/spanien/barcelona/forum/15594.aspx/spanien/barcelona/forum/15594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"(S.O.S CALDERON)
2010-04-11 00:34
När möter ni inter?
Barcelona tikitaka
2010-04-11 00:33
Hur skulle ni sammanfatta domaren efter kvällen insats? Kan fortfarande inte släppa det SÅ J*VLA DÅLIG! Men vi klara det ändå, som alltid. Visca barca y catalunya!! :D
Barcelona kallesiete
2010-04-11 00:30

Zlatan och Iniesta tillbaka fit for fight nu då. Lite harmoniska träningar, jogga, leka lite med bollen. Leenden på läpparna.

Detta känns bra.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-11 00:28
Grattis alla Cules. Jag vill hylla Valdes men har inte tid för jag vill fira med vänner.
Barcelona Abbe.
2010-04-11 00:27
På tal om Xavi och hans vickningar. Jag tänkte på det extra mycket när Xabi Alonso var han tätt i ryggen och genom några vickningar här och där så hamnade Alonso genast två meter åt andra hållet. Xavi är en helt ofattbar spelare med en väldigt speciell gåva som är väl utvecklad i La Masia.
Barcelona BlueRed
2010-04-11 00:27

Underhållningen förstörde Mejuto, för alla. Blev inte riktigt en sån el Clasico som folk hoppades på. Tack för dina fina ord dock. Tack till alla madridistas som håller nivån hög!
--------
Och ännu en gång ett inlägg, varför inte ta med Xavi här också. Alltså den blick han har, hur han hittar ytor där han kan vända om, samtidigt som han vet var Messi är... Konst. Bygger man inte en staty och sätter den utanför Camp Nou, så ser jag till och göra det själv!
Real Madrid Armin [Amazing Vaart]
2010-04-11 00:26
Hetfield

Mjo, Kaká skulle ju funka som en spelmotor, VdV är mer en central och komplett mittfältare som ser till att det flyter i spelet. Saken är ju också att Ronaldo, som spelet går mycket via, har inte många spelare med sig alls. Hade Raúl eller Benzema startat tillsammans med Higuaín så hade man kunnat hota lite iaf.

Arbeloa fungerar mot skitlag, annars, ugh. Jag tyckte inte Albiol var så usel idag, som sagt, ett försvar handlar mycket om att vara kollektiva.
Barcelona DM1982
2010-04-11 00:25
Någon som vet status på Milito? Det skulle vara sjukt jobbigt om det var något allvarligt.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-11 00:24
Xavi är så himla otroligt grym asså. Finner inte ord att beskriva honom. Har aldrig sett någon spelare som ens kommer i närheten av hans passningspel. Sedan är ju hans små kroppfinter som han Messi o Iniesta behärskar otroliga också.

Menos goles, el mismo chorreo hahahaha
Hrvatska91
2010-04-11 00:23
Förstår helt seriöst inte hur Guardiola löser alla problem.. Men iaf. Grattis till vinsten grabbar, hoppas vi möts i finalen i CL (är Bayern fan).

Till er Real-supportrar som kikar in här vill jag bara påpeka att ni inte bara behöver nya backar, utan mittfältare, såg knappt något från mittfältet idag, ingen kan heller hantera press, ni lär väl punga ut mer pengar.

Aja grattis killar! Ni förtjänar ligan och CL med tanke på hur ni spelar, ett underbart lag att kolla på, ni är nog det laget jag gillar mest efter Bayern och Milan, ni har haft genom tidernas bästa spelare i laget, minns fortfarande när Rivaldo var min favorit-spelare :p

Tack för att man får kolla på så underbar fotboll, Barca!
Barcelona Hetfield
Armin

Problemet är att man säljer Sneijder istället för VDV, då har man ingen världsklass playmaker, man såg ju direkt vilken skillnad det blev med en Guti på planen, nu kan du tänka dig hur det skulle bli med en Xavi i laget

Och sist men inte minst, jag förstår inte vad Arbeloa och Albiol gör i ett lag som Real Madrid, otroligt överskattade spelare
Barcelona Bashir
Hahahhahh kan inte sluta le av glädje när jag tänker på Pedro, va kostar killen jämför med Thong boy aka Cristina ...:)
adil [blaugrana]
Jag finner inga adjektiv för att beskriva laginsatsen ikväll. Det var bland det mest fantastiska jag varit med om. Xavi, Messi, Valdes Pedro, Pique och hela truppen, fyfan vilka legender. Fyfan det var ju lekis på Bernabeu igen, klasskillnad. :O

Man vill bara hylla allihopa. Busquets, du är fanimig bästa pivoten som finns! Hur bra har han inte varit på sistone? Vilken teknik han har, vänder och vrider bort vem som helst.

Och Madrid, Madrid, Madrid.... Jag känner oerhörd skadeglädje men Real är så långt nere under jorden nu att man nästan tycker att man kan låta bli att yttra sig i skadeglada och väl valda meningar.

Men kort och gott. Där fick ni smaka på Piques "We'll do our talking on the pitch".
Real Madrid soliman
2010-04-11 00:22
Grattis till vinsten, ni förtjänade det även om matchen förstördes totalt av domaren.

Det är skillnad på att sätta nivån på en match eller att totalt blåsa sönder matchen så att inget av lagen kan spela. Påstår absolut inte att han dömde i Barcas favör utan han var lika usel åt båda hållen.

Jag hade hoppats på ett bra El classico där domaren skulle hålla sig utanför och låta båda lagen spela ut, men icke!

Det ska nog mycket till ifall Barca ska tappa det här (även ifall de har några svåra matcher kvar) men den som lever får se.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
Fan va härligt me vinst!! Fick in rätt resultat också..
Jag ber om ursäkt för det lag jag håller på att ni inte fick den underhållningen ni väntat på. VI svek, vi svek neutrala supportrar, vi förtjäna inte att vinna ni gör det!

STORT GRATTIS!!
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-04-11 00:21
Iniesta kom in, han såg, han segrade!!!!! ;) HÄHÄÄH siempre el barca!!!!!! :D
Barcelona BlueRed
Hetfield

Co-signar allt. Jag önskar att fler kunde se vilken spelare han är, hur viktig han är för Barça och landslaget. Han styr verkligen allt.
Barcelona Abbe.
Precis som Vampíro är inne på, man måste hylla Milito. Helt otroligt att han lyckats återhämta sig och komma upp på den här nivån. Jag är mäkta imponerad. Idag gör han en kanonmatch.
Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
Ämne: Hetfield

Jag ryse....
Det finns nog ingen som är så bra på själva grundtekniken. Mottagningar, passningar, positionering, rörelse, det är Xavi gudomligt bra på.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-04-11 00:20
Ämne: Stort av er vita att....
Att öppna Puertan vore ett bra steg. Surfar man runt på SvenskaFans är det en tydlig tendens: supportrarna från de lag som har stängda forum i genomsnitt är mer plumpa och aggressivare än vad supportrarna från lag med öppna forum. De uppför sig sämre på andra lags forum och de stängda forumen är en penibel läsning.

Samtidigt: om de öppnar Puertan ska vi uppföra oss när vi skriver där. Punkt slut.
Barcelona Salcini
2010-04-11 00:20
Idag fick vi se ett Barca där hotet var Xavi, inte Messi. Enligt mig så Xavi en mycket bättre fotbollsspelare än vad Messi är. Just för Xavi's sätt att helt själv bara ta kontroll över en match. Hans spelförståelse kan vara bland det bästa genom alla tider. Messi har visserligen förmågan att utmana och ta sig förbi, Xavi å andra sidan förstår fotboll på ett helt unikt sätt. Detta har han samtidigt som han har bollkontrollen för att hitta luckor ur svåra situationer om dom uppstår. Xavi står för fotboll, han hittar det enklaste och mest vägvinnande sättet att spela bollen på, kan han inte hitta en passning så hittar han den enklaste och mest vägvinnande utvägen i en pressad situation.

När man tittar på Xavi, blir fotboll till en konst.
Barcelona Barcaista10
2010-04-11 00:19
JAADDÅÅÅÅ !!!
Grattis mina älskade barcaister !!

Men en sak får vi alla hålla med om, att Casillas var en av matchens bästa spelare !
Barcelona Hetfield
BlueRed/Messi är fotbollsgudens son

För mig så är matchens gigant Xavi, han hamnar lite i skuggan när Messi är...ja Messi

Utan Xavi hade vi inte vunnit, sätt Xavi i Real Madrid så skulle C.Ronaldo och Higuain bli hyperfarliga
Barcelona Gonzalez_Barca
Grabbar de finns en ny grupp op Facebook; Vi som har glömt att förlora el Clasico. Bli medlem ;)

Iaf sån härlig vinst!!
Deportivo Creus
Inatt drömmer jag om Xavi. Jag kommer att sova fantastiskt gott. Den mannen är tamejfan utomjordisk.
Real Madrid Armin [Amazing Vaart]
2010-04-11 00:18
Hetfield

Problemet var ju just att man återigen gjorde det ultimata misstaget som man gjort mot Lyon och Milan. Arbeloa som VB, förstör kollektivismen i försvaret och tappar anfallsspelet.

Barcelona avfärdade Real Madrid, simpelt. Jag är dock besviken över att Raúl inte fick ännu ett klassiker mål, annars så är det bara att inse man inte räcker till så länge man byter tränare varje år.

Barcelona Vampíro
Kan fortfarande inte fatta hur vårat försvarsspel såg ut ikväll, herregud vilka kungar vi hade därbak, hade fått spelare som Maldini och Baresi att bli stolta.

Pique och Puyol var som vanligt grymma men även Maxwell gjorde en bra första halvlek och Alves vet vi ju vad man får. Milito däremot vilken lirare, borta i 18 månader men kommer tillbaka bättre än någonsin. Om Diego Milito är il Principe så är Gabi el Rey! Han ska absolut inte lämna i sommar.
Barcelona westinho
Gerard Piqué är världens bästa mittback.

Född 87 och spelar så otroligt rutinerat, undra hur bra han kan bli.
Barcelona Rambla~
Jag kan ju glädja alla med att det är Mejutos sista säsong. Det var därför som han fick el clasico som tack för lång och trogen tjänst. Han faller för åldersträcket nästa säsong.
Annons: