/spanien/barcelona/forum/15579.aspx/spanien/barcelona/forum/15579.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
6/20/2010 15:28
Verkar vara en riktig problem barn denna ribery, Enligt fransk press ska han och Yoann Gourcuff hamnat i en kraftig konflikt under flyget tillbaka från Mexico matchen, Och dessutom sägs det att ribery plus 2 andra spelare har något slags agg mot Gourcuff och bl.a. pressat domenech till att bänka Gourcuff mot Mexico

Denna franska lag verkar vara ett skämt och allt annat än ett lag.

Hoppas ribery aldrig kommer till Barcelona verkar vara en pain in the ass
Barcelona Frodo
6/20/2010 14:31
There is only on hombre

Jag skrev aldrig att Alonso var dålig. Jag skrev att han var bra. Du får återigen läsa inlägget om du inte förstår eller för att du vill tolka det som något illa mot en real-spelare.

Hetfield

Jag säger nödvändigtvis inte att man ska ta ut Xabi ur startelvan. Jag säger inte heller att han är sämre än Busquets. Vad jag säger är att han måste göra korrigeringar i sitt spel så att Xavi kan få ut sitt max. Senna gjorde det, detsamma gör Busquets i Barca. Jag tror att alla är medvetna om att Xavi måste vara bra för att Spanien ska gå långt.
Barcelona Hetfield- arrested Development
6/20/2010 14:13
Där hittar ni stream till Barcelona B matchen.
Atlético addeh
6/20/2010 14:03
tikitaka /

Atlétic spelar men har ingen aning om stream tyvärr.
6/20/2010 13:51
BlueRed

Det är inte Argentina-Brasilien, det är ju förståeligt :P

-----

LOL åt att de fortfarande visar det där jävla bröllopet. Har inte folk fattat att det är skattepengarna som betalar för allt det där? Idiotfamilj som lever i lyx och gör absolut ingen nytta.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco!
6/20/2010 13:47
Haha, 11 år och dem gråter fortfarande... Love it.
-------
Mycket folk som är på plats och ser på Slovakien - Paraguay...
Det här är inte VM...
Real Madrid Boateng tre poäng
6/20/2010 13:41
21:00 idag AIK-Barcelona repris från 1999 när domaren förstörde allt så barca kunde vinna. På viasat fotboll
Barcelona Rambla~
6/20/2010 13:30
Ämne: Spelar inte Athletic....
Kan troligtvis streamas här. I så fall är det kanal 33.
Barcelona tikitaka
6/20/2010 13:11
Spelar inte Athletic idag? Vart kan man streama den isf? Tacksam för svar :)
Barcelona Barcadinho.
6/20/2010 13:06
Barca betalar 0,7 procent av intakterna till Unicef.
Ungefar 2-3 milj euro per sasong, uppskattar jag det.
Jakla orattvisst igar med Kamerun. Det laget som forsvarade hela tiden vann, medan laget som anfallade jamnt forlorade.
Helst ska de vara tvartom, men sa ar det.
elbraco
6/20/2010 12:57
Ämne: Joan Laportas brev t....
Inte lika fint som Daniels tal.
Barcelona Yaya24
6/20/2010 11:49
Ämne: Frodo & Delarocha
....
De snarare om man vill få ett baklängesmål som man slänger in Busquets.
Barcelona H.Alavi - Magico!
6/20/2010 11:42
Joan Laportas brev till fansen och alla i FCB.

*Länktips!

Edit: Såg nu att brevet publicerades igår på hemsidan, så jag ber om ursäkt om länken har dykt upp tidigare i Ramblan.
6/20/2010 11:27
Frodo & Delarocha

Anledningen till att Busquets spelar är nog pga. att Torres har varit skadad, det innebär att Spanien måste spela med 5 mittfältare och en ensam anfallare i David Villa.

Om Torres är spelklar så blir det Torres och Villa i topp, sen består mittfältet av sedvanliga Xabi,Xavi,Iniesta,Silva. Jag tycker personligen att Xabi går före Busquets alla dagar i veckan om vi ska se till första startelvan, sen är det ju givetvis så att man måste anpassa sig till motståndarna.

Om man ska stänga matchen så slänger man in Busquets i förmån för Xabi, om man vill bli offensivare så slänger man in Cesc i förmån för Xabi.

Nu är jag kanske en av de få som tycker att Xabi ska spela i startelvan, men allt detta beror på just att Torres har varit skadad så man har blivit tvungen att spela med David Villa som ensam striker.
Barcelona ihefsu
6/20/2010 10:41
Ämne: Hur fan kan Levante ....
Fler gjorda mål kanske...? Har för mig nånstans att det går före målskillnad, men knasigt låter det. :S
Barcelona Riiio!!
6/20/2010 06:59
There is only one "hombre"......

Kan gå.... för det första så skall det inte vara några konstigheter kring Capdevilla eller Arbeloa. Alla vet att Capdevilla är given.

Problemet med spanien i första matchen va att dom spelade 4-2-3-1- med Iniesta och Silva som några slags yttrar, Problem 1: är att dom drar sig inåt HELA tiden och då får man inget kantspel och 5 bollskickliga innermittfältare. Problem 2: OM dom nu drar sig inåt så MÅSTE Ramos och Cap löpa upp i ytorna eftersom Iniesta o Silva drar alltid med sig en gubbe när dom löper in.

Busquets är mer en bollvinnare(tydligen?) och Xabi är mer bollfördelare, det är 2 olika roller.

Iker
Ramos,Pique,Puyol,Cap
Xabi
Xavi,Iniesta
Torres,Villa,Silva
There is only one "hombre"(G.I.P)
6/20/2010 03:46
Frodo| Delarocha

Alonso dålig?

Han var bland dem bästa i matchen, dessutom så har han varit bästa i landslaget senaste kalenderåret. Man vet alltid vad man får av honom.

En av er hade en intressant detalj angående Xabi och Xavis roller, tycker ni Xavi ska behöva hämta boll från backlinjen?

Man behöver en spelare som kan sköta uppspelen längre ner i banan, uppspelen behöver inte 10/10 gå till xavi, det kanske räcker med varannat uppspel för att få variaton i spelet. Busquets defensiva kvaliter är inte likt alonso, Alonso kan gör allt Sergio kan göra och mycket mer. Jag tror med spaniens kollektiva försvarsspel så klarar sig Xabi ensam på mitten. Han har spelat ensam några matcher i real och han har klarat det med bravur.

Så här skulle jag ställa upp med 4-1-2-1-2 formation.

San iker
Ramos-Pique-Puyol-Capdevila/arbeloa
-----Xabi----
-Xavi----Iniesta
-----Silva------
--Villa--Torres

Inhoppare vid match förändring
IN: Navas,Llorente och Cesc

Vad sägs?
Barcelona Frodo
6/20/2010 02:49
Delarocha

Hehe, skönt att du alltid är rakt på sak. Hade det varit upp till mig hade jag kört med vårat mittfält; Busquets-Xavi-Iniesta. Inga krångligheter med spelare som måste anpassa sig taktiskt eller till varandra. Dessutom gör Iniesta mer nytta centralt där han kan ta sig förbi flera spelare på små ytor. Tough luck för Cesc och Alonso isåfall.

Räknar ner inför stormningen från arsenal- och realfans...1...2...3...
Delarocha
6/20/2010 02:27
Frodo

För att fatta ditt inlägg kort. Alonso är dålig. Enligt mig själv. Han är sämre än de andra spanska mittfältarna på alla punkter. Det är snarare han som bör bänkas enligt mig. Bättre att låta Busquets ta rollen fullt ut och låta Xavi och Iniesta ellr Fabregas ta fullt offensivt ansvar. För Busquets är bättre än Alonso defensivt och Cesc är bättre än Alonso offensivt.
Barcelona Frodo
6/20/2010 01:59
Lite Spanien nu...

Många kritiserar del Bosque för att ha startat med Busquets i den senaste matchen. I efterhand kan man tycka att det var fel men jag anser att tanken var helt rätt. Alonso har aldrig spelat ensam pivote (kan finnas vissa matcher som är undantaget), varken i Liverpool eller i Real. Han har alltid haft Mascherano eller Lass/Gago bredvid sig och att i ett mästerskap chansa med att han ska sköta den rollen ensam kan kosta sig dyrt. Nu visade det sig att Busquets roll var överflödig i den senaste matchen då Spanien behövde mål och coachen agerade därefter.

Ska Alonso ta den ensamma pivoterollen framöver måste han göra vissa ändringar i sitt spel för att det ska gå vägen för Spanien. Han måste sluta slå en massa crossbollar över Xavi hela tiden för det minimerar hans inflytande på matchen. För att Spanien ska gå långt måste Xavi spela bra, det är ungefär så i Barcelona också. Han måste få diktera matchens tempo och ha så mycket boll som möjligt. Detta innebär ju att Alonso inte kan visa ut hela sitt register men det är "smällen" han får ta. Han bör vinna bollar, spela enkelt och göra det enkelt för Xavi. Problemet är inte att det är flera kockar i en och samma gryta, utan snarare att kockarna måste veta vem som är chefskocken.

Om man ska göra en jämförelse med Italien, ett annat land som tidigare haft framgångar så var det ett liknande problem. Daniele de Rossi fick sitta på bänken till förmån för Gattuso. Det var aldrig något snack om vem som var den bättre fotbollsspelaren men Gattuso visste sitt jobb och hans fördel var att han alltid visste var Pirlo befann sig och hur han ville spela. När de Rossi fick spela gjorde han det på ett liknande sätt som Alonso. Han var en duktig bollspelare som var djupt nere på planen och ofta slog han crossbollar över Pirlo vilket gjorde hans inflytande på matchen mindre. Men Italiens coacher insåg att man var tvungen att maximera Pirlo för att ha framgång och det ledde oftast till att de Rossi fick sitta på bänken och Gattuso spela.

Situationen är väldigt snarlik i Spanien med Xavi, Xabi och Busquets. Låter man Xabi ta den defensiva rollen på egen hand, måste han göra vissa korrigeringar i sitt spel för att det ska gagna Spanien.

En spelare som Senna har också en otroligt bred repertoar, men han visste under EM vad hans jobb var, dvs att göra det så enkelt som möjligt för Xavi.

Jag kunde kanske tagit det här på Spanien-forumet men postar det här med tanke på det stora intresset för Spanien.
Atlético addeh
6/20/2010 01:21
Tråkigt för Betis. Dom hör hemma i första divisionen helt klart. Inga Sevilla-derbyn blir det heller.

--Xavi-- /

Jag och en kompis har pratat om att åka dit. Vill gärna se vilka av spelarna som kommer följa med upp dit och vad plånboken säger också. Ganska många culés kommer nog finnas på plats ändå tror jag.
Barcelona El Ilusionista
6/20/2010 00:42
Då Hércules, Levante & Betis slutade på samma poäng så bildas en tabell mellan de lagen.
Barcelona ElTriplete
6/20/2010 00:29
Hur fan kan Levante ta tredje platsen? :S

Levante låg på 71 poäng, likaså Real Betis.
Levante hade +18 i målskillnad
Real Betis hade +23 i målskillnad

Real Betis 4 - 0 Levante
Levante 1 - 0 Real Betis

Alltså 4-1 sammanlagt. Plus bättre målskillnad för Betis? Betis är fan mig vidare?
Barcelona Mrfaariis
6/20/2010 00:15
Ja men Real betis vann nyss 4-0 över Levante.
Barcelona --Xavi--
6/20/2010 00:01
Heej, är det många som ska gå och titta på barca när de tar sig an vålerenga ?
Barcelona Rambla~
6/19/2010 23:14
Inbördes möten gäller ja.
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
6/19/2010 23:10
I Spanien så gäller väl inbördes möten? På Marcas tabell så ser man att Betis kommer att stanna i Segunda. Tråkigt nog.
Barcelona Mrfaariis
6/19/2010 23:06
Ja enligt svenska medier. Kolla på svenskafans tabell så är Real sociedad,Hercules och real betis klara för La liga !
Barcelona Rambla~
6/19/2010 23:02
Levante var klara redan innan dagens matcher.
Barcelona älskabarcelona
6/19/2010 22:42
Betis tar väl Levantes plats? Dom är på samma poäng men Betis vinner på inbördesmål ?
Annons: