilbao fullständigt!

Visca el Barca!
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-03 14:34
HugoBoss och ¡Barça!

Thnx! Sitter och laddar inför kvällens drabbning med ett stycke man U - Chelski. Den enda som imponerat hittills är Malouda. Börjar fundera på om densamme kan användas som vänsterspringare i Barca och således vara en alternativ värvning till Gourcuff?
Barcelona HugoBoss
2010-04-03 13:55
Ämne: Är Keita tillgänglig....
Både Keita och Messi är tillgängliga idag.
Barcelona Pep.G
2010-04-03 13:14
Jag ser en viss ironi gubbar.
Barcelona ¡Barça!
2010-04-03 12:59
MerÄnEnKlubb

Ja det borde han väl vara.. han spelade förra matchen
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-03 12:52
Joan Gamper 1899

Fortsätter på samma spår som Heywood Jablome och säger, hur kan du kalla Thiago dålig?
Annons: