/spanien/barcelona/forum/15578.aspx/spanien/barcelona/forum/15578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2010-04-05 15:31
Trist att så många spelare ska missa matchen, för båda lagen. Pep lär väl fortsätta satsa på 4-2-3-1 med Keite och Pedro på kanterna och med Messi bakom Bojan något som även jag hoppas på. Hur vi än ställer upp så vill jag bara att vi börjar med samma intensivitet och samma höga press som i London och nu får de gärna sätta sina lägen också.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-04-05 15:22
Gonzalez_Barca @

Sol är den näst snabbaste spelaren i ligan (sett till antal km/h), däremot är han inte direkt kvick om man säger så.

westinho @

Usch, hade hellre sett att båda lagen haft ordinarie lag. Våra 5 viktigaste spelare är borta..det säger nästan allt.
Barcelona westinho
2010-04-05 15:16
Rödvit tomtemor

Tråkigt att det ska vara så många spelare som är borta...från båda lagen..

Tunga avbräck för er, men startelvan som du skrev känns ändå ganska stark.
Barcelona el Flaco
2010-04-05 15:16
Tråkigt att både Barça och Arsenal saknar tunga pjäser inför matchen imorgon. Men trots deras frånvaro hoppas och tror jag på en lika trevlig match som vi fick se i London.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-05 15:15
Om inte Song spelar innebär det att Cambell spelar? Ojojoj säger jag bara :)

Vill inte underskatta någon men Sol är inte direkt den snabbaste spelaren. Kör vi med samma takt som i senaste mötet de 40 första minuterna så kan det vara avgjort innan första halvleken är slut.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-04-05 15:13
Överdriv inte nu, va inte lik min vän(madridista).

När han hörde att Zlatan och Pique skulle missa matchen mot Madrid så hoppade han av glädje, jag frågade honom varför, han sa att deras chans att vinna skulle öka.

Jag sa ja så klart, men skulle inte de vara roligare att vinna över oss med våran riktiga startelva istället?

Så om jag ska vara helt ärlig så är de inte så att jag blir ledsen att Song missar men jag blir inte heller glad, jag bryr mig helt enkelt inte.
Jo klart det är synd om honom men de jag menar så spelar de ingen roll för mig om han spelar eller ej.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-04-05 15:10
Som ni redan har sett är Song inte med..Det bör ge oss en följande startelva.

Almunia
Sagna Sol Vermaelen Clichy(småskadad)
Denilson
Nasri Diaby
Eboue/Walcott Bendtner Rosicky

Övriga namn som saknas är följande: Fabregas, Gallas, Arshavin, V.Persie, Gibbs, Djourou, Ramsey förutom de utlånade spelarna som jag inte räknar med.

Oerhört tunga namn borta, tyvärr. Men väl mött..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-05 15:10
Stackars Walcott som har gått ut och sagt att Barca blev överraskade av Arsenal och att lika var rättvist resultat. Han kommer få en jobbig kväll mot Abidal.

Inte konstigt att han har fått kritik att han inte har förståelse för fotboll. Hans kommentarer bevisar ju inget annat.
Barcelona Trippeln
2010-04-05 15:06
westinho

YES!! ÄR INTE SONG MED! Fantastiskt,om inte Barca tar hem det här så är det skamligt att man kommit så långt i Cl.
Barcelona westinho
2010-04-05 15:05
Arsenals trupp mot Barca
Barcelona westinho
2010-04-05 15:01
Arsenal har släppt sin 18-manna trupp till matchen. Positivt för oss är att Song är inte med. Ljumskskada om jag minns rätt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-04-05 14:58
Arsenal_7

Yaya har lite små skadekänningar inför matchen, men enligt rapporterna så borde han vara tillgänglig för spel trots det. Busquets har jag inte läst nåt om, han är redo för spel.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-05 14:53
Jobbigt att inte spela med 5 av våra bästa spelare.

Speciellt Zlatan och Iniesta hade vart väldigt viktiga i den här matchen. Zlatans fysik hade behövts mot Vermaelen och Sol. Iniestas rörlighet och kreativitet hade behövts i mitten.

Skönt dock att Abidal kommer tillbaka och visar storform.

Kör med samma taktik som förra matchen, gå in och skräm juniorerna de första 30 minuterna och avgör matchen tidigt. Arsenals juniorer har väldigt svag psyke i stora matcher.
Barcelona Trippeln
2010-04-05 14:12
Arsenal_7

Nej det är de inte,skitsnack bara.
Valencia Arsenal_7
2010-04-05 14:04
Trippeln/
Är inte Busquets och Toure skadade? läste det på goal... inte bästa källan kanske men men..
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-05 14:04
Vill påminna er två nedanför att omotiverade startelvor kan resultera sig i en varsin spärr.

----

Barcafan

Iniesta har börjat träna för sig själv och inte tillsammans med laget, han kör enkla övningar på sidan av planen tillsammans med några ledare.

Han är inte spelklar ännu, men jag tror att han kommer få sitta på bänken i el Clasico. Dock så tror jag inte att han finns med i truppen mot Arsenal.
Barcelona Trippeln
2010-04-05 14:00
Arsenal_7

Såhär kommer det se ut.

Valdes
Alves-Milito-Toure-Abidal
Xavi-Busquets-Keita
Messi-Bojan-Pedro
Valencia Arsenal_7
2010-04-05 13:57
Hur tror ni ert lag ser ut imorn??

Almunia
Sagna-Song-Vermaelen-Clichy
Nasri-Denilson-Diaby
Walcott-Bendtner-Rosicky
Barcelona Trippeln
2010-04-05 13:05
Någon som vet ytterligare rapporter om Zlatans skador som skulle komma upp idag?
Barcelona Bernie
2010-04-05 12:58
Vart hittar man biljetter till Champions Leauge finalen i Madrid? Några tips kanske? Tacksam för svar. Jag letar, men de sidorna jag letar på är otroligt dyra. Det kanske är så, fast vore tacksam om ni kände till något billigare.
Barcelona Barca-nist
2010-04-05 12:40
BOJAN-170-200-170cm

Här bodde man kunna ladda ner men det har krånglat sistone.. försök och se själv!
Barcelona Barcafan
2010-04-05 12:20
Ämne: tjena,någon som vet ....
Iniesta har börjat att träna igen. Han kanske kan spela emot Arsenal men definitivt emot Real!
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-05 11:26
tjena,någon som vet när iniesta är tillbaka?
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-05 11:26
tjena,någon som vet när iniesta är tillbaka?
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-04-05 11:18
Tja, är det nån här som vet en sida där man kan ladda ner varje Barca mål var för sig?
Barcelona Paaul11
2010-04-05 09:59
Hej, jag ska till el classico i Madrid.
Är det någon härinne som vet om barcelona har någon sorts samling för suportrar innan och efter matchen i madrid ? Eller är det någon som vet var jag kan få sådan information ?
Tacksam för alla svar!
Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-04-05 09:08
Ämne: westinho:

Då gör....
Jag håller inte med och då är jag ändå Madridista. Jag tycker att Pep gör helt rätt att spela med Busquets i svåra matcher, möjligtvis så bör han spela med Touré oftare, speciellt när ni har ett fysiskt underläge.

När Pep spelar med Busquets så signalerar han att han litar på honom. Han litar på alla spelare. På så sätt blir alla spelare lugnare, de börjar inte skrika efter speltid då de vet att Pep kommer ge dem det.

Samtidigt så får Busquets erfarenhet av de större matcherna. Låt oss säga att Yaya blev skadad. Skulle du då vilja att en helt oprövad Busquets gick in istället för honom? Är det inte bättre att man då försöker få in Busquets som en ordinarie spelare?

Jag håller Touré skyhögt över Busquets, men frågan är, spelar det någon större roll vem som spelar på den positionen? Er defensive mittfältare behöver egentligen inte vara så jätte destruktiv. Den främsta förmågan er defensive mittfältare behöver är bra grundteknik, alltså i passningarna och mottagningarna. Ni håller ändå bollen så mycket inom laget att en destruktiv mittfältare inte skulle ändra så mycket på det. Att ni sedan har ert magnifika presspel minskar också pressen på er defensive mittfältare då ni oftast tar bollen redan innan de kommer fram till honom.
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"
2010-04-05 05:07
I puertan diskuterar vi mycket angående att anpassa sig efter motståndarna, vad tycker ni? bu eller bä?
Barcelona älskabarcelona
2010-04-05 02:36
Madrid gjorde bra jobb mot oss i Camp nou . Väldigt kompakt spel . Men till den här gången så saknar man ju nåra spelare som såg till att deras spel funkade bra . Pepe är ju stor förlust + att Garay missar returen . Albiol är ju klantig och det händer ofta att han gör grova försvarsmiss . Deras abslut bästa spelare från 1a matchen missar matchen med , då talar ja om Kaka . Han gjorde det svettigt för oss i försvaret . De ju 2 stora punkter som fick det å funka för Madrid . Ronaldo brukar väldigt sällan vara de stora matchernas man . Jag talar inte som en Barca fan nu , utan är helt realistisk . Om Barca och Madrid är i form till matchen så tror jag att Barca kommer förstöra Madrid . Det kan gå hur som helst , Ronaldo kanske gör hans bästa match å messi tvärtom. Men mkt talar om för Barca seger.
Barcelona Criff
2010-04-05 02:22
Men det ni missar är att med Busquets som pivote blir det ett snabbare och rakare spel än med Toure på planen.
Det är nog därför Busquets favoriseras, för hans egenskaper. Inte för att han är katalan. Då hade Bojan fått chansen istället för både Pedro & Henry.
Annons: