/spanien/barcelona/forum/15598.aspx/spanien/barcelona/forum/15598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-02 18:05
Ämne: Vet att jag förmodli....
Håller med dig. Varför ska du få mycket skit för ? Casillas har inte presterat sen 2007.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-04-02 18:00
Vet att jag förmodligen kommer få en del skit nu. Men Jag tycker faktist Valdes gått om Casillas i år. Det är andra året i rad nu som han presterar stabilare och bättre än Iker. Jag kan inte för mitt liv förstå vad som håller honom utanför landslaget. Han är Spaniens version av Frey. Helt sjukt att dom trots sin uppenbara talang ignoreras. Valdes är väll förövrigt den målvakten som hade passat spaniens spelsätt bäst? Han står vecka ut och vecka in helt sysslolös i barcas mål. Som precis som spanien som spelar på samma sätt, för spelet oavsett motstånd. För att sedan står för makalösa räddningar dom få gånger han blir testad i matcherna. Casillas,Reina osv är ju vana vid att få hagelstormar att handskas med under matcherna. Dom kan ju omöjligt vara lika kapabla att hålla sig på tårna i matcher där det ej finns något att göra såsom Valdes.

Vrf ignoreras han av landslaget. Är det någon som kan svara på det? Har han våldtagit en bebis eller vad har han gjort för ont?
PEP.
2010-04-02 17:59
Il Pipita es un hombre, no nombre | No se vende

Haha, ska du snacka om överskattade spelare? Om du påstår att Sergio är överskattad, i sådana fall så måste Lass vara den mest överskattade spelaren i hela världen, killen springer som en vilsen höna ute på planen, han kan ju f*n inte ens slå en 5meters passning.
Som jag sa till dig innan Sergios uppgift är att förstöra motståndarnas anfall för att sedan fördela en passning till Xavi eller Iniesta.
Barcelona Trippeln
2010-04-02 17:52

Busqets passar in i världens bästa lag,han behärskar passningsspelet så kvalitéer måste han ha.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-02 17:44
Har du inte frågat dig själv vad Arebloa gör i spanska landslaget ?

Busquets var en av dom bästa mot Arsenal. Tror jag har inte sett honom gör en sån match på länge. Det är han som ska se till att Spaniens mittfältet ska jobba med lugn och ro.
Barcelona Hetfield
2010-04-02 17:41
Il Pipita

Busquets uppgift är att vara destruktiv och förstöra motståndarens rytm, inte att slå komplicerade passningar, där har man redan Xavi och Iniesta
2010-04-02 17:28
PEP.//

Men som defensiv speluppläggare så måste man väl kunna vara konstruktiv själv väl? Man ska kunna starta ett uppspel på minst 15/20 meter istället för 5 meter till närmaste spelare.

Ni får kalla mig blind eller enögd, jag har sett Sergio.B dem senaste 2 åren, jag vet inte vad han är bra på, vad han har för kvaliter och vad han i h-e gör i la selaccon, även varför han petar yaya.
Visst är han ung och kan utvecklas, men hur bra kan han bli? vilken talang har han visat upp?

Det enda jag sett busquets visa upp är att han är modig och respektlös(positivt sätt).
PEP.
2010-04-02 17:20

Det är ju hans uppgift att fördela bollarna till Xavi, som i sin tur ska slå en genomskärare eller en längre passning till anfallarna. Vem har sagt till dig att Sergio ska slå en 100meters pass?
2010-04-02 17:15
BlueRed//

Har du frågat di själv hur busquets fördelade sina passningar? När jag såg matchen så riskerade han inte en enda passning, antingen passade han till en Xavi som var 2 meter bort, eller tillbaka till backlinjen. Väldigt riskfria passningar med andra ord.
Barcelona Barca4eva
2010-04-02 16:56
34 mål totalt ja , inkluderat är VM målen och supercups målen.
Barcelonistas
2010-04-02 16:55
PEP.

Ja
PEP.
2010-04-02 16:20
En fråga visst har Messi gjort 34 mål den här säsongen?
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-04-02 15:12
Messi, som inte tränade igår pga migrän, deltog i dagens träningspass utan några problem och är fullt återhämtad och spelduglig inför morgonsdagens möte mot Athletic Bilbao.

Jonathan dos Santos har han även tränat med A-laget de två senaste dagarna.
Barcelona BlueRed
2010-04-02 14:49
Ämne: Otroligt!....
Ja det är det, 513 lyckade passningar, och då har jag inte ens räknat med Valdes 20. Detta visar också lite av hur viktig Busquets kan vara. Xavi och Iniesta/Keita kan bolla fram och tillbaka med honom om det behövs, och dem får tillbaka bollen snabbt. Touré brukar driva runt lite med bollen, dödar lite av farten.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-02 13:55
Smogen/

Olika artiklar i media berättade för två/tre månader sen att ledningen kommer att fortsätta jobba med nya kontrakt och att man tänker ta upp förhandlingarna med de här tre unga talangerna efter det att Piques kontrakt blir klart.
Pique var klar med sitt nya kontrakt runt 25/feb, alltså för fem veckor sen.

Jag misstänker att man förhandlar just nu och några besked kommer fram så småningom.
Förhandlingarna gäller nog inte bara pengar och hur länge. Jag tror att man snackar också om den sportliga framtiden och då är Guardiola också inblandad.

Thiagos pappa bekräftade för en månad sen att förhandlingar pågår och han gav ljusa signaler om sonens framtid i klubben. Det kommer säkert gå bra.
De andra två vet jag inte.
JDS får förtroende av Pep. Där ser vi. Jag tror att han kommer att stanna i klubben och tom flyttas upp till a-laget kanske redan nästa säsong. Bra kontrakt och ljus framtid i a-laget kommer förmodligen locka honom kvar. Trots det att agenten heter Pini Zahavi.

Assulin känns lite mer osäkert. Jag vet inte om Pep kan tänka sig ha honom som vänster ytter som ersätter Henry eller om man kommer att gå efter en crack. Svårt att gissa. Och jag vet inte hur benägen han är att flytta till ett annat land. Jag tror att Assulin har föräldrar med mycket tålamod och fötterna på jorden. Det kan påverka hans beslut om han ska vänta ett eller ett par år till eller dra iväg nu. Litet frågetecken här tycker jag.

Glad påsk alla.
Barcelona Pedrito
2010-04-02 13:40
Är i london 10 april för att kolla på west ham.
Någon som vet vilka som sänder El classico i England? BBC? SKY?
Barcelona Visca Barca
2010-04-02 13:22
tack för hjälpen såg att det stod den 10 förut men det var någon som sa att det var den 11.
Barcelona C.Andrés
2010-04-02 13:14
El Clasico spelas kommande lördag kl 22.00!
Barcelona The Reporter
2010-04-02 13:14
1o april kl 22.00. Det är faställt !
Barcelona Visca Barca
2010-04-02 13:11
Jag har kollat på olika hemsidor och alla säger lite olika, men är det någon som kan säga till mig när el clasico spelas.
Barcelona Trippeln
2010-04-02 12:47
Otroligt!
Barcelona Smogen
2010-04-02 10:37
Någon som har koll på hur det går/gått med att förlänga kontrakten för JDS, Thiago och Gai. Just nu är ju alla utan kontrakt till sommaren och kommer ifall inget görs gå gratis till andra klubbar.

Dessutom så har dom ju sen några månader tillbaka kunnat förhandla med andras klubbar så kan ju redan vara för sent att göra något åt det.
Real Madrid ☆iEl-Grande-Raúl!☆
2010-04-02 10:33
IL PIPITA//

Jasså så man ska strunta i taktik och låta spelarna springa runt på plan som 5-årigar? Ska Casillas och Valdes vara anfallare och Ronaldo och Messi målvakter kanske?

Håller med dig på vissa punkter MEN det betyder inte att man ska strunta i t ex taktik. Sedan är det 3 poäng båda lagen är ute efter och det är det viktigaste.

Så snälla tänk till innan du skriver.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-04-02 02:48
Jag har sett att alla har diskuterat el classico och hur vi ska vinna den. Enligt mig är el classico inte en vanlig match, det är inte 3 poäng det handlar om. Det kommer att komma fram hjältar, de kommer finnas syndabockar.

När det gäller detta el classico då båda lagen är lika individuellt skickliga, så är det bara att glömma taktik, taktik är inte nyckeln till denna match.

1.Viljan att våga vinna ska vara större än rädslan att förlora, man måste våga, man måste ge allt, man måste offra. Man ska vara modig, men inte alltför oförsiktig.

2.Historia och bakgrund: Anser man som spelare att detta är en "vanlig" match så kan man lika gärna stryka sig själv från truppen, man måste känna till traditionen, man måste ha i tanken vad står din klubb för?,. Detta kommer avgöra spelarnas inställning till matchen, för att älska sitt lag måste man hata antagonisterna ännu mer. Det ska vara en tändvätska att möta sina värsta fiender.

3. Psykologi och mentalitet: När man spelar en match där allt står på spel, så måste man kunna ta fram sin bästa fotboll när det behövs som mest, här ska det sorteras bort dem mentalt starka från de mantalt svaga, man måste ha ett psyke av stål denna match.

4. Media och press: Median har en viktig del av utgången av detta möte, vilket lag drar på sig mest fokus? vilket lag lägger pressen på motståndarna? vilket ser sig själva som det bättre? vilket ska anser sig som underdogs. Lyckas man flytta över fokusen och pressen till antagonisterna så är mycket vunnet, man kan spela under en mindra press.

5. Motivation och hunger: Vilket lag är hungrigast? vilket lag är mest taggat att spela den match? Morivationen måste vara på topp alltid, då tabellplacering, titlar och meriter inte har nån betydelse denna dag.

6. Ödmjukhet eller högmodiget: Vilket lag är för säkra på seger? vilket lag respekterar sina motståndare och inte underskattar dem?. Här gäller det att ta sina motståndare på allvar och göra sitt bästa i varje minut.

Glöm taktik, glöm tabellplacering, glöm 3 poäng, glöm titlar, glöm meriter och glöm förutsättningarna. Det gäller bara att klara av alla de 6 punkterna jag skrev, ja då är man en värdig vinnare.
Barcelona Criff
2010-04-02 01:39
y Messi. El argentino ha pasado una mala noche y se ha despertado con malestar general y migraña. Después de consultar con los médicos, éstos le han aconsejado reposo. Se espera que el ཆ’ se reincorpore en el próximo entrenamiento del Barça, el viernes a las 12 del mediodía en Sant Joan Despí.

Nu vet vi kanske varför Messi inte var sig lik mot Arsenal, orkar inte översätta nu :P Det är för sent.
Barcelona Criff
2010-04-02 01:35
- The draw means Barça have broken their away record in Europe. With seven draws and four wins on the road, they have bettered their 10 games without losing between the semi final of the Champions League in 2001/02 and the 2004/05 group stages.

- Barça came close to becoming the first team to beat Arsenal away in the first leg of a European match. Nobody has ever managed that.

Sjuka stats!
Barcelona Libaax
2010-04-02 00:43
Ämne: Los Cules

Om du i....
Men saken är vem behöver Barca best i CL en Xavi wannabe som passar offensivt,sidleds eller en dm som äter upp mittfältet defensivt.

Fattar inte hur vissa fans kräver Yaya ska vara playmakern när han har order att vara bollvinnare bara.

Busi är grym talang men han är för svag defensivt.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-02 00:00
Ska bli intressant och se om talangerna Jeffren, Pedro och JDS får chansen från start mot Bilbao.

Kanske inte alla på samma gång, Pedro har vi sett mycket av. Vill se mer av Jeffren och JDS. Skulle också vilja se Gai och Thiago men de blir alldeles för många på en och samma match.

Samtidigt så är det Bilbao vi möter och inget korplag, en stark uppställning skulle sitta fint. Vill hellre se Jeffren än Messi i startelvan då Messi borde få vila lite inför den tuffa veckan. (Arsenal och el clasico)

Ser verkligen fram emot matchen!
Barcelona C.Andrés
2010-04-01 22:48
Huh lite läskigt att stå bland de högre stånden i Mestalla,nästan spikrakt ner!
*Edit*Vilken match för övrigt! Anfall hela tiden,aldrig lugnt!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-01 22:44
Aj aj aj, för Liverpool. Benfica har nu fått två straffar och vänt från 0-1 till 2-1 på hemmaplan.

Snacka om att ha publiken som en 12:e spelare, underbart och se!
Annons: