/spanien/barcelona/forum/15604.aspx/spanien/barcelona/forum/15604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-04-01 12:13
Ämne: DM1982

Fabregas v....
Självklart är gårdagens match inte den enda matchen som jag har sett med Fabregas, jag har nog sett cirka 25 matcher den här säsongen skulle jag tro. Tycker att det är ganska klart att han inte platsar i laget och att vi inte ska slänga ut flera hundra miljoner på honom.

Barcelona Mojito
2010-04-01 12:11
Barcadinho

Det är väl lite det som alltid varit problemet och tjusningen med Barca, laget överger sällan sin spelidé för att endera jaga ett mål eller säkra en ledning.

Bortamötet mot Chelsea förra året är ett exempel där det gav resultat, gårdagens match ett exempel på det motsatta.

Men jag håller med dig, ibland är det okej att spela taktiskt i 20 minuter, särskilt när man presterat säsongens bästa fotboll i 70 minuter tidigare.
Förhoppningsvis lär sig Pep av "misstaget" och nästa gång kanske vi får se ett annat tankesätt med mer taktiska byten i ett försök att stänga matchen?
Givetvis är det också upp till spelarna på planen att fortsätta prestera den matchbild som tränaren ger direktiv om.
"det finns inget svårare än att leda med 3-0 i hockey" var det en tränare som sa.
Jag skulle vilja säga att igår var det svårt att leda med 2-0 i fotboll.
MF Doom
2010-04-01 12:02
Fantastisk match igår, synd att vi tappade en 2 mot 0 ledning på grund av misstag från Pep. Arsenal visade igår att dom är ingen match för oss även med deras fulla lag och utan skador på deras hemmaplan. Vi slår dem lätt hemma, det ska inte vara några problem för oss att ta oss vidare.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-01 12:01
Det finns inte mycket att kritisera Arsenal egentligen. De gjorde det bästa de kunde igår och lyckades kvittera matchen trots svårt underläge.

Vi ska istället kritisera vårt lag som har slappnat av totalt efter andra målet och bjud Arsenal tillbaka i matchen. Spelarna trodde att det skulle gå och köra avslappnade trianglar för att slås med tiden. Men det funkade inte.

Laget orkade förmodligen inte och fortsätta med den höga pressen under 90 min, men det är tränarens uppgift att slänga in fräscha och pigga ben.

Yaya skulle komma in direkt efter andra målet istället för Pedro!
På direkten.

Ibland önskar jag mig att unga tränare som Pep eller Rijkaard kunde ta in sig lite av de gamla rävarna som Capello eller Hiddink. Att man vet hur man döddar en match eller åtminstone försöker döda en match. Man behöver inte alltid och under alla minuter spela super sexigt.

Vi har en 2-0 i fickorna med drygt 20 minuter kvar. Släng in Yaya istället för Pedro. Se till att man har nya krafter i defensiven. Förvara ledningen och strunt i 4-3-3.
Jag blir så besviken när man är naiv och det kostar för oss matcher.
Vi hoppas att Barca kommer att återigen ha en bra dag som igår i returen.
Då kommer det att gå vägen. Men Rubin Kazans match är i minnet hela tiden och vi har haft ganska svårt att knäcka Osasuna sist på CN.

Spänningen lever kvar.
Barcelona kallesiete
2010-04-01 11:51

Fantastisk match av "laget som är beroende av Messi."
Största utspelningen i 70-75 minuter som jag har skådat på den här nivån. I alla fall denna säsongen. Verkligen klasskillnad. Publiken på emirates i chock, helt tysta. Dom satt nog och smånjöt lite i smyg.

"Vackra Arsenal."
Barcelona Rambla~
2010-04-01 11:48
"Den lille maestron är en fantastisk spelare och tar en startplats i Barcelona 8 dagar i veckan."

Nej du, det gör han då rakt inte. En plats i truppen, alla dagar i veckan men knappast en garanterad startplats. Det kan du glömma.

Bara 30% kapacitet? Är du seriös? Du tror att Wenger, eller vilken tränare som helst, startar en spelare i en CL-kvartsfinal om han bara klara att spela på 30% av sin kapacitet. Nä du, den gubben gick inte.

Arsenal försökte allt pressa, problemet var att deras press inte räckte till. Speciellt inte när Barcelona spelar som de gjorde under första halvlek. Vi såg samma sak i CL-finalen, Uniteds press räckte heller inte till. Det är bara de vanliga torftiga ursäkterna från fans när de sett sitt lag blivit utspelade.
Barcelona Mojito
2010-04-01 11:43
jönssonritzi

Berätta för mig vilken position Cesc platsat på?

Xavis?
Messis?
Iniestas?

Och skyll inte er insats på Wenger, ni är helt enkelt inte bättre än så här när ni möter Barcelona. Vår spelstil förstör er dito.

Enligt min uppfattning orkade ni helt enkelt inte sätta en högre press än den ni gjorde.
Barcelona el Maestro!
2010-04-01 11:30
Är det någon som har lyckats köpa biljett till returmatchen?
Det brukar gå lätt till på hemsidan men idag har jag svårt att få det tll.
Färjestad jönssonritzi
2010-04-01 11:28
För er som sågar Fabregas så kan jag bara skratta. Tror ni att han var fullt frisk igår och spelade på sitt max? Han var kanske på 30 % i sin fysiska kapacitet igår och ni dömer ut honom. Ganska komiskt.

Den lille maestron är en fantastisk spelare och tar en startplats i Barcelona 8 dagar i veckan.

Ang.matchen får Wenger ta på sig skulden för matchbilden. Vi saknade totalt press på bollhållare och det var pinsamt att se. Antingen pressar man högt eller backar man hem. Finns inget mellanting mot ett Barcelona som är spelskickligt. Hade vi haft en rejäl press och kommit upp i hyfsad kapacitet hade matchbilden sett helt annorlunda ut.

Ni gjorde en magisk första halvlek, vi gjorde en katstrofal. DÅ ser det ur som det gjorde.
Barcelona Hetfield
2010-04-01 11:12
DM1982

Fabregas var småskadad under hela matchen, lägg till att han var helt skadad de sista 10 (strax efter straffen), så den här matchen är fel match att sammanfatta honom som spelare

Jag vill inte se Fabregas i Barcelona, men vill bara förtydliga att han var småskadad, det är inte hans fel att Arsenal var så ljumma igår

Petersays

ELLER:

Alves-Milito-Toure-Abidal

ELLER:

Alves-Milito-Abidal-Maxwell

Jag vill INTE se Marquez i returmötet, vi har inte råd med hans passiva, snudd på nonchalanta försvarsspel
Barcelona petersays
2010-04-01 11:02
I returen bara måste vi ha Abidal från start!

Antingen

Alves-Marquez-Milito-Abidal

eller

Alves-Marquez-Abidal-Maxwell

eller

Alves-Marquez-Toure-Abidal
Barcelona petersays
2010-04-01 11:00
" Men Cesc missar väl returen pga gula kort, eller?"

Ja, och resten av säsongen pga sin skada.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2010-04-01 10:50
Men Cesc missar väl returen pga gula kort, eller?
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-01 10:24
Ämne: Återigen visar Fabre....
Kan bara hålla med. Cesc må vara en suverän spelare men jag har personligen aldrig sett dom där extraordinära prestationerna. Kanske har jag bara haft oturen att se fel Arsenalmatcher men det jag sett har inte varit så speciellt som andra ofta får det att låta.

Det som talar för honom är åldern dock. Fotbollspelare toppar i regel karriären vid 26-27 års ålder så Fabregas har en del kvar att ge.

Detsamma gäller Yoann Gourcuff vilket enligt samma resonemang om karriärtopp är ett mycket hetare namn än exempelvis Ribery.
Barcelona DM1982
2010-04-01 09:54
Återigen visar Fabregas att han inte är en spelare för Barca, han håller inte alls. Att även vara så skadebenägen som han är kan knappast anses vara positivt. Inte på något sätt lyckades han lyfta upp sitt lag igår och så har det oftast varit när jag har sett Arsenal spela.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-01 09:46
Jag håller med alla som menar att Barca igår spelade bättre än vad vi sett på länge. Inget snack. Vad det gäller resultatet tycker jag att många är allt för ödmjuka.

Just det spelmässiga övertaget gör att 2-2 är klart underkänt. Man måste ha i åtanke att blott fyra dagar efter returmötet är det dags för el classico borta.

Hade vi haft med oss ett par måls ledning och flera gjora bortamål hade vi enkelt kunnat skapa en matchbild i returen där flera spelare fått gå av tidigt i andra och vila inför klassikern. Nu riskerar vi att inte få den möjligheten :(
Barcelona J.Gamper
2010-04-01 09:25
Ämne: tarrak// Bör du inte....
Det är just det jag tror, tror inte att Arsenal spelade "springa sparka fotboll" utan Barca spelarna var riktigt aggressiva och jobbade på väldigt bra med pressen.
Men är ändå lite förvånad över att Arsenal hade så svårt med pressen, krävs ju teknik och rörelse just för att spela sig ur pressen och det är ju ni kända för..eller? =P

Barcelona Bojan_27
2010-04-01 08:58
Arsenal borde skämmas, vi spelade ut de totalt och vi visade verkligen till deras fans att vi kan slakta arsenal 7 dagar i veckan...
Nästa Camp Nou och då blir det rolig :D
då ska Messi ta hand om de :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-04-01 08:16
Haha, alltså jag är 200 % säker på att vi kör över Arsenal på Camp Nou och går vidare. Någon som har samma känsla ?
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-01 03:53
//Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres

Först skriver du "det är inte konstigt att ni ofta inte räcker till mot män!"

och några meningar senare
"då har arsenal en bra chans ifall dem tror på sig själva."

bestäm dig, räcker arsenal inte mot män eller kommer dom helt plötsligt klara sig mot världens bästa lag på CampNou om dom "bara" tror på sig själva?

du vet nog innerst inne att Barca kommer till bernabeu 22 Maj, jag hoppas att det blir Lyon, bara för att visa madrid hur man bör spela mot fransmännen.. om du inte orkar vänta, kolla förra årets CL matcher mellan barca o lyon :)
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-04-01 03:23
Jag måste säga att första 60 min var det bästa barca jag sett på ett bra tag, faktist det bästa spelet på borta plan mot ett kvailitetslag sedan real i början av 0-0 talet. Man satte högsta fart och bollen var för en gångs skull i rörelse, alla var rörliga. Då trodde jag verkligen att real skulle bli överkörda ifall de spelade på detta sett.
Sedan efter den 60 minuten tappade barca allt, arsenal var bara med 2-3 passningar framme vid en målchans, är det så enkelt att spela bort ert mittfällt? då kom hoppet tillbaka att vi skulle lätt kunna besegra barca ifall vi har en bra dag.

Till arsenal fansen vill bara säga, skäms över ert lag första ´60, hur kan man låta ett bollskickligt barca f så mycket tid med bollen? ingen press på boll hållaren, alldeles för stor respekt? det är inte konstigt att ni ofta inte räcker till mot män!

Men samtidigt tycker jag synd om arsenal som fick arsavin skadad tidigt, sedan Gallas, man hade bara ett byte kvar sedan spelade fabregas skadad i slutet. Maximalt flyt för barca!

Sedan så missar puyol&pique matchen och då har arsenal en bra chans ifall dem tror på sig själva.
Gooner_in_spain
2010-04-01 02:53
tarrak// Bör du inte istället för irritera dig över att Arsenal "sparka-och-spring-fotboll" och icke existerande skönspelade fotboll, hylla ditt egna lag som hindrade Arsenal från att spela just sitt spel, med sin extremt höga press på bollhållaren??

Cesc Fabregas#4//
"Villareal på steorider" Fantastiskt =)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-01 02:48
Jag tycker inte att Arsenal ska skämmas över deras spel ikväll faktiskt. De gjorde så gott de kunde men det räckte inte. Ett lika resultat var det bästa möjliga resultatet de kunde få sett till matchbilden och det fick dom. Det var riktigt jäkla orättvist men de klarade det.

Den matchbilden ser vi vilka Barca än möter. Ibland skapar vi mer och ibland mindre lägen och ibland är vi mycket effektiva och ibland mindre.

Ikväll skapade vi oerhört mycket (mycket tack vare Zlatans rörlighet) men lyckades inte sätta dit dom. Det kommer bli annorlunda nästa tisdag kan jag lova.

Vi kommer ha mer boll även i matchen mot Madrid. Vinner vi? Det vet vi inte.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 02:46
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Fått nog av dina torra 1 april skämt god natt på resten och väl mött nästa vecka.

Ta en titt på Walcotts 1-2 mål och räkna antal passningar.
Gooner_in_spain
2010-04-01 02:42
tarrak// Då bör vi således endast vara Arsenal sett ur ditt perspektiv!

Att matchen "skulle slutat 3-9" har väl inte direkt varit någon allmän uppfattning. Däremot HADE matchen kunnat sluta 3-9 och det är ingen åsikt utan kall fakta ;)
Barcelona tarrak
2010-04-01 02:36
Ämne: Ämne: Gooner ....Du får påstå vad du vill, det rör mig inte. Men om jag skulle recensera ditt omdöme skulle jag landat på: gulligt.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 02:33
Ämne: Gooner in spain

H....
Är det lugnt om jag påstår att ni är Villarreal på steroider.
Barcelona tarrak
2010-04-01 02:28
Gooner in spain

Hull var det lag som poppade upp och jag står fast vid att Arsenal (åtminstone sett till dagens match) i förhållande till Barca är som Hull i förhållande till Arsenal. Jag förstår inte varför det skulle väcka sådan uppståndelse när den allmänna uppfattningen bland de Gunners som skrivit här verkar vara att matchen borde slutat 3-9.

Cesc...

Tvärtom. Det som irriterade mig var att det lag, som likt Arsenalm ständigt utmålas som ett vackert spelande lag, spelade en fotboll som gav huvudvärk. Jag hade gärna sett att fler lag spelade offensiv passningsfotboll, dels för att det är den fotboll jag gillar att titta på, dels för att dessa lag brukar passa Barca extra bra.

God natt!
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-04-01 02:27
Ämne: Cesc Fabregas#4

J....
Jag börjar inse vart skon klämmer, du har blivit djupt sårad att ett annat lag en Barcelona i medier framhålls som ett skön spelande lag, om du tror att Arsenal med avsikt valt att spela på detta viset idag vet jag ej, är du seriös när du menar att vi inte slog 4 passningar är det ingen idé att ens försöka leta upp klipp när sunt förnuft inte existerar hos dig hur tror du vi gjorde mål utan att passa runt lite och kontra.
Gooner_in_spain
2010-04-01 02:22
tarrak// Om du nu inte uttryckt dig nedvärderande måste jag fråga varför du just använder Hull som en liknelse istället för att endast skriva ut "sparka-och-spring-fotboll"???

Det är ingen vanföreställning att vi är ett spelförande lag, tittar du på statistiken från våra tidigare matcher kan jag garantera dig att vi i 8 av 10 matcher vinner bolleinnehavet samt possession på offensiv planhalva, idag möter vi ett bättre spelförande lag och måste därför anpassa vårt spel efter era brister, detta gjorde vi ganska skapligt sett till resultatet!
Annons: