/spanien/barcelona/forum/15590.aspx/spanien/barcelona/forum/15590.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-05 11:26
tjena,någon som vet när iniesta är tillbaka?
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-04-05 11:18
Tja, är det nån här som vet en sida där man kan ladda ner varje Barca mål var för sig?
Barcelona Paaul11
2010-04-05 09:59
Hej, jag ska till el classico i Madrid.
Är det någon härinne som vet om barcelona har någon sorts samling för suportrar innan och efter matchen i madrid ? Eller är det någon som vet var jag kan få sådan information ?
Tacksam för alla svar!
Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-04-05 09:08
Ämne: westinho:

Då gör....
Jag håller inte med och då är jag ändå Madridista. Jag tycker att Pep gör helt rätt att spela med Busquets i svåra matcher, möjligtvis så bör han spela med Touré oftare, speciellt när ni har ett fysiskt underläge.

När Pep spelar med Busquets så signalerar han att han litar på honom. Han litar på alla spelare. På så sätt blir alla spelare lugnare, de börjar inte skrika efter speltid då de vet att Pep kommer ge dem det.

Samtidigt så får Busquets erfarenhet av de större matcherna. Låt oss säga att Yaya blev skadad. Skulle du då vilja att en helt oprövad Busquets gick in istället för honom? Är det inte bättre att man då försöker få in Busquets som en ordinarie spelare?

Jag håller Touré skyhögt över Busquets, men frågan är, spelar det någon större roll vem som spelar på den positionen? Er defensive mittfältare behöver egentligen inte vara så jätte destruktiv. Den främsta förmågan er defensive mittfältare behöver är bra grundteknik, alltså i passningarna och mottagningarna. Ni håller ändå bollen så mycket inom laget att en destruktiv mittfältare inte skulle ändra så mycket på det. Att ni sedan har ert magnifika presspel minskar också pressen på er defensive mittfältare då ni oftast tar bollen redan innan de kommer fram till honom.
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-04-05 05:07
I puertan diskuterar vi mycket angående att anpassa sig efter motståndarna, vad tycker ni? bu eller bä?
Barcelona älskabarcelona
2010-04-05 02:36
Madrid gjorde bra jobb mot oss i Camp nou . Väldigt kompakt spel . Men till den här gången så saknar man ju nåra spelare som såg till att deras spel funkade bra . Pepe är ju stor förlust + att Garay missar returen . Albiol är ju klantig och det händer ofta att han gör grova försvarsmiss . Deras abslut bästa spelare från 1a matchen missar matchen med , då talar ja om Kaka . Han gjorde det svettigt för oss i försvaret . De ju 2 stora punkter som fick det å funka för Madrid . Ronaldo brukar väldigt sällan vara de stora matchernas man . Jag talar inte som en Barca fan nu , utan är helt realistisk . Om Barca och Madrid är i form till matchen så tror jag att Barca kommer förstöra Madrid . Det kan gå hur som helst , Ronaldo kanske gör hans bästa match å messi tvärtom. Men mkt talar om för Barca seger.
Barcelona Criff
2010-04-05 02:22
Men det ni missar är att med Busquets som pivote blir det ett snabbare och rakare spel än med Toure på planen.
Det är nog därför Busquets favoriseras, för hans egenskaper. Inte för att han är katalan. Då hade Bojan fått chansen istället för både Pedro & Henry.
Barcelona Qanii
2010-04-05 01:44
Ämne: westinho:

Då gör....
Nu kommer det säkert finnas vissa som tycker att pep är fel fri och att vi inte ska klaga eller något liknande på honom då han gett oss massa titlar.. Men Jag tycker precis som er att Yaya känns tryggare och i mina ögon är yaya bättre än sergio. Ta mig inte fel sergio är jätte duktig och spelar grymt bra denna säsong!

Jag känner att pep favoritiserar sergio framför yaya vilket är skumt de ska inte spela roll om pep har tagit upp honom från b-laget osv alla ska vara värda lika mkt! Sen har ju Sergio spelat bättre än yaya i år men tycker inte yaya har fått någon ärlig chans i år! Han byts ofta och får inte spela 90 minut till skillnad ifrån förra året. Det bästa hade varit att man spelar dem varannan match.

Va osäker truppen känns nu inför clasico och arsenal hoppas vi fixar det! Hoppas alla spelare är fitt 4 fight
Real Madrid BarcaSupporter2
2010-04-05 01:33
westinho:

Då gör Pep fel. Man ska spela de som är bäst i de bästa matcherna. Man har inte råd att ge spelare chansen i de största och avgörande matcherna bara för de ska utvecklas. Att han kommer från La Masia bör heller inte spela någon roll.

Touré är bättre och ska spela.
Barcelona westinho
2010-04-05 01:29
BarcaSupporter2

I dagsläget känner jag mig också säkrare med Touré..men Pep försöker göra Busquets till en stabil mittfältare, och det enda sättet är genom att ge honom mycket speltid.

Tyvärr tror jag att Touré kommer lämna Barca inom snar framtid.
Real Madrid BarcaSupporter2
2010-04-05 01:18
Ämne: Busquets vs Arsenal.....Busquets må vara en mer passningsskicklig spelare än Touré, men det fråntar inte det faktum att Busquets är avsevärt mycket slarvigare och ger bort fler bollar när han går framåt. Han är dessutom stundtals nonchalant i sin spelstil.

Visserligen gjorde Busquets en förvånansvärt bra match mot Arsenal, men jag känner mig trots allt säkrare med Touré. Vem minns inte hur bra han var förra säsongen?
Barcelona Barca4eva
2010-04-05 01:05
Trippeln

hahahahah den va bra XD
Barcelona westinho
2010-04-05 00:48
Busquets vs Arsenal. Efter denna matchen har jag all förståelse över varför Pep spelar Sergio oftare än Touré. I och med att Barca har bollen 70% av tiden, så är det bättre att man har en bollskicklig DCM än en fysisk DCM.

Jag påstår inte att Yaya inte har teknik, han har snarare ovanligt fin teknik för en defensiv mittfältare. MEN hans passningsspel och touch på bollen kan inte mäta sig med Busis.

Busquets är född 1988. Han fortfarande väldigt ung, och självklart gör han misstag som vid Arsenals första mål. Men med tiden kommer dessa misstag att slipas bort, och då kommer vi få se en Xavi-typ som DCM i Sergio Busquets.

Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-04-05 00:04
Ämne: Inga poäng tapp för ....
Ett oavgjort resultat kan faktiskt avgöra ligan i er favör om vi eventuellt hamnar på samma poäng då ni kommer ha fördel av inbördes statistik.

Hursomhelst så kommer det här El Clásicot bli det mest spännande sedan säsongen 06/07! Väldigt kul tycker jag även om jag hellre hade sett det här scenariot tre-fyra omgångar ifrån slutet för då hade det i princip varit helt avgörande.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-05 00:00
Joan Gamper 1899/

Han är en super begåvad spelare, men han är den sista som jag skulle önska mig och se med Barca tröja. Det har inget med Real att göra. Jag gillar inte hans stil och personlighet redan från Uniteds tid. Han stör mig och inte bara mig utan många andra.
Jag såg honom i Stockholm när Portugal spelade mot Sverige. Tusentals buade honom varje gång han fick bollen. Ett konstigt fenomen egentligen för någon som betraktas som bland de bästa i världen.
Märkligt.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-04 23:46
Inga poäng tapp för varken Barca eller Real alltså och el Clasico kommer att betyda mycket för ligatiteln i fall ett av lagen vinner.

Många spelare och tom Laporta har sagt att klassikern inte kommer att avgöra racet.
Det stämmer om matchen slutar oavgjort, men inte annars. Laget som vinner matchen kommer att vinna ligan med 80 procent säkerhet (hehe, ungefär så), även om det kommer flera matcher efteråt, då man kan tappa poäng.

Marängerna har mer press på sig inför matchen eftersom hemma publiken kräver vinst. Spelarna är också super medvetna om den stora dyra satsningen inför säsongen och Perez kommer att sitta där. Ett fiasko om man förlorar allt. Och för att inte tala om revansch för förolämpningen sist.

Barca har förstås också en press på sig att försvara titeln. Den här truppen behöver vinna flera titlar innan den verkligen kan jämföras med dreamteamet från 90-talet. Bara en säsong som kungar räcker inte.
Jag är ganska säker på att Zlatan är med fram tills på lördag om inte tidigare. Vi får väl se imorgon efter måndagsträningen om det kommer mer information.

Men för oss väntar en minst lika viktig match redan på tis, om inte viktigare.
Jag har svårt just nu att ladda till el Clasico. Jag ser fram emot en fullstat CN mot the Gunners först och främst.

Annars om Real - förlåt, jag har svårt att vänja mig än med det nya laget. Allihopa är nya ansikten nästan. Bara Iker och Ramos är väl på "rätt" plats. Tom Raul syns knappt eller Pepe. Jag har tappat lusten att titta på dem. Tidigare säsonger missade jag nästan inga matcher alls av marängerna. Massa med nya spelare plötsligt och det lockar inte mig precis.
Barcelona Trippeln
2010-04-04 23:38
Hahahahhahahah!!! xD
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-04-04 23:37
Någon på Arsenals forum sa att Toure är tveksam för spel på Tisdag, är det sant?

Hoppas inte!

Visca el Barca!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-04 23:20
Ämne:
Jag undrar hur myc....
Vi har haft medaljen sedan Valencia matchen.. Omöjligt o ha missat den :P

Och den visar att vi är världsmästare.
Barcelona ★Sami★
2010-04-04 23:20
Vilken jävla El Clasico det kommer bli mäktigt!

Gissar 1-2:)
Barcelona Barca-nist
2010-04-04 23:17

Jag undrar hur mycket saker Real fansen hade skylt på om det va omvända roller,, skador, CL och tuffa borta matchen!?

Jag tycker vi får ge varandra en klapp på axeln för att de flesta av barcafansen är inte lika dryga som vissa andra!

var det någon som reagerade på tröjorna igår med en "medalj" på bröstet?
Barcelona Trippeln
2010-04-04 22:56
Någon som vet om ytterligare rapporter och Pique och speciellt Zlatan om hans skada och om han missar klassikern.
Barcelona ★Sami★
2010-04-04 22:23
Snabbaste spelaren är det inte Martins?
Barcelona Criff
2010-04-04 22:21
Lehmann4Life, Super Abidal är frisk dock :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-04-04 22:19
Joell

Du har helt rätt. :)
Joell
2010-04-04 22:18
BlueRed

Okej okej :)
Barcelona BlueRed
2010-04-04 22:15
Joell

Du har rätt.
Joell
2010-04-04 22:09
Visst är det inbördes möten som avgör om två lag hamnar på samma poäng i spanska ligan, eller har jag helt fel?
PEP.
2010-04-04 21:51
H.Alavi - Triangulo Magico!

Tack så mycket!!!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-04 21:49
PEP.

Ja! Jag hittade den åt dig. :)

Första delen finns i länktipset, finns hela 7 delar kvar efter det.

Njut. :)
Annons: