/spanien/barcelona/forum/15606.aspx/spanien/barcelona/forum/15606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Zero Pulse
2010-04-01 02:10
@Sjutton | Milanista

- Kul med en till Milanista här inne. :D

Så här säger Guardiola om matchen:

"Last season we won every title on offer but in the Champions League we never played as well as we did tonight."

- Jag kan bara hålla med. För INGET lag har blivit så ägd som Arsenal blev ikväll på sin egen hemma plan under 70 minuter i en kvartsfinal i champions league.

Vafan. Vi pratar som sagt om en kvartsfinal i champions league. Det är här det ska vara stentufft.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-01 02:08
Nu kan ju vissa lägga ner snacket att vi är för beroende av Messi. Zlatan, Xavi, Pedro, Busquets och Alves är inte dumma dom heller.
Gooner_in_spain
2010-04-01 02:07
Barcaholic// Uppenbarligen lyckades han psyka dig då du nu efterfrågar hans "kryp till korset" och ursäkt!!

Självklart kommer vi följa Arsenal på Camp Nou, det är det vi supportar gör, supportar i vått och torrt, hur jävla mörkt det än ser ut.. Något du tyvärr inte verkar hålla med om, det talar visserligen om hur du är som supporter och det tackar jag dig för =)
Barcelona Larsson1333
2010-04-01 02:06
Vi fullkomligt krossade arsenal större delen av matchen förutom sista delen. Resultatet är helt okej ändå, något mål gör vi allt på camp nou och vi släpper in max 1. Vi saknar mittbackar men har ändå milito som visar got form ihop med marquez/toure/abidal. Får inte glömma att arsenal saknar spelare dem med.

En mer spelsugen Messi bara så löser det sig
2010-04-01 02:03
Sjutton | Milanista

De flesta vill nog att alla engelska lag åker ut i kvarten ;)
Barcelona Xaviii
2010-04-01 02:02
Någon som vet om man redan kan köpa biljetter till Barca- Arsenal?
Gooner_in_spain
2010-04-01 02:02
tarrak// Din medsupporter tycks åtminstone hålla med mig lite grann.

Jag har då inga svårigheter att ta in information, men jag behöver för den delen inte hålla med om den och i detta fall förstår jag helt enkelt inte ditt argument, när en "Gooner" har skrivit att matchen kunde ha slutat 3-9 (i er favör, vilket således bör tas som en komplimang), genom att skriva att vi är "ett upphottat Hull"!?

Du tycks vilket fall som helst vara otroligt uppretad över att blivit kallad byfåne (förståligt, fruktansvärt lågt personangrepp) och blivit bjuden på en komplimang där någon har menat att Barca skulle ha gått vinnande ur första matchen med en målskilland på 0-6, jag bör därför lämna detta forum ty jag fruktar för vad som kan hända med mig som försöker föra en diskussion med dig =)

Tack för lektionen, väl mött nästa vecka!
2010-04-01 02:01
Gunner 4 Life

Det är bara att titta på presskonferenserna innan matchen och lyssna på vad Wenger och Guardiola säger om motståndarna och hur de respekterar varandra som motståndare, klubb och tränare. Man behöver inte överdriva och vara världens ödmjukaste supporter men lite respekt skadar inte.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-04-01 02:01
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jo det minns jag. Missförstå mig icke, även om man inte ska ta ut saker i förskott så är Barca redan vidare enligt mig för blir Arsenal så överkörda som dem blir på hemmaplan och släpper in 2 mål hemma så finns det inte en enda jävla chans om motståndarna heter FC Barcelona och har Xavi, Iniesta, Messi, Ibrahimovic. Det finns bara inte och det säger jag som Milanista.

Det är ganska svårt att gå till Camp Nou och börja leka där mot Barca och Barca kommer MINST göra 1 mål, och om de bara gör 1 mål måste Arsenal göra minst 2 mål. Så jag säger att Barca vinner med 2-0 och så ska man tänka att Arsenal inte har Gallas, Arshvin (?) och Fabregas defenitivt borta. Ni har Pique och Puyol borta, tyvärr men ni kommer fixa det.. Bara o utnyttja Messi och Ibras kvaliter rätt så äre vunnet ;)
Zaragoza Gunner 4 Life
2010-04-01 01:58
Barcelonito / Lucho Enrique 21 & Rambla~ //

Skönt att jag inte är ensam med den åsikten. Har spårat ur totalt nu. Men tyvärr har det varit så här på SF sedan lottningen, istället för att visa varandra den respekten båda klubbarna förtjänar har man istället låtit sig provoceras av små ungar från respektive forum.

Och när krönikörerna skulle ta tag i det hela, kanske skriva något respektfullt om den andra klubben kändes det mer som att de försökte släcka elden med lite bensin.
Barcelona tarrak
2010-04-01 01:58
Det verkar ha undgått många, men anledningen till att jag blev upprörd var att Bill&Bull från Arsenalplutonen kallade mig för "byfåne" pga den enkla anledning att jag påpekade att den fotboll Arsenal bjöd på var värdigt ett uphottat Hull. Jag har inte på något sätt visat arrogans eller aggression mot de rödvita utan det var B&B som ansåg att matchen borde slutat 3-9, något undertecknad anser befängt.
Barcelona Barcaholic
2010-04-01 01:55
Eftersom UFC är min andra favorit sport precis efter fotboll så JAA jag har hört talas om allt det. Men vem skulle artiklen pyska, inte fan går barca spelare in på svenskafans och läser den? Personen skämde tyvärr ut sig för om han var så kaxig innan matchen borde han också kunna åtminstone säga något vettigt efter matchen och inte bara gömma sig.

Ni blev utspelade på er hemma plan, kan du då bara tänka dig vad som kommer hända när vi är hemma? Eller ett tips låt bli att göra det, hade jag gjort om jag varit arsenal supporter för hade nog inte mått bra då.
2010-04-01 01:53
Gunner 4 Life

Håller med. Tror att det är för mycket känslor nu direkt efter en dramatisk match och kanske några öl. Det blir nog bättre imorgon :)

Sjutton | Milanista

Se det positiva, Första 45 på hemmaplan mot Arsenal kommer vara väldigt väldigt underhållande. :) Kommer du ihåg Lyon och Bayern matcherna på hemmaplan för Barca? Jag tror på samma scenario.
Barcelona Barca-nist
Gooner_in_spain

det är en sak att du har nån dispyt med tarrak men kom inte in hit och förolämpa hela barca nu .respektera. gillar du inte barcafansens åsiker så är det matematik. logga ut härifrån och logga in på eget forum!
Barcelona Rambla~
Gunner 4 Life

Jag kan bara hålla med dig. Spelarna, och även fansen på plats verkar då inte ha några problem utan den största respekten för varandra. Det är bara här på SF det ibland dessvärre spårar ur.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:51
Barcaholic// Det gör dom säkert, därav att dom inte skriver.

Har du någonsin hört talas peptalk, psykningar?? Förekommer en hel del inom boxning, UFC, amerikansk fotboll och annan fysisk sport. Hur som haver, man bör ha en stor känsla för ironi inom sig när man hör/läser det iallafall!
Barcelona Rambla~
Gooner_in_spain

Hehe, inte ens Barca lägger 9 mål bakom Almunia på Emirates. Visst är de bra när det stämmer, men knappast så bra. ;)

Jag förstår inte varför tarrak är så uppretad helt ärligt, han brukar annars vara den mest sansade här. Tro det eller ej. Jag kan tänka mig att en del missförstånd har uppstått under kvällen. Vissa diskussioner blir ibland onödigt hetsiga.
Barcelona tarrak
Gooner in spain

På vilket sätt skulle jag vara en tickande bomb? För att jag besvarade din uppenbarliga oförmåga att ta in och behandla den enklaste information, med ett "kamma dig", eller att jag inte håller med Gunners om att matchen borde slutat med 3-9? Hur som helst verkar du ha uppenbara problem med att hantera argument från motståndarlags supportrar samtidigt som du går med på vad som helst så länge det kommer från en rödvit. Tröttsam argumentation från någon som uteslutande sysselsätter sig med personliga påhopp utan saklig substans.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-04-01 01:50
Det är verkligen synd att ni blev för bekväma och tappade det totalt efter 60 min fotboll som är bland det sjukaste jag skådat på denna nivå.

Zlatan fick äntligen täppa till käftarna på engelsmännen, hans tvivlare och vissa Cules (här inne) ?

Det är dock synd att ni inte vann matchen och även fast Zlatan gjorde 2 mål så kommer han vara besviken liksom hela laget över detta. Att han sedan byttes ut som typ matchens bästa spelare mot just Henry som gjorde nada gör ej saken bättre, borde ha varit Pedro eller t.o.m Messi. Hade behållt tyngden frammåt och bollen inom laget!

Nu fick Zlatan självförtroende men hade fått mer om han vetat att hans två mål och hans prestation hjälpte laget till att ta en 0-2 borta vinst vilket är ett sjukt resultat i CL kvart.

Nåväl lycka till!
Zaragoza Gunner 4 Life
2010-04-01 01:49
Vart kommer allt det här haten ifrån? Känns som att det börjar bli för mycket.

Vart är respekten för den andra klubben?

Både Arsenal och Barcelona är sjukt fina klubbar, med sjukt fina spelare, med sjukt fint spel, så vart kom allt det här hatet mellan fansen ifrån?

Herregud spelarna på plan såg ut om bästa kompisar förre och efter matchen, kan vi inte försöka göra likadant här?

Visst gör våra krönikörer på svenskafans inte saken lättare men det finns skillnad på rivalitet och idioti.

Gäller även oss Arsenal supportrar.
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:49
Ett upphottat Hull, haha. Det är kvällens roligaste trots allt.

Lite humor får man allt tåla. :D

Bona nit nu!
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:48
Rambla~// Då får du gärna förklara varför Tarrak fortsätter med detta glimten-i-ögat-argument istället för att diskutera, utan för den delen brusa upp, ordentligt!

Dessutom hade matchen faktiskt kunnat sluta 3-9, det hade visserligen krävt 100%ig effektivitet (möjligtvis 90 från Barcas sida) från lagen men rent teoritiskt ;)
Barcelona Barcaholic
2010-04-01 01:48
Haha oj då varför har inte Arsenal skrivit en artikel om matchen idag? Dom var ju så säkra på att dom skulle vinna över ''dvärgarna'' i barcelona och bad om att Zlatan skulle få starta. Undrar om dom ångrar sig det dom sa...
2010-04-01 01:45
Lugna ner er lite nu. Det finns värre saker i fotbollsvärlden att bråka om. Som t.ex. en lagkapten som ligger med lagkamratens sambo. Det ni diskuterar nu leder ingenvart.

Hade Messi spelat runt 60% av hans vanliga förmåga så hade nog Barca gjort 4-5 mål. Det kommer till nästa match.

Godnatt
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:45
Frodo// Läser du om inlägget kan du nog också se att jag skriver "hur ska NI ha det"??

Båda tycks vara inbitna supportrar som kan mycket om Barcelona, därför jag frågade?

Absolut ska ni känna er självsäkra, ha dock i åtanke att vi var, med ganska stor marginal, det mest effektiva laget idag ;)
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:43
Gooner_in_spain

För tusan, det krävs väl inte ett snille för att inse det tarrak menade med Hull-kommentaren var en replik på en gooners påstående att matchen borde slutat 3-9. Vilket tarrak så klart inte höll med om. Han kontrade då med jämförelsen med Hull, vilket du borde begripa inte var särskilt allvarligt menad.
Gooner_in_spain
2010-04-01 01:41
tarrak// Men herregud, vad är det med dig människa?? "Kamma dig"?

Du var då den största tickande bomben, personfierat, som jag någonsin stött på!

Om Arsenal, metaforiskt, är ett upphottat Hull med primitiv sparka-och-spring-fotboll bör Barca således vara en pank, pinknödig samt hungrig lyckotös rusande på Red Light District =/
Barcelona Rambla~
2010-04-01 01:40
Cesc Fabregas#4

Är det vi som framhäver detta i krönika på krönika?

För fan grabben, gör din läxa lite bättre för tusan. Läs er egna arroganta och uppblåsta krönikor först.
Barcelona Frodo
Gooner in spain

Du kan ju inte citera två olika personer och få det att låta som om det är samma person som sagt det....

Personligen anser jag att man ska respektera alla sina motståndare, vare sig det är er i en kvartsfinal i CL eller ett bottengäng i ligan. Men du måste inse att vi kommer från en säsong där vi vunnit 6 titlar och precis spelat ut det lag som enligt media spelar bäst offensiv fotboll tillsammans med oss på deras bortaplan. Om inte det ska få oss att känna oss självsäkra så vet inte jag vad. Personligen tror jag att vi kommer vinna komfortabelt på hemmaplan men det spelar ingen roll vad jag tror. Matchen ska spelas också och vem som helst kan gå vidare. Men om matchen idag gav en indikation på något så är det att vi har anledning att känna oss självsäkra.
Zero Pulse
@Rambla~

- Håller med dig helt och hållet. Maxwell känns lite som en one way ticket. Klarar inte av att både försvara och anfalla. Det ena ska ALLTID utesluta det andra. Men eran Abidal däremot, han klarar av både och. Så se nu till att ge Abidal lite matchvana och sätt därefter honom på sin kant nu på tisdag så lär han göra Walcott till en mjuk liten lam igen.
Annons: