/spanien/barcelona/forum/15568.aspx/spanien/barcelona/forum/15568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
6/17/2010 22:57
elbraco

Jag tycker Govou är läskigt lik Wesley Snipes
Barcelona Messidinho_10
6/17/2010 22:53
Nästa match måste Messi göra mål..hoppas han får spela längre upp på planen.
Barcelona Hetfield- arrested Development
6/17/2010 22:52
Gaucho!

Äh, Gourcuff är alldeles för grön för att kunna spela rollen som playmaker i VM, han behöver ett par år i ett riktigt storlag.
Malouda blixtrar till då och då, och Ribery kvarstår som Europas mest överskattade spelare.

Let's face it, när de gick till finalen sist så var det tack vare Zidane, han bar laget till finalen.
elbraco
6/17/2010 22:51
Här har vi två till som är lika, Govou och snubben i Joey. Speciellt då dom har likadana frisyrer, dock ej på bilderna! Lovar att dom är mer lika än vad bilderna visar :)
Barcelona Gaucho!
6/17/2010 22:49
Hetfield

Håller med dig att dom är ganska svaga på anfallsfronten. Men med yttrar som Malouda och Ribery, samt Gourcuff som playmaker så ska nästan vem som helst kunna vara anfallare.
Delarocha
6/17/2010 22:44
Anelka ensam skapar ingenting. Henry är slut. Govou är usel. De saknar helt enkelt bra spelare. Förstår inte att folk trodde Frankrike skulle kunna utmana i VM.
6/17/2010 22:41
Gaucho!

Vrid och vänd på formationen, byt in spelare här och där, men Frankrike kommer fortfarande vara ett mediokert landslag.

Anelka, Cisse, Henry och Govou som anfallare? Det kan bara sluta på ett sätt.
Barcelona Gaucho!
Delarocha

Nästan, kör en "copy, paste" på elvan mot Uruguay :)
Lloris
Sagna- Gallas - Abidal - Evra
Gourcuff - Toulalan - Diaby
Govou - Anelka – Ribery
Barcelona 1.70-ligan.
tano och Messidinho_10,

Jag menar inte att just Barcaspelarna har presterat dåligt, men många av våra kära lirare löper stor risk att åka ur tidigare än vad de hade räknat med i detta mästerskap... jag tänker främst på Spanien, även om jag tror att de går vidare så blir det betydligt svårare för dem att ta sig långt eftersom de möter Brasilien redan i åttondelen, troligen. Sedan lär inte Henry och Abidal lämna Sydafrika med själförtroendet på topp.. Summan av kardemumman kan mycket väl bli att en stor del av Barcas trupp kommer till nästa säsong med betydligt sämre självförtroende än vad de lämnade förra säsongen med, även om de själva inte gjort ett dåligt VM.
Det är bara en teori dock ;)

Undantagen är väl Messi och Marquez vars landslag presterat bättre än vad åtminstone jag hade förväntat mig. Även Alves Brasilien vann ju, även om de kanske åker ut mot Spanien sedan.. vem vet
Delarocha
6/17/2010 22:39
Gaucho!

Spelade dem inte typ den elvan i första matchen?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
6/17/2010 22:38
Skämmigt att Ola Andersson i svt studion leker expert men inte ens kan offsideregeln. Eller så ville han så gärna att Frankrike skulle vinna. Självklart är det inte offside om en fot upphäver den. Så här säger reglerna:

"In 2005 The International Football Association Board agreed a new decision in Law 11 that being "nearer to an opponent's goal line" meant that "any part of his head, body or feet is nearer to his opponents' goal line than both the ball and the second last opponent. The arms are not included in this definition."[1] This is taken to mean that any part of the attacking player named in this Decision 2 has to be past the part of the second last defender closest to his goal line (excluding the arms) and past the part of the ball closest to the defenders' goal line."

Som sagt patetiskt
Barcelona Gaucho!
6/17/2010 22:37
Lloris
Sagna, Gallas, Abidal, Evra
Toulalan, Diarra
Ribéry, Gourcuff, Malouda
Anelka

Den 11an hade jag spelat med iaf och helt ärligt så tror jag inte att man måste vara ett geni för att få dom 11 att fungera tillsammans, eller?
Barcelona Messidinho_10
6/17/2010 22:37
Mexico och Uruguay behöver bara spela oavgjort för att bli klara för ÅttondelsFinal. Satsa på X!!
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
6/17/2010 22:33
Sett till Franrikes insatser i de dessa två inledande matcher är det skrämmande att de trots allt ändå har en chans att ta sig till åttondelsfinal.

Tycker le Bleu har varken spelat bra fotboll eller bra inställning. I mina ögon har Mexiko varit det klart mest spännande laget i grupp A och som fotbollsälskare vill jag se de gå vidare.

Uruguay har förvisso inte bjudit på bländande fotboll, men i detta fallet är jag partisk och vill så klart hellre se mitt hemland gå vidare från gruppen istället för ett tröttkört och idéfattigt Frankrike.
Barcelona Messidinho_10
6/17/2010 22:33
1.70-ligan.

Ta det lugnt nu VM har knappt börjat, det kommer komma mer från våra lirare var så säker på det.
Barcelona Smogen
6/17/2010 22:31
tano

jo, det blev han, eller kan det ha varit i vm 2006?
Delarocha
6/17/2010 22:30
Har de allvarligt talat så bra lag då? Abidal, Evra, Ribery, Malouda och Gourcuff.

Visst bra spelare, men de har en hel drös skitspelare också, Govou, Sagna, Diaby, Henry, Domenech.
Barcelona Lionel Messi n10
6/17/2010 22:28
Abidal,toulala (stavning) var bäst på plan enligt mig. Abidal blev lite syndabock men på ett sätt så är det Evras fel med bler passerad helt för enkelt som tvingar Abidal att bryta. Men i grund och botten så är allting Domenechs fel så himla usel tränare har jag alldrig skådat.
Barcelona tano
6/17/2010 22:26
Ämne: Ser ut som att de fl....Messi?.. Han presterar ju ganska bra fotboll...

Inte är det är väl något fiasko av Spanien ännu. De spelar bra fotboll men åkte på en oturlig förlust.
Nog tror jag Spanien fixar ta sig vidare. Vore tråkigt annars...
Barcelona 1.70-ligan.
6/17/2010 22:22
Det verkar som att de flesta barcaspelarna går mot ett fiasko VM. Hoppas inte det betyder något negativt inför kommande säsong...

EDIT: sorry för dubbel, datorj*vel
Barcelona tano
6/17/2010 22:22
Ämne:
och stackars Abida....
Abidal blev dock inte utvisad...
Barcelona 1.70-ligan.
6/17/2010 22:21
Ser ut som att de flesta barcespelarna går mot ett fiasko VM.. hoppas inte det betyder något negativt inför kommande säsong...
Barcelona Pep.G
6/17/2010 22:21
Frankrike är som Real Madrid, båda dog som fotbollslag när Z.Zidane slutade.
6/17/2010 22:20
Äh, med handen på hjärtat så förtjänade inte Frankrike att ens spela i VM (syftar på hela grejen som hände mot Irland).

Jag brukar sällan skylla allt på en tränare, men i dagsläget så är det Domenechs fel, på alla möjliga sätt.
Barcelona Smogen
6/17/2010 22:18

och stackars Abidal, utvisad i EM och orsakar straff nu...
Barcelona Smogen
6/17/2010 22:17

Jag bryr mig inte särskilt mycket om frankrike, men jag blir fan förbannad över hur dåligt coachat laget är. Helt vansinnigt, hur kan man få fram så lite av så bra spelare som finns i frankrike???
Barcelona tano
6/17/2010 22:16
Tycker inte alls Abidal var tvungen bryta där. Inte stor chans att mexikanaren lyckas göra ett inlägg bakåt därifrån, och inte gör han mål från den kassa vinkeln...
För att inte tala om att sista touchen gör att bollen kommer för långt ifrån så han inte skulle hinna ikapp den innan sidlinjen. Fast det kan såklart inte Abidal se innan han glidtacklar.

Men nu lyckas ju fransmännen inte göra ett mål ens så i slutändan spelar det kanske inte så stor roll.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
6/17/2010 22:16
JonasH

Du får vänta en dryg månad till.
Barcelona Rambla~
6/17/2010 22:14
Giovani gör en jättematch.
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
6/17/2010 22:14
jag tycker inte att det är evras fel men inte heller abidals även om han skapa straffen.

Allting är domenichs fel kolla vilka signaler han skickar när man ligger under med 1-0 redan och laget verkar inte heller kunna kämpa eftersom man får inga direktiv av idioten till tränare. Han borde ha tagit in både cisse henry och gorucuff och bara köra gasen i botten men han verkar inte bry sig om de förlorar eller inte.
Annons: