/spanien/barcelona/forum/15586.aspx/spanien/barcelona/forum/15586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarriik#16
2010-04-01 18:39
Spelar Pique nästa mot arsenal ?
Barcelona Sersari
2010-04-01 18:36
KLOCKREN artikel Henrik Johansson!
adil [blaugrana]
2010-04-01 18:03
Helt jävla sanslöst att vi inte vann igår. Helt jävla sanslöst hur allting kunde bli så fel. Allt från alla miljoner sumpade målchanser, till Puyols röda kort, och vidare till det lama spelet i matchens sista delar. Guardiola får väl fan ta och göra en taktisk omställning till en mer defensiv balans när vi har en stabil 2-0 ledning.

Matchens stora behållning förutom den totala förnedringen första 20 minuterna (Arsenal spelarna måste fått komplex), var för mig Zlatan, som täppte igen truten på alla jävla belackare. Givet att han skulle kliva fram tillslut och vara matchavgörande i viktiga drabbningar. Kommer säkerligen fortsätta på samma vis framöver.

Mot Madrid!
Barcelona Öagunner (1886)
2010-04-01 17:50
Vet inte om nån är intresserad men Cesc Fabregas missar mer eller mindre resten av säsongen och Arshavin är borta tre veckor, så ingen kommer tillbaks till returen. Länktips.

Edit: Tomtemor hade redan tagit upp det, sorry min dator laggade lite.
Sen spelade förresten Gallas bara 25 minuter...;)
Spanien Rödvit tomtemor
2010-04-01 17:47
Jax12 @

"Sen att Gallas skulle vara en av era bästa spelare håller jag inte alls med om. Han har tyvärr gått ner sig dom sista åren och hänger inte alls med längre! hade mer än gärna sett han i returen!"

Med det tänket är inte Messi top20 i världen. Gallas hade inte spelat på åtta raka matcher pga skada, Wenger chansade och det gick inte hem.

Att döma en spelare efter 35 minuter är inte bara oerhört dumt, utan även jävligt fel och skrattretande.

Väl mött i returen. Gallas, Van Persie, Fabregas och Arshavin kommer ej att medverka.
Barcelona Barcanist
2010-04-01 17:42
Grymma artiklar!
Måste bara vara liiite petig angående en grej, Mohamed. Du skrev "men nu kan han spela mot Inter åtminstonde (om vi tar oss vidare).".
Hehe, Inter är inte vidare ännu och dom lär få det tufft i Ryssland :)
Spanien Clichy #22
2010-04-01 17:41
Jax12//

Jamen i att vara ödmjuk ligger väl att inte provoceras så lätt av inför-matchen snack. Ändå skillnad på att kaxa till det och psyka inför en match och att sparka på den som ligger. Som andra konstaterat är väl anledningen till att många har svårt med Barcelona trots att de spelar en fantastisk fotboll den att klubben har en policy om ödmjukhet men fansen ofta är allt annat än ödmjuka. Lite som när Gerrard eller Rooney går ut med hur mycket de ogillar filmningar. Det är kontrasten som blir besvärande.

Det gäller såklart inte alla barcelonafans, liksom inte alla arsenalfans var kaxiga inför matchen.

Blir en väldigt tuff uppgift i både ligan och returmötet i CL för Arsenal nu. Den första halvtimmen vill man ju bara glömma. Men en dag som denna är jag ändå oerhört stolt över mitt lag. Tack för en fin match, lycka till i ligan och väl mött nästa vecka!
Real Madrid Realvirre
2010-04-01 17:39
lustig nog tkr vi likadant om er :)
Barcelona el Maestro!
2010-04-01 17:36
Ämne: Henrique drabbades a....
"Henrique drabbades av en knäskada idag och kommer missa resten av säsongen. Tråkigt för honom. Tycker att de gångerna jag sett honom spela har han stått för stabila prestationer.
Tunga avbräck för Racing inför matchen mot Madrid denna helgen. Henrique skadad och den andre mittbacken Oriol avstängd."

Synd om honom men ganska vanligt förekomamnde när Real Madrid ska möta små- och mittenlag. Real Madrid har ofta tur med den biten.
Kommer ihåg när dem mötte Villarreal, Sevilla med flera.
Barcelona Jax12
2010-04-01 17:16
Ämne: Måste imponeras av b....
Anledningen till att vissa här inne inte visar någon ödmjukhet beror nog på er kaxiga attityd inför matchen! Att snacka så mycket skit som ni gunners gjorde innan matchen för att sedan bli totalt utspelade är bara pinsamt.

Sen att Gallas skulle vara en av era bästa spelare håller jag inte alls med om. Han har tyvärr gått ner sig dom sista åren och hänger inte alls med längre! hade mer än gärna sett han i returen!
Spanien #3 Bakary Sagna
2010-04-01 17:00
Måste imponeras av barcelonas spel framförallt första 25-30 som var bland det mäktigaste jag upplevt i en cl kvartsfinal. Sen blir man lite irriterad att det ändå är våra egna misstag som fäller avgörandet för målen men sånt får man ta då det var klart rättvist.
Men tycker ändå man kan ge Arsenal cred för att komam tillbaka så starkt och andra halvlek så var inte barca lika dominerande ( bollinnehav säger inte alltid så mkt, vi hade mer bollinnehav mot chelsea borta men blev ändå överkörda i de flestas ögon), men tycker helt klart barca var värda segern även om 2-2 är ett bra resultat och ni är skyhöga favoriter i returen då vi även får klara oss utan våra 4 bästa spelare (vanpersie,fabregas,gallas,arshavin)
Sen att många av er a fans visar noll ödmjukhet som tydligen ska vara barcas signum kan man irriteras på " Haha arsenal som ska va vackra vilket skämt", " Fabregas är inte så bra " är uttalanden som man kan skratta åt. Bara för att ni var bättre och spela ut oss stora stunder kan väl väl ändå vi spela vackert, ödmjukhet var ordet.., fabregas har gjort nästan 20 mål som IMF i världens bästa liga och leder arsenal i många matcher, han har inte heller den uppbackning som tillex finns i barca eller chelsea. En av världens bästa imf i år och man kan bara hoppas att han stannar i arsenal nåt år till iaf.
nåväl väl mött på camp nou! (även om det kan bli jobbigt för oss;)
Barcelona NoGo™
2010-04-01 16:51
The Reporter

Ja han ska väl kunna vara med, han skulle ju vara borta i 10 dagar så han borde kunna vara med men man vet ju aldrig.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-01 16:46
The Reporter

Han var ju ganska bra bra under hela matchen, men slarvade mycket med inläggen. Annars borde han vara med.
Barcelona The Reporter
2010-04-01 16:42
Finns det chans att Iniesta kan medverka i returen?
Barcelona The Reporter
2010-04-01 16:41
Joan Gamper

Du glömde alves på din lista :)
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-01 16:34
pokke

Han fick se Zlatan spela 80 minuter och det räckte för 2 mål så nu hoppas jag på att han

Axel eller vad han heter håller Käften...
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-01 16:23
I returen ska inte Marquez spela, förlåt föratt jag säger så om några gillar honom, men Toure ska spela med Milito. Dom ska bli mittbacks par.

Stort plus till dessa spelare igår...

Xavi

Zlatan

Busquets

Pique
Sevilla Nyberg
2010-04-01 16:21
Piquénbauer//
"Straffen var 50-50 chans. Dubbel bestraffning är förjävligt men finns inget att göra. Tråkigt att Fabregas fladdrar med armarna och ramlar så fort han känner Puyol nära sig."

Regelerna är ju sådana att om man hindrar en klar målchans så är det rött kort. Domaren gör bedömingnen att Puyol hindrar en klar målchans och då är det bara rött kort och straff som gäller. Domaren kan tolka det på två sätt i den situationen, antingen dömmer han ingenting och låter spelet gå vidare eller så är det rött kort och straff.
Sen är det ganska hårt att gå till attack mot Cesc, killen bryter ju för bövelen vadbenet efter Puyols påhopp.

Men det är ju helt klart fördel Barcelona inför reutren. 2-2 på bortaplan är ett riktigt bra resultat att ha med sig.

Sen måste jag ifrågasätta artikeln "SÅ spelas fotboll". En match varar i 90 minuter, det spelar ingen roll om man grym i 60 minuter om man gör en förjävla dålig insats sista 30. Fotboll ska spelas tills domaren blåser, allt annat är underkänt och bör inte hyllas.
Only God Can Judge Me
2010-04-01 16:15
Någon som har lite koll på vad som händer runt Iniesta bästens skada? Är han spelklar till nästa tisdag mot Arsenal må tro?

Eller står han över och tränar föt fullt inför El Clasico kanske!? :l

Jag vill själv att han vilar och spelar El Clasico istället. För Arsenal har ingenting att komma med ändå, på Camp Nou. Det blir nog riktig slakt! ;)
Barcelona Pedrito
2010-04-01 16:07
Hoppas på ett proppfullt och fanatiskt camp nou. Då ska vi bara köra över dem.
Barcelona Pedrito
2010-04-01 16:02
Ämne: I returen
så blir ....
Pedsro känns given framför Hnery..
Barcelona KUNG MESSI
2010-04-01 15:51
I returen
så blir det så här tror jag

Alves - marquez - Milito - Abidal
Xavi - buesquets - keita
Messi - Ibra - henry

marquez eller toure i mitten bredvid milito ?
sen henry eller pedro i vänsterkanten ?

Puyol o Pique vilas sen inför el classico de lite bra .
Barcelona Vampíro
2010-04-01 15:48
Nu när man lugnat ner sig lite så är ju 2-2 ett bra resultat med tanke på matchbilden så borde vi ju ha avgjort redan efter 25 min men så är fotbollen. Ifjol så gjorde vi mål först i 92:a mot Chelsea efter att ha skapat noll lägen under hela matchen så man ska inte klaga alltför mycket.

Sen så ska det ju spelas en match på Camp Nou också, där Arsenal ska klara sig utan sina tre viktigaste spelare i Cesc, Arshavin och Gallas så advantage Barça helt klart. Säger precis som Ibra: "io sono molto contento".
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-04-01 15:32
Henrique drabbades av en knäskada idag och kommer missa resten av säsongen. Tråkigt för honom. Tycker att de gångerna jag sett honom spela har han stått för stabila prestationer.

Tunga avbräck för Racing inför matchen mot Madrid denna helgen. Henrique skadad och den andre mittbacken Oriol avstängd.

Barcelona Piquénbauer
2010-04-01 15:29
Tankar från matchen igår.

Grym match av Zlatan. Det är nu vi kommer behöva honom som mest i slutet av säsongen. Hoppas bara att han levererar i slutet nu till 100%

Straffen var 50-50 chans. Dubbel bestraffning är förjävligt men finns inget att göra. Tråkigt att Fabregas fladdrar med armarna och ramlar så fort han känner Puyol nära sig.

Busquets, vilken stjärna men seriöst Pep måste hålla i honom lite så han inte flyger iväg. Hans slarv på mittplan kostar oss allt för ofta ett mål.

Sista 20 minuterna är för Pep att video studera. Bytena gjorde ingen glad eller förändrade matchbilden för Barca.

Den förlorade sonen. Han ska och för alltid förbli den förlorade sonen om ni frågar mig. Låt han spela i ett Arsenal och vinna titlar. Tyvärr har han ingenting att bidra med på Barca mittfältet. Jag ser hellre att vi ger de yngre en ärlig chans och ser vad de går för.

Viasat studion .. Ridå
Barcelona pokke
2010-04-01 15:27
Axel Skogs ''Unicef på tröjorna, fan va töntigt'' måste nog vara i klass med ''Pool och Barca: Akta er för el Madridismo''.

Jag menar kolla in detta:

''Snälla låt Zlatan spela 180 minuter. Det finns ingenting jag vill mer just nu.''
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-04-01 14:57
addeh

Alves är avstängd. Annars ser det helt ok ut. Dock föredrar jag: Messi-Zlatan-Bojan/Pedro/Henry. Messi blev ju vilad alledes nyss ju.
Barcelona westinho
2010-04-01 14:53
Om jag minns rätt så raderar Puyols röda kort inte ut hans gula. Vilket betyder att om vi nu går vidare och Puyol för gult kort mot Inter/CSKA, så kommer han att vara avstängd i nästa CL match.

Vilken katastrof-avslutning det blev för oss. 2 mål i baken och våra två bästa mittbackar avstängda.
Atlético addeh
2010-04-01 14:44
Hoppas Pep formaterar laget på lördag såhär:

Alves - Piqué - Milito - Abidal
Xavi - Busquets - Keita
Pedro - Ibrahimovic - Jeffren

Och att han gärna sätter in Touré eller Márquez i andra, beroende på vem han ska spela i returen mot Arsenal.

Visca el Barca!
Barcelona Frodo
2010-04-01 14:43
Som flera andra här inne vill jag heller inte ha tillbaka Fabregas. Jag grundar inte detta på gårdagens match utan jag har alltid sagt det. Han är en duktig spelare helt klart men som man ser tydligt varje gång han befinner sig på samma plan som Xavi och Iniesta så är hans bolltouch flera nivåer under deras. Jag tycker att vi ska satsa på dos Santos och Thiago men tyvärr tror jag om Rosell blir vald så kommer han att satsa på att värva Cesc.
Annons: