/spanien/barcelona/forum/15605.aspx/spanien/barcelona/forum/15605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Neuthon
2010-04-19 20:23
BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA //

Har bönder inte Viasat Sport? :O

Ja det visas på 6:an, sändningen börjar kl 8.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-04-19 20:22
det är så att jag är på et bondeställe just nu över veckan men de visar väl matchen på 6:an? gäller det båda omgångarna och HETFIELD kan du skaffa länk imorgon jag är alltid tacksam för din hängivenhet o upplysa andra om matcher oo streams vore jätte tacksam för detsamma imorgon ! Tack för mej så länge o hoppas på svar om matcherna..
Real Madrid Neuthon
2010-04-19 20:07
Adil //
"Nu förfogar man över ett Harlem Globetrotters som man knappast gjort sig förtjänt av och som man egentligen inte ens hade råd med."

Ursäkta? Varför har inte Real gjort sig "förtjänta" av sina stjärnor? Man har köpt dem med schyssta medel med sina egna pengar. Chelseas och Citys stjärnspelare är en annan femma.
Barcelona el Flaco
2010-04-19 20:02
Pep Guardiola: "Jag föredrar att färdas 14 timmar med buss för att spela i Champions än att följa semifinalen hemma på TV."

Klockrent!
Barcelona ★Sami★
2010-04-19 19:48
Vampíro

Tackar:)
Barcelona Vampíro
2010-04-19 19:44
Ämne: Någon här inne som k....
Tror han säger något med "sempre Maicon" som skulle översättas till antingen att Alves är bättre än Maicon eller vice versa.

För övrigt så ropar nog killen på italienska. Någon mer kunnig får gärna rätta mig.
Silthrim
2010-04-19 19:40
Vet någon här på Les Rambles var man kan få tag på Barca logos till mobilen , väldigt, väldigt, väldigt tacksam för svar!
Barcelona ★Sami★
2010-04-19 19:35
Valdes

Alves- Puyol-Pique-Abidal

Sergi

Toure Xavi

Messi Zlatan Pedro

Men jag gillar att ha Messi centralt också i en friroll. Så man kan överaska Inter.

Silthrim
2010-04-19 19:27
Mitt tips :

Inter - FC Barcelona 0-1

Mål Barca: Messi

Visca El Barca!

adil [blaugrana]
2010-04-19 19:23
Delarocha

Ja kärleken för Mallorca är nog större än för Fc Barcelona. Men att han inte skulle ha Barca i hjärtat existerar inte. Han blev inte behandlad som en klubblegend ska bli under sin sista tid i Barca. Förmodligen därför han valde att yttra sig i så kalla meningar.
Atlético addeh
2010-04-19 19:23
Någon hann visst före, men glöm inte att Villarreal tog sig till semifinal 2006 efter att slagit ut bland annat Inter. :)
Barcelona ★Sami★
2010-04-19 19:22
Någon här inne som kan spanska? Kolla in videon och lyssna när någon skriker något till Alves.

Han säger något om Maicon?
Delarocha
2010-04-19 19:21
Vampiro

Just det:P Får dra tillbaka mitt sista inlägg.
Barca såklart!
2010-04-19 19:20
Imorn smäller det. Jag tror vi vinner med 2-1. Zlatan gör ett och Pedro ett. Eto'o reducerar i 80:e minuten och sen skapar de ett sjukt tryck mot vårat mål, men vi lyckas freda målet.
Barcelona Vampíro
2010-04-19 19:18
Ämne: Atletico, Sevilla el....
Sevilla var ju i åttondelen iår, de åkte ut mot CSKA Moskva. Sen gick både Villarreal och Atlético vidare från gruppen förra säsongen, Villarreal kom ju tom till kvarten där de slogs ut av Arsenal.
Delarocha
2010-04-19 19:17
adil

Eto'o sa ju så sent som samma sommar som han lämnade Barca att Mallorca var klubben i hans hjärta och att Barcelona bara var ett jobb för honom.
adil [blaugrana]
2010-04-19 19:15
Sami

Grande Samu! Imorgon ställs han mot laget i hans hjärta. Om Inter slår ut oss hoppas jag om någon, att det är Eto'o som blir den avgörande länken och tar Inter vidare..

Vi får akta oss för Kungen av Champions League Samuel Eto'o.
Delarocha
2010-04-19 19:13
Atletico, Sevilla elelr Valencia har ju dock inte tagit sig vidare från ett gruppspel i CL på många år. Sevilla gjorde det väl för typ 2-3 år sedan. Utöver det är det endast Real och Barca som går vidare i sina grupper alltid. Sedan åker ju Real alltid ut ur CL i åttondelen. Så något står inte helt rätt till i Spanska ligan enligt mig.

Riiioo

Listan på Wikipedia stämmer. Det kan jag mer eller mindre garantera så om det bara är statistiken du vill åt kan du ta den från wikipedia.
Barcelona ★Sami★
2010-04-19 19:13
Någon här inne som kan spanska? Kolla in videon och lyssna när någon skriker något till Alves.

Han säger något om Maicon?
Barcelona Pep the King
2010-04-19 19:07
Har en känsla att Mourinho kommer köra fegt imorn.
Barcelona ★Sami★
2010-04-19 19:06

Underbar bild.

Visca Barca
Barcelona Riiio!!
2010-04-19 19:02
Hej. Behöver er hjälp med en sak, skulle behöva få tag på en lista där man kan jämföra de stora titlarna mellan Real och Barca. Vet att en person här la upp en för någon månad sen och det va inte wikipedia listan utan en mer tydlig och exakt lista över de större titlarna. Kan någon länka en sida?? Tacksam för hjälp =)
adil [blaugrana]
2010-04-19 18:59
Delarocha

Undrar om ändå inte många nervärderar lagen i spanska ligan samt ligan i sig, lite grann. Om Villareal och Sevilla snuvar oss på poäng och titeln slinker till Madrid är det inte många som kommer klaga på nivån på övriga lag längre. Enligt min åsikt är det inte ligan som är dålig utan Barca och Real som byggt upp något okrossbart i längden.

Åren innan Guardiolas tid på tränarposten var det aldrig så stora gap mellan topp 4. Det var så småningom Barca som med konsekvent arbete nådde fram till ett unikum, ett eget spel som inget lag kunde rå för. Att vi körde över varenda lag i ligan är ingen anledning till att påstå att övriga spanska lag är för dåliga. Det var snarare vi som var bäst av enkel natur. Vidare hade de kungliga högheterna från Madrid själfallet svårt att tygla faktumet att rivalerna var klasser bättre. Man lånade in massiva summor och köpte in en världsspelare på varje position varav två för hisnande belopp. Nu förfogar man över ett Harlem Globetrotters som man knappast gjort sig förtjänt av och som man egentligen inte ens hade råd med. Enligt mig ska man succesivt arbeta sig fram till ett bra lag med världsklasspelare. Real har rubbat balansen.

Jag tycker Valencia, Atletico Madrid och Sevilla fortfarande är världsklass. Spanska ligan är världsklass, som Xavi sade är tekniska nivån högre än i någon annan liga. Men Barcelona och Real Madrid är galaktiska. Eftersom klubbarna i Spanien inte sålt sina själar till miljardärer är det omöjligt för resterande klubbar att nå liknande höjder. Är det egentligen rättvist att stämpla ligan som sämre än PL bara för att alla inte har samma förutsättningar till spelarköp? Visst skadar det ligans image men jag tycker inte man kan säga att ligan är sämre för det. Ojämnare ja, men fotbollsmässigt fortfarande den bästa ligan. Därav också världens bästa liga.
Atlético addeh
2010-04-19 18:44
★Sami★ /

Tror faktiskt inte Zlatan firar ett eventuellt mål, och skulle han göra det blir det väl en näve upp i luften.
Delarocha
2010-04-19 18:38
Sami

Han gör väl sin klassiska Cantona bara.
Barcelona ★Sami★
2010-04-19 18:33
Tror ni Zlatan kommer jubla om han gör mål?
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-19 18:30
Väderprognoserna lovar strålande väder i Italien, större delen av truppen tillgänglig, ett Inter som sannolikt bjuder på mer motstånd än i gruppen och... Ja... Leo Messi! Bäddat för fotbollsfest!
Delarocha
2010-04-19 18:19
En liten detalj i den senaste artikeln. Att säga att La Liga är den bästa ligan i världen efter att ett lag som slagit sin enda konkurrent två gånger om under säsongen och endast förlorat en enda match under 33 omgångar enda mycket väl kan tappa ligavinsten är inte vad jag definierar som världens bästa liga. Det är snarare motsatsen.
Barcelonistas
2010-04-19 18:19
addeh

fan va gött. för ibra kommer behövas mot inters fysiska backlinje!
Atlético addeh
2010-04-19 18:17
Barcelonistas /

Nej Ibra är fullt frisk och kommer troligtvis starta i matchen mot Inter imorgon. Han fick även några minuter mot Espanyol i lördags.

Såg att laget han kommit fram till Milano nu också, hoppas allt gått som det ska!
Annons: