/spanien/barcelona/forum/15593.aspx/spanien/barcelona/forum/15593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-04 21:47
PEP.

Katalanska Tv3 gjorde en grym sammanfattning av säsongen, tror att den var en timme lång!

Grym var den, tyvärr så hittar jag inte den just nu.

Rambla och el Flaco brukar vara bra på att hitta sånt. :)
PEP.
2010-04-04 21:45
Vet någon om det finns en film man kan ladda ner som visar det bästa av Barcelonas förra säsong?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-04 21:19
Jag tror att det är CL-matchen nu på tisdag som avgör hur Barca kommer att spela på lördag mot Real Madrid.

Skulle det bli en förlust mot Arsenal, så tror jag inte att laget åker med det bästa självförtroendet ner till Madrid.

Däremot så tror jag att om vi lyckas krossa eller åtminstone vinna mot Arsenal så kommer grabbarna att lé extra och visa hur fotboll ska spelas, precis som förra säsongen. Skulle inte Zlatan bli spelfärdig så är det ett stort avbräck då vi behöver den tyngden där framme, och att han precis har kommit in i en bra målform. Vi får hoppas på det bästa.

Vi kommer ha mycket boll, det vet vi culés redan men det gäller att vara effektiv när vi så väl har den, och inte spela handbolls anfall i 90 min utan resultat.

Den tuffaste veckan under säsongen startar 00:00.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-04 21:16
Jag avskyr Ronaldo hatar hans personlighet, men han är en fantastiskt fotbollsspelare. Skulle önska mig att se honom i Barcelona. Alla tränare drömmer om den här killen plus han är bara 25 år och har en lång karriär framför sig. Kan ni tänka er...

Ronaldo--Zlatan--Messi

Ursäkta Pedro oc Titi.

Barcelona petersays
2010-04-04 21:14
Madrid är ju dom som har något att bevisa i lördagens match. Man har tre raka clasico-förluster och har åkt ur Cdr och CL hur många år i rad som helst och får vila hela veckorna medan vi spelar mot Arsenal några gånger. Blir det inte ligatitel för Real nu så tror jag att även Pellegrini får tacka för sig, och så kommer nån ny typ in med nya idéer om hur laget ska byggas.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-04 21:04
Nu spelar målskillnad ingen roll. Nu står vi och Real på noll. Nu är det kamp i 90 minuter om serieledningen.

Kom ihåg att vi har övertaget, ett kryss sätter oss på förarsätet. Vinst mot Arsenal och Real Madrid vore en dröm, men drömmar är till för att uppfyllas. Vem trodde vi skulle vinna 6 titlar förra året? Cristiano kommer ångra att han lämna Manchester. Kaka kommer ångra att han lämna Milan. Benzema kommer ångra att han stack från Lyon trots sina löften. Med eller utan Zlatan och Pique.

Tots unit fem força!
Visca Barça!
Barcelona Rambla~
2010-04-04 20:52
Trevlig vänskapsmatch mellan Racing - Real Madrid.
Barcelona Bourbon
2010-04-04 20:42
Rätt svar: Ljungberg.
Barcelona Bourbon
2010-04-04 20:41
Marc Overmars är ingen dålig gissning. Vet inte om han spelade där när just den artikeln skrevs (eller när det testet gjordes) men det kan mkt väl vara så att även Overmars hade slått Henry.
Kixer
2010-04-04 20:38
Bourbon//

Konstigt att jag inte fått veta det..Vem blev han slagen av?

Overmars skulle inte förvåna mig eftersom han var kvick som en jag vet inte vad.
Real Madrid Shi
2010-04-04 20:38
Bourbon

Marc Overmars.
Barcelona Bourbon
2010-04-04 20:36
Kolo Toure är fel.

Har läst det för ett antal år sen. Försökte hitta artikeln nu men det gick inte så bra.

Att personen slog Henry på 10m är dock inte så överraskande. I alla fall inte för mig.
Kixer
2010-04-04 20:33
Bourbon//

Var har du hört det ifrån?
Barcelona Criff
2010-04-04 20:30
Bourbon, Kolo Toure! :P
Barcelona Bourbon
2010-04-04 20:26
På tal om Henry och Arsenal...

Henry blev slagen av en spelare på sträckan 10m. Kan ni gissa vem?
Kixer
2010-04-04 20:24
Dani Alves=The King//

Walcott har snabbast tid på 40 meter genom tiderna i klubben. Förra rekordet hade Henry. Så Walcott är snabbare än Clichy.
Barcelona Criff
Aléx,
Tyvärr tillhör du nog minoriteten :P Då han vann Världens bästa spelare, och det rankas ju av de mest fotbollskunniga i världen.
Barcelona Hetfield
BlueRed

Zlatan var faktiskt väldigt snabb i Ajax, det var Capello som förstörde det genom att be honom att bygga upp muskler eftersom att Capello ville göra honom till en target player i Juventus

Sen så har längden på en spelare inte större betydelse, Henry var världens snabbaste spelare (när han var som bäst), och han är väl 188-189 cm
Barcelona Dani Alves=The King
2010-04-04 20:22
BlueRed //

Usain Bolt är 1.96 Zlatan är 1.92 men självklart är de lättare att springa utan boll.
Barcelona BlueRed
2010-04-04 20:20
Gonzalez_Barca

Med tanke på att han är lite större än dem flesta på en fotbollsplan så förväntar jag mig inte att han ska vinna många löpdueller, om han nu inte knuffar undan motståndaren. Men sett till hans kroppsbyggnad så är han ändå ganska snabb.
2010-04-04 20:18
Gonzalez_Barca //

Ibra är också en person som folk underskttar snabbheten på på grund av hans långa steg. Men Zlatan är verkligen inte sölig han kan springa när han vill.

Clichy är snabbast i Arsenal har jag hört och de är nog som att vara Snabbast i Världen. Att vara snabbare än Walcott och Sagna är inte en lätt.
Aléx
2010-04-04 20:18
PEP.

Nej jag är inte här att skämta, det är min åsikt bara.
Ronaldo är säkert bra i andras ögon och det respekterar jag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-04 20:12
Nu när ni diskuterar snabbhet.

Vad tycker ni om Zlatans? Mot Arsenal så sprang han i samma takt som världens kanske snabbaste vänsterback Clichy. Jag trodde att Clichy skulle springa sönder Zlatan men men Z klarade sig ganska bra.
PEP.
2010-04-04 20:12
Aléx

Skämtar du eller? Inte för att jag gillar CR, men har mycket mer än bara snabbheten, sluta vara så jävla enögd.
2010-04-04 20:09
Komigen grabbar tror nog ni överskattar Ronalado. Som alla andra gör han har korta snabba steg och många uppfattar de som han vore jätte snabb.

Ex Kaka han tar långa steg många uppfattar han inte som snabb. Men de skulle inte förvåna mig om han tar Ronaldo alla dagar i veckan på 100 m. Kaka är mer lik Bolt än va Ronaldo är stegvis.

Messi tar också korta snabba steg men ser inte så explosiv ut. Däremot tror jag han är minst lika snabb som Ronaldo.
Aléx
2010-04-04 20:04
Jag har aldrig gillat Ronaldo som person eller spelare inte ens när han spelade för Man U så det är inte pga Real.

Usain Bolt världens snabbaste man men han blir inte en bra fotbollspelare för det! :)
Barcelona BlueRed
2010-04-04 20:04
Hetfield

Precis. Inte för att Messi är seg på längre sträckor, men det finns ett par som är snabbare än honom. Håller även med om det du skrev till Aléx. Hans personlighet är inte mycket och ha, men j*vlar vilken fotbollsspelare han är. Glömde nämna hans frisparkar också, världsklass.
PEP.
2010-04-04 20:02
Aléx

Man kan verkligen inte säga att CR inte har blick för spelet eller att han inte har bra passningar är bara dumt. Jag tycker att du borde ta av dig Barcelona glasögonen och inse att CR är faktiskt en världsspelare.
Barcelona Hetfield
Alex

Det är inte precis Anders Svensson vi snackar om, C.Ronaldo må vara hatad av många, men ingen kan blunda för att han är en makalös spelare på alla nivåer

BlueRed

Distans skulle nog C.Ronaldo käka upp Messi, men när det gäller att accelerera så är Messi nr.1 i världen
Barcelona Criff
Tycker Ronaldo är den mest kompletta spelaren i världen. Han saknar inte mycket. Förutom personligheten kanske.
Tycker hans tjurande och arroganta attityd gör mer negativt på planen är positivt.
Annars har han väl alla aspekter som en komplett fotbollspelare ska ha.
Annons: