/spanien/barcelona/forum/15583.aspx/spanien/barcelona/forum/15583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-04-06 17:26
Rivaldo//
Tror nog det är Walcott och inte Bendtner vi ska oroa oss för mest idag....
Barcelona Triple de zigi zagi
2010-04-06 17:25
Iniesta tillbaka! =)

men äre sant?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-04-06 17:19
E vi smarta så startar barca med Toure i backlinjen brevid Milito idag. Toure är snabb lång och stark och hade helt raderat bort arsenals fördel av Bendtner i luftrummet. Iniesta kan bli väldigt viktig för matchen även han. Det är extremt viktigt att vi håller i bollen så mycket som möjligt. Arsenal är precis som Barca ett spelförande lag och att jaga boll är dom varken vana vid eller särskilt intresserade av att göra i en störe utsträckning. Förövrigt 1 av anledningarna till att jag nu för första gången vill att Busquets startar en match framför Yaya som pivote (då han är mer passningskicklig). Förpassa bollen lugnt genom laget via Iniestas,Xavis och Messis fötter för att sedan slå till när chanserna dyker upp och barca är i semifinal.
Barcelona Mars + Messi= MAGI(f.d L.A.M Nr 10)
2010-04-06 16:53
Jag vill inte heller att Marquez ska spela. Det känns inte direkt stabilt.. Varje gång någon anfallare från motståndarlaget kommer nära honom pissar man ju på sig.

Själv skulle jag kunna tänka mig Yaya Toure som mittback brevid Milito. Han har varit bra den senaste tiden som pivote tycker jag och har varit godkänd hela säsongen, även om han inte nått upp till samma klasser som förra året.

Jag börjar bli riktigt nervös nu. Inte lång tid kvar. Jag orkar inte spekulera om hela startelvan nu, jag kommer ändå bara bli överraskad som vanligt.
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
2010-04-06 16:48
Fyfan, det räcker att vi får ett rött kort så är det i princip kört..

Har en dålig magkänsla och den brukar inte fela allt för ofta men idag hoppas jag fan att den gör det. Hoppas!
Slont
2010-04-06 16:44
Ingen av er som har den där riktigt justa "Viasat-streamen"? Om den ens finns till den här matchen dvs, men har inte Viasat och ser helst inte någon över TVants eller liknande med 300kb/s och koreansk kommentator.

Skulle uppskattas iaf :)
Barcelona Hetfield
2010-04-06 16:36
Vampiro

Förstår inte heller poängen med att förlänga med Marquez, varför satsar man inte på Henrique eller Caceres istället? De har en framtid , de är unga och kan fortfarande lära sig nya saker medan Marquez blir segare

Milan har väl dreglat efter Marquez i flera år, sälj honom då, de skulle få orgasm av ännu en 30 + åring i laget
Barcelona Pep.G
2010-04-06 16:32
Vampíro

Yaya hade inte spelat med Pique förra året heller. Startar vi med Rafa idag så kan jag nästan garantera er en svettig match..

Hoppas Messi har en Messi dag, då kan det vara avgjort redan i 20e minuten.

Snart smäller det, nerverna håller inte..:(
Barcelona Mano
2010-04-06 16:27
Ja tror Walcott kommer att bli farlig när han hoppar in. Hoppas vi har en ordentlig ledning före de 20 sista minuterna.

Blir nog två mål för Messi ikväll ;)
Barcelona Valdés
2010-04-06 16:25
Jag ser endast två saker som skulle kunna göra att vi inte avancerar vidare; underskattning och att Marques ges speltid. Man måste fortsätta att hålla spelet uppe oavsett resultat. Marques har ända sedan säsongen 2006/07 skänkt bort mängder av mål och målchanser till motståndarna och jag blir därför ”livrädd” varje gång han befinner sig i närheten av planen.

Skall som alltid bli mycket intressant att få läsa alla konspirationer och dåliga ursäkter om Gnällers lag förlorar ikväll.
Barcelona Moe-_-
2010-04-06 16:13
Jag vill se!

Valdes
alves toure milito abidal

Xavi busquets iniesta

Messi Bojan Pedro.

Hoppas att iniesta startar från start och bojan går före henry enligt mig. Det känns som han har gett upp efter Cl vinnsten. Så in med en hungrig talang istället för en mätt stjärna!
Barcelona Nesto
2010-04-06 16:10
Ämne: Någon som vet vad de....
Det var juvenil B(Gerard Deulofeu,Icardi,Ella,Cristian Ceballos) som spelade mot ajax.
Vi spelade ingen bra cup då vi endast gjorde 1 mål och med den här förlusten mot ajax (2-0) så är vi ute.
Juvenil B= 16-18 åringar
Barcelona Vampíro
2010-04-06 16:08
En sak jag inte begriper mig på är varför man ens förlängde Rafa kontrakt i höstas, hans kontrakt löper förvisso ut under sommaren men hade det inte varit smartare att låta honom "förtjäna" en förlängning på planen istället? Han har ju inte presterat något under säsongen bortsett från nån enstaka match då vi haft full kontroll, märkligt hur han kan ha förändrats så mycket på mindre än ett år. Hade också föredragit Yaya som mittback men med tanke på att han aldrig har spelat tillsammans med Gabi Milito så lär väl det inte hända. Hoppas dock att Márquez tar vara på sin chans om han får starta och motbevisar oss alla med att skruva in en frispark och slå sina patenterade crossbollar.
Barcelona Pep.G
2010-04-06 15:54
Marquez bästa säsong var 05/06, han slog crossbollar bortom vårt förstånd. En mittback fick inte slå så bra crossbollar helt enkelt. Han har fortfarande en riktigt känslig högerfot men att han har gått och blivit klumpig, seg etc etc kan ingen ta ifrån honom.

Jag vill inte att han ska starta idag pga av en anledning, vi har en mycket bättre ersättare i Yaya, varför ska vi då riskera ?`

Messidinho_10

Det är många här som har hållt på Barca en längre en tid, så ta det lugnt. Om du nu verkligen håller på Barca som du säger så vet att Marquez har varit allt annat än bra den här säsongen. Kakau skojade med honom senast i Tyskland.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-06 15:54
Nu är det dags att ladda upp med youtube klipp så här innan matchen.
Berglio
2010-04-06 15:51
Oh yes, ikväll ska vi visa våra wannabes var skåpet ska stå :)
jeffren
2010-04-06 15:46
Nu pratar vi inte mera om Marquez, och ser det ifrån den ljusa sidan. Marquez är en enomrt bra back det kan ingen ta ifrån honom, sedan att han inte är snabb hör inte hi han är placerings säker och det räcker. Nu tror jag han bli bänkad ikväll och det endast p.g.a det finns andra som är bättre inte p.g.a han är dålig på vissa punkter etc
MaraMessidona
2010-04-06 15:40
tycker Xavi är bäst i världen, att han inte vunnit priset som värdens bästa spelare fattar jag inte
Barcelona Omarboy
2010-04-06 15:27
Messidinho_10

Han har i princip varit katastrof denna säsongen, vare sig han har varit skadad eller Pique har tagit hans plats (med all rätt).

Jag har ingenstans skrivit att han inte har den kapaciteten och vet vad han kan när han är som bäst.

Så spela ingen smartass, gubben.
Barcelona tarrak
2010-04-06 15:26
Messidinho_10

Hur bra Rafa var för fem år sedan har tyvärr ingen betydelse idag. Skador, ålder och allt mindre speltid gör att han är en säkerhetsrisk som har väldigt svårt att hänga med i tempot. Jag ser hellre Yaya i backlinjen.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-06 15:21
Omarboy

Ja inte så konstigt han har varit skadad en hel del och sen har Pique tagit hans plats. Men om du har följt Barca så länge så vet du Maqruez kapacitet så du behöver inte oroa dig gubben.
Barcelona David - barca
2010-04-06 15:13
Någon som vet vad det är för Barcelona-lag som möter ajax i någon cup´? Går nämligen på Eurosport 2 just nu :D
Barcelona Omarboy
2010-04-06 15:13
Ämne: Ni som säger Marquez....
Har hållit på Barca i över 10 år.. Och den som vet hur Marquez brukade spela, vet att han inte är som han brukade vara.
Barcelona BlueRed
2010-04-06 15:11
el Flaco/Alvés/Hetfield

Håller med. Márquez har inte varit sig själv den här säsongen. Han var ju riktigt bra förra säsongen innan han drog på sig skadan som höll honom borta från semin och finalen i CL. Efter det så har han varit allt annat än stabil.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-06 15:05
Ni som säger Marquez håller inte, ni måste ha börjat hålla på Barca på senare år, för vi andra som har följt Barca mycket längre vet att Marquez är en stabil och bra back som dessutom är han en jäkel på frisparkar.

In Marquez we trust !!
Barcelona Alvés
2010-04-06 14:42
Aa, men skulle ju vara bra om milito och toure startade i mittlåset blir för nervös när Marquez spelar.. Ska iväg nu hörs ikväll! hoppas det blir en underbar kväll.
Visca!
Barcelona Hetfield
2010-04-06 14:41
Jag ser hellre Messi som mittback än Marquez, vi har verkligen inte råd med hans passiva och nonchalanta försvarsspel

Spännande match, vi får hoppas på bra stream nu när Viasat verkar ha förbjudit stream därifrån
Barcelona el Flaco
2010-04-06 14:33
Alvés/

"Milito och Marquez är inte dom bästa på huvudspelet."

Håller inte med dig här angående Gabi Milito. Tycker att hans huvudspel håller hög nivå. Han är möjligtvis inte två meter lång, men han har en bra spänts och jag har alltid sett Milito som en grym huvudspelare.

Rafa Marquez däremot gör mig nervös bara av blotta tanken att han kan spela från start ikväll. Litar inte alls på honom. Får se Pep gör det.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-04-06 14:32
Eller en annan uppställning jag fundera på.

Vlades

Alves, Toure, Milito, Abidal

Busquets
Xavi, Messi

Bojan, Henry, Pedro

Kanske lite för offensiv startelva men det är ändå på camp nou och barcas spelar ju med högt försvar och dessa spelare kommer sätta världens press mot arsenals backlinje. I första mötet var det också sjukt bra hög press, tror det kan bli ännu bättre med dessa. Arsenal kommer inte få låna bollen ;)
Barcelona Alvés
2010-04-06 14:24
El Flaco

Japp, hoppas bara att Pep väljer rätt elva idag och inte en för defensiv för vi ska vinna med stil och det ska vara tätt bakåt med. Ska bli intressant att se hur mittlåset kommer att se ut. Toure skötte sig riktigt bra förra året mot Chelsea och United och han skulle faktiskt behövas mot Bendtner. Milito och Marquez är inte dom bästa på huvudspelet.
Annons: