/spanien/barcelona/forum/1557.aspx/spanien/barcelona/forum/1557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-02-29 14:45
Messi har även slagit Rauls rekord och har nu gjort mål i 187 olika ligamatcher!
Barcelona enkos
2016-02-29 14:40
Messis frispark igår var hans sjätte frisparksmål för säsongen vilket betyder att ingen har lyckats med det sedan Ronaldinho 2006-07. Messi har nu gjort 15 mål på frisparkar i ligan bara och det har bara Ronaldinho lyckats med i ligan senaste 25 år . Messi har totalt gjort 25 mål på frispark varav 22 för Barca och 3 för Argentina. 4 av senaste 8 mål på frisparkar kom mot Sevilla.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-02-29 14:40
LeoMessi Det är väl laget som ska tacka spelarna. Barca gjorde ingenting för Valdes eller Puyol. Puyol var vår kapten!! Både Puyol och Valdes förtjänade bättre avslut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-02-29 14:01
Det är dags för arda att släppa drömmen och vakna upp till verkligheten. Att han besitter en talang och kvalité för Barcelona är ju ganska självklart. Men nu borde han vakna och prestera.
Barcelona LeoMessi
2016-02-29 13:53
LennyRomario Till skillnad från valdes så tog han farväl av fansen även om han inte kom överens med idioterna som styr Barca. Valdes lämnade på ett sätt som har gjort det extremt svårt för mig att tycka synd om honom nu! Jag accepterade att han ville dra någon annanstans men efter skadan så försvann han och fansen fick inte ens ta farväl av honom! Fans som har stöttat honom när han behövde det som mest och som alltid backade upp trots hans tabbar i inledningen av hans barcakarriär!
Barcelona A good coach is everything!
2016-02-29 13:52
Arda har för mig vart valpig som fan. Snubben har inte vart bra varken defensivt eller offensivt.. Arda känns feg rädd oxh vilsen ut på plan.. Vidal ser faktist ut som en frisk fläkt och har gjort ett antal bra matcher. Skillnaden här är att Vidal får mycket färre matcher än Alves att visa upp sig på..
Barcelona DM1982
2016-02-29 13:38
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ardas obefintliga hemåtpress är tyvärr riktigt uselt dåligt. Överlag så var han inte alls bra igår utan, som någon tidigare skrev, så hade en spelare från b-laget antagligen presterat bättre. Killen är inte purung och han har spelat i den spanska ligan länge, han ska egentligen kliva rakt in och prestera. Än så länge icke godkänt i mina ögon.
Barcelona LennyRomario
2016-02-29 13:25
Vet inte vem här inne det är som brukar säga att Pep är en fis, och att han lämnade med bitter eftersmak. Men kan man ha mer fel? Återupplevde precis Peps farväl på Nou Camp igen. Det är fan en fin hyllning alltså, men det är absolut inte fis och bitter eftersmak. Detta är inget inlägg i någon Pep vs Lucho debatt. Utan bara för att uppmärksamma och påminna om att det faktiskt går att få fina farväl.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-29 13:03
Sevilla goal against Barca Analysis | 02/28/2016

Hoppas A.Vidal och Arda har tittat på det här.
Försöker inte hänga ut dem. Men man vill ju att de ska komma in i laget.

Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2016-02-29 12:39
@Fuerza:
Jag kan redan se Piques tacktal framför mig.
Barcelona Fuerza
2016-02-29 12:21
Är det bara jag som tycker att ovanligt mycket läcker i Real Madrid's fasad nuförtiden? Ännu ett kontrakt avslöjat. Bale, James ... och nu Morata. Har jag missat någon?

Verkar som att faxmaskinen lever sitt egna lilla liv och drar ned klubben i avgrunden. ;)
Barcelona Kröjff
2016-02-29 12:04
Jag tyckte att Barca faktiskt gjorde en helt okej match igår och då framförallt offensivt. Med ett antal patenterade passningskombinationer utöver några individuella bravurnummer. Och precis som Xaviesta "nuddar" vid, så ställde jag mig milt uttryckt väldigt förvånad över hur nån enda en härinne, på fullaste allvar kunde drista sig till att vara missnöjd med Suárez insats igår. Jag tycker till och med att han trots visst tjafs och sammanstötningar med motståndare, klarade av även den biten riktigt bra. Inte minst med hans allt annat än smickrande personlighetshistorik i åtanke. Sanningen å säga så börjar jag mot alla odds och mina tidigare fördomar, till och med tycka om hans kompromisslösa och högintensiva spelstil, även i just det avseendet. Suárez framfart är lika effektfull som en svalnad, men alltjämt framvällande lava från ett kontrollerat vulkanutbrott . Med vilken ofta effektfull finess och framförallt frenesi, han tar sig an uppgiften som lagets outtröttliga stigfinnare i "fiendeland". Inte minst då inom straffområdet; där djungelns lag ofta råder inför villrådiga domare i modern fotboll. Så varför väntade jag tills idag med att skriva något positivt om Barcas öden och äventyr under Lucho, frågar sig säkert vän av ordning. Tja, jag ville inte löpa risken att en gång för alla och utan nåd eller pardon, bli stämplad som den eviga kärringen mot strömmen. Men jag menar verkligen vad jag skriver. Oavsett slutresultat och rekordsviter.
Barcelona Katalano
2016-02-29 11:39
@neymar JR:

Se PM gällande din resa till Barcelona.
Barcelona neymar JR
2016-02-29 11:01
Monchi (director Sevilla): "Any Barcelona youth player that caught my eye? Won't name them. But I can say Halilovic is a top player" [sport] En utlåning dit?
Barcelona neymar JR
2016-02-29 10:46
Tänkte åka ner till Barcelona i april och eventuellt kolla på Valencia matchen. Paketresor är helt ute ur bilden efter en snabb Google sökning. Biljetter kommer jag troligtvis kunna köpa på plats. Vad finns det för bra hotell nära camp nou? Är det smidigare att ta flyget från Göteborg eller Köpenhamn? Bor i Halland.
Barcelona Gabriel
2016-02-29 10:17
Ardas spel oroar mig. Jag kräver inte att han ska show off eller stå för 3 assist per match. Men han spelar så oerhört säkert att han just nu inte bidrar med mer än vad en La Masia spelare med begränsad talang hade gjort. Arda kom hit för mycket pengar, och han är 28 år gammal nu vilket gör att han befinner sig i en ålder där vi inte kommer att kunna få tillbaka pengarna på honom vid en försäljning. Det kan man givetvis tycka vad man vill om rent ekonomiskt och affärsmässigt men han ska åtminstone "betala tillbaka pengarna" med att bidra med något å det sportsliga hållet. Just nu tar han inte för sig ett dugg. Han ser rädd ut, nästan som att han känner sig mindre än sina medspelare när han ser lirare som Neymar, Iniesta, Messi och Suarez i samma tröja. Det är inte ok. Han måste våga spela sitt spel, annars bidrar han inte med den bredden han köptes in för. Jag trodde att Arda skulle kunna konkurrera bort Rakitic från startelvan då han är mer bolltrygg samtidigt som han inte heller är helt okänd för sitt slitande och lagarbete. Så som det PR just nu är han ljusår från att kunna bänka Rakitic. Jag vet att Arda precis har kommit och att man kanske borde ge honom lite tid, men jag stör mig på fotbollsspelare som inte vågar ta för sig. Jag kan acceptera om man har en sämre period eller befinner sig i en svacka i sin form. Det är mänskligt och helt okej, men man ska åtminstone våga spela sitt spel och man ska kämpa och ge allt för laget. De två kraven har jag alltid på fotbollsspelare som spelar i Barcelona, oavsett om du är startspelare eller oftast sitter på bänken. Jag tänker ge Arda det här halvåret tills säsongen är slut för att bevisa att han faktiskt vill och kan bidra med något när han får sin speltid. Att inte bara som nu spela bollen enkelt vidare. Gör han inte det så är jag personligen inte emot att han säljs vidare till en annan klubb och att vi försöker ersätta honom. Oavsett hur trevlig han är och hur bra polare han blivit med laget. Bidrar du inte så måste du försvinna, svårare än så är det inte. På tal om intressanta mittfältare så är Granit Xhaka oerhört intressant. Han hade varit ett bra alternativ till Busquets när denne behöver vila. Men rykten säger att Pep redan bestämt att han ska ta med sig honom till City.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-02-29 08:54
@erkano:

Jag funderade länge om jag skulle kommentera ditt uttalande. Bestämde mig för att svara så kort som möjligt. "Gör om gör rätt" har aldrig passat in lika mycket som det gör till ditt uttalande.
Barcelona erkano
2016-02-29 08:00
Tycker Arda spelade bra igår. Han gör slår inte en enda felpassning. Han springer hem och hjälper alltid till med försvarspel och gör det riktigt bra. Som jag nämnde tidigare så kan Arda inte spela nr 10 rollen med magi spel och göra en spel uppvisning då man har neymar och messi som tar alldeles för stor plats. Arda är just nu Barcelonas säkraste spelare med bollen. Han tappar aldrig bollen och har bra kontroll med boll.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-29 02:27
@Barcelonistas:

If talking about Ronaldo in a Barcelona forum is an art, then you are a Leonardo da Vinci of it.

Förlåt :D
Barcelona Barcelonistas
2016-02-29 02:10
If disappearing in big matches is an art, then Ronaldo is a Picasso of it.
Barcelona Gilgamesh
2016-02-29 01:24
Det finns studier som visar att kritiska uttalanden upplevs som mer intelligenta än okritiska. Kanske är det då möjligt att människor upplever att dom själva är smartare ifall de kritiserar saker, även om det inte riktigt finns så mycket att kritisera.
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-29 00:57
Pique: "Neymar could go to Madrid? I'd bet a leg that he'll never join them. I hope he stays here for many more years." #fcblive
Barcelona Junta Dimision
2016-02-29 00:53
Piques målgest, förstod inte den till en början tills jag insåg att det är 12 grader kallare i huvudstaden :)
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-29 00:50
"Messi kan dribbla 4 sevilla spelare i en telefonkiosk" - från dagens kommentator! Viasat. Hahahhaah.
2016-02-29 00:36
Liunil Masse

Nu när jag tänker efter så har vi D.Suarez som kan komma in där. Hade inte honom i ekvationen tyvärr.

Jag är svag för Vitolo. Det betyder inte att jag tycker att Raki är dålig. Han är bra men jag förväntar mig mer av honom. Jag vill se lite mer fart och fläkt som i Sevilla. Han vågar inte ta för sig som i Sevilla. Ju, jag är medveten om att han var ledaren där och han skötte det kreativa. Han var bra föra säsongen men man vill se mer kreativitet av honom Så att Messi slipper kommer ner hela tiden för att skapa farliga chanser.

Har följt Vitolo sen föra säsongen och jag tycker att han går från klarhet till klarhet men det är inte den positionen Barca behöver täcka upp. Älskar också hans driv med bollen, riktig speedkula när han sätter igång. Det Barca behöver täcka upp är mittbackspositionen och Alba's position.

Go natt.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-29 00:22
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Du kan ju inte mena allvar, byta Rakitic mot Vitolo?! Du såg väl hur det såg ut i dagens match utan Rakitic på plan? Många snackar om Busquets och hur viktig han är och det med all rätt, men undra fan om inte Rakitic är en av våra viktigaste spelare också i Luchos spelsystem.

Btw, ingen som ska kritisera hur Roberto spelar på mittfältet? Ser ut som han inte vill vara delaktig och defensivt inte alls bra heller. Hade han hetat Mathieu o inte kommit från La Masia så hade han blivit råsågad här inne. Han är en duglig ytterback, inget annat.
2016-02-29 00:11
Vitolo (Sevilla): "Messi seems to score from every free-kick he takes against us... He makes the difference, the best player in the world

Är det bara jag som är svag för Vitolo. Han har speeden, tekniken, passningsfoten och jävla anamma.

Minns när vi värvade Rakitic så började han blomma ut. Då tänkte jag shiiit!! Barca kanske borde värva honom stället.

Han är riktig bra. Gillar Rakitic med men jag skulle utan att blinka byta ut honom mot Vitolo, Jag är så svag för honom.

Busi, Messi så klart. Arda behöver tid att komma in i laget. Vi kan inte tro att var enda spelare kommer in i spelet bara så där. Samma gäller för A.Vidal.

Mathiue har imponerat hela 2016 so far. Han behövs verkligen för att de andra ska höja upp sig också. Nu får vi vänta att Vermaellen kommer ikapp med.

Det enda tråkiga är att se Alba's felpassning match efter match. Vad har hänt med honom???
Barcelona Xaviesta
2016-02-29 00:02
Reymar Suàrez var inte bäst på plan idag och om du tycker att mitt inlägg antyder på detta så får det stå för dig. Jag beskrev bara det han gjorde på planen precis som det var. Skillnaden är att vissa väljer att fokusera på regnmolnet tex att han på något vänster snubblade på sig själv och fick till en knäfjutt vid öppet mål medan jag väljer att titta på solskenet i form av allt det andra han stod för, tex den direkta inblandningen i bägge målen ikväll som ledde till 3 poäng. Att hans insats ikväll var en "besvikelse" är bara en dåres argument med en klar och tydlig agenda gentemot spelaren och därför väldigt enkel att avfärda.
Barcelona ELO
2016-02-28 23:50
Barcelona Davids3
2016-02-28 23:50
For the first time since 2004: Barcelona won all their Liga games in the month of February.
Annons: