/spanien/barcelona/forum/15566.aspx/spanien/barcelona/forum/15566.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-05-02 15:20
H.Alavi - Triangulo Magico!

Jo men hela grejen med att vi köpte Zlatan var att få ett annat spel, att kunna spela upp på honom felvänd och han håller ifrån sig motståndarna sen vidare spelar tillbaka eller skarvar. Zlatan är inte så rörlig så att han kan röra sig lika bra som de där 3 igår. Spelet är annorlunda med Bojan.

Det är perfekt väder idag, och då passar man på med fotboll! Ha det bra!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-02 15:12
Gud är störst! - Pep el rei!

Jo, det vet jag. Men det är konstigt hur Zlatan limmas fast på center positionen där uppe medans Bojan kan hoppa in och få en fri roll. Jag tror nog att alla vill se Zlatan komma runt på kanten och utmana, och kanske också dra på ett skott. Hans högerfot är ett hot för motståndarlaget, tyvärr så använder vi oss aldrig av den.
Barcelona ★Sami★
2010-05-02 15:11
el julio

Jo håller med. Skulle gärna också vila Messi. Han kan hoppa in andrahalvlek. Varför inte starta så hära på Tisdag.
Bojan-Zlatan-Jeffren
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-05-02 15:10

Jag tror den största anledningen till att Pep startade med Pedro - Bojan - Messi var för att få mycket rörelse däruppe. Och det var precis det han fick, de 3 rörde sig överallt runt och vid sidan om straffområdet. Som sagt flexibilitet är en bra egenskap i Barcelona.
Aléx
2010-05-02 15:04

Om man jämför Maxwell mot Chygrynskiy så Maxwell är en mycket bättre och billigare värvning än Chygrynskiy.

Vi får se hur mycket Chygrynskiy utvecklas till nästa säsong.
2010-05-02 15:03
Tidigt på morgonen så kallades spelarna till Ciutat Esportiva Joan Gamper för att genomföra ett kort träningspass. På morgonen kallades även Thiago och målvakten Oier Olazábal till träningen.

----

Hade inte Bojan en fri roll igår kväll? I mina ögon så hade han det, och då undrar jag varför inte Zlatan får den rollen? Ibland var han på kanten och utmanade, och ibland så såg man han på Zlatans vanliga position.
Barcelona el julio
2010-05-02 15:03
Ämne: Vill ni se Zlatan på....
Sami

Inte helt lätt... Bojan var bra så det är psykologiskt fel att bänka honom igen. Å andra sidan är han ung och vet att framtiden ligger framför honom. Ibra tycker jag tog petningen på ett bra sätt, åtminstone vad kroppsspråket visar. Varför inte vila Messi eller Pedro och spela båda?

el julio
2010-05-02 14:59
Barcelona möter Tenerife på Camp Nou redan nu på tisdag med avspark 20.00 på Tv4sport.

----

Aléx

Jag tycker inte att Chyg är en dålig värvning, karln har knappt fått lite speltid. Han spelar kanske en match i månaden, det räcker inte för att bedöma en spelare.

Maxwell är inte Abidal, men han har gjort det bra sedan Abidal skadade sig.
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-02 14:59
Inte för att ja vill lägga mig i men.... Ja kollar på många barca matcher och det ja har sett har maxwell varit mycket bra så dom som kallar honom dålig vet ja inte vad dom har drickit...
Barcelona Barca4eva
2010-05-02 14:57
Jax12

Du måste skämta? Maxwell har varit riktigt brasom Abidals ersättare, har skapat anfall, lekt med backar och nästan alltid varit där för laget, offensivt och defensivt...och defensivt har han utvecklats rejält kan jag säga.
Aléx
2010-05-02 14:54
Jax12

Om Maxwell är säsongens sämsta värvning, hur rankar du Chygrynskiy?
Delarocha
2010-05-02 14:53
jax12

Sämre än Chygrynsky? Okej. Spännande. Han kostade 6 miljoner, Chyg 30.
Barcelona Jax12
2010-05-02 14:50
Ämne: Jag tycker Maxwell h....
Maxwell har varit min hackkyckling detta år. Gillar inte att kritisera ens egna spelare men tycker inte han är barcamaterial. Hans försvarsspel är under all kritik liksom hans anfallsspel. Känns som att folk tycker att hans offensiva kvaliter är bra bara för att han följer med upp i anfallen. Personligen tycker ja inte att han bidrar med någonting. För mig säsongens sämsta värvning!
Barcelona Barca4eva
2010-05-02 14:44
Barcelonistas

Då får man hoppas att de inte åker ur så att han kan göra mål på de ;D
Barcelona ★Sami★
2010-05-02 14:38
Vill ni se Zlatan på bänken nu på Tisdag eller ska han starta?
Aléx
2010-05-02 14:25
Jag tycker Maxwell har gjort ett riktigt bra jobb under tiden Abidal har varit skadad, kanske nån match han har varit "dålig" men det har alla våra spelare varit.
Jag gillar Maxwell, han är utan tvekan säsongens bästa värvning.
Ibra har inte varit dålig heller, total 20 mål hittills. Det är mer än godkänd.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-02 14:22
På tal om Busquets så står det på klubbens hemsida att han är avstängd i nästa match mot Tenerife efter varningen han fick igår.
Barcelona ★Sami★
2010-05-02 14:19
Barcelonistas

Messi är som Tv-spel:)
Barcelonistas
2010-05-02 14:13
Messi gjorde 38 mål föra säsongen och denna säsong ligger han på 42 mål. han har just nu gjort 80 mål på 2 säsonger shit de är galet! dessutom är i stort sett alla hans mål spektakulära!

Messi har nu även gjort mål mot alla lag i primeran förutom Xerez!
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2010-05-02 14:10
Rambla~

BQ behöver skaffa sig lite mer Kredit om han vill filma, filmingen ingår i en match, det har det alltid gjort. första gång jag såg han spela så ser man talangen i han, man är blind om man ej ser det, men först lite kredit, sen filmning

CR har lite kredit bakom sig, det ger inte han rätt att filma lik D.Alves dock ingår detta i en match eventuellt för att skydda sig eller andra, men det ingår.
Barcelona Rambla~
2010-05-02 14:05
Mr Baloo & Barcelonistas

Oavsett om Ronaldo är den största filmaren eller inte så gör det ju inte Busquets till mindre filmare och korkad för det? Han behöver läxas upp ordentligt. Det finns dock hopp, han är trots allt bara 21 år och har trots det en del rutin nu.
2010-05-02 14:02
Barcelonistas

Håller med till 100%.

Skulle CR9 inte lägga sig fort, kan de möjligtvis kapa bena för gott. jag skulle också lägga mig fort som satan om jag vet att nån kommer med onda tankar
Barcelona Jax12
2010-05-02 13:59
Ämne: lameG^, Du skriver i....
Att Pique inte acklimatiserade sig snabbt i klubben håller jag verkligen inte med om, då han under sin första säsong bildade mittbackspar med Puyol och nästintill överglänste vår store kapten. Vilket kap barca gjorde som fick honom till ett så lågt pris.

Om barca ska förstärka baklinjen tycker jag främst att man ska fokusera sig på ytterbackspositionerna. En ung högerback som kan avlasta Alves skulle sitta fint. Om någon back har underpresterat denna säsong i mina ögon så är det Maxwell som dock har lyft sig de senaste matcherna. Annars tycker jag att han har varit ganska så dålig rent ut sagt. Slår bort en mängd passningar och slår knappt ett enda inlägg under hela säsongen. Den första och enda gången under säsongen som jag lyfte på hatten för han var under Intermatchen då han assisterade målet. Synd att vi inte fick loss Filipe förra säsongen så som han spelat fram tills han blev skadad. Tycker dock att Maxwell ska få en säsong till att visa sina färdigheter.
Barcelonistas
2010-05-02 13:58
Mr Baloo-Gonzalez.

Ja håller fortfarande Cristiano som den största filmaren. den divan faller som ett löv, han faller som om någon skjutit honom me en AK 45 me holografiskt sikte haha.
2010-05-02 13:56
Rambla~

Ju, vet det, men trodde aldrig att du skulle svara så.- var lite sugen på en disk om BQ, men det verkar som vi är i samma nivå angående det!! så det får bli diska istället för en disk om BQ..

Chao!!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-05-02 13:52
Är det någon som hört något mer om Xavis skada? Pep sa ju igår efter matchen om skadan skulle slås upp är VM i fara (och då säsongsavslutningen också). Eftersom nästa match är redan på tisdag mot Tenerife hemma är jag lite innan på att vila honom då han verkligen kommer att behövas mot Sevilla. Känns lite fel dock att vila spelare i ett sådant här viktigt skede av säsongen men priset vi får betala om Xavi slår upp skada kan bli riktigt högt.
Barcelona Rambla~
2010-05-02 13:50
Mr Baloo

Det var ungefär vad jag också sa, fast inte så kortfattat kanske. Busquets har chansen att lyssna och lära av Pep att sluta upp med sitt korkade beteende på planen. Gör han inte det så lär han heller inte bli långvarig klubben.

Fast å andra sidan, har man haft spelare som Stoichkov i klubben som aldrig lärde sig (ville han ens lära sig?) att uppträda korrekt så är Busquets beteende ganska så harmlöst. Vissa spelare blir förlåtna och accepterade så länge de presterar. All jämförelse när det gäller det fotbollsmässiga mellan Stoichkov och Busquets behöver vi inte gå in på. :D
2010-05-02 13:47
Rambla

Guti är som han är! BQ är en bra spelare om man ser hans fotbollegenskaper, men hans betende kan kosta han mer än vad han önskar..

Barcelona Criff
2010-05-02 13:46
lameG^, Du skriver i samma inlägg att Chyg är kass, och att David Luiz presterat i Uefa Cupen(Europa League).
Om du hade haft lite inseende i Europa League så hade du vetat att Chyg vann Europa Leagues bästa mittback året innan han kom till Barcelona.
Att dem också gick och vann hela Europa League det året med Chyg som startare i stort sett alla matcher har också förbisett dig på något sätt.

Läs lite fakta innan du sitter och slänger ur dig saker som att spelare skämmer ut sina tröjor.

Kan ge mig fan på att David Luiz hade behövt en jävla lång tid på sig att anpassa sig.
Kolla bara på Pique som var nästinitill lika kass som Chyg när Pique kom tillbaks. Vad hände sen?
Då har han ändå spelat här sen barnsben.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-05-02 13:44
Ni måste hålla med om att trycket på Camp nou är svårslaget efter Zlatans mål
Annons: