/spanien/barcelona/forum/15574.aspx/spanien/barcelona/forum/15574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-04-05 22:06
Alvés

bra elva, men hoppas verkligen inte att henry får starta eller spela! så jävla lojt spel av han sist som till slut kosta oss hela segern!
Barcelona el Flaco
2010-04-05 22:02
Att sitta och gissa sig på en eventuell startelva är meningslöst när man har Pep som míster. Han kan hitta på precis vad som helst.

Personligen lutar jag mig tillbaka och ser vad han hittar på till imorgon.
Barcelona Sam
2010-04-05 21:56
Jag hoppas definitivt på att Bojan startar centralt i anfallet imorgon. Henry vill jag inte se efter hans uppvisning förra veckan.
Barcelona Alvés
2010-04-05 21:56
Tror inte heller att iniesta startar imorgon, tror på denna uppställning men som alla vet så kan pep överraska,
Valdes
Alves Toure Milito/Abidal Maxwell
Xavi Sergio.B Keita
Messi - Henry - Pedrito
Barcelona BlueRed
2010-04-05 21:54
Tillbaka till Piqués "funny moments", se länktips.
--------
jonathanr10

Han kommer förmodligen starta på bänken. Behövs han så sätts han in.
Barcelona Sam
2010-04-05 21:53
Jag tror inte Iniesta spelar imorgon. Han kommer nog sparas till el clasico. Vi klarade oss rätt bra utan honom förra gången så jag hoppas på att vi gör det igen.
Barcelona Barcadinho.
Mycket svårt att gissa startelvan. Det brukar vara svårt i vilket fall med ännu värre nu.
Abidal och Milito kommer nog att ta hand om den vänstra sidan av backlinjen och frågan är vem som spelar mellan Milito och Alves.
Det finns också en möjlighet att spela Abidal o Maxwell men då hamnar Milito mer åt höger sidan. Vi kommer i så fall att ha tre vänsterfotade på backlinjen.

En annan svår fråga är nr 9 rollen. Bojan eller Henry? Bojan presterade bra sist mot Bilbao och han är ganska kvick. Henry löper smart när han vill och har bra huvudspel. Jag tror att Pep väljer Henry efter ett samtal ögon mot ögon om rätt inställning mot sitt gamla lag.
Jag blev arg på honom sist när han kom in i Emirates. Vilken nonchalant attityd.

Messi är förhoppningsvis tillbaka till en super form och en super dag. Det kan betyda oerhört mycket.

Tråkigt med många skador på ett sätt. Men jag tillhör den gruppen som ser avancemanget förre allt annat fint spel och cracks på gräsmattan.
Jag ser det bara som en fördel att motståndarlaget saknar viktiga spelare.
Teoretisk sett betyder det större chans för Barca att vinna.

Det blir tufft imorgon. Arsenal är inte Bilbao och en vanlig ligamatch är inte samma som en kvarts cl final. Bara att vi går vidare.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
jonathanr10

Med tanke på att vi har el Clasico på lördag så tror jag inte att Pep spelar med Iniesta från start + att han precis har fått el alta medica.

Men ett kort inhopp kan det däremot bli, det är nog matchbilden som avgör om Iniesta får speltid imorgon eller inte.
jonathanr10
2010-04-05 21:51
Kommer Iniesta få spela i morrn vad tror ni?
Barcelona BlueRed
2010-04-05 21:44
el Flaco

Couldn't care less.
---------
NoGo

Samma här. Skulle bara se om det fanns någon Merida fan här inne. :)
-------
H.Alavi

Folket på Camp Nou kommer nog säga det också om han kommer in i matchen imorgon. :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-05 21:42
BlueRed

Fran Merida who? ;)
Barcelona Mrfaariis
2010-04-05 21:22
Iniesta har fått friskintyg !!!!!!!!
Barcelona el Flaco
2010-04-05 21:20
Ämne: Fran Merida kommer t....
Nope. Inte jag i alla fall. Gör du?
Barcelona NoGo™
2010-04-05 21:16
BlueRed

Nej, hade ingen som helst tanke på det förens nu när jag läste på totalbarca.
Barcelona BlueRed
2010-04-05 21:12
Fran Merida kommer tillbaka till Barcelona. Någon som bryr sig?
Barcelona Rambla~
2010-04-05 21:03
Ämne: Om nu inte Chyg får ....
Kanske ville han låta Gabi vila och samtidigt inte riskera ytterligare en skada? Ganska så förnuftigt att låta honom vila om du frågar mig.
Atlético addeh
2010-04-05 20:50
Om nu inte Chyg får spela CL, vilket i och för sig jag inte har något emot då han varit fruktansvärt dålig enligt mig, varför matchade Pep honom i lördags? Borde han inte spelat med Milito inför CL-mötet imorgon. Är Piqué redo för spel på lördag kommer Milito ändå inte få spela så hänger inte riktigt med hur han tänker där.

Barcelona Hetfield
2010-04-05 20:49
Sist Henry startade centralt så var han faktiskt väldigt bra, vi får väl hoppas på att han spelar centralt med Pedro och Messi på varsin kant

Sen är ju frågan hur motiverad Henry är att möta Arsenal, jag tror knappast att han är dålig "medvetet", men hans energinivå kanske går ner

Jag har en känsla att Pedro kommer att bli matchvinnare imorgon, han kommer alltid in när Barcelona behöver honom som mest

Om jag ska tippa, så tror jag att Arsenal kommer att chockstarta med ett tidigt mål, sen kommer vi att köra över de
Barcelona el Flaco
2010-04-05 20:45
Skönt att Iniesta har fått el alta medica, men jag tror nog ändå att han inte får spela från start imorgon. Eventuellt hur matchen utvecklar sig kanske han får hoppa in i andra halvleken.

MF Doom
2010-04-05 20:44
Utan Ibra imorrn då men Barca klarar det. Undrar bara om Ibra och även Iniesta kan spela på full fart i helgen? Ibra behövs verkligen mot Real då jag har en skumm känsla inför det mötet.
Barcelona Rambla~
2010-04-05 20:32
Messidinho_10

Hur kan du garantera något? Har du direktkontakt med Pep?
Barcelona Rambla~
2010-04-05 20:31
Chygrynskiy får inte delta i CL med Barcelona denna säsong.
Barcelona westinho
2010-04-05 20:30
Det blir svårt att spela Chygrynskiy då han är cup-tied.
Barcelona abewin
2010-04-05 20:28
Tror faktiskt att Pep kommer köra lite mer defensivt imorn. Tror att han kommer köra med Toure eller Chygrynskiy som defensiv mittfältare och med Milito samt Marquez som mittbackar. Vad tror ni? Tror ni att det kommer bli ungefär som jag skrev eller hur tror ni?

Men självklart tror jag att vi kommer gå vidare med 2-0 vinst:p
Barcelona ★Sami★
2010-04-05 20:07
Självklart ska vi vidare imorn:)
Barcelona Trippeln
2010-04-05 20:05
The Reporter

Ja.
Barcelona The Reporter
2010-04-05 20:03
Om vi nu skulle gå vidare, har vi borta i första mötet då?
Barcelona Messidinho_10
2010-04-05 19:56
Visca Barca

Jag kan garantera att Henry kommer aldrig få spela imorgon. Jag tror det blir ett äkta La Masia formation med Pedro Bojan Messi längst fram!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-04-05 19:55
Att arsenals mittfälts gigant Song blir borta imorgon betyder att vi redan nu igentligen kan skriva in oss i semi finalen. Allt annat vore ett av historiens största fiaskon från vår sida. Arsenal har sina 5 absolut bästa spelare borta. Ett misslyckande imorgon med tanke på att vi är i hyffsad form och hur matchen i england såg ut existerar inte. Förväntar mig ett lätt avancemang imorgon!

El classico blir därimot lite mer komplicerat. Real är av naturen väldigt svårslagna och ihärdiga när det börjar dra ihop sig och bli allvar. Deras anfallspel med Ronaldo i spetsen är 5 stjärnigt. Dock har jag svårt att se hur deras defensiv skall klara av vårt rörliga anfallspel. Sålänge det är vi som har mest boll borde vi vinna även el classico. Förväntar mig en målrik tillställning där Messis dagsform avgör vilket lag som går segrande ur striden.

Ps: Zlatans och Piques vara eller icke vara kan bli viktigt. Med båda tillgängliga tror jag på 65-35% vinst i vår favör. Utan 50-50. Vi är det klart bättre laget. Vilket vi har visat mot inter senaste el classicon och nu mot arsenal. Real har havererat mot bättre motstånd för att deras anfallspel då stagnerar (higuain,kaka och ronaldo levererar ej) och deras backlinje inte kan hålla tätt när motståndet blir mer indeviduelt skickligt. Prov på det såg vi både i el classicon och mot lyon t:ex. Sån ineffektivitet samtidigt som backlinjen sålde sog alldelles för enkelt.
Barcelona The Reporter
2010-04-05 19:50
Valdés, Pinto, Alves, Márquez, Milito, Fontàs, Abidal, Maxwell, Touré, Busquets, Xavi, Iniesta, Jonathan, Keita, Jeffren, Bojan, Pedro, Henry i Messi.
Annons: