/spanien/barcelona/forum/15602.aspx/spanien/barcelona/forum/15602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ponta p
6/13/2010 17:42
Ghana!!
Barcelona Barca4eva
6/13/2010 17:41
0-1 Ghana!!!

:D
Barcelona Barcadinho.
6/13/2010 17:34
Jag förstår inte varför Maradona väljer Higuain före Milito. Milito har övertygat helt och hållet den senaste säsongen och visat att han kan avgöra stora matcher. Han befinner sig i en period med enormt självförtroende. Egentligen har han två riktigt bra säsonger, också med Genoa förre. Higuain är mer för framtiden till nästa VM eller copa. Vad behöver Milito bevisa mer för att få en startplats?

H. Alavi –
Ja, det stämmer. Palermo gjorde det avgörande målet i ett stormväder. Det var en magisk natt, då man gick och lagt sig klockan 4.00, men det var värt allt.
Estadio Santiago Bernabeu
6/13/2010 17:18
RM | 2010-06-13 16:02
Redaktör va tyckte du om pipita?

Han har fått mycket skit av många på sf, men själv tyckte jag att han var godkänd. han gör sin vm debut och sin tredje tävlingsmatch självklart är han nervös.

Mikael Red | 2010-06-13 16:10
Higuain måste sätta sina chanser det är stärkande för självförtroendet men framförallt för att inte tappa sin startplats. Då Argentina har så bra anfallare. Han får godkänt av mig. Bra att han kommer till avslut det är oerhört viktigt. Bra att han skapade chanser. Målen kommer att komma.

Detta ställde jag på kommentarsfunktionen på argentinas senaste artikel, och ja fick detta svar. Här får ni en bild av hur en neutral argentina supporter tycker.
6/13/2010 17:13
OK!!

Nu är inte kritiken lika mycket mot mig som den var för en stund sen.

Mojito//

det är väl ganska naturligt för en forward att ligga på den nivån, desutom så tappade han bollen felvänd oftast.

Hyder//

Messi var bra, men han kan bättre. Millito är knappast en större spelare en större målskytt en higuain. Sedan så tycker jag att ni jämför fel saker med varandra, ni bedömmer millitos stormatcher ifrån att han spelade i ett lag som vann alla stormatcher nästan mot en spelare som spelar i ett lag som vann 0 stornmatcher. Dem stormatcher inte inte Vann så va millito mållös, och dessutom så är det higuains vm debut och nu kommer nerverna släppa nästa match var så säkra. Spelare som di maria och tevez och pipita kommer höja sig.

Jag har sagt att jag gärna ser Millito och higuain spela tillsammans, påminner lite om Raul och Higuain hur dem kan komplettera varandra. Millito är en Raul typ, medans higuain en mer en shevchenko.

Jag ger Higuain en match till, presterar han sämre så ser jag Millito.

Jag vet att ni cules är upprörda att higuain blev mållös, för ni ser att messi vinner VM så att han kan vara genom tidernas bästa. Men tyvärr så räcker det inte heller att endast vinna detta VM för att komma i Ronaldo,pele,maradona och zidanes nivå.
Barcelona Barca4eva
6/13/2010 17:03
"Maradona som gled på gräsmattan" Hahaha det där var det bästa med hela matchen XD
Barcelona Hyder
6/13/2010 17:03

Messí var riktigt bra igår. Higuain brände solklara lägen och tappade mycket boll vilket ger honom icke godkänd. Milito är en större spelare än Gonzalo, en större målskytt i de stora och viktiga matcherna. Ingen är bättre än Messí men många är lika bra eller bättre än Higuain. Jag måste samtidigt säga att Gonzalo är en riktigt bra spelare som är kvick, bra med boll och gör mycket mål. När han kan bevisa dessa saker på de stora scenerna då har vi längre ingen argumentation. Vi kan lämna det där.
Barcelona NoGo™
6/13/2010 17:02
H.Alavi - Magico!

Jo jag såg det, måste vara riktigt jobbigt när spelarna inte kan höra eller kommunicera med varandra. Ont i huvudet får man också av de där jävla tutorna så bort med skiten helt enkelt.

Det var ett tag under Argentina matchen där man knappt hörde nått av de där tutorna och istället hörde man Argentina klacken sjunga, det är så det ska vara, inte blåsa i några jävla tutor 24/7.
Barcelona H.Alavi - Magico!
6/13/2010 16:57
NoGo™

Vet inte om du såg matchen mellan Algeriet - Slovenien men tutorna såg nästan till att Algeriet kunde utnyttja ett misstag mellan målvakten och backen pga vuvuzelan.

Den får gärna försvinna, Blatter can kiss my ass.
Han som är så gammal borde förstå att vuvuzelan inte är så bra för hörseln, plus den plågan vi fick uppleva under Confederations cup 2009.

----

Barcadinho.

Samma match som Palermo avgjorde i sista sekunden? Den matchen hade allt, dåligt väder, sjuk anfalls fotboll, jubel i den sista sekunden och Maradona som gled på gräsmattan.
Barcelona Barcadinho.
Ja, han gjorde ett mål mot Peru.
Barcelona Mojito
Estadio

Hmm, konstigt, men Marca skriver att Higuain förlorade 9 bollar, men vann bara tillbaka 1...

Det var ju då man kunde kritisera spelare, om de förlorade mycket boll etc...

jaja, känns rätt så menlöst att diskutera vidare...

Jag väljer att fara & flyga...
elbraco
Är det bara jag som tycker han Anders i studion är ett jävla skämt? Varierar de mest uppenbara analyserna med helt ologiska och korkade sakerna!

Som nyss, då han förklarade att Serbiens variant inte funkade på grund av att Pantelic inte tittade på bollen länge nog. Allt han säger ger mej jaha...?-känslan hela tiden!!!
Någon mer ?
Barcelona ElTriplete
H.Alavi

Jo, just det. Mot Peru, trodde han syftade på matchen mot Tyskland då Higuain avgjorde med 1-0.
Barcelona NoGo™
6/13/2010 16:55
H.Alavi - Magico!

Hoppas hoppas! Får damp på den där jävla tutorna! De är ett stort skämt och förstör hela VM och stämningen på läktarna.
6/13/2010 16:54
ElTriplete

Har för mig att han gjorde ett mål, det var under hans debut i landslaget. Och det var under VM-kvalet.
Barcelona ElTriplete
6/13/2010 16:53
Ämne: Let me make my self ....

Higuain gjorde aldrig mål i VM-kvalet?
elbraco
6/13/2010 16:51
Ämne: Goda nyheter!....
Aint gonna happen ;) haha, får hoppas på det iaf!

Bojan i studion förresten, vilken pajas!
6/13/2010 16:50
Goda nyheter!
elbraco
6/13/2010 16:50
Om du själv ger Pipita 2/5 kan du ju inte klaga på att vi klagar på han?
Om han är så himla orutinerad etc borde väl Maradona spelat med Milito istället, eftersom det här kommer lbi hans sista VM.
Den största anledning att iaf jag klagar på han är att han sumpade 2 giva mållägen, och därmed blev det största misslyckandet i matchen.
Barcelona DM1982
6/13/2010 16:49
Higuain var inte alls bra igår och det är inte första gången som han inte klarar av att prestera i stora och viktiga matcher. Hoppas verkligen att han inte får starta nästa match, Milito måste starta.
Atlético addeh
6/13/2010 16:46
Estadio Santiago Bernabeu /

Visste mycket väl vem Milito var innan han kom till Inter, främst för tiden han hade i Zaragoza då jag tyckte han var en av ligans giftigaste anfallare. Minns matchen mellan Barcelona - Zaragoza som slutade 2-2 då både Diego och Gabi Milito gjorde mål för Zaragoza.
6/13/2010 16:42
Ämne: Ämne: Märklig....
Han har nätat mot barca!! ni är väl storlag?

SLUTA HA DENNA SÄSONG SOM RIKTMÄRKE!!

Hyder//

Ni klassas som SF mest enögda supportrar, självklart så är det du kallar "resten av världen" alla Real haters som är förövrigt jäävligt många.

SAMI//

Haha, nää vi kommer aldrig överens, men jag vill få ut allt jag har i mig, dem som håller med får göra det, dem andra kan flyga och fara.
6/13/2010 16:39
Let me make my self clear!

Skulle jag ge higain betyg i en 5 gradig skala så hade han fått en 2, han var varken bu eller bä. Jag säger inte att han var bra, men usel var han inte som ni vill få det till. Usel kan man sammanfatta med att han inte kom till målchanser, tappade mycket boll. Jag vet att Higuain kan det bättre, men det är endast hans tredje tävlingsmatch och vem debut, självklart vill han inte göra bort sig, han utmanade sällan. Nästa match kommer higuain att spela ut mer, det skulle vara tjänstefel att bänka honom endast efter denna match. Ni måste även tänka på att han spelar ensam forward, dem andra spelade längre ner i banan. Då måste Higuain stångas ensam mot nigerianska tigrarna och självklart så har man mindre boll och är mindre delaktig i spelet än vad dem andra tevez och messi kunde vara som hade mycket mer boll.

Låt mig sammanfatta Messi!

Skulle jag ge honom betyg i en 5 gradig skala, så skulle jag ge han 4. Han var farlig varje gång han fick bollen, men man kan inte komma ifrån att han borde sätta sina chanser och spela medspelare i bättre läge som han kunde göra flera gånger.

Låt mig sammanfatta Millito

Han är en anna spelartyp än higuain, han är bättre med bollen felvänd och han är en bättre spelre i boxen, men jag tycker att han är ganska begränsad i spelstil och kräver en rörlig forward vid sin sida. Jag ser helst att han spelar tillsammans med higuain på top. Ni verkar tro att han sätter 100/100, nej jag som sätt majoriteten av inters matcher kan säga att han också missar en del, mer än higuain faktist. Man kan inte garantera att han skulle sätt alla lägen higuain fick, då 2 av dem lägerna var av sämre vinkel. Hur mycket visste ni om Millito innan inter förresten?

Ge Higuain en match till, nu när nerverna har släppt och han kommer visa att han är mer klinisk avslutare än Millito.

Millito 30 mål runt 50-55 matcher
Higuain 29 mål runt 40 matcher

Det finns en klar anledningen till att Maradona tog med Higuain i utsatt läge, han gjorde mål i avgörande kvalmatchen, något messi inte lyckades göra under kvalet. Nej, jag jämför inte messi&higuain, men ni ska inte förringa higuains betydelse.
Atlético addeh
6/13/2010 16:35
Ämne: Märkligt hur ni tota....
Jag sågar inte Higuain bara för att han spelar i Real Madrid. Han är en bra fotbollsspelare och gör mycket mål. Men, jag tycker inte han har något att göra i Argentinas startelva då man har både Milito och Agüero på bänken. Jag har aldrig sett Higuain göra något viktigt mål i någon stormatch. Mot Lyon i CL-åttondelen missade han öppet mål och blev syndabock då Real åkte ur igen. I båda El Clásico under säsongen blev han totalt nerplockad av Piqué och jag undrar om han ens var på planen.

Han är inte de stora matchernas man och har inget att göra i ett av världens bästa lags VM-elva.
Barcelona Barca4eva
6/13/2010 16:30
Hyder

Yes sir :D

Ska vi kanske diskutera valet nu? Eller matchen som pågår?:D

Rosell är favorit, ser dock inte varför. Tycker ni det är rätt av mig om jag vill att Ferrer ska vinna pga. att han var vice under den nuvarande ledningen samt att de stödjer han? Alltså att han vet hur det fungerar nu?
Barcelona ★Sami★
6/13/2010 16:30
Barca och Real kommer aldrig komma överens. Så enkelt är det. Sorry för dubbel.
Barcelona ★Sami★
6/13/2010 16:29
Barca och Real kommer aldrig komma överens så är det.
Barcelona Hyder
6/13/2010 16:26
Det roliga är att vi Barça-fans står tillsammans med resten av fotbollsvärlden enad i på en sida gällande åsikterna om Higuain och Messís prestationer och Madristas står ensamma på andra sidan. Case closed?
elbraco
6/13/2010 16:22
Ämne: Märkligt hur ni tota....SKärp dig nu, även som Madridfan måste du erkänna att Higuain var värdelös igår. Sumpade 2 bra chanser, varav läget han fick av Messi var klockrent, och skapade inget själv.

Di Maria var också dålig, och om du tror att vi kritiserar han bara för att han KANSKE ska bli Realspelare så tycker jag du är lite väl paranoid.

Du säger att Messi borde satt sina chanser? De lägen han fick, eller rättare sagt SKAPADE, skulle i princip några få spelare kunna göra något av, men Messi gjorde lite mer. Det enda som hindrade från mål var en monsterräddning av målvakten som var riktigt bra igår.

Är tveksam om jag vågar kritisera Demichelis, du kanske hittar någon parallell mellan han och Real och påstår att vi kritiserar han för det. Men jag gör det ändå, för han var inte jättebra igår.
Barcelona Barca4eva
6/13/2010 16:19
Vet inte vem jag tycker ska vinna valet...Den nuvarande ledningen stödjer Ferrer, samtidigt som han är vicepresident...Kanske är han ett bra val då?Eller?
Annons: